Changeset 5121
- Timestamp:
- 2014-06-26 14:55:32 (9 years ago)
- Location:
- 2014/26/HannuP/pomppiva_norsu_osa1
- Files:
-
- 9 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/26/HannuP/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{DA999890-DFC2-42FF-9045-8DD579DAE923}.xml
r5091 r5121 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\HannuP\pomppiva_norsu_osa1\pomppiva_norsu_osa1\pomppiva_norsu_osa1\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 38 <Time>2014-06-2 5T10:57:52.5121001+03:00</Time>38 <Time>2014-06-26T14:43:13.0965979+03:00</Time> 39 39 </Item> 40 40 <Item> -
2014/26/HannuP/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1.cs
r5091 r5121 9 9 public class pomppiva_norsu_osa1 : PhysicsGame 10 10 { 11 const double nopeus = 750;12 const double hyppyNopeus = 7 50;11 const double nopeus = 300; 12 const double hyppyNopeus = 700; 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 14 DoubleMeter elamaLaskuri; 15 15 PlatformCharacter pelaaja1; 16 16 PlatformCharacter vihu1; 17 Vector alkupaikka; 18 19 int multakasalaskuri = 0; 17 20 18 21 Image pelaajanKuva = LoadImage("pahis mato"); … … 34 37 LuoKentta(); 35 38 LisaaNappaimet(); 39 LuoElamaLaskuri(); 36 40 37 41 Camera.Follow(pelaaja1); … … 71 75 tahti.Tag = "tahti"; 72 76 Add(tahti); 77 multakasalaskuri++; 73 78 } 74 79 75 80 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 76 81 { 82 alkupaikka = paikka; 77 83 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 78 84 pelaaja1.Position = paikka; … … 80 86 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 81 87 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 88 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu1", Tormaavihuun); 82 89 Add(pelaaja1); 83 90 pelaajan1Ase = new AssaultRifle(90, 30); … … 85 92 86 93 //Ammusten määrä aluksi: 87 pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1 000;88 pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true;94 pelaajan1Ase.Ammo.Value = 18; 95 //pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; 89 96 90 97 //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? … … 104 111 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 105 112 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); 113 Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Down, HeitaKranaatti, "heitäkaranaatti", pelaaja1); 106 114 107 115 … … 124 132 MessageDisplay.Add("Keräsit multakasan!"); 125 133 tahti.Destroy(); 134 multakasalaskuri--; 135 if (multakasalaskuri == 0) 136 { 137 Label voittoteksti = new Label("victory"); 138 Add(voittoteksti); 139 } 126 140 } 127 141 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) … … 165 179 ase.Image = AseenKuva; 166 180 //Ammusten määrä aluksi: 167 ase.Ammo.Value = 1 000;168 ase.InfiniteAmmo = true;181 ase.Ammo.Value = 18; 182 //ase.InfiniteAmmo = true; 169 183 vihu1.Add(ase); 170 184 … … 178 192 179 193 } 194 void LuoElamaLaskuri() 195 { 196 elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); 197 elamaLaskuri.MaxValue = 10; 198 elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; 199 200 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 201 elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; 202 elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; 203 elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); 204 Add(elamaPalkki); 205 } 206 207 void ElamaLoppui() 208 { 209 MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat, voi voi."); 210 pelaaja1.Position = alkupaikka; 211 elamaLaskuri.Value = elamaLaskuri.MaxValue; 212 pelaajan1Ase.Ammo.Value = 15; 213 } 214 void Tormaavihuun(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vihollinen) 215 { 216 maaliAani.Play(); 217 MessageDisplay.Add("kuolet!"); 218 elamaLaskuri.Value--; 219 } 220 221 void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) 222 { 223 Grenade kranu = new Grenade(150.0); 224 pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); 225 kranu.Image = Kivi; 226 kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihu1", KranaattiOsui); 227 } 228 void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) 229 { 230 rajahdyksenKohde.Destroy(); 231 } 232 233 234 180 235 } -
2014/26/HannuP/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1/pomppiva_norsu_osa1Content/kentta1.txt
r5110 r5121 11 11 ******** ** ********* ****** ***** 12 12 ############################*** #################################################################################################################################################################### * 13 # ####*** # *14 # #### ** *** #13 # ####*** * * * * * * * vv v * 14 # #### ** *** ########################## 15 15 # ########## # * 16 16 # ** ** # * … … 18 18 # # * 19 19 # ****** # 20 # ###### 21 # * * 20 # ###### * * v * * * * v * v* # * 21 # * * ###################### # * 22 22 # * ###### # 23 23 # # * 24 24 # ** * * # 25 # ####### 26 # 25 # ####### * v * # * 26 # ######## # 27 27 # **** # * 28 28 # ###### # 29 # 30 # **** 29 # * * * # * * * 30 # **** ###### # *############ # 31 31 # ##### # * ## # 32 32 # ****** **** # * # * # 33 33 # ###### ##### # # ## 34 # 35 # p vv vv vv vv vv vvvv vv vv # * ## #34 # ### # * # * # 35 # p vv vv vv vv vv vv vv vv vv vv vv vv vv # * ## # 36 36 ##################################################################################################################################################################################################################### # 37 37 ** **** *** *** *** *** #
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.