Changeset 5864
- Timestamp:
- 2015-06-03 19:48:07 (8 years ago)
- Location:
- 2015/23/ToukoA/HotlineVihti
- Files:
-
- 2 added
- 5 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2015/23/ToukoA/HotlineVihti/FatalShot.sln
r5862 r5864 6 6 Project("{FAE04EC0-301F-11D3-BF4B-00C04F79EFBC}") = "FatalShot", "FatalShot\FatalShot\FatalShot.csproj", "{F5C489A3-5921-4837-8ED2-2CD78E6DDA08}" 7 7 EndProject 8 Project("{ 96E2B04D-8817-42C6-938A-82C39BA4D311}") = "FatalShotContent", "FatalShot\FatalShotContent\FatalShotContent.contentproj", "{F6DE48BE-F57A-42CE-A8B6-8D1334DF830E}"8 Project("{FAE04EC0-301F-11D3-BF4B-00C04F79EFBC}") = "FatalShotContent", "FatalShot\FatalShotContent\FatalShotContent.contentproj", "{F6DE48BE-F57A-42CE-A8B6-8D1334DF830E}" 9 9 EndProject 10 10 Global -
2015/23/ToukoA/HotlineVihti/FatalShot/FatalShot/FatalShot.cs
r5862 r5864 13 13 Image poliisiAmpuuKuva = LoadImage ("pelaajav1"); 14 14 Image poliisinKuva = LoadImage ("pelaajav1"); 15 Image mp5 = LoadImage ("mp5"); 16 Image pistooli = LoadImage ("pistooli"); 15 17 16 18 Image veriLantti = LoadImage ("verilantti"); … … 20 22 Vector nopeusVasen = new Vector(-500, 0); 21 23 AssaultRifle pelaajan1Ase; 22 LaserGun pelaajan1Ase2; 24 AssaultRifle pelaajan1Ase2; 25 AssaultRifle pelaajan1Ase3; 26 bool pelikaynnissa = true; 23 27 24 28 PhysicsObject asetrigger; … … 27 31 28 32 int ammovalue = 45; 29 int ammo2value = 150;30 33 //int ammo2value = 150; 34 bool haulikkovalmiina = true; 31 35 int ruudunKoko = 40; 32 36 … … 40 44 kentta.SetTileMethod('%', luoPelaaja); 41 45 kentta.SetTileMethod('#', lisaaTaso1); 46 42 47 kentta.Execute(ruudunKoko, ruudunKoko); 43 48 … … 45 50 kentta2.SetTileMethod('&', luoPahis); 46 51 kentta2.SetTileMethod('/', VaihdaAse2); 52 kentta2.SetTileMethod('H', VaihdaAse3); 47 53 kentta2.Execute(ruudunKoko, ruudunKoko); 48 54 49 55 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, "Ammu", pelaajan1Ase); 50 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu 2, "Ammu", pelaajan1Ase2);56 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu3, null, pelaajan1Ase3); 51 57 52 58 //Mouse.Listen(MouseButton.Middle, ButtonState.Pressed, VaihdaAse, "Vaihda ase"); … … 66 72 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, aloitaAlusta, "Aloita alusta"); 67 73 74 Timer hauliajastin = new Timer(); 75 hauliajastin.Interval = 1; 76 hauliajastin.Timeout += delegate() 77 { 78 haulikkovalmiina = true; 79 }; 80 81 hauliajastin.Start(); 82 83 68 84 Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); 69 85 Camera.ZoomFactor = 1.4; … … 74 90 void VaihdaAse2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 75 91 { 76 LisaaAseTrigger(paikka, leveys, korkeus, "ase2"); 77 } 78 void LisaaAseTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string tagiNimi) 79 { 80 asetrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 92 LisaaAseTrigger(paikka, leveys, korkeus, "ase2", mp5); 93 } 94 95 void VaihdaAse3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 96 { 97 LisaaAseTrigger(paikka, leveys, korkeus, "ase3", mp5); 98 } 99 100 void LisaaAseTrigger(Vector paikka, double leveys, double korkeus, string tagiNimi, Image kuva) 101 { 102 asetrigger = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20); 81 103 asetrigger.IgnoresCollisionResponse = true; 82 104 asetrigger.Tag = tagiNimi; 83 105 asetrigger.Position = paikka; 106 asetrigger.Image = kuva; 84 107 Add(asetrigger); 85 108 … … 90 113 void aloitaAlusta() 91 114 { 115 pelikaynnissa = true; 92 116 ClearAll(); 93 117 Begin(); 118 94 119 //vaihdettujo = false; 95 120 } 96 121 122 void Ammu3(AssaultRifle ase3) 123 { 124 PhysicsObject ammus = ase3.Shoot(); 125 126 if (ammus != null) 127 { 128 ase3.Power.DefaultValue = 350; 129 ase3.FireRate = 5; 130 ammus.Size *= 0.45; 131 } 132 /*if (haulikkovalmiina && pelikaynnissa) 133 { 134 for (int i = 0; i < 6; i++) 135 { 136 137 138 PhysicsObject hauli = new PhysicsObject(2, 2); 139 hauli.Shape = Shape.Ellipse; 140 hauli.Color = Color.Yellow; 141 hauli.Position = pelaaja1.Position; 142 //Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition); 143 Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(70000, (pelaajan1Ase.Angle + (RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-15), Angle.FromDegrees(15))))); 144 //hauli.Angle = RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-45), Angle.FromDegrees(45)); 145 Add(hauli); 146 hauli.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.2); 147 AddCollisionHandler(hauli, "paha", AmmusOsui); 148 AddCollisionHandler(hauli, "seina", CollisionHandler.DestroyObject); 149 150 hauli.Push(impulssi); 151 haulikkovalmiina = false; 152 } 153 }*/ 154 } 155 97 156 void Ammu(AssaultRifle ase) 98 157 { 99 PhysicsObject ammus = ase.Shoot();158 /*PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); 100 159 101 160 if (ammus != null) … … 103 162 ase.Power.DefaultValue = 450; 104 163 ase.FireRate = 10; 105 ammus.Size *= 0.25; 164 165 ammus.Size *= 0.45; 106 166 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4); 107 167 168 }*/ 169 170 if (haulikkovalmiina && pelikaynnissa) 171 { 172 for (int i = 0; i < 10; i++) 173 { 174 175 176 PhysicsObject hauli = new PhysicsObject(2, 2); 177 hauli.Shape = Shape.Ellipse; 178 hauli.Color = Color.Yellow; 179 hauli.Position = pelaaja1.Position; 180 //Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition); 181 Vector impulssi = Vector.FromLengthAndAngle(70000, (pelaajan1Ase.Angle + (RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-35), Angle.FromDegrees(35))))); 182 //hauli.Angle = RandomGen.NextAngle(Angle.FromDegrees(-45), Angle.FromDegrees(45)); 183 Add(hauli); 184 hauli.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.2); 185 AddCollisionHandler(hauli, "paha", AmmusOsui); 186 AddCollisionHandler(hauli, "seina", CollisionHandler.DestroyObject); 187 188 hauli.Push(impulssi); 189 haulikkovalmiina = false; 190 } 108 191 } 109 192 … … 128 211 taso.Color = Color.Cyan; 129 212 taso.KineticFriction = 0; 213 taso.Tag = "seina"; 130 214 Add(taso); 131 215 } … … 138 222 pelaaja1.Shape = Shape.Circle; 139 223 pelaaja1.Restitution = 0; 140 pelaaja1.CanRotate = false; 224 pelaaja1.CanRotate = false; ; 141 225 pelaaja1.Tag = "hyva"; 142 226 143 pelaajan1Ase2 = new LaserGun(30, 10);144 pelaajan1Ase2.Ammo.Value = ammo 2value;227 pelaajan1Ase2 = new AssaultRifle(30, 10); 228 pelaajan1Ase2.Ammo.Value = ammovalue; 145 229 pelaajan1Ase2.ProjectileCollision = AmmusOsui; 230 //pelaaja1.Aseet.Add(pelaajan1Ase2); 231 232 146 233 147 234 pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 148 235 pelaajan1Ase.Ammo.Value = ammovalue; 149 236 pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 237 pelaajan1Ase.Image = pistooli; 238 //pelaaja1.Aseet.Add(pelaajan1Ase); 239 //pelaajan1Ase.X -= 8; 240 241 pelaajan1Ase3 = new AssaultRifle(30, 10); 242 pelaajan1Ase3.Ammo.Value = 6; 243 pelaajan1Ase3.ProjectileCollision = AmmusOsui; 244 pelaajan1Ase3.Image = pistooli; 245 246 //pelaaja1.Aseet.Add(pelaajan1Ase3); 150 247 151 248 AddCollisionHandler(pelaaja1, "ase2", ase2); 152 249 250 AddCollisionHandler(pelaaja1, "ase3", ase3); 251 153 252 pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); 253 254 Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); 154 255 155 256 pelaaja1.Ase = pelaajan1Ase; 156 257 pelaaja1.Ase2 = pelaajan1Ase2; 157 258 //pelaaja1.Ase3 = pelaajan1Ase3; 158 259 Add(pelaaja1); 260 159 261 } 160 262 … … 188 290 } 189 291 292 void ase3(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject ase3) 293 { 294 pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase); 295 pelaaja1.Remove(pelaajan1Ase2); 296 297 pelaaja1.Add(pelaajan1Ase3); 298 299 Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää"); 300 } 301 190 302 void luoPahis(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 191 303 { … … 207 319 pahis.Add(pahisAse); 208 320 321 AddCollisionHandler(pahis, seinatormays); 322 209 323 pahis.Brain = seuraajaAivot; 210 324 seuraajaAivot.Active = true; 211 325 seuraajaAivot.Speed = 500; 212 326 seuraajaAivot.DistanceClose = 150; 213 seuraajaAivot.DistanceFar = 500; 214 215 seuraajaAivot.FarBrain = randomAivot; 327 seuraajaAivot.DistanceFar = 250; 328 329 randomAivot.Speed = 500; 330 331 332 333 LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(ruudunKoko); 334 labyrinttiAivot.Speed = 100.0; 335 labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; 336 337 seuraajaAivot.FarBrain = labyrinttiAivot; 216 338 seuraajaAivot.TargetClose += delegate { pahisAmpuu(pahisAse, pahis); }; 217 339 seuraajaAivot.StopWhenTargetClose = true; … … 220 342 Add(pahis); 221 343 344 } 345 346 void seinatormays(PhysicsObject pahis, PhysicsObject kohde) 347 { 348 //Vector impulssi = new Vector(500.0, 500.0); 349 //pahis.Hit(impulssi); 222 350 } 223 351 … … 252 380 void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) 253 381 { 382 254 383 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); 255 384 pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; … … 257 386 Vector suunta2 = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase2.AbsolutePosition).Normalize(); 258 387 pelaajan1Ase2.Angle = suunta2.Angle; 388 389 Vector suunta3 = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase3.AbsolutePosition).Normalize(); 390 pelaajan1Ase3.Angle = suunta3.Angle; 391 392 /*foreach (Weapon ase in pelaaja1.Aseet) 393 { 394 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - ase.AbsolutePosition).Normalize(); 395 ase.Angle = suunta.Angle; 396 }*/ 259 397 } 260 398 … … 275 413 Add(rajahdys); 276 414 277 LisaaAseTrigger(kohde.Position, ruudunKoko, ruudunKoko, "ase2" );415 LisaaAseTrigger(kohde.Position, ruudunKoko, ruudunKoko, "ase2", pistooli); 278 416 279 417 … … 296 434 (kohde as Hyvis).Ase.Destroy(); 297 435 (kohde as Hyvis).Destroy(); 436 pelikaynnissa = false; 298 437 } 299 438 -
2015/23/ToukoA/HotlineVihti/FatalShot/FatalShot/Hyvis.cs
r5862 r5864 12 12 public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } 13 13 14 private LaserGun ase2 = new LaserGun(10, 10);15 public LaserGunAse214 private AssaultRifle ase2 = new AssaultRifle(10, 10); 15 public AssaultRifle Ase2 16 16 { 17 17 get … … 38 38 } 39 39 40 /*private AssaultRifle ase3 = new AssaultRifle(10, 10); 41 public AssaultRifle Ase3 42 { 43 get 44 { 45 return ase3; 46 } 47 set 48 { 49 ase3 = value; 50 } 51 } 52 53 private List<Weapon> aseet = new List<Weapon>(); 54 public List<Weapon> Aseet 55 { 56 get 57 { 58 return aseet; 59 } 60 set 61 { 62 if (value != null) 63 { 64 aseet = value; 65 } 66 } 67 }*/ 68 40 69 public Hyvis(double leveys, double korkeus) 41 70 : base(leveys, korkeus) -
2015/23/ToukoA/HotlineVihti/FatalShot/FatalShotContent/FatalShotContent.contentproj
r5862 r5864 66 66 </Compile> 67 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="mp5.png"> 70 <Name>mp5</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="pistooli.png"> 77 <Name>pistooli</Name> 78 <Importer>TextureImporter</Importer> 79 <Processor>TextureProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 68 82 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 69 83 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2015/23/ToukoA/HotlineVihti/FatalShot/FatalShotContent/kentta.txt
r5862 r5864 1 1 #################################################### 2 2 #........................##......#....#...&........# 3 #.# .&...............#...##......#....#....... &....#3 #.# .&...............#...##......#....#............# 4 4 #%#......&...........#...##......#.........&.......# 5 # .#...&..............#...##......#....#............#6 #....................#...##......#....#.... &...&...#7 #....................#...##..&...#....#.... &..&....#8 #.......... &.......#.....##......#....#....&.......#5 #H#...&..............#...##......#....#............# 6 #....................#...##......#....#........&...# 7 #....................#...##..&...#....#............# 8 #..................#.....##......#.........&.......# 9 9 #..................#.............#....############## 10 10 #........................##......#.................# 11 11 #................&.......##......#....#............# 12 12 #........&...............##..&...#....#...&........# 13 #........................##......#.... #............#13 #........................##......#.................# 14 14 #..............&.........##......#....############## 15 15 #........................##...........#..../.......# 16 #........................##........... .............#16 #........................##...........&............# 17 17 ####################################################
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.