Ignore:
Timestamp:
2014-07-01 14:56:32 (9 years ago)
Author:
arosrinn
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/27/ArttuR/Peli_1/Peli_1/Peli_1/Peli_1/Peli_1.cs

    r5205 r5246  
    1010{ 
    1111    PhysicsObject pelaaja; 
     12    PhysicsObject hirvio; 
     13    GameObject tahtain; 
    1214    Vector suunta; 
    1315 
     16    AssaultRifle pelaajanAse; 
     17 
     18    Image avaimenKuva = LoadImage("Avain"); 
     19    Image aseenKuva = LoadImage("ase_1"); 
     20    Image hirvionKuva = LoadImage("Hirvio"); 
     21    Image tahtainKuva = LoadImage("Tahtain"); 
    1422    Image seinaKuva = LoadImage("Seina_1"); 
    1523    Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelaaja"); 
     
    1826    public override void Begin() 
    1927    { 
    20         LuoKentta(); 
    21         LisaaOhjaimet(); 
    22         LuoPelaaja(Level.Left + 50, 0); 
    23         Camera.Follow(pelaaja); 
     28        LuoAlkuvalikko(); 
    2429 
    2530        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     
    2732    } 
    2833 
     34    void AloitaPeli() 
     35    { 
     36        LuoKentta(); 
     37    } 
     38 
    2939    void LuoKentta() 
    3040    { 
     41 
     42        LuoPelaaja(Level.Left + 50, 0); 
     43        LuoHirvio(500, 0); 
     44        LuoAvain(500, -75); 
     45        LisaaOhjaimet(); 
     46        Camera.Follow(pelaaja); 
    3147        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta_1"); 
    3248 
     
    4157        ruudut.Execute(40, 40); 
    4258 
    43         IsMouseVisible = true; 
     59        //IsMouseVisible = true; 
    4460    } 
    4561 
    4662    void LisaaOhjaimet() 
    4763    { 
    48         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1500, 0)); 
    49         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1500, 0)); 
    50         Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1500)); 
    51         Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1500)); 
     64        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-20000, 0)); 
     65        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(20000, 0)); 
     66        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 20000)); 
     67        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -20000)); 
     68        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajanAse); 
    5269    } 
    5370 
     
    6683        pelaaja.LinearDamping = 0.5; 
    6784        pelaaja.Image = pelaajanKuva; 
     85        pelaaja.CanRotate = false; 
    6886        pelaaja.RotateImage = true; 
    69         //pelaaja.Angle = Angle.FromDegrees(270); 
    70         Add(pelaaja, 3); 
     87        Add(pelaaja, 2); 
    7188 
    72         Mouse.ListenMovement(1.0, KaannaPelaajanKuvaa, ""); 
     89        pelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); 
     90        pelaajanAse.Ammo.Value = 1000; 
     91        pelaajanAse.FireRate = 2; 
     92        pelaajanAse.Image = aseenKuva; 
     93        pelaajanAse.X = 5; 
     94        pelaajanAse.Y = 10; 
     95        pelaaja.Add(pelaajanAse); 
     96        pelaajanAse.Layer = pelaaja.Layer; 
     97 
     98        LuoTahtain(); 
     99 
     100        Camera.Zoom(1.2); 
     101 
     102        Mouse.ListenMovement(1.0, HiiriLiikkui, ""); 
    73103    } 
    74104 
    75105 
    76     void KaannaPelaajanKuvaa(AnalogState hiirenLiike) 
     106    void HiiriLiikkui(AnalogState hiirenLiike) 
    77107    { 
    78108        suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.AbsolutePosition).Normalize(); 
    79109        pelaaja.Angle = suunta.Angle; 
     110        tahtain.AbsolutePosition = Mouse.PositionOnWorld; 
    80111    } 
    81112 
    82113 
    83     void LuoAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     114    void LuoAvain(double x, double y) 
    84115    { 
    85116        PhysicsObject avain = new PhysicsObject(20, 20); 
     117        avain.Image = avaimenKuva; 
     118        avain.X = x; 
     119        avain.Y = y; 
     120        Add(avain, 2); 
    86121    } 
    87122 
     
    93128        seina.Image = seinaKuva; 
    94129        seina.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    95         Add(seina,3); 
     130        Add(seina,2); 
    96131    } 
    97132 
     
    104139        Add(lattia,-3); 
    105140    } 
     141 
     142    void LuoTahtain() 
     143    { 
     144        tahtain = new GameObject (20, 20); 
     145        tahtain.Image = tahtainKuva; 
     146        //tahtain.IgnoresPhysicsLogics = true; 
     147        Add(tahtain, 3); 
     148    } 
     149 
     150    void LuoHirvio(double x, double y) 
     151    { 
     152        hirvio = new PhysicsObject(50, 50); 
     153        hirvio.LinearDamping = 0.5; 
     154        hirvio.Image = hirvionKuva; 
     155        hirvio.CanRotate = false; 
     156        hirvio.X = x; 
     157        hirvio.Y = y; 
     158        Add(hirvio, 2); 
     159 
     160        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); 
     161        seuraajanAivot.Speed = 200; 
     162        seuraajanAivot.DistanceFar = 600; 
     163        seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; 
     164        hirvio.Brain = seuraajanAivot; 
     165    } 
     166 
     167    void AmmuAseella(AssaultRifle ase) 
     168    { 
     169        PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); 
     170    } 
     171 
     172    void LuoAlkuvalikko() 
     173    { 
     174        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Peli_1", "Aloita peli", "Asetukset", "Lopeta"); 
     175        Add(alkuValikko); 
     176 
     177        Level.Background.Color = Color.Gray; 
     178 
     179        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 
     180    } 
    106181} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.