Changeset 554
- Timestamp:
- 2010-06-08 14:53:15 (13 years ago)
- Location:
- 2010/23/lasakauh/lasakauh/Testi
- Files:
-
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2010/23/lasakauh/lasakauh/Testi/Content/Content.contentproj
r528 r554 61 61 </Compile> 62 62 </ItemGroup> 63 <ItemGroup> 64 <Compile Include="ninja2.png"> 65 <Name>ninja2</Name> 66 <Importer>TextureImporter</Importer> 67 <Processor>TextureProcessor</Processor> 68 </Compile> 69 </ItemGroup> 63 70 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 64 71 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2010/23/lasakauh/lasakauh/Testi/Peli.cs
r528 r554 9 9 class Tasohyppely : PhysicsGame 10 10 { 11 const double nopeus = 200; 12 const double hyppyVoima = 4000; 13 14 IntMeter pisteLaskuri; 15 ValueDisplay pisteNaytto; 11 const double nopeus = 100; 12 const double hyppyVoima = 2000; 16 13 17 14 PlatformCharacter pelaaja1; 18 19 int kenttaNro; // monesko kenttä on menossa 20 15 PlatformCharacter pelaaja2; 16 21 17 22 18 protected override void Begin() 23 19 { 24 kenttaNro = 0; 25 Level.Width = 384; 26 Level.Height = 500; 20 Level.Width = 300; 21 Level.Height = 300; 27 22 28 // Luodaan pistelaskuri29 pisteLaskuri = new IntMeter(0);30 31 // luodaan pistelaskunäyttö32 pisteNaytto = new ValueDisplay();33 pisteNaytto.Text = "Pisteitä: ";34 pisteNaytto.X = Screen.RightSafe - 250;35 pisteNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50;36 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri);37 Add(pisteNaytto); // lisätään peliin38 23 39 24 // Zoomataan lähemmäksi 40 Camera.ZoomFactor = 3.5;25 Camera.ZoomFactor = 2.0; 41 26 42 27 Camera.StayInLevel = true; 43 28 44 seuraavaKentta(); 45 } 46 47 void seuraavaKentta() 48 { 49 ClearAll(); 50 pisteLaskuri.Reset(); 51 52 kenttaNro += 1; // lisätään kenttänumeroa yhdellä 53 MessageDisplay.Add("Kenttä " + kenttaNro); 54 55 // Asetetaan painovoima 29 luoKentta(); 56 30 Gravity = new Vector(0, -1000); 57 58 luoKentta();59 31 lisaaNappaimet(); 60 Camera.Follow(pelaaja1);61 32 } 62 33 … … 66 37 Level.Background.CreateGradient(Color.Black,Color.DarkBlue); 67 38 68 lisaaMaaTaso(0, -248); 69 lisaaMaaTaso(192, -248); 70 lisaaMaaTaso(128, -248); 71 lisaaMaaTaso(64, -248); 72 lisaaMaaTaso(-192, -248); 73 lisaaMaaTaso(-128, -248); 74 lisaaMaaTaso(-64, -248); 75 lisaaSeina(0, -150); 76 lisaaSeina(0, -120); 77 lisaaSeina(0, -90); 78 lisaaSeina(100, -150); 79 lisaaSeina(100, -120); 80 lisaaSeina(100, -90); 81 lisaaTaso(120, -80); 82 lisaaTaso(-20, -80); 83 lisaaTaso(150, -80); 84 lisaaTaso(-50, -80); 39 lisaaMaaTaso(0, -87); 40 lisaaMaaTaso(192, -87); 41 lisaaMaaTaso(128, -87); 42 lisaaMaaTaso(64, -87); 43 lisaaMaaTaso(-192, -87); 44 lisaaMaaTaso(-128, -87); 45 lisaaMaaTaso(-64, -87); 46 lisaaSeina(0, -80); 85 47 lisaaPelaajat(); 48 lisaaPelaaja2(); 86 49 } 87 50 … … 115 78 void lisaaPelaajat() 116 79 { 117 pelaaja1 = new PlatformCharacter( 34/2, 57/2);118 pelaaja1.Mass = 9.0;80 pelaaja1 = new PlatformCharacter(10, 20); 81 pelaaja1.Mass = 6.0; 119 82 pelaaja1.Image = LoadImage("ninja"); 120 pelaaja1.X = 0;121 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 20;83 pelaaja1.X = -140; 84 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 100; 122 85 Add(pelaaja1); 86 123 87 } 124 88 89 void lisaaPelaaja2() 90 { 91 pelaaja2 = new PlatformCharacter(10, 20); 92 pelaaja2.Mass = 6.0; 93 pelaaja2.Image = LoadImage("ninja2"); 94 pelaaja2.X = 140; 95 pelaaja2.Y = Level.Bottom + 100; 96 Add(pelaaja2); 97 } 125 98 126 99 void lisaaNappaimet() … … 139 112 { 140 113 controller.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 141 controller.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja 1, -nopeus);142 controller.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja 1, nopeus);143 controller.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja 1, hyppyVoima);114 controller.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 115 controller.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); 116 controller.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); 144 117 Vector tatinAsento = ControllerOne.LeftThumbDirection; 145 118 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.