Ignore:
Timestamp:
2014-06-11 14:58:58 (6 years ago)
Author:
ilkarist
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs

    r4936 r4958  
    1111    Image olionKuva = LoadImage("akukuva"); 
    1212    PhysicsObject hirviniemi; 
    13      
     13    AssaultRifle hirviniemiase; 
     14    Image munamieskuva = LoadImage("munamieskuva"); 
     15    Image gigakuva= LoadImage("gigapudding"); 
     16    Image ammuksenkuva = LoadImage("nakki"); 
    1417    Image tahtaimenkuva = LoadImage("tahtain"); 
    1518    public override void Begin() 
    1619    { 
     20        MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 
    1721        SmoothTextures = false; 
    1822        Image taustaKuva = LoadImage("planeettataustakuva"); 
     
    2428        Camera.Follow(hirviniemi); 
    2529        Camera.Zoom(2.9); 
    26         GameObject tahtain= new GameObject(20, 20); 
     30        GameObject tahtain = new GameObject(20, 20); 
    2731        tahtain.Image = tahtaimenkuva; 
    2832        Add(tahtain); 
     33 
    2934        Timer tahtaimenLiikutus = new Timer(); 
    3035        tahtaimenLiikutus.Interval = 0.01; 
     
    3843        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(0, -500)); 
    3944        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    40  
    41  
     45        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", hirviniemi); 
     46        Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); 
    4247    } 
    4348 
     49    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 
     50{ 
     51    ammus.Destroy(); 
     52} 
     53    void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) 
     54    { 
     55        Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - hirviniemiase.AbsolutePosition).Normalize(); 
     56        hirviniemiase.Angle = suunta.Angle; 
     57    } 
     58 
     59    void AmmuAseella(PhysicsObject hirviniemi) 
     60    { 
     61       PhysicsObject ammus = hirviniemiase.Shoot(); 
     62       if (ammus != null)  
     63       ammus.Image = ammuksenkuva; 
     64    } 
    4465 
    4566    void AsetaNopeus(PhysicsObject hirviniemi, Vector nopeus) 
     
    5677    { 
    5778        //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. 
     79 
    5880        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"); 
    5981 
     
    6688        //   Parametreina leveys ja korkeus 
    6789        ruudut.Execute(20, 20); 
     90        LuoVihollinen(); LuoVihollinen(); LuoVihollinen(); LuoVihollinen(); LuoVihollinen(); LuoVihollinen(); 
    6891    } 
    6992 
    7093    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    7194    { 
    72         hirviniemi = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     95        hirviniemi = new PhysicsObject(30, 30); 
    7396        hirviniemi.Position = paikka; 
     97        hirviniemi.CanRotate = false; 
    7498        //AddCollisionHandler(hirviniemi, "tahti", TormaaTahteen); 
    7599 
    76100        hirviniemi.Image = olionKuva; 
    77101        hirviniemi.LinearDamping = 0.90; 
    78  
     102        hirviniemiase = new AssaultRifle(30, 10); 
     103        hirviniemiase.Ammo.Value = 1000; 
     104        //hirviniemiase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     105        hirviniemiase.IsVisible = false; 
     106        hirviniemiase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     107        hirviniemi.Add(hirviniemiase); 
    79108        Add(hirviniemi); 
    80109    } 
     
    89118        Add(taso); 
    90119    } 
     120    void LuoVihollinen() 
     121    { 
     122        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(30, 30); 
     123        vihollinen.Position = new Vector( RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top)); 
     124        Add(vihollinen); 
     125 
     126    } 
     127 
     128 
    91129} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.