Changeset 5096


Ignore:
Timestamp:
2014-06-25 13:53:54 (5 years ago)
Author:
otoskinn
Message:
 
Location:
2014/26/OttoK
Files:
11 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/26/OttoK/shooting game/shooting game/shooting game/shooting_game.cs

    r5086 r5096  
    4040    double kerros = 150; 
    4141 
     42    bool pomoLuotu; 
     43 
    4244    public override void Begin() 
    4345    { 
     
    4749    void AloitaPeli() 
    4850    { 
     51        IsPaused = false; 
     52        pomoLuotu = false; 
    4953        ClearAll(); 
    5054        LisaaTykki(); 
     
    5761 
    5862        ajastin = new Timer(); 
    59         ajastin.Interval = 2; 
     63        ajastin.Interval = 1; 
    6064        ajastin.Timeout += LuoVihollinen; 
    6165        ajastin.Start(); 
     
    6771        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); 
    6872        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu aseella."); 
    69  
     73        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, KuunteleLiiketta, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); 
     74        ControllerOne.Listen(Button.RightShoulder, ButtonState. Pressed, Ammu, "Ampuu Tykillä"); 
     75        ControllerOne.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, ""); 
     76 
     77        Keyboard.Listen(Key.F4, ButtonState.Down, HAX, null); 
     78        ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, HAX, null); 
     79    } 
     80 
     81    void HAX() 
     82    { 
     83        Ammu(); 
    7084    } 
    7185 
    7286    void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) 
    7387    { 
    74         tahtain.X = Mouse.PositionOnWorld.X; 
    75         tahtain.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
     88         
    7689 
    7790        Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; 
    78  
    79         turret.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - turret.Position).Angle; 
     91        if (hiirenLiike.Magnitude > 0) 
     92        { 
     93 
     94            tahtain.X = Mouse.PositionOnWorld.X; 
     95            tahtain.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
     96        } 
     97 
     98        tahtain.Move(hiirenTila.StateVector * 30); 
     99         
     100        turret.Angle = (tahtain.Position - turret.Position).Angle; 
    80101    } 
    81102 
     
    89110        turret.Color = Color.Gray; 
    90111        turret.Image = tykinKuva; 
    91         Add(turret); 
     112        Add(turret, 1); 
    92113 
    93114        tahtain = new GameObject(30, 30); 
     
    109130        AddCollisionHandler<PhysicsObject, PomoVastus>(panos, "Pomo", OsuuPomoon); 
    110131 
    111         panos.Hit((Mouse.PositionOnWorld - turret.Position).Normalize() * 5500); 
     132        panos.Hit((tahtain.Position - turret.Position).Normalize() * 7500); 
    112133    } 
    113134 
     
    134155        AddCollisionHandler(vihollinen, turret, OsuuPelaajaan); 
    135156 
    136         PathFollowerBrain polkuAivo = new PathFollowerBrain(600, polku); 
     157        PathFollowerBrain polkuAivo = new PathFollowerBrain(800, polku); 
    137158        vihollinen.Brain = polkuAivo; 
    138159    } 
     
    150171        { 
    151172            Pomo.Destroy(); 
    152             NäytönVoittoKuva(); 
     173            PeliVoitettu(); 
    153174        }; 
    154175 
     
    163184 
    164185        AddCollisionHandler(Pomo, turret, OsuuPelaajaan); 
     186 
     187        pomoLuotu = true; 
    165188    } 
    166189 
     
    171194        pisteLaskuri.Value += 100; 
    172195 
    173  
    174  
    175         if (pisteLaskuri.Value == 5000) 
    176         { 
    177  
     196        if (pisteLaskuri.Value >= 6000 && !pomoLuotu) 
     197        { 
    178198            PomoVihollinen(); 
    179199        } 
     
    234254        GAMEOVER.Image = loppuKuva; 
    235255 
    236         Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); 
    237     } 
    238     void AloitaLoppuPeli() 
    239     { 
    240         ClearAll(); 
    241  
    242  
    243  
    244  
    245     } 
    246     void NäytönVoittoKuva() 
     256        AloitaUusiPeli(); 
     257    } 
     258 
     259    void PeliVoitettu() 
    247260    { 
    248261        GameObject Victory = new GameObject(800, 300); 
    249262        Add(Victory, 1); 
    250263        Victory.Image = VoittoKuva; 
    251         Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); 
    252  
    253     } 
    254  
    255  
    256  
    257  
     264        //Timer.SingleShot(5, AloitaPeli); 
     265 
     266        AloitaUusiPeli(); 
     267    } 
     268 
     269    void AloitaUusiPeli() 
     270    { 
     271        Pause(); 
     272        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Aloita peli", "Lopeta"); 
     273        alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { Pause(); AloitaPeli(); }); 
     274        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     275        Add(alkuValikko); 
     276 
     277    } 
    258278} 
    259279 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.