Changeset 5772


Ignore:
Timestamp:
2014-11-15 14:59:57 (8 years ago)
Author:
sieerinn
Message:
 
Location:
2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens
Files:
3 added
19 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens.cs

    r5754 r5772  
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
    1414 
    15     PlatformCharacter pelaaja1; 
     15    PhysicsObject pelaaja1; 
    1616 
    1717    private Image[] ukkelinKavely = LoadImages("kavely", "kavely2"); 
     
    2020    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
    2121    Image taustaKuva = LoadImage("taivas"); 
    22     Image BlockiKuva = LoadImage("Blocki2");     
     22    Image BlockiKuva2 = LoadImage("Blocki2"); 
     23    Image BlockiKuva = LoadImage("Blocki"); 
    2324    Image TappavaKuva = LoadImage("Tappava"); 
    2425    Image Pelaaja1attackKuva = LoadImage("Pelaaja1attack"); 
    2526    Image ÖrkkikuvaKuva1 = LoadImage("Örkkikuva1"); 
    2627    Image ÖrkkikuvaKuva2 = LoadImage("Örkkikuva2"); 
     28    Image SeinaKuva = LoadImage("Seina"); 
    2729 
    2830    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     
    3234    public override void Begin() 
    3335    { 
    34         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     36        //Gravity = new Vector(0, -1000); 
    3537 
    3638        LuoKentta(); 
     
    4850        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
    4951        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
     52        kentta.SetTileMethod('B', LisaaBlocki); 
    5053        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
    5154        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
     55        kentta.SetTileMethod('O', LisaaÖrkkikuva); 
     56 
     57        kentta.SetTileMethod('.', LisaaKarttapala, BlockiKuva2); 
     58        kentta.SetTileMethod('I', LisaaKarttapalaOsuu, SeinaKuva); 
     59 
    5260        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    5361        Level.CreateBorders(); 
    5462        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
    55         LisaaÖrkkikuva(); 
     63        //LisaaÖrkkikuva(); 
    5664        LuoElamaLaskuri(); 
    57  
    58     } 
    59  
    60     void LisaaTappava(PlatformCharacter hahmo) 
     65    } 
     66 
     67    void LisaaKarttapala(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) 
     68    { 
     69        GameObject pala = new GameObject(leveys, korkeus); 
     70        pala.Position = paikka; 
     71        pala.Image = kuva; 
     72        Add(pala, -1); 
     73    } 
     74 
     75    void LisaaKarttapalaOsuu(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) 
     76    { 
     77        PhysicsObject pala = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     78        pala.Position = paikka; 
     79        pala.Image = kuva; 
     80        Add(pala, -1); 
     81    } 
     82 
     83    void LisaaTappava(PhysicsObject hahmo) 
    6184    { 
    6285        PhysicsObject Tappava = new PhysicsObject(20,20); 
     
    6992        Animation lyo = new Animation(Pelaaja1attackKuva); 
    7093        lyo.FPS = 1; 
    71         pelaaja1.PlayAnimation(lyo); 
     94         
     95        //pelaaja1.PlayAnimation(lyo); 
    7296 
    7397        Timer ajastin = new Timer(); 
     
    7599        ajastin.Timeout += delegate 
    76100        { 
    77             Tappava.Position = pelaaja1.Position + new Vector(0, -10) + pelaaja1.FacingDirection.GetVector() * 24; 
     101            //Tappava.Position = pelaaja1.Position + new Vector(0, -10) + pelaaja1.FacingDirection.GetVector() * 24; 
    78102        }; 
    79103        ajastin.Start(); 
    80104    }  
    81105 
    82     void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     106    void LisaaBlocki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    83107    { 
    84108        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    85109        taso.Position = paikka; 
    86110        taso.Image = BlockiKuva; 
     111        Add(taso); 
     112    } 
     113 
     114    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     115    { 
     116        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     117        taso.Position = paikka; 
     118        taso.Image = BlockiKuva2; 
    87119        Add(taso); 
    88120    } 
     
    100132    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    101133    { 
    102         pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     134        pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
    103135        pelaaja1.Position = paikka; 
    104136        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    105137        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    106         pelaaja1.AnimWalk = new Animation(ukkelinKavely); 
    107         pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5; 
     138        pelaaja1.CanRotate = false; 
     139        pelaaja1.LinearDamping = 0.8; 
     140        //pelaaja1.AnimWalk = new Animation(ukkelinKavely); 
     141        //pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5; 
    108142        pelaaja1.Size = new Vector(35, 50); 
    109         pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); 
     143        //pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); 
    110144        Add(pelaaja1); 
    111     } 
     145        AddCollisionHandler(pelaaja1, "örkki", PelaajaOsuu); 
     146 
     147 
     148    } 
     149 
     150    void PelaajaOsuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
     151    { 
     152        elamaLaskuri.Value--; 
     153 
     154        if (elamaLaskuri.Value <= 0) 
     155            pelaaja.Destroy(); 
     156    } 
     157 
     158    void PelaajaParantuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
     159    { 
     160        elamaLaskuri.Value++; 
     161    } 
     162 
    112163 
    113164    void LisaaNappaimet() 
     
    116167        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    117168 
    118         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    119         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 
    120         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     169        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-1, 0)); 
     170        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(1, 0)); 
     171        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(0, 1)); 
     172        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(0, -1)); 
     173 
     174        //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    121175 
    122176        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, LisaaTappava, "tappaa", pelaaja1); 
     
    124178        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 
    125179 
    126         ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
    127         ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
    128         ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     180        //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 
     181        //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); 
     182        //ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    129183 
    130184        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    131185    } 
    132186 
    133     void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    134     { 
    135         hahmo.Walk(nopeus); 
    136     } 
    137  
    138     void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 
    139     { 
    140         hahmo.Jump(nopeus); 
     187    void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector suunta) 
     188    { 
     189        //hahmo.Walk(nopeus); 
     190        hahmo.Push(suunta * 2000); 
    141191    } 
    142192 
     
    147197        tahti.Destroy(); 
    148198    } 
    149     void LisaaÖrkkikuva() 
    150 { 
    151     PlatformCharacter örkkikuva = new PlatformCharacter(20.0, 20.0); 
    152  
    153     örkkikuva.Position = new Vector(0,0); 
    154  
    155  
    156     Add(örkkikuva); 
    157  
    158     RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(200); 
    159  
    160     satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3; 
    161     örkkikuva.Mass = 5.0; 
    162     örkkikuva.Brain = satunnaisAivot; 
    163     örkkikuva.Image = ÖrkkikuvaKuva1; 
    164     örkkikuva.AnimWalk = new Animation(örkkikavely); 
    165  
    166 } 
     199 
     200    void LisaaÖrkkikuva(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     201    { 
     202        PhysicsObject örkkikuva = new PhysicsObject(20.0, 20.0); 
     203 
     204        örkkikuva.Position = paikka; 
     205 
     206        Add(örkkikuva); 
     207 
     208         
     209        RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(200); 
     210 
     211        satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3; 
     212        örkkikuva.Mass = 5.0; 
     213        örkkikuva.Brain = satunnaisAivot; 
     214        örkkikuva.Image = ÖrkkikuvaKuva1; 
     215         
     216        //örkkikuva.AnimWalk = new Animation(örkkikavely); 
     217         
     218        //örkkikuva.Destroy(); 
     219        //Remove(örkkikuva); 
     220         
     221        örkkikuva.Tag = "örkki"; 
     222         
     223 
     224    } 
     225 
    167226    void LuoElamaLaskuri() 
    168227    { 
     
    184243 
    185244 
    186  
    187245} 
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens.csproj.Debug.cachefile

    r5754 r5772  
    1313Content\örkkikuva2.xnb 
    1414Content\Örkkiampuu.xnb 
     15Content\Seina.xnb 
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{354D8576-EB3D-4374-9FDA-597247057739}.xml

    r5754 r5772  
    6363      <Options>None</Options> 
    6464      <Output>C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\Blocki.xnb</Output> 
    65       <Time>2014-10-18T12:26:07.4457706+03:00</Time> 
     65      <Time>2014-11-15T12:51:22.6057858+02:00</Time> 
    6666    </Item> 
    6767    <Item> 
     
    8181      <Options>None</Options> 
    8282      <Output>C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 
    83       <Time>2014-10-18T10:26:30.2938588+03:00</Time> 
     83      <Time>2014-11-15T14:18:16.4463858+02:00</Time> 
    8484    </Item> 
    8585    <Item> 
     
    9090      <Options>None</Options> 
    9191      <Output>C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\Blocki2.xnb</Output> 
    92       <Time>2014-10-18T12:26:57.5927337+03:00</Time> 
     92      <Time>2014-11-15T12:45:07.2502394+02:00</Time> 
    9393    </Item> 
    9494    <Item> 
     
    126126      <Options>None</Options> 
    127127      <Output>C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\Örkkiampuu.xnb</Output> 
    128       <Time>2014-10-18T14:26:50.1267956+03:00</Time> 
     128      <Time>2014-10-18T15:05:29.8662573+03:00</Time> 
     129    </Item> 
     130    <Item> 
     131      <Source>Seina.png</Source> 
     132      <Name>Seina</Name> 
     133      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     134      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     135      <Options>None</Options> 
     136      <Output>C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\Seina.xnb</Output> 
     137      <Time>2014-11-15T14:19:33.5995858+02:00</Time> 
    129138    </Item> 
    130139    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens/obj/x86/Debug/Skyofgardens.csproj.FileListAbsolute.txt

    r5754 r5772  
    2121C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\örkkikuva2.xnb 
    2222C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\Örkkiampuu.xnb 
     23C:\MyTemp\FransM\Skyofgardens\Skyofgardens\Skyofgardens\bin\x86\Debug\Content\Seina.xnb 
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/Skyofgardens/obj/x86/Debug/cachefile-{354D8576-EB3D-4374-9FDA-597247057739}-targetpath.txt

    r5754 r5772  
    1313Content\örkkikuva2.xnb 
    1414Content\Örkkiampuu.xnb 
     15Content\Seina.xnb 
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/SkyofgardensContent/SkyofgardensContent.contentproj

    r5754 r5772  
    137137    </Compile> 
    138138  </ItemGroup> 
     139  <ItemGroup> 
     140    <Compile Include="Seina.png"> 
     141      <Name>Seina</Name> 
     142      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     143      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     144    </Compile> 
     145  </ItemGroup> 
    139146  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    140147  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2014/koodauskerho/38/FransM/Skyofgardens/Skyofgardens/SkyofgardensContent/kentta1.txt

    r5728 r5772  
    88            
    99            
    10            
     10...................... 
     11.....vvvvvvv......I... 
     12.....v............I.. 
     13vvvvvv............I... 
     14...................... 
    1115         
    1216         
    1317          N 
    14         #### 
    15                       
     18        ####  OOO   OO O 
     19                OOO 
    1620####################################################################################################################################################################   
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.