Changeset 5104 for 2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory
- Timestamp:
- 2014-06-25 15:00:18 (9 years ago)
- Location:
- 2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory
- Files:
-
- 3 added
- 12 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory.cs
r5088 r5104 22 22 { 23 23 const int RUUDUN_KOKO = 100; 24 DoubleMeter elamaLaskuri; 24 25 25 26 Image AkuAnkkaKuva = LoadImage("taikaviitta"); 26 27 Image Karhukonna = LoadImage("Karhukonna"); 27 28 Image kaupunki = LoadImage("kaupunki"); 29 Image Luoti = LoadImage("Luoti"); 28 30 AssaultRifle PelaajanAse; 29 31 PhysicsObject ammus; … … 33 35 public override void Begin() 34 36 { 37 Luoalkuvalikko(); 38 } 39 40 void AloitaPeli() 41 { 42 ClearAll(); 35 43 LuoKentta(); 44 LuoElamaLaskuri(); 36 45 LisaaOhjaimet(); 37 46 } … … 73 82 Vihollinen.Position = paikka; 74 83 Vihollinen.Tag = "Vihollinen"; 75 Vihollinen.CollisionIgnoreGroup = 1;84 76 85 77 86 LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(RUUDUN_KOKO); 78 87 labyrinttiAivot.Speed = 100.0; 79 labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina";88 80 89 81 90 Vihollinen.Brain = labyrinttiAivot; … … 89 98 Pelaaja.Position = paikka; 90 99 Pelaaja.IgnoresExplosions = true; 100 AddCollisionHandler(Pelaaja,"Vihollinen",KasitteleTormays); 91 101 Add(Pelaaja); 92 102 … … 95 105 Pelaaja.LinearDamping = 0.9; 96 106 // Pelaaja.CanRotate = false; 97 Pelaaja.AngularDamping = 0. 8;107 Pelaaja.AngularDamping = 0.7; 98 108 99 109 PelaajanAse = new AssaultRifle(30, 10); 100 110 PelaajanAse.IsVisible = false; 101 PelaajanAse.Ammo.Value = 1 50;111 PelaajanAse.Ammo.Value = 1000000; 102 112 PelaajanAse.ProjectileCollision = AmmusOsui; 103 113 Pelaaja.Add(PelaajanAse); 114 104 115 } 105 116 … … 130 141 } 131 142 132 void AmmuAseella(AssaultRifle PelaajanAse)143 void AmmuAseella(AssaultRifle) 133 144 { 134 145 PelaajanAse.AbsoluteAngle = Pelaaja.Velocity.Angle; … … 136 147 if (ammus != null) 137 148 { 149 138 150 } 139 151 } 140 152 153 void LuoElamaLaskuri() 154 { 155 elamaLaskuri = new DoubleMeter(5); 156 elamaLaskuri.MaxValue = 10; 157 elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; 141 158 159 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 160 elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; 161 elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; 162 elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); 163 Add(elamaPalkki); 164 } 165 166 void ElamaLoppui() 167 { 168 MessageDisplay.Add("Kuolit yritä uuestaan."); 169 Timer.SingleShot(5, Luoalkuvalikko); 170 171 } 172 173 void KasitteleTormays(PhysicsObject Pelaaja, PhysicsObject kohde) 174 { 175 elamaLaskuri.Value -= 1; 176 177 } 178 179 void Luoalkuvalikko() 180 { 181 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("EpicBattlesofHistory", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta peli"); 182 Add(alkuValikko); 183 alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 184 //alkuValikko.AddItemHandler(1, ParhaatPisteet); 185 alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); 186 } 142 187 } -
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory.csproj.Debug.cachefile
r5088 r5104 3 3 Content\Kartta.xnb 4 4 Content\kaupunki.xnb 5 Content\Luoti.xnb 6 Content\Flappybird.xnb -
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/Ohjelma.cs
r5088 r5104 11 11 game.IsFullScreen = true; 12 12 #endif 13 game.Run();13 game.Run(); 14 14 } 15 15 } -
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{9FCDE454-CD88-49A1-A1D9-33F8454718C2}.xml
r5088 r5104 37 37 <Output>C:\MyTemp\AhtoK\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\bin\x86\Debug\Content\kaupunki.xnb</Output> 38 38 <Time>2014-06-25T09:47:43.4353585+03:00</Time> 39 </Item> 40 <Item> 41 <Source>Luoti.png</Source> 42 <Name>Luoti</Name> 43 <Importer>TextureImporter</Importer> 44 <Processor>TextureProcessor</Processor> 45 <Options>None</Options> 46 <Output>C:\MyTemp\AhtoK\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\bin\x86\Debug\Content\Luoti.xnb</Output> 47 <Time>2014-06-25T12:27:57.5236712+03:00</Time> 39 48 </Item> 40 49 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/obj/x86/Debug/EpicBattlesOfHistory.csproj.FileListAbsolute.txt
r5088 r5104 11 11 C:\MyTemp\AhtoK\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\bin\x86\Debug\Content\Kartta.xnb 12 12 C:\MyTemp\AhtoK\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\bin\x86\Debug\Content\kaupunki.xnb 13 C:\MyTemp\AhtoK\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\EpicBattlesOfHistory\bin\x86\Debug\Content\Luoti.xnb -
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/obj/x86/Debug/cachefile-{9FCDE454-CD88-49A1-A1D9-33F8454718C2}-targetpath.txt
r5088 r5104 3 3 Content\Kartta.xnb 4 4 Content\kaupunki.xnb 5 Content\Luoti.xnb -
2014/26/AhtoK/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistory/EpicBattlesOfHistoryContent/EpicBattlesOfHistoryContent.contentproj
r5088 r5104 73 73 </Compile> 74 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="Luoti.png"> 77 <Name>Luoti</Name> 78 <Importer>TextureImporter</Importer> 79 <Processor>TextureProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 75 82 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 76 83 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.