Changeset 5118 for 2014/26/OttoK/Jump/Jump
- Timestamp:
- 2014-06-26 14:03:52 (9 years ago)
- Location:
- 2014/26/OttoK/Jump/Jump
- Files:
-
- 8 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/26/OttoK/Jump/Jump/Jump/Jump.cs
r5107 r5118 7 7 using Jypeli.Widgets; 8 8 9 class Norsu : PlatformCharacter 10 { 11 private IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0); 12 public IntMeter PisteLaskuri { get { return pisteLaskuri; } } 13 14 private IntMeter kranaattiLaskuri = new IntMeter(1000, 0, 1000); 15 public IntMeter KranaattiLaskuri { get { return kranaattiLaskuri; } } 16 17 public Norsu(double leveys, double korkeus) 18 : base(leveys, korkeus) 19 { 20 Weapon = new AssaultRifle(40, 20); 21 Weapon.Ammo.Value = 10000; 22 Weapon.InfiniteAmmo = true; 23 } 24 } 25 26 9 27 public class Jump : PhysicsGame 10 28 { … … 13 31 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 32 15 PlatformCharacter pelaaja1; 16 PlatformCharacter pelaaja2; 17 IntMeter pisteLaskuri1; 18 IntMeter pisteLaskuri2; 33 Norsu pelaaja1; 34 Norsu pelaaja2; 35 36 //IntMeter pisteLaskuri1; 37 //IntMeter pisteLaskuri2; 19 38 20 39 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); … … 29 48 LuoKentta(); 30 49 LisaaNappaimet(); 31 LuoPistelaskuri 1();32 LuoPistelaskuri 2();50 LuoPistelaskuri(pelaaja1); 51 LuoPistelaskuri(pelaaja2); 33 52 34 53 Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); 35 54 //Camera.ZoomFactor = 1.2; 36 55 //Camera.StayInLevel = true; 56 } 57 58 void LuoAseValikko(Norsu pelaaja) 59 { 60 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("valitse ase", "Assault Rifle", "Kranaatit"); 61 Add(alkuValikko); 37 62 } 38 63 … … 69 94 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 70 95 { 71 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);96 pelaaja1 = new Norsu(leveys, korkeus); 72 97 pelaaja1.Position = paikka; 73 98 pelaaja1.Mass = 4.0; … … 75 100 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 76 101 Add(pelaaja1); 102 pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 103 77 104 } 78 105 79 106 void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 80 107 { 81 pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);108 pelaaja2 = new Norsu(leveys, korkeus); 82 109 pelaaja2.Position = paikka; 83 110 pelaaja2.Mass = 4.0; … … 85 112 AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); 86 113 Add(pelaaja2); 114 pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 115 87 116 } 88 117 89 118 void LisaaNappaimet() 90 119 { 91 Keyboard.Listen(Key. F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");120 Keyboard.Listen(Key.Tab, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 92 121 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 93 122 … … 95 124 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 96 125 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 126 Keyboard.Listen(Key.NumPad2, ButtonState.Pressed , HeitaKranaatti, "Heitä Kranaatti", pelaaja1); 127 Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); 97 128 98 129 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); 99 130 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); 100 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 131 Keyboard.Listen(Key.W,ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 132 Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heitä Kranaatti", pelaaja2); 133 Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); 101 134 102 135 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); … … 107 140 108 141 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 109 } 142 143 } 144 145 146 147 void HeitaKranaatti(Norsu pelaaja) 148 { 149 if (pelaaja.KranaattiLaskuri.Value > 0) 150 { 151 Grenade kranu = new Grenade(4.0); 152 pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); 153 pelaaja.KranaattiLaskuri.Value--; 154 // kranu.Mass = 1000.0; 155 } 156 } 157 158 void AmmuAseella(Norsu pelaaja) 159 { 160 PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); 161 162 if (ammus != null) 163 164 { 165 ammus.Mass = 99999999999; 166 //ammus.Size *= 167 //ammus.Image = ... 168 ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0); 169 } 170 } 171 172 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 173 { 174 ammus.Destroy(); 175 176 } 177 110 178 111 179 void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) … … 127 195 if (hahmo == pelaaja1) 128 196 { 129 p isteLaskuri1.Value += 1;197 pelaaja1.PisteLaskuri.Value += 1; 130 198 } 131 199 else 132 200 { 133 pisteLaskuri2.Value += 1; 134 135 136 } 137 } 138 139 void LuoPistelaskuri1() 140 { 141 pisteLaskuri1 = new IntMeter(0); 142 201 pelaaja2.PisteLaskuri.Value += 1; 202 } 203 } 204 205 void LuoPistelaskuri(Norsu pelaaja) 206 { 143 207 Label pisteNaytto = new Label(); 144 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100;145 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100;146 208 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 147 209 pisteNaytto.Color = Color.White; 210 Add(pisteNaytto); 211 pisteNaytto.BindTo(pelaaja.PisteLaskuri); 212 213 Label kranaattiNaytto = new Label(); 214 kranaattiNaytto.TextColor = Color.Black; 215 kranaattiNaytto.Color = Color.Green; 216 Add(kranaattiNaytto); 217 kranaattiNaytto.BindTo(pelaaja.KranaattiLaskuri); 148 218 149 219 Timer ajastin = new Timer(); … … 151 221 ajastin.Timeout += delegate 152 222 { 153 pisteNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja1.Position + new Vector(0, 30)); 223 pisteNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja.Position + new Vector(0, 30)); 224 kranaattiNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja.Position + new Vector(0, 50)); 154 225 }; 155 ajastin.Start(); 156 157 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri1); 158 Add(pisteNaytto); 159 } 160 161 void LuoPistelaskuri2() 162 { 163 pisteLaskuri2 = new IntMeter(0); 164 165 Label pisteNaytto = new Label(); 166 pisteNaytto.X = Screen.Right - 100; 167 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 168 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 169 pisteNaytto.Color = Color.White; 170 171 Timer ajastin = new Timer(); 172 ajastin.Interval = 0.01; 173 ajastin.Timeout += delegate 174 { 175 pisteNaytto.Position = Camera.WorldToScreen(pelaaja2.Position + new Vector(0, 30)); 176 }; 177 ajastin.Start(); 178 179 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri2); 180 Add(pisteNaytto); 181 } 226 ajastin.Start(); 227 228 } 229 182 230 183 231 } -
2014/26/OttoK/Jump/Jump/Jump/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{63B38ACA-3B70-45B9-9BE0-E245FDD44385}.xml
r5107 r5118 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\OttoK\Jump\Jump\Jump\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 38 <Time>2014-06-2 5T14:51:59.4913813+03:00</Time>38 <Time>2014-06-26T13:37:45.3701107+03:00</Time> 39 39 </Item> 40 40 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/26/OttoK/Jump/Jump/JumpContent/kentta1.txt
r5107 r5118 6 6 7 7 8 9 8 * 9 ##### 10 10 11 11 … … 14 14 * 15 15 ####################### 16 * * *#17 # # # # ##18 ##19 * * 16 * * * * * * # 17 ## ## ## ## ## ## 18 ## 19 * * #### 20 20 ############ * 21 21 ##### 22 # # 22 # # ##d 23 23 24 ################################# 24 ################################# ### 25 25 # * 26 # ## ### * 27 * ### 28 ################## ## 26 # ## ### * * 27 * ### ## 28 ################## ## # * * * * * * * * 29 29 # # * * * ############ ### # # # # ###### 30 # * # # # ######## 31 # #################### # 32 # 30 # * # # # ######## * ## 31 # #################### # * ### 32 # ## 33 33 #### * 34 34 ##################3 # 35 ######## ### # 36 * # ## # #################### 37 #### ##### # 38 C N * # 39 #################################################### 35 ######## ### # * ## 36 * # ## ###################### 37 #### ##### ## # 38 C N * # 39 ###################################################### 40 ****************************************************# 41 ****************************************************# 42 ****************************************************# 43 #####################################################
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.