- Timestamp:
- 2014-07-01 12:15:57 (9 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/27/JouniP_esimerkki/Pongpeli/Pongpeli/Pongpeli/Pongpeli.cs
r5193 r5215 10 10 { 11 11 PhysicsObject pallo; 12 PhysicsObject maila1; 13 Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200); 14 Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200); 12 15 13 16 public override void Begin() … … 20 23 Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0); 21 24 pallo.Hit(impulssi); 22 23 25 // AddCollisionHandler(pallo, "maila", CollisionHandler.ExplodeTarget(20.0, false)); 26 AddCollisionHandler(pallo, "maila", VaihdaPallonVaria); 24 27 LisaaOhjaimet(); 25 28 … … 27 30 } 28 31 29 void LuoMaila(double x, double y) 32 void VaihdaPallonVaria(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject tormayksenKohde) 33 { 34 tormaaja.Color = RandomGen.NextColor(); 35 } 36 37 PhysicsObject LuoMaila(double x, double y) 30 38 { 31 39 PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); … … 33 41 maila.X = x; 34 42 maila.Y = y; 43 maila.Tag = "maila"; 35 44 maila.Restitution = 1.0; 36 45 Add(maila); 46 return maila; 37 47 } 38 48 … … 49 59 // luodaan peliin mailat: 50 60 LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0); 51 LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);61 maila1 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0); 52 62 53 63 // luodaan peliin reunat: … … 60 70 { 61 71 // lisätään peliin ohjaimet: 72 //Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos); 73 //Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 74 //Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 75 //Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 76 77 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos); 78 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 79 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 80 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 81 82 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 62 83 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 63 84 } 85 86 void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) 87 { 88 maila.Velocity = nopeus; 89 } 64 90 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.