Ignore:
Timestamp:
2014-07-01 14:03:08 (7 years ago)
Author:
novaanan
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/27/NoelV/turhakepeli/turhakepeli/turhakepeli/turhakepeli.cs

    r5210 r5228  
    2020        LuoKentta(); 
    2121        LisaaOhjaimet(); 
     22        
    2223 
    2324 
     
    2526        Camera.FollowedObject = pelaaja; 
    2627 
    27         PhysicsObject turhake = new PhysicsObject(10, 10); 
    28         Add(turhake); 
     28        //PhysicsObject turhake = new PhysicsObject(10, 10); 
     29       // Add(turhake); 
    2930 
    3031 
     
    9192        ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoPelaaja); 
    9293        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); 
     94        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoNurkka); 
    9395 
    9496        //3. Execute luo kentän 
    9597        //   Parametreina leveys ja korkeus 
    9698        ruudut.Execute(20, 20); 
     99 
     100 
     101         
     102 
     103        Timer vihunLuontiAjastin = new Timer(); 
     104        vihunLuontiAjastin.Interval = 2.0; 
     105        vihunLuontiAjastin.Timeout += delegate { LuoVihollinen(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), Level.Top)); }; 
     106        vihunLuontiAjastin.Start(); 
     107 
     108    } 
     109    void LuoNurkka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     110    { 
     111        PhysicsObject nurkka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     112        nurkka.Position = paikka; 
     113        nurkka.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     114        Add(nurkka); 
     115 
     116 
    97117    } 
    98118 
     
    118138    } 
    119139 
     140 
     141    private void LuoVihollinen(Vector vektori) 
     142    { 
     143        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(20, 20); 
     144        
     145         
     146 
     147        Add(vihollinen); 
     148        vihollinen.Restitution = 1.5; 
     149        vihollinen.Tag = "vihu"; 
     150 
     151        //vihollinen.MoveTo(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), Level.Bottom - 250), 500); //{ vihollisLaskuri.Value++; }); 
     152        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); 
     153        seuraajanAivot.Speed = 500.0; 
     154        seuraajanAivot.DistanceClose = 200; 
     155        seuraajanAivot.TargetClose += delegate 
     156        { 
     157            seuraajanAivot.Active = true; 
     158            vihollinen.Hit(new Vector(0, -5000)); 
     159 
     160        }; 
     161 
     162        vihollinen.Brain = seuraajanAivot; 
     163 
     164    } 
     165 
    120166} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.