- Timestamp:
- 2014-07-25 10:50:41 (9 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/30/RoosaH/Roskapeli/Roskapeli/Roskapeli/Roskapeli.cs
r5630 r5664 13 13 PhysicsObject ylaReuna; 14 14 PhysicsObject alaReuna; 15 PhysicsObject pelaaja; 15 16 PlatformCharacter pelaaja; 16 17 17 18 List<PhysicsObject> roskat = new List<PhysicsObject>(); 18 19 19 20 20 IntMeter keratytEsineet; 21 21 22 22 Timer ajastin; 23 24 private Image[] hahmonkavely = LoadImages("hahmo2", "hahmo"); 25 26 private Image[] hahmonseisominen = LoadImages("hahmo3"); 27 private Image[] hahmonkuolema = LoadImages("hahmo4"); 23 28 24 29 Image hahmonkuva = LoadImage("hahmo"); 25 30 Image roskankuva = LoadImage("roska"); 26 31 Image tausta = LoadImage("Tausta"); 27 32 28 33 29 34 public override void Begin() … … 34 39 35 40 valikko(); 36 37 41 } 38 42 void AloitaPeli() … … 83 87 Add(alaReuna); 84 88 85 86 87 89 Level.Background.Color = Color.White; 88 90 Level.Background.Image = tausta; … … 91 93 void AsetaOhjaimet() 92 94 { 93 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-200.0, 0.0));94 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(200.0, 0.0));95 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);96 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero);95 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", -200.0); 96 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Pelaaja liikkuu oikealle", 200.0); 97 //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 98 //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, LiikutaPelaajaa, null, Vector.Zero); 97 99 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, keraa, "Keraa roskan"); 98 100 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 99 101 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 100 101 }102 void LiikutaPelaajaa(Vector suunta)103 {104 pelaaja.Velocity = suunta;105 } 106 P hysicsObjectLuoPelaaja(double x, double y)107 { 108 P hysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(100.0, 150.0);102 } 103 void LiikutaPelaajaa(double suunta) 104 { 105 pelaaja.Walk(suunta); 106 //pelaaja.Velocity = suunta; 107 } 108 PlatformCharacter LuoPelaaja(double x, double y) 109 { 110 PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(100.0, 150.0); 109 111 Add(pelaaja); 110 112 pelaaja.Image = hahmonkuva; 113 //pelaaja.Animation = new Animation(hahmonkavely); 114 pelaaja.AnimWalk = new Animation(hahmonkavely); 115 pelaaja.AnimIdle = new Animation(hahmonseisominen); 116 pelaaja.AnimWalk.FPS = (2); 117 //Animation pelaajaPeilattu = Animation.Mirror(); 118 //pelaaja.Animation.Start(); 119 111 120 pelaaja.Mass = 90000; 112 121 pelaaja.Restitution = 0.0; … … 114 123 pelaaja.Y = y; 115 124 pelaaja.CanRotate = false; 125 116 126 return pelaaja; 117 127 } … … 127 137 roska.Y = y; 128 138 return roska; 129 130 139 } 131 140 void keraa() … … 135 144 if (Vector.Distance(roska.Position, pelaaja.Position) < 100.0) 136 145 { 137 138 146 roska.Destroy(); 139 147 roskat.Remove(roska); … … 142 150 } 143 151 } 144 145 152 } 146 153 void Lisaaroskia() … … 151 158 PhysicsObject uusiroska = Luoroska(satunnainenX, satunnainenY); 152 159 roskat.Add(uusiroska); 160 161 153 162 if (roskat.Count >= 8) 154 163 { 155 164 Label gameover = new Label("Game Over"); 156 165 gameover.Color = Color.White; 166 ClearControls(); 167 Image rage = LoadImage("hahmo4"); 168 pelaaja.AnimIdle = new Animation (hahmonkuolema); 157 169 Add(gameover); 158 ClearControls();170 159 171 ajastin.Stop(); 160 172 Timer.SingleShot(4.0, valikko); … … 181 193 alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 182 194 alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 195 alkuValikko.Color = Color.White; 183 196 Add(alkuValikko); 184 185 } 186 187 } 188 189 190 197 } 198 199 } 200 201 202
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.