Changeset 5137
- Timestamp:
- 2014-06-27 10:18:56 (9 years ago)
- Location:
- 2014/26/NikoK
- Files:
-
- 119 added
- 20 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/Juna.cs
r5133 r5137 54 54 WarTrain.Peli.Add(vaunu); 55 55 vaunu.Elamat.LowerLimit += delegate { IrrotaVaunu(vaunu); }; 56 57 WarTrain.Peli.Camera.FollowOffset = new Vector(0.0, WarTrain.Screen.Top - this.Veturi.Height - Vaunut[0].Height * Vaunut.Count); 56 58 } 57 59 -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/Vaunu.cs
r5114 r5137 7 7 public class Vaunu : Tuhoutuva 8 8 { 9 public bool OnkoRaiteilla { get; set; } 9 10 10 public bool OnkoRaiteilla { get; set; }11 List<Ase> Aseet = new List<Ase>(); 11 12 12 13 public Vaunu(double width, double height, int elamat) … … 35 36 this.X = 0.0; 36 37 } 38 for (int i = 0; i < Aseet.Count; i++) 39 { 40 Aseet[i].Angle = (WarTrain.Peli.Mouse.PositionOnWorld - Aseet[i].Position).Angle; 41 } 37 42 base.Update(time); 38 43 } 44 45 public void LisaaAse(Ase ase, Vector relativePosition) 46 { 47 Aseet.Add(ase); 48 this.Add(ase); 49 ase.Position = relativePosition; 50 } 51 52 public void Ammu() 53 { 54 for (int i = 0; i < Aseet.Count; i++) 55 { 56 Aseet[i].Shoot(); 57 } 58 } 39 59 } -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/Vihollinen.cs
r5133 r5137 38 38 39 39 Timer tuhoutumisAjastin = new Timer(); 40 tuhoutumisAjastin.Interval = 1.0;40 tuhoutumisAjastin.Interval = 0.5; 41 41 tuhoutumisAjastin.Timeout += delegate 42 42 { … … 55 55 public void Ammu(Vector kohde) 56 56 { 57 if (this.Y > WarTrain.Peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, WarTrain.Screen.Top)).Y) return; 58 if (this.Y < WarTrain.Peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, WarTrain.Screen.Bottom)).Y) return; 59 57 60 this.Angle = (kohde - this.Position).Angle; 58 61 … … 62 65 63 66 ammus.Image = Ase.AmmuksenKuva; 67 ammus.Size *= 0.5; 64 68 ammus.Collided += delegate(IPhysicsObject a, IPhysicsObject k) { 69 a.Destroy(); 65 70 Tuhoutuva t = k as Tuhoutuva; 66 71 if (t != null) -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain.cs
r5133 r5137 45 45 SoundEffect VaunuTuhoutuuAani = LoadSoundEffect("JunavaunuTuhoutuu"); 46 46 Image alueKuva = LoadImage("Alue"); 47 Image raideKuva = LoadImage("Junarata"); 47 48 Image sotilasKuva = LoadImage("Sotilas"); 49 Image sotilasKuollutKuva = LoadImage("SotilasK"); 48 50 Image sotilasKuvaKeltainen; 49 51 Image sotilasKuvaVihrea; 50 52 Image sotilasKuvaPunainen; 51 53 Image tankkiKuva = LoadImage("Tankki"); 54 Image tankkiKuollutKuva = LoadImage("TankkiK"); 52 55 Image tankkiKuvaKeltainen; 53 56 Image tankkiKuvaVihrea; 54 57 Image tankkiKuvaPunainen; 55 58 Image tykkiKuva = LoadImage("Tykki"); 59 Image tykkiKuollutKuva = LoadImage("TykkiK"); 56 60 Image tykkiKuvaKeltainen; 57 61 Image tykkiKuvaVihrea; … … 66 70 Image[] taustakuvaKuvat = new Image[2]; 67 71 GameObject[] taustakuvat = new GameObject[2]; 72 Image[] junarataKuvat = new Image[2]; 73 GameObject[] kiskot = new GameObject[2]; 68 74 int ylempiTaustakuva = 1; 69 75 … … 153 159 MediaPlayer.Play("Musa2"); 154 160 MediaPlayer.Volume = 0.2; 155 SmoothTextures = false;156 161 Level.Background.CreateGradient(Color.DarkGray, Color.DarkJungleGreen); 157 162 … … 162 167 taustakuvat[i].Size = new Vector(Screen.Width + 25, Screen.Height + 25); 163 168 Add(taustakuvat[i], -3); 169 170 junarataKuvat[i] = raideKuva; 171 kiskot[i] = new GameObject(junarataKuvat[i]); 172 kiskot[i].Size = new Vector(kiskot[i].Width * 2, Screen.Height + 25); 173 Add(kiskot[i], -2); 164 174 } 165 175 166 176 taustakuvat[0].Position = Vector.Zero; 167 177 taustakuvat[1].Position = taustakuvat[0].Position + new Vector(0.0, taustakuvat[0].Height); 178 179 kiskot[0].Position = Vector.Zero; 180 kiskot[1].Position = kiskot[0].Position + new Vector(0.0, kiskot[0].Height); 168 181 169 182 sotilasKuvaPunainen = VaihdaVari(sotilasKuva, Color.Gold, Color.DarkRed); … … 179 192 //Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); 180 193 LuoJuna(); 181 for (int i = 0; i < 3; i++) 194 Camera.Follow(juna.Veturi); 195 Camera.FollowOffset = new Vector(0.0, Screen.Top - juna.Veturi.Height); 196 197 for (int i = 0; i < 1; i++) 182 198 { 183 199 Vaunu v = new Vaunu(LoadImage("Junavaunu"), 100); 184 200 juna.LisaaVaunu(v); 185 186 } 187 Camera.Follow(juna.Veturi); 201 } 202 Ase kk = new Ase(aseKuva1.Width, aseKuva1.Height, 12.50); 203 kk.FireRate = 2; 204 kk.InfiniteAmmo = true; 205 kk.Image = aseKuva1; 206 kk.Size *= 2; 207 juna.Vaunut[0].LisaaAse(kk, new Vector(0.0, juna.Vaunut[0].Height / 3)); 208 209 Ase pieniTykki = new Ase(aseKuva2.Width, aseKuva2.Height, 31.25); 210 pieniTykki.FireRate = 1; 211 pieniTykki.InfiniteAmmo = true; 212 pieniTykki.Image = aseKuva2; 213 pieniTykki.Size *= 2; 214 juna.Vaunut[0].LisaaAse(pieniTykki, new Vector(0.0, kk.Position.Y - juna.Vaunut[0].Height / 3)); 215 216 Ase isoTykki = new Ase(aseKuva3.Width, aseKuva3.Height, 75.00); 217 isoTykki.FireRate = 0.5; 218 isoTykki.InfiniteAmmo = true; 219 isoTykki.Image = aseKuva3; 220 isoTykki.Size *= 2; 221 juna.Vaunut[0].LisaaAse(isoTykki, new Vector(0.0, pieniTykki.Position.Y - juna.Vaunut[0].Height / 3)); 222 188 223 AsetaOhjaimet(); 189 224 … … 192 227 peliAikaAjastin.Timeout += delegate { aikaPelinAlusta.Value++; }; 193 228 peliAikaAjastin.Start(); 229 SmoothTextures = false; 194 230 } 195 231 protected override void Update(Time time) … … 208 244 else toinenTaustakuva = 0; 209 245 taustakuvat[toinenTaustakuva].Position = new Vector(0.0, taustakuvat[ylempiTaustakuva].Position.Y + taustakuvat[ylempiTaustakuva].Height); 246 kiskot[toinenTaustakuva].Position = new Vector(0.0, kiskot[ylempiTaustakuva].Position.Y + kiskot[ylempiTaustakuva].Height); 210 247 moneskoAlue++; 211 248 SpawnaaVihollisia(taustakuvat[toinenTaustakuva].Position); … … 234 271 int vihuTyyppi = RandomGen.NextIntWithProbabilities((double)soldierProbs / 100.0, (double)tankProbs / 100.0, (double)cannonProbs / 100.0); // 0 sotilas, 1 tankki, 2 tykki 235 272 236 Vector paikka = RandomGen.NextVector(Screen.Left + 70, Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, Screen.Top)).Y, Screen.Right - 70, Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, Screen.Top)).Y + Screen.Height);273 Vector paikka = RandomGen.NextVector(Screen.Left + 70, Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, Screen.Top)).Y, Screen.Right - 70, Camera.ScreenToWorld(new Vector(0.0, Screen.Top)).Y + Screen.Height); 237 274 238 275 switch (vihuTyyppi) … … 377 414 void JunaTuhoutui() 378 415 { 416 juna.Veturi.Destroy(); 379 417 JunaTuhoutuuAani.Play(); 380 //juna.destroy jne418 VaunuTuhoutuuAani.Play(); 381 419 //topLista.EnterAndShow(PisteLaskuri.value); 382 420 //top_lista.HighScoreWindow.Closed += LuoValikko; 383 421 } 384 422 385 void VaunuTuhoutui()386 {387 VaunuTuhoutuuAani.Play();388 }389 423 390 424 void AsetaOhjaimet() 391 425 { 392 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, 4000.0);393 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, - 8000.0);394 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, 4000.0);395 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, - 8000.0);426 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, 5000.0); 427 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, -10000.0); 428 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, 5000.0); 429 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, juna.Liiku, null, -10000.0); 396 430 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, delegate { MessageDisplay.Add(Mouse.PositionOnWorld.ToString()); }, null); 397 431 } -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain.csproj.Debug.cachefile
r5133 r5137 26 26 Content\Panos2.xnb 27 27 Content\Panos3.xnb 28 Content\SotilasK.xnb 29 Content\TankkiK.xnb 30 Content\TykkiK.xnb 28 31 Content\Musa.wma 29 32 Content\Musa2.wma -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{742829C2-05BF-48AE-981F-513102281E2D}.xml
r5133 r5137 108 108 <Options>None</Options> 109 109 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\Ase1.xnb</Output> 110 <Time>2014-06-2 4T14:16:04.4589247+03:00</Time>110 <Time>2014-06-27T09:54:13.3437146+03:00</Time> 111 111 </Item> 112 112 <Item> … … 117 117 <Options>None</Options> 118 118 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\Ase2.xnb</Output> 119 <Time>2014-06-2 5T09:14:07.6332556+03:00</Time>119 <Time>2014-06-27T09:54:07.322076+03:00</Time> 120 120 </Item> 121 121 <Item> … … 126 126 <Options>None</Options> 127 127 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\Ase3.xnb</Output> 128 <Time>2014-06-2 5T09:16:21.1077112+03:00</Time>128 <Time>2014-06-27T09:54:17.2125394+03:00</Time> 129 129 </Item> 130 130 <Item> … … 246 246 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\Panos3.xnb</Output> 247 247 <Time>2014-06-24T12:26:09.3317303+03:00</Time> 248 </Item> 249 <Item> 250 <Source>SotilasK.png</Source> 251 <Name>SotilasK</Name> 252 <Importer>TextureImporter</Importer> 253 <Processor>TextureProcessor</Processor> 254 <Options>None</Options> 255 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\SotilasK.xnb</Output> 256 <Time>2014-06-27T09:59:05.5534774+03:00</Time> 257 </Item> 258 <Item> 259 <Source>TankkiK.png</Source> 260 <Name>TankkiK</Name> 261 <Importer>TextureImporter</Importer> 262 <Processor>TextureProcessor</Processor> 263 <Options>None</Options> 264 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\TankkiK.xnb</Output> 265 <Time>2014-06-27T10:03:07.916631+03:00</Time> 266 </Item> 267 <Item> 268 <Source>TykkiK.png</Source> 269 <Name>TykkiK</Name> 270 <Importer>TextureImporter</Importer> 271 <Processor>TextureProcessor</Processor> 272 <Options>None</Options> 273 <Output>C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\TykkiK.xnb</Output> 274 <Time>2014-06-27T10:01:30.9308093+03:00</Time> 248 275 </Item> 249 276 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/obj/x86/Debug/WarTrain.csproj.FileListAbsolute.txt
r5133 r5137 36 36 C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\Panos2.xnb 37 37 C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\Panos3.xnb 38 C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\SotilasK.xnb 39 C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\TankkiK.xnb 40 C:\MyTemp\NikoK\WarTrain\WarTrain\WarTrain\WarTrain\bin\x86\Debug\Content\TykkiK.xnb -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrain/obj/x86/Debug/cachefile-{742829C2-05BF-48AE-981F-513102281E2D}-targetpath.txt
r5133 r5137 28 28 Content\Panos2.xnb 29 29 Content\Panos3.xnb 30 Content\SotilasK.xnb 31 Content\TankkiK.xnb 32 Content\TykkiK.xnb -
2014/26/NikoK/WarTrain/WarTrain/WarTrain/WarTrainContent/WarTrainContent.contentproj
r5133 r5137 202 202 </Compile> 203 203 </ItemGroup> 204 <ItemGroup> 205 <Compile Include="SotilasK.png"> 206 <Name>SotilasK</Name> 207 <Importer>TextureImporter</Importer> 208 <Processor>TextureProcessor</Processor> 209 </Compile> 210 <Compile Include="TankkiK.png"> 211 <Name>TankkiK</Name> 212 <Importer>TextureImporter</Importer> 213 <Processor>TextureProcessor</Processor> 214 </Compile> 215 <Compile Include="TykkiK.png"> 216 <Name>TykkiK</Name> 217 <Importer>TextureImporter</Importer> 218 <Processor>TextureProcessor</Processor> 219 </Compile> 220 </ItemGroup> 204 221 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 205 222 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.