Changeset 5578 for 2014/30/JouniP


Ignore:
Timestamp:
2014-07-23 12:32:45 (5 years ago)
Author:
jotapoti
Message:

Luennolla lisätty ajastimia peliin: uusia vihollisia syntyy 5 sek välein, peli alkaa alusta jonkin ajan kuluttua kuolemisesta.

Location:
2014/30/JouniP/Syonti
Files:
6 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/30/JouniP/Syonti/Syonti/Syonti/Syonti.cs

    r5563 r5578  
    2121    Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja"); 
    2222 
     23    Timer vihollisajastin; 
     24 
    2325    public override void Begin() 
    2426    { 
     
    2628        Level.Size = new Vector(800, 600); 
    2729 
     30        AloitaPeliAlusta(); 
     31    } 
     32 
     33    void AloitaPeliAlusta() 
     34    { 
     35        ClearAll(); 
     36        pelaajanHealth.Value = pelaajanHealth.MaxValue; 
    2837        LuoPelaaja(); 
    2938 
    3039        // Tehdään muut pallot kenttään: 
    31         LuoUseitaPalloja(50, Color.Beige, "kerattava"); 
     40        LuoPalloja(50, Color.Beige, "kerattava"); 
    3241 
    33         LuoUseitaPalloja(10, Color.Black, "pahis"); 
     42        LuoPalloja(10, Color.Black, "pahis"); 
    3443 
    3544 
     45        LuoPistelaskuri(); 
     46 
     47 
     48        vihollisajastin = new Timer(); 
     49        vihollisajastin.Interval = 5.0; 
     50        vihollisajastin.Timeout += TeeUusiVihollinen; 
     51        vihollisajastin.Start(); 
     52 
     53        Level.CreateBorders(); 
     54        LisaaNappaimet(); 
     55    } 
     56 
     57    void LuoPistelaskuri() 
     58    { 
    3659        Label pisteNaytto = new Label(); 
    3760        pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
     
    4366        pisteNaytto.IntFormatString = "Elämää: {0:D1}"; 
    4467        Add(pisteNaytto); 
     68    } 
    4569 
    46  
    47         Level.CreateBorders(); 
    48         LisaaNappaimet(); 
     70    void TeeUusiVihollinen() 
     71    { 
     72        LuoPalloja(1, Color.DarkBrown, "pahis"); 
    4973    } 
    5074 
     
    89113        Add(rajahdys); 
    90114 
     115        // Lopetetaan uusien vihollisten luominen 
     116        vihollisajastin.Stop(); 
     117 
    91118        pelaaja.Destroy(); 
    92119        MessageDisplay.Add("Hävisit!"); 
     120 
     121        // Aloitetaan peli hetken kuluttua kuolemisesta uudelleen: 
     122        Timer.SingleShot(4.0, AloitaPeliAlusta); 
    93123    } 
    94124 
     
    109139    } 
    110140 
    111     void LuoUseitaPalloja(int maara, Color vari, string tagiteksti) 
     141    void LuoPalloja(int maara, Color vari, string tagiteksti) 
    112142    { 
    113143        int i = 0; 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.