- Timestamp:
- 2014-06-25 14:58:57 (9 years ago)
- Location:
- 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli
- Files:
-
- 12 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli.cs
r5068 r5102 13 13 PhysicsObject loppu; 14 14 15 int kenttaNro; 16 int maxKenttaNro = 3; 17 15 18 public override void Begin() 16 19 { 20 kenttaNro = 1; 17 21 LuoAlkuValikko(); 22 18 23 } 19 24 … … 36 41 void LuoKentta() 37 42 { 38 //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. 39 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 40 41 //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. 43 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta" + kenttaNro); 42 44 ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); 43 45 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); 44 ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset);46 // ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset); 45 47 ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0 ),LuoLoppu); 48 ruudut.Execute(20, 20); 46 49 47 48 //3. Execute luo kentän 49 // Parametreina leveys ja korkeus 50 ruudut.Execute(20, 20); 50 ColorTileMap ruudut2 = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta" + kenttaNro); 51 ruudut2.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset); 52 ruudut2.Execute(20, 20); 51 53 52 54 Level.Background.Color = Color.Wheat; … … 62 64 pelaaja.Color = Color.Red; 63 65 pelaaja.Shape = Shape.Circle; 66 pelaaja.Tag = "pelaaja"; 64 67 Add(pelaaja); 68 AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", SeuraavaKentta); 69 AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", SeuraavaKentta); 70 65 71 } 66 72 67 73 void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 68 69 74 { 70 75 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 71 76 taso.Position = paikka; 72 77 taso.Color = Color.Purple; 73 taso.Tag = "seina"; 74 Add(taso); 78 taso.Tag = "seina"; 79 Add(taso); 75 80 } 76 77 81 78 82 … … 99 103 pahis.Position = paikka; 100 104 pahis.Shape = Shape.Circle; 105 pahis.Tag = "pahis"; 106 pahis.CollisionIgnoreGroup = 1; 101 107 Add(pahis); 102 108 103 109 104 105 106 110 LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(20); 107 labyrinttiAivot.Speed = 100.0;111 labyrinttiAivot.Speed = 80.0; 108 112 labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; 109 113 labyrinttiAivot.TurnWhileMoving = true; 110 114 111 115 pahis.Brain = labyrinttiAivot; 112 116 113 117 pahis.Brain.Active = true; 114 118 } … … 117 121 void LuoLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 118 122 { 119 loppu = PhysicsObject.CreateStaticObject( 25, 25);123 loppu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2, korkeus*2); 120 124 loppu.Color = Color.Green; 121 125 loppu.Position = paikka; 126 loppu.Tag = "maali"; 122 127 Add(loppu); 123 128 } … … 126 131 { 127 132 if (pelaaja.Top > Level.Top) 128 129 133 { 130 134 … … 135 139 136 140 pelaaja.Velocity = nopeus; 141 142 { 143 144 } 145 } 146 147 void SeuraavaKentta(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 148 { 149 if (kohde.Tag == "maali") 150 { 151 kenttaNro++; 152 if (kenttaNro > maxKenttaNro) PeliLoppui(); 153 else 154 ClearAll(); 155 156 { 157 ClearAll(); 158 AloitaPeli(); 159 } 160 } 161 162 else if (kohde.Tag == "pahis") 163 { 164 pelaaja.Destroy(); 165 ClearAll(); 166 AloitaPeli(); 167 } 168 } 169 170 void PeliLoppui() 171 { 172 ClearAll(); 173 Begin(); 174 175 } 137 176 138 177 139 }140 178 141 179 } -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli.csproj.Debug.cachefile
r5068 r5102 1 1 Content\Kentta1.xnb 2 Content\Kentta2.xnb 3 Content\Kentta3.xnb -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{F98083DA-B2A0-488E-BD4C-646AEA3BB4BB}.xml
r5068 r5102 9 9 <Options>None</Options> 10 10 <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta1.xnb</Output> 11 <Time>2014-06-24T14:54:01.986488+03:00</Time> 11 <Time>2014-06-25T13:55:48.1077479+03:00</Time> 12 </Item> 13 <Item> 14 <Source>Kentta2.png</Source> 15 <Name>Kentta2</Name> 16 <Importer>TextureImporter</Importer> 17 <Processor>TextureProcessor</Processor> 18 <Options>None</Options> 19 <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta2.xnb</Output> 20 <Time>2014-06-25T13:38:38.5308005+03:00</Time> 21 </Item> 22 <Item> 23 <Source>Kentta3.png</Source> 24 <Name>Kentta3</Name> 25 <Importer>TextureImporter</Importer> 26 <Processor>TextureProcessor</Processor> 27 <Options>None</Options> 28 <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta3.xnb</Output> 29 <Time>2014-06-25T14:38:23.3892505+03:00</Time> 12 30 </Item> 13 31 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/Maailman_Vaikein_Peli.csproj.FileListAbsolute.txt
r5068 r5102 8 8 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\obj\x86\Debug\Maailman_Vaikein_Peli.pdb 9 9 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta1.xnb 10 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta2.xnb 11 C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta3.xnb -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/cachefile-{F98083DA-B2A0-488E-BD4C-646AEA3BB4BB}-targetpath.txt
r5068 r5102 1 1 Content\Kentta1.xnb 2 Content\Kentta2.xnb 3 Content\Kentta3.xnb -
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_PeliContent/Maailman_Vaikein_PeliContent.contentproj
r5068 r5102 52 52 </Compile> 53 53 </ItemGroup> 54 <ItemGroup> 55 <Compile Include="Kentta2.png"> 56 <Name>Kentta2</Name> 57 <Importer>TextureImporter</Importer> 58 <Processor>TextureProcessor</Processor> 59 </Compile> 60 </ItemGroup> 61 <ItemGroup> 62 <Compile Include="Kentta3.png"> 63 <Name>Kentta3</Name> 64 <Importer>TextureImporter</Importer> 65 <Processor>TextureProcessor</Processor> 66 </Compile> 67 </ItemGroup> 54 68 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 55 69 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.