Changeset 5810 for 2014/koodauskerho


Ignore:
Timestamp:
2015-02-14 14:59:54 (5 years ago)
Author:
jotapoti
Message:

Oma pelaajakuva. Aseella voi ampua 12 panosta.

Location:
2014/koodauskerho/38/santeriS
Files:
6 added
13 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/koodauskerho/38/santeriS/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely.cs

    r5799 r5810  
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
    1616 
    17     Image pelaajanKuva = LoadImage("kuvat"); 
    18     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     17    Image pelaajanKuva = LoadImage("ukkeli"); 
     18 
    1919 
    2020    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     21    AssaultRifle pelaajan1Ase; 
    2122 
    2223    public override void Begin() 
     
    5354    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    5455    { 
    55         PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    56         tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
    57         tahti.Position = paikka; 
    58         tahti.Image = tahtiKuva; 
    59         tahti.Tag = "tahti"; 
    60         Add(tahti); 
     56     
    6157    } 
    6258 
     
    6965        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    7066        Add(pelaaja1); 
     67 
     68        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); 
     69        pelaajan1Ase.FireRate = 0.8; 
     70         
     71 
     72        //Ammusten määrä aluksi: 
     73        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; 
     74        pelaajan1Ase.Image = null; 
     75        pelaajan1Ase.Color = Color.Transparent; 
     76        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 
     77        pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     78 
     79 
     80        pelaaja1.Weapon=pelaajan1Ase; 
     81        pelaaja1.Weapon.Position = new Vector(0, 10); 
     82        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 12; 
     83        pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = false; 
    7184    } 
     85 
     86    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
     87    { 
     88        ammus.Destroy(); 
     89    } 
     90 
     91    void AmmuAseella(AssaultRifle ase) 
     92    { 
     93        PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); 
     94         
     95        if (ammus != null) 
     96        { 
     97            ammus.Size *= 0.4; 
     98            //ammus.Image = ... 
     99            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); 
     100        } 
     101    } 
     102 
    72103 
    73104    void LisaaNappaimet() 
     
    79110        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    80111        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     112 
     113        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); 
     114 
    81115 
    82116        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
  • 2014/koodauskerho/38/santeriS/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely.csproj.Debug.cachefile

    r5799 r5810  
    22Content\norsu.xnb 
    33Content\tahti.xnb 
     4Content\kuvat.xnb 
    45Content\kentta1.xnb 
    5 Content\kuvat.xnb 
     6Content\ukkeli.xnb 
     7Content\ukkeli2.xnb 
  • 2014/koodauskerho/38/santeriS/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/obj/x86/Debug/VaikeaTasohyppely.csproj.FileListAbsolute.txt

    r5799 r5810  
    1212C:\MyTemp\santeriS\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\obj\x86\Debug\VaikeaTasohyppely.pdb 
    1313C:\MyTemp\santeriS\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\bin\x86\Debug\Content\kuvat.xnb 
     14C:\MyTemp\santeriS\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\bin\x86\Debug\Content\ukkeli.xnb 
     15C:\MyTemp\santeriS\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\VaikeaTasohyppely\bin\x86\Debug\Content\ukkeli2.xnb 
  • 2014/koodauskerho/38/santeriS/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/obj/x86/Debug/cachefile-{9383C1E7-5E7C-4BF1-9A8E-1E992CABC11C}-targetpath.txt

    r5799 r5810  
    22Content\norsu.xnb 
    33Content\tahti.xnb 
     4Content\kuvat.xnb 
    45Content\kentta1.xnb 
    5 Content\kuvat.xnb 
     6Content\ukkeli.xnb 
     7Content\ukkeli2.xnb 
  • 2014/koodauskerho/38/santeriS/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppely/VaikeaTasohyppelyContent/VaikeaTasohyppelyContent.contentproj

    r5799 r5810  
    7474    </Compile> 
    7575  </ItemGroup> 
     76  <ItemGroup> 
     77    <Compile Include="ukkeli.png"> 
     78      <Name>ukkeli</Name> 
     79      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     80      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     81    </Compile> 
     82  </ItemGroup> 
     83  <ItemGroup> 
     84    <Compile Include="ukkeli2.png"> 
     85      <Name>ukkeli2</Name> 
     86      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     87      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     88    </Compile> 
     89  </ItemGroup> 
    7690  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    7791  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.