Changeset 4962


Ignore:
Timestamp:
2014-06-11 15:03:59 (5 years ago)
Author:
pimaeeru
Message:
 
Location:
2014/24/PietuR
Files:
23 added
22 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/24/PietuR/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli.cs

    r4947 r4962  
    1414    PhysicsObject Ukkeli = new PhysicsObject(45, 80); 
    1515 
     16    PhysicsObject Miekka; 
     17 
     18    Image Tikarinkuva = LoadImage("Tikari"); 
     19 
     20    FollowerBrain seuraajanAivot; 
     21 
     22    AxleJoint liitos; 
     23 
    1624    public override void Begin() 
    1725    { 
     
    2028        Image Miekankuva = LoadImage("Miekka"); 
    2129        Image Tahtaimenkuva = LoadImage("Tahtain"); 
     30        Image Tikarinkuva = LoadImage("Tikari"); 
    2231 
    2332        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("Kentta"); 
    2433        ruudut.SetTileMethod('P', LuoUkkeli); 
    25         ruudut.SetTileMethod('A', LuoPalikka); 
     34        ruudut.SetTileMethod('A', LuoPalikka, ""); 
     35        ruudut.SetTileMethod('L', LuoPalikka, "lattia"); 
    2636        ruudut.Execute(); 
    2737 
     
    8393 
    8494        //Surfaces s = Level.CreateBorders(1.0, true, RandomGen.NextColor()); 
    85         ruudut.Tag = "lattia"; 
     95        //ruudut.Tag = "lattia"; 
    8696        AddCollisionHandler(Ukkeli, "lattia", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { voikoHypata = true; }); 
    8797        //AddCollisionHandler(Pallo, "lattia", lattianlapi); 
     
    90100        Gravity = new Vector(0, -2000); 
    91101 
    92         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 
     102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, 
    93103        LiikutaKohdetta, null, new Vector(-10000, 0), Ukkeli); 
    94         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 
     104        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, 
    95105        LiikutaKohdetta, null, new Vector(10000, 0), Ukkeli); 
    96         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 
     106        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, 
    97107        LiikutaKohdetta, null, new Vector(0, -10000), Ukkeli); 
    98108 
    99         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed,  
     109        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, 
    100110        Hyppää, null, new Vector(0, 7500), Ukkeli); 
    101111 
    102     } 
    103  
    104  
     112        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, delegate {  
     113            seuraajanAivot.Active = false; 
     114            Miekka.AngularVelocity = -100; 
     115        }, null); 
     116 
     117        Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Pressed, delegate 
     118        { 
     119            seuraajanAivot.Active = false; 
     120            Miekka.AngularVelocity = 100; 
     121        }, null); 
     122        Mouse.Listen(MouseButton.Right, ButtonState.Released, delegate 
     123        { 
     124            seuraajanAivot.Active = true; 
     125        }, null); 
     126        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Released, delegate { seuraajanAivot.Active = true; }, null); 
     127 
     128        Timer ajastin = new Timer(); 
     129        ajastin.Interval = 0.5; 
     130        ajastin.Timeout += delegate { LuoAse(Tikarinkuva, 91, 15); }; 
     131        ajastin.Start(); 
     132 
     133    } 
     134 
     135        void Osuma(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject ase) 
     136        { 
     137            if (ase.Tag.ToString() == "Ase") 
     138            { 
     139                tormaaja.Destroy(); 
     140                seuraajanAivot.Active = false; 
     141            } 
     142        } 
    105143    void LiikutaKohdetta(Vector vektori, PhysicsObject Kohde) 
    106144    { 
     
    118156    AxleJoint LiitaYhteen(PhysicsObject ens, PhysicsObject toin, Vector sidosKohta) 
    119157    { 
    120         AxleJoint liitos = new AxleJoint(ens, toin, ens.Position + sidosKohta); 
    121         liitos.Softness = 1; 
     158        liitos = new AxleJoint(ens, toin, ens.Position + new Vector(0.0, 5.0)); 
     159        liitos.Softness = 0.5; 
    122160        Add(liitos); 
    123161        return liitos; 
    124162    } 
    125 void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) 
    126 {         
    127  
    128     Pallo.X = Mouse.PositionOnWorld.X; 
    129     Pallo.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
    130  
    131     Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; 
     163    void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) 
     164    { 
     165 
     166        Pallo.X = Mouse.PositionOnWorld.X; 
     167        Pallo.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; 
     168 
     169        Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; 
     170    } 
     171 
     172    void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus, String tag) 
     173    { 
     174        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     175        taso.Position = paikka; 
     176        taso.Color = Color.Black; 
     177        taso.CollisionIgnoreGroup = 3; 
     178        taso.Tag = tag; 
     179        Add(taso); 
     180    } 
     181    void LuoUkkeli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     182    { 
     183        Image Ukkelinkuva = LoadImage("Ukkeli"); 
     184        Image Miekankuva = LoadImage("Miekka"); 
     185        Image Tahtaimenkuva = LoadImage("Tahtain"); 
     186        Image Tikarinkuva = LoadImage("Tikari"); 
     187 
     188        //PhysicsStructure Tyyppi = new PhysicsStructure(); 
     189        //Tyyppi.Position = paikka; 
     190 
     191        //PhysicsObject Ukkeli = new PhysicsObject(45, 80); 
     192        Ukkeli.Mass = 15; 
     193        Ukkeli.KineticFriction = 0.0; 
     194        Ukkeli.Position = new Vector(0, 0); 
     195        Ukkeli.Image = Ukkelinkuva; 
     196        Ukkeli.CanRotate = false; 
     197        //Ukkeli.Shape = Shape.FromImage(Ukkelinkuva); 
     198        Ukkeli.Shape = Shape.Rectangle; 
     199        Ukkeli.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     200        Add(Ukkeli); 
     201        //Tyyppi.Add(Ukkeli); 
     202 
     203         
     204 
     205 
     206        Miekka = new PhysicsObject(139.5, 15); 
     207        Miekka.Mass = 0.01; 
     208        Miekka.Shape = Shape.FromImage(Miekankuva); 
     209        Miekka.Image = Miekankuva; 
     210        Miekka.Position = new Vector(70, -20); 
     211        Miekka.IgnoresCollisionResponse = true; 
     212        Miekka.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     213        Add(Miekka); 
     214        LiitaYhteen(Ukkeli, Miekka, Vector.Zero); 
     215 
     216        AddCollisionHandler(Ukkeli, Osuma); 
     217 
     218 
     219 
     220        //Tyyppi.Add(Miekka); 
     221 
     222        Pallo.Mass = 0.1; 
     223        Pallo.Image = Tahtaimenkuva; 
     224        Pallo.Shape = Shape.FromImage(Tahtaimenkuva); 
     225        Pallo.Position = new Vector(140, -15); 
     226        Pallo.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     227        Add(Pallo); 
     228        Pallo.IsVisible = true; 
     229        Pallo.CanRotate = false; 
     230        Pallo.IgnoresCollisionResponse = true; 
     231        Pallo.CollisionIgnoreGroup = 3; 
     232        Pallo.IgnoresGravity = true; 
     233        Mouse.IsCursorVisible = false; 
     234        Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); 
     235 
     236 
     237        seuraajanAivot = new FollowerBrain(Pallo); 
     238        Miekka.Brain = seuraajanAivot; 
     239        seuraajanAivot.Speed = 2000; 
     240        seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; 
     241        seuraajanAivot.DistanceClose = 100; 
     242        seuraajanAivot.Active = true; 
     243        //seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; 
     244         
     245    } 
     246 
     247    protected override void Update(Time time) 
     248    { 
     249        if (!Miekka.IsInsideRect(Pallo.Position)) 
     250        { 
     251            //Angle kulma = (Pallo.AbsolutePosition - Miekka.AbsolutePosition).Angle; 
     252            //Miekka.Angle = kulma; 
     253        } 
     254 
     255        base.Update(time); 
     256    } 
     257    void LuoAse(Image kuva, double korkeus, double leveys) 
     258    { 
     259        PhysicsObject Ase = new PhysicsObject(korkeus, leveys); 
     260        Ase.Image = kuva; 
     261        Ase.Shape = Shape.FromImage(kuva); 
     262        Ase.IgnoresGravity = true; 
     263        Ase.CollisionIgnoreGroup = 3; 
     264        Ase.Tag = "Ase"; 
     265        Ase.Position = new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left - 200, Level.Right + 200), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom - 200, Level.Top + 200)); 
     266        Add(Ase); 
     267        Ase.Hit(new Vector(RandomGen.NextDouble(Level.Left - 200, Level.Right + 200), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom - 200, Level.Top + 200))); 
     268 
     269        RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(200); 
     270        satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 100000000; 
     271        Ase.Brain = satunnaisAivot; 
     272        satunnaisAivot.TurnWhileMoving = true; 
     273 
     274    } 
    132275} 
    133  
    134 void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    135 { 
    136     PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    137     taso.Position = paikka; 
    138     taso.Color = Color.Black; 
    139     Add(taso); 
    140 } 
    141 void LuoUkkeli(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    142 { 
    143     Image Ukkelinkuva = LoadImage("Ukkeli"); 
    144     Image Miekankuva = LoadImage("Miekka"); 
    145     Image Tahtaimenkuva = LoadImage("Tahtain"); 
    146  
    147     PhysicsStructure Tyyppi = new PhysicsStructure(); 
    148     Tyyppi.Position = paikka; 
    149  
    150     //PhysicsObject Ukkeli = new PhysicsObject(45, 80); 
    151     Ukkeli.Mass = 15; 
    152     Ukkeli.Position = new Vector(0, 0); 
    153     Ukkeli.Image = Ukkelinkuva; 
    154     Ukkeli.CanRotate = false; 
    155     Ukkeli.Shape = Shape.FromImage(Ukkelinkuva); 
    156     Ukkeli.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    157     Tyyppi.Add(Ukkeli); 
    158  
    159  
    160     PhysicsObject Miekka = new PhysicsObject(139.5, 15); 
    161     Miekka.Mass = 0.01; 
    162     Miekka.Shape = Shape.FromImage(Miekankuva); 
    163     Miekka.Image = Miekankuva; 
    164     Miekka.Position = new Vector(70, -20); 
    165     Miekka.IgnoresCollisionResponse = true; 
    166     Miekka.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    167     Tyyppi.Add(Miekka); 
    168  
    169     Pallo.Mass = 0.1; 
    170     Pallo.Image = Tahtaimenkuva; 
    171     Pallo.Shape = Shape.FromImage(Tahtaimenkuva); 
    172     Pallo.Position = new Vector(140, -15); 
    173     Pallo.CollisionIgnoreGroup = 1; 
    174     Add(Pallo); 
    175     Pallo.IsVisible = true; 
    176     Pallo.CanRotate = true; 
    177     Pallo.IgnoresCollisionResponse = true; 
    178     Pallo.IgnoresGravity = true; 
    179     Mouse.IsCursorVisible = false; 
    180     Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); 
    181  
    182  
    183     FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(Pallo); 
    184     Miekka.Brain = seuraajanAivot; 
    185     seuraajanAivot.Speed = 10000; 
    186 } 
    187 } 
  • 2014/24/PietuR/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli.csproj.Debug.cachefile

    r4947 r4962  
    44Content\Tahtain.xnb 
    55Content\Kentta.xnb 
     6Content\Tikari.xnb 
    67Content\Kentta.txt 
  • 2014/24/PietuR/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{766035AA-3007-4DAD-9EA9-92D669CE3E8D}.xml

    r4947 r4962  
    2727      <Options>None</Options> 
    2828      <Output>C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Miekka.xnb</Output> 
    29       <Time>2014-06-11T09:38:15.6060224+03:00</Time> 
     29      <Time>2014-06-11T12:27:24.0214224+03:00</Time> 
    3030    </Item> 
    3131    <Item> 
     
    3636      <Options>None</Options> 
    3737      <Output>C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Tahtain.xnb</Output> 
    38       <Time>2014-06-10T14:29:02.3661966+03:00</Time> 
     38      <Time>2014-06-11T12:27:57.5244224+03:00</Time> 
    3939    </Item> 
    4040    <Item> 
     
    4545      <Options>None</Options> 
    4646      <Output>C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Kentta.xnb</Output> 
    47       <Time>2014-06-11T10:36:24.0406224+03:00</Time> 
     47      <Time>2014-06-11T11:40:49.7018224+03:00</Time> 
     48    </Item> 
     49    <Item> 
     50      <Source>Tikari.png</Source> 
     51      <Name>Tikari</Name> 
     52      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     53      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     54      <Options>None</Options> 
     55      <Output>C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Tikari.xnb</Output> 
     56      <Time>2014-06-11T12:50:21.7604224+03:00</Time> 
    4857    </Item> 
    4958    <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> 
  • 2014/24/PietuR/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli/obj/x86/Debug/Ukkelipeli.csproj.FileListAbsolute.txt

    r4947 r4962  
    1313C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Kentta.xnb 
    1414C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Kentta.txt 
     15C:\MyTemp\PietuR\Ukkelipeli\Ukkelipeli\Ukkelipeli\bin\x86\Debug\Content\Tikari.xnb 
  • 2014/24/PietuR/Ukkelipeli/Ukkelipeli/Ukkelipeli/obj/x86/Debug/cachefile-{766035AA-3007-4DAD-9EA9-92D669CE3E8D}-targetpath.txt

    r4947 r4962  
    44Content\Tahtain.xnb 
    55Content\Kentta.xnb 
     6Content\Tikari.xnb 
    67Content\Kentta.txt 
  • 2014/24/PietuR/Ukkelipeli/Ukkelipeli/UkkelipeliContent/UkkelipeliContent.contentproj

    r4947 r4962  
    8181    </Compile> 
    8282  </ItemGroup> 
     83  <ItemGroup> 
     84    <Compile Include="Tikari.png"> 
     85      <Name>Tikari</Name> 
     86      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     87      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     88    </Compile> 
     89  </ItemGroup> 
    8390  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    8491  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.