Changeset 5102


Ignore:
Timestamp:
2014-06-25 14:58:57 (5 years ago)
Author:
rojacoll
Message:
 
Location:
2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli
Files:
13 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli.cs

    r5068 r5102  
    1313    PhysicsObject loppu; 
    1414 
     15    int kenttaNro; 
     16    int maxKenttaNro = 3; 
     17 
    1518    public override void Begin() 
    1619    { 
     20        kenttaNro = 1; 
    1721        LuoAlkuValikko(); 
     22        
    1823    } 
    1924 
     
    3641    void LuoKentta() 
    3742    { 
    38         //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. 
    39         ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
    40  
    41         //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. 
     43        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta" + kenttaNro); 
    4244        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja); 
    4345        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); 
    44         ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset); 
     46        // ruudut.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset); 
    4547        ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 255, 0 ),LuoLoppu); 
     48        ruudut.Execute(20, 20); 
    4649 
    47  
    48         //3. Execute luo kentän 
    49         //   Parametreina leveys ja korkeus 
    50         ruudut.Execute(20, 20); 
     50        ColorTileMap ruudut2 = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta" + kenttaNro); 
     51        ruudut2.SetTileMethod(Color.Blue, LuoViholliset); 
     52        ruudut2.Execute(20, 20); 
    5153 
    5254        Level.Background.Color = Color.Wheat; 
     
    6264        pelaaja.Color = Color.Red; 
    6365        pelaaja.Shape = Shape.Circle; 
     66        pelaaja.Tag = "pelaaja"; 
    6467        Add(pelaaja); 
     68        AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", SeuraavaKentta); 
     69        AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", SeuraavaKentta); 
     70         
    6571    } 
    6672 
    6773    void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    68  
    6974    { 
    7075        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    7176        taso.Position = paikka; 
    7277        taso.Color = Color.Purple; 
    73         taso.Tag = "seina";       
    74         Add(taso);  
     78        taso.Tag = "seina"; 
     79        Add(taso); 
    7580    } 
    76  
    7781     
    7882 
     
    99103        pahis.Position = paikka; 
    100104        pahis.Shape = Shape.Circle; 
     105        pahis.Tag = "pahis"; 
     106        pahis.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    101107        Add(pahis); 
    102108 
    103109 
    104  
    105  
    106110        LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(20); 
    107         labyrinttiAivot.Speed = 100.0; 
     111        labyrinttiAivot.Speed = 80.0; 
    108112        labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; 
    109113        labyrinttiAivot.TurnWhileMoving = true; 
    110          
     114 
    111115        pahis.Brain = labyrinttiAivot; 
    112          
     116 
    113117        pahis.Brain.Active = true; 
    114118    } 
     
    117121    void LuoLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    118122    { 
    119         loppu =  PhysicsObject.CreateStaticObject(25, 25); 
     123        loppu =  PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*2, korkeus*2); 
    120124        loppu.Color = Color.Green; 
    121125        loppu.Position = paikka; 
     126        loppu.Tag = "maali"; 
    122127        Add(loppu); 
    123128    } 
     
    126131    { 
    127132        if (pelaaja.Top > Level.Top) 
    128      
    129133        { 
    130134 
     
    135139 
    136140        pelaaja.Velocity = nopeus; 
     141 
     142        {        
     143         
     144        } 
     145    } 
     146 
     147    void SeuraavaKentta(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
     148    { 
     149        if (kohde.Tag == "maali") 
     150        { 
     151            kenttaNro++; 
     152            if (kenttaNro > maxKenttaNro) PeliLoppui(); 
     153            else 
     154                ClearAll(); 
     155             
     156            { 
     157                ClearAll(); 
     158                AloitaPeli(); 
     159            } 
     160        } 
     161 
     162        else if (kohde.Tag == "pahis") 
     163        { 
     164            pelaaja.Destroy(); 
     165            ClearAll(); 
     166            AloitaPeli(); 
     167        } 
     168    } 
     169 
     170    void PeliLoppui() 
     171    { 
     172        ClearAll(); 
     173        Begin(); 
     174     
     175    } 
    137176     
    138177 
    139 } 
    140178 
    141179} 
  • 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli.csproj.Debug.cachefile

    r5068 r5102  
    11Content\Kentta1.xnb 
     2Content\Kentta2.xnb 
     3Content\Kentta3.xnb 
  • 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{F98083DA-B2A0-488E-BD4C-646AEA3BB4BB}.xml

    r5068 r5102  
    99      <Options>None</Options> 
    1010      <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta1.xnb</Output> 
    11       <Time>2014-06-24T14:54:01.986488+03:00</Time> 
     11      <Time>2014-06-25T13:55:48.1077479+03:00</Time> 
     12    </Item> 
     13    <Item> 
     14      <Source>Kentta2.png</Source> 
     15      <Name>Kentta2</Name> 
     16      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     17      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     18      <Options>None</Options> 
     19      <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta2.xnb</Output> 
     20      <Time>2014-06-25T13:38:38.5308005+03:00</Time> 
     21    </Item> 
     22    <Item> 
     23      <Source>Kentta3.png</Source> 
     24      <Name>Kentta3</Name> 
     25      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     26      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     27      <Options>None</Options> 
     28      <Output>C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta3.xnb</Output> 
     29      <Time>2014-06-25T14:38:23.3892505+03:00</Time> 
    1230    </Item> 
    1331    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/Maailman_Vaikein_Peli.csproj.FileListAbsolute.txt

    r5068 r5102  
    88C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\obj\x86\Debug\Maailman_Vaikein_Peli.pdb 
    99C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta1.xnb 
     10C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta2.xnb 
     11C:\MyTemp\RossC\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\Maailman_Vaikein_Peli\bin\x86\Debug\Content\Kentta3.xnb 
  • 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/obj/x86/Debug/cachefile-{F98083DA-B2A0-488E-BD4C-646AEA3BB4BB}-targetpath.txt

    r5068 r5102  
    11Content\Kentta1.xnb 
     2Content\Kentta2.xnb 
     3Content\Kentta3.xnb 
  • 2014/26/RossC/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_Peli/Maailman_Vaikein_PeliContent/Maailman_Vaikein_PeliContent.contentproj

    r5068 r5102  
    5252    </Compile> 
    5353  </ItemGroup> 
     54  <ItemGroup> 
     55    <Compile Include="Kentta2.png"> 
     56      <Name>Kentta2</Name> 
     57      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     58      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     59    </Compile> 
     60  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="Kentta3.png"> 
     63      <Name>Kentta3</Name> 
     64      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67  </ItemGroup> 
    5468  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    5569  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.