Changeset 5365
- Timestamp:
- 2014-07-03 14:52:50 (9 years ago)
- Location:
- 2014/27/OttoR/GrazyGunFighters
- Files:
-
- 8 added
- 13 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters.cs
r5336 r5365 21 21 IntMeter pisteLaskuri; 22 22 IntMeter pisteLaskuri2; 23 IntMeter kranulaskuri; 23 24 IntMeter kranulaskuri1; 25 IntMeter kranulaskuri2; 24 26 25 27 const double nopeus = 147; … … 40 42 Image pelikuva = LoadImage("Solttu2"); 41 43 Image pelaajankuva = LoadImage("Solttu"); 42 Image taustaKuva = LoadImage("taustakuva");44 43 45 Image tasokuva = LoadImage("vesi"); 44 46 Image atasokuva = LoadImage("lankku"); 45 47 Image btasokuva = LoadImage("metalli"); 48 Image ctasokuva = LoadImage("Aperture"); 46 49 Image putkipommi = LoadImage("putkipommi"); 50 Image taustaKuva = LoadImage("taustakuva"); 47 51 48 52 Vector alkupaikka1; … … 51 55 public override void Begin() 52 56 { 57 //SetWindowSize(1024, 768); 53 58 IsFullScreen = true; 59 54 60 LuoAlkuvalikko(); 55 61 } … … 75 81 LuoPistelaskuri(); 76 82 LuoPistelaskuri2(); 77 Luokranulaskuri(); 78 79 Camera.ZoomFactor = -30.0;80 Camera. StayInLevel = true;83 84 //Camera.ZoomFactor = -30.0; 85 //Camera.StayInLevel = true; 86 Camera.ZoomToLevel(); 81 87 } 82 88 … … 86 92 87 93 Label pisteNaytto = new Label(); 88 pisteNaytto.X = Screen.Left + 750; 94 //pisteNaytto.X = Screen.Left + 750; 95 pisteNaytto.X = -170; 89 96 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 90 97 pisteNaytto.TextColor = Color.White; … … 101 108 102 109 Label pisteNaytto = new Label(); 103 pisteNaytto.X = Screen.Right - 750; 110 //pisteNaytto.X = Screen.Right - 750; 111 pisteNaytto.X = 170; 104 112 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 105 113 pisteNaytto.TextColor = Color.White; … … 116 124 elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; 117 125 118 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar( 500, 20);119 elamaPalkki. X = Screen.Right - 350;120 elamaPalkki.Y = Screen. Top - 1050;126 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(400, 20); 127 elamaPalkki.Right = Screen.Right - 10; 128 elamaPalkki.Y = Screen.Bottom + 50; 121 129 elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); 122 130 … … 125 133 126 134 //Palkin väri: 127 elamaPalkki.BarColor = Color. Green;135 elamaPalkki.BarColor = Color.BrightGreen; 128 136 129 137 //Reunan väri: … … 139 147 pelaaja2.Position = alkupaikka2; 140 148 elamaLaskuri2.Value = 100; 149 kranulaskuri2.Value = 3; 141 150 } 142 151 … … 147 156 pelaaja1.Position = alkupaikka1; 148 157 elamaLaskuri.Value = 100; 158 kranulaskuri1.Value = 3; 149 159 } 150 160 … … 155 165 elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui2; 156 166 157 ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar( 500, 20);158 elamaPalkki2. X = Screen.Left + 350;159 elamaPalkki2.Y = Screen. Top - 1050;167 ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(400, 20); 168 elamaPalkki2.Left = Screen.Left + 10; // -250; 169 elamaPalkki2.Y = Screen.Bottom + 50; 160 170 elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2); 161 171 … … 164 174 165 175 //Palkin väri: 166 elamaPalkki2.BarColor = Color. Green;176 elamaPalkki2.BarColor = Color.BrightGreen; 167 177 168 178 //Reunan väri: … … 177 187 void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) 178 188 { 179 180 if (kranulaskuri.Value <= 0) 189 IntMeter kranulaskuri; 190 if (pelaaja==pelaaja1) kranulaskuri = kranulaskuri1; 191 else if (pelaaja==pelaaja2) kranulaskuri = kranulaskuri2; 192 else return; 193 194 if (kranulaskuri.Value <= 0 ) 181 195 { 182 196 return; 183 197 } 198 184 199 Grenade kranu = new Grenade(10.0); 185 pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(40 ), 10500);200 pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(40+RandomGen.NextDouble(-5, 5)), 10500); 186 201 kranu.Explosion.MaxRadius = 100; 187 202 kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui); … … 204 219 205 220 206 void Luokranulaskuri()207 { 208 kranulaskuri = new IntMeter(3);221 IntMeter Luokranulaskuri(double x, double y) 222 { 223 IntMeter kranulaskuri = new IntMeter(10); 209 224 210 225 Label pisteNaytto = new Label(); 211 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100;212 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100;226 pisteNaytto.X = x; 227 pisteNaytto.Y = y; 213 228 pisteNaytto.TextColor = Color.White; 214 pisteNaytto.Color = Color. Blue;215 229 pisteNaytto.Color = Color.Green; 230 pisteNaytto.Title = "Grenades"; 216 231 pisteNaytto.BindTo(kranulaskuri); 217 232 Add(pisteNaytto); 233 return kranulaskuri; 218 234 } 219 235 … … 243 259 kentta.SetTileMethod('B', LisaaPelaaja2); 244 260 kentta.SetTileMethod('E', LisaaTaso3); 261 kentta.SetTileMethod('H', LisaaTaso5); 245 262 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 246 Level.CreateBorders(); 247 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 263 Level.CreateBorders(1.0,false); 264 Level.Background.FitToLevel(); 265 Level.Background.Color = Color.Silver; 248 266 249 267 } … … 261 279 taso.Color = Color.Brown; 262 280 Add(taso); 281 } 282 void LisaaTaso5(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 283 { 284 PhysicsObject taso5 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 285 taso5.Position = paikka; 286 taso5.Size = new Vector(40, 40); 287 taso5.Image = ctasokuva; 288 taso5.Color = Color.White; 289 Add(taso5); 263 290 } 264 291 … … 314 341 pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; 315 342 pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 343 pelaajan1Ase.CanHitOwner = true; 316 344 pelaajan1Ase.FireRate = 1; 317 345 … … 320 348 321 349 Add(pelaaja1); 350 351 kranulaskuri1=Luokranulaskuri(300, Screen.Top - 100); 322 352 323 353 AddCollisionHandler(pelaaja1, "myrkky", PelaajaOsuiMyrkkyyn); … … 346 376 //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 347 377 pelaajan2Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 378 pelaajan2Ase.CanHitOwner = true; 348 379 349 380 pelaaja2.Add(pelaajan2Ase); … … 351 382 352 383 Add(pelaaja2); 384 385 kranulaskuri2=Luokranulaskuri(-300, Screen.Top - 100); 386 353 387 AddCollisionHandler(pelaaja2, "myrkky", PelaajaOsuiMyrkkyyn); 354 388 … … 461 495 } 462 496 497 Label aikaNaytto; 498 463 499 void LuoAikaLaskuri() 464 500 { … … 470 506 aikaLaskuri.Start(); 471 507 472 LabelaikaNaytto = new Label();508 aikaNaytto = new Label(); 473 509 aikaNaytto.TextColor = Color.White; 474 510 aikaNaytto.TextScale *= 4; 475 511 aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; 476 512 aikaNaytto.Y = Screen.Top - 100; 477 aikaNaytto.BindTo(alaspainLaskuri);513 //aikaNaytto.BindTo(alaspainLaskuri); 478 514 Add(aikaNaytto); 479 515 } … … 481 517 void LaskeAlaspain() 482 518 { 519 int min = (int)(alaspainLaskuri.Value / 60); 520 int sek = (int)alaspainLaskuri.Value % 60; 521 aikaNaytto.Text = String.Format("{0:0}:{1:00}", min, sek); //"" + min + ":" + sek; 522 483 523 alaspainLaskuri.Value -= 0.1; 484 524 -
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters.csproj.Debug.cachefile
r5304 r5365 8 8 Content\Solttu1 animaatio\2_0.xnb 9 9 Content\Solttu1 animaatio\3_0.xnb 10 Content\Solttu hyppy.xnb11 10 Content\taustamusa.xnb 12 11 Content\taustakuva.xnb … … 24 23 Content\metalli.xnb 25 24 Content\putkipommi.xnb 25 Content\Aperture.xnb 26 26 Content\taustamusa.wma -
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{DD67BAE4-E735-4BE9-A36E-568B0F9EC985}.xml
r5336 r5365 45 45 <Options>None</Options> 46 46 <Output>C:\MyTemp\OttoR\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 47 <Time>2014-07-03T 09:39:22.6842053+03:00</Time>47 <Time>2014-07-03T13:32:46.3461254+03:00</Time> 48 48 </Item> 49 49 <Item> … … 218 218 <Output>C:\MyTemp\OttoR\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\bin\x86\Debug\Content\putkipommi.xnb</Output> 219 219 <Time>2014-07-02T13:43:13.2897418+03:00</Time> 220 </Item> 221 <Item> 222 <Source>Aperture.jpg</Source> 223 <Name>Aperture</Name> 224 <Importer>TextureImporter</Importer> 225 <Processor>TextureProcessor</Processor> 226 <Options>None</Options> 227 <Output>C:\MyTemp\OttoR\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\bin\x86\Debug\Content\Aperture.xnb</Output> 228 <Time>2014-07-03T11:37:25.3379376+03:00</Time> 220 229 </Item> 221 230 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/obj/x86/Debug/GrazyGunFighters.csproj.FileListAbsolute.txt
r5336 r5365 32 32 C:\MyTemp\OttoR\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\bin\x86\Debug\Content\metalli.xnb 33 33 C:\MyTemp\OttoR\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\bin\x86\Debug\Content\putkipommi.xnb 34 C:\MyTemp\OttoR\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\GrazyGunFighters\bin\x86\Debug\Content\Aperture.xnb -
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/obj/x86/Debug/cachefile-{DD67BAE4-E735-4BE9-A36E-568B0F9EC985}-targetpath.txt
r5336 r5365 24 24 Content\metalli.xnb 25 25 Content\putkipommi.xnb 26 Content\Aperture.xnb -
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFightersContent/GrazyGunFightersContent.contentproj
r5336 r5365 153 153 </Compile> 154 154 </ItemGroup> 155 <ItemGroup> 156 <Compile Include="Aperture.jpg"> 157 <Name>Aperture</Name> 158 <Importer>TextureImporter</Importer> 159 <Processor>TextureProcessor</Processor> 160 </Compile> 161 </ItemGroup> 155 162 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 156 163 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2014/27/OttoR/GrazyGunFighters/GrazyGunFighters/GrazyGunFightersContent/kentta1.txt
r5304 r5365 1 ## ## 2 ## R ##3 ## - ###-- --##4 ## ##5 ##- #-- ##6 ## ###-- --#### ##7 ## ###--#8 ## ## 9 ###- ###- ---# ##10 ### ##11 ## -####-- -## #### 12 ## B ## 13 ###########-- -### ## 14 ###########EEEEEEEEEEEEE########1 # # 2 # R# 3 # - ###-- -H# 4 # # 5 ##- #-- # 6 # -##-- --#### # 7 # ### --# 8 ## # 9 ###- ###- ---# # 10 ### # 11 ### -####-- -## ### 12 # ## 13 H B ###-- -### ## 14 ######EEEEEEEEEEEEE#######
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.