Changeset 5117 for 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli
- Timestamp:
- 2014-06-26 13:12:54 (9 years ago)
- Location:
- 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli
- Files:
-
- 6 added
- 11 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli.cs
r5102 r5117 7 7 using Jypeli.Widgets; 8 8 9 public class Maailman_Vaikein_Peli : PhysicsGame9 public class Maailman_Vaikein_Peli : PhysicsGame 10 10 { 11 11 PhysicsObject pelaaja; … … 14 14 15 15 int kenttaNro; 16 int maxKenttaNro = 3; 16 int maxKenttaNro = 4; 17 IntMeter pistelaskuri = new IntMeter(0); 17 18 18 19 public override void Begin() 19 20 { 21 20 22 kenttaNro = 1; 21 23 LuoAlkuValikko(); 22 24 25 23 26 } 24 27 … … 37 40 LuoKentta(); 38 41 LisaaOhjaimet(); 42 LuoPisteLaskuri(); 43 39 44 } 40 45 … … 44 49 ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); 45 50 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); 46 // 47 ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0 ),LuoLoppu);51 //ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset); 52 ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0), LuoLoppu); 48 53 ruudut.Execute(20, 20); 49 54 … … 66 71 pelaaja.Tag = "pelaaja"; 67 72 Add(pelaaja); 68 AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", SeuraavaKentta); 69 AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", SeuraavaKentta); 70 73 AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", AloitaKentta); 74 AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", AloitaKentta); 75 AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", KasittelePelaajanTormays); 76 77 71 78 } 72 79 … … 79 86 Add(taso); 80 87 } 81 88 82 89 83 90 … … 87 94 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 88 95 89 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuttaa pelaajaa ylos", pelaaja, new Vector(0.0, 100.0)); 96 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuttaa pelaajaa ylos", pelaaja, new Vector(0.0, 100.0)); 90 97 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuta pelaajaa alas", pelaaja, new Vector(0.0, -100.0)); 91 98 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "liikuta pelaajaa vasemmalle", pelaaja, new Vector(-100, 0)); … … 109 116 110 117 LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(20); 111 labyrinttiAivot.Speed = 80.0;118 labyrinttiAivot.Speed = 100.0; 112 119 labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; 113 120 labyrinttiAivot.TurnWhileMoving = true; … … 117 124 pahis.Brain.Active = true; 118 125 } 119 126 120 127 121 128 void LuoLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 122 129 { 123 loppu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2, korkeus*2);130 loppu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 2, korkeus * 2); 124 131 loppu.Color = Color.Green; 125 132 loppu.Position = paikka; … … 138 145 } 139 146 140 pelaaja.Velocity = nopeus;141 142 { 143 144 } 145 } 146 147 void SeuraavaKentta(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde)147 pelaaja.Velocity = nopeus; 148 149 { 150 151 } 152 } 153 154 void AloitaKentta(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 148 155 { 149 156 if (kohde.Tag == "maali") … … 153 160 else 154 161 ClearAll(); 155 162 156 163 { 157 164 ClearAll(); … … 172 179 ClearAll(); 173 180 Begin(); 174 175 } 176 177 178 179 } 181 182 } 183 184 void LuoPisteLaskuri() 185 { 186 //pistelaskuri = new IntMeter(0); 187 188 Label pisteNaytto = new Label(); 189 pisteNaytto.X = Screen.Left + 400; 190 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 191 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 192 pisteNaytto.Color = Color.Wheat; 193 194 195 196 pisteNaytto.Title = "Kuolemat"; 197 pisteNaytto.BindTo(pistelaskuri); 198 Add(pisteNaytto); 199 200 } 201 void KasittelePelaajanTormays(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pahis) 202 { 203 204 pistelaskuri.Value += 1; 205 206 } 207 } 208 209 -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli.csproj.Debug.cachefile
r5102 r5117 2 2 Content\Kentta2.xnb 3 3 Content\Kentta3.xnb 4 Content\Kentta4.xnb -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{F98083DA-B2A0-488E-BD4C-646AEA3BB4BB}.xml
r5102 r5117 27 27 <Options>None</Options> 28 28 <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta3.xnb</Output> 29 <Time>2014-06-25T14:38:23.3892505+03:00</Time> 29 <Time>2014-06-26T10:37:10.2215029+03:00</Time> 30 </Item> 31 <Item> 32 <Source>Kentta4.png</Source> 33 <Name>Kentta4</Name> 34 <Importer>TextureImporter</Importer> 35 <Processor>TextureProcessor</Processor> 36 <Options>None</Options> 37 <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta4.xnb</Output> 38 <Time>2014-06-26T12:34:37.0332317+03:00</Time> 30 39 </Item> 31 40 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/Maailman_Vaikein_Peli.csproj.FileListAbsolute.txt
r5102 r5117 10 10 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta2.xnb 11 11 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta3.xnb 12 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta4.xnb -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/cachefile-{F98083DA-B2A0-488E-BD4C-646AEA3BB4BB}-targetpath.txt
r5102 r5117 2 2 Content\Kentta2.xnb 3 3 Content\Kentta3.xnb 4 Content\Kentta4.xnb -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_PeliContent/Maailman_Vaikein_PeliContent.contentproj
r5102 r5117 66 66 </Compile> 67 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="Kentta4.png"> 70 <Name>Kentta4</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 68 75 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 69 76 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.