Changeset 4946
- Timestamp:
- 2014-06-11 10:35:45 (8 years ago)
- Location:
- 2014/24/AakeR
- Files:
-
- 12 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/King_Of_The_Hill.csproj.Debug.cachefile
r4937 r4946 10 10 Content\Nyrkki.xnb 11 11 Content\Nyrkki2.xnb 12 Content\Jump.xnb 13 Content\Laskeutuminen.xnb 14 Content\lavasteam.xnb 15 Content\Punch.xnb 16 Content\Guren_No_Yumiya.xnb 17 Content\Guren_No_Yumiya.wma -
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu.cs
r4937 r4946 16 16 : base(leveys, korkeus) 17 17 { 18 } 19 20 void Hyppää() 18 CanRotate = false; 19 } 20 21 public void Hyppää() 21 22 { 22 23 if (saaHypätä) 23 24 { 24 Hit(new Vector(0, 500));25 Hit(new Vector(0, 2000)); 25 26 saaHypätä = false; 26 27 } 27 28 } 28 29 29 void Liiku(int liikkumisSuunta)30 public void Liiku(int liikkumisSuunta) 30 31 { 31 32 suunta = liikkumisSuunta; 32 Push(new Vector(suunta*300 , 0));33 Push(new Vector(suunta*3000, 0)); 33 34 } 34 35 } … … 55 56 Image nyrkkiKuvavasen = LoadImage("Nyrkki2"); 56 57 57 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 58 SoundEffect hyppyAani = LoadSoundEffect("Jump"); 59 SoundEffect laskeutumisAani = LoadSoundEffect("Laskeutuminen"); 60 SoundEffect lyontiAani = LoadSoundEffect("Punch"); 58 61 59 62 public override void Begin() … … 79 82 kentta.SetTileMethod('3', LisaaPelaaja3); 80 83 kentta.SetTileMethod('4', LisaaPelaaja4); 84 kentta.Optimize('#'); 81 85 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 82 86 Level.CreateBorders(); … … 96 100 taso.Color = Color.Gray; 97 101 Add(taso); 102 taso.Tag = "Seina"; 98 103 } 99 104 … … 116 121 AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen); 117 122 AddCollisionHandler(pelaaja, "laava", TormaaLaavaan); 123 AddCollisionHandler(pelaaja, "Seina", TormaaSeinaan); 118 124 Add(pelaaja); 119 125 return pelaaja; … … 151 157 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 152 158 153 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, - nopeus);154 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);159 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -1); 160 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, 1); 155 161 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 156 162 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Lyo, "Pelaaja lyö", pelaaja1, new Ukkeli[] {pelaaja2, pelaaja3, pelaaja4}); 157 163 158 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, - nopeus);159 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);164 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -1); 165 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, 1); 160 166 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 161 167 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Lyo, "Pelaaja lyö", pelaaja2, new Ukkeli[] {pelaaja1, pelaaja3, pelaaja4}); 162 168 163 Keyboard.Listen(Key. G, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus);164 Keyboard.Listen(Key. J, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja3, nopeus);165 Keyboard.Listen(Key. Y, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus);166 Keyboard.Listen(Key. H, ButtonState.Pressed, Lyo, "Pelaaja lyö", pelaaja3, new Ukkeli[] { pelaaja1, pelaaja2, pelaaja4 });167 168 Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja4, - nopeus);169 Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja4, nopeus);169 Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -1); 170 Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja3, 1); 171 Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus); 172 Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Pressed, Lyo, "Pelaaja lyö", pelaaja3, new Ukkeli[] { pelaaja1, pelaaja2, pelaaja4 }); 173 174 Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja4, -1); 175 Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja4, 1); 170 176 Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja4, hyppyNopeus); 171 177 Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Pressed, Lyo, "Pelaaja lyö", pelaaja4, new Ukkeli[] { pelaaja1, pelaaja2, pelaaja3 }); … … 173 179 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 174 180 175 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, - nopeus);176 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);181 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -1); 182 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, 1); 177 183 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 178 184 … … 186 192 PhysicsObject Nyrkki = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 30); 187 193 Add(Nyrkki, -1); 188 //Nyrkki.Position = hahmo.Position+hahmo.* 30;189 Nyrkki.Image = (hahmo. FacingDirection.GetVector().X> 0) ? nyrkkiKuvaoikea : nyrkkiKuvavasen;194 Nyrkki.Position = hahmo.Position+new Vector(hahmo.suunta, 0) * 30; 195 Nyrkki.Image = (hahmo.suunta > 0) ? nyrkkiKuvaoikea : nyrkkiKuvavasen; 190 196 Nyrkki.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.1); 191 197 Nyrkki.IgnoresCollisionResponse = true; … … 196 202 { 197 203 pelaaja.Hit((pelaaja.Position - nyrkki.Position).Normalize() * 1500); 198 pelaaja.Velocity = (pelaaja.Position - nyrkki.Position).Normalize() * 1500;204 //pelaaja.Velocity = (pelaaja.Position - nyrkki.Position).Normalize() * 1500; 199 205 } 200 206 }); 201 207 } 202 208 203 void Liikuta(Ukkeli hahmo, double nopeus)204 { 205 209 void Liikuta(Ukkeli hahmo, int suunta) 210 { 211 hahmo.Liiku(suunta); 206 212 } 207 213 208 214 void Hyppaa(Ukkeli hahmo, double nopeus) 209 215 { 210 hahmo.Hyppää( nopeus);216 hahmo.Hyppää(); 211 217 } 212 218 213 219 void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) 214 220 { 215 maaliAani.Play();216 221 MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); 217 222 tahti.Destroy(); … … 222 227 hahmo.Destroy(); 223 228 } 229 230 void TormaaSeinaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Seina) 231 { 232 (hahmo as Ukkeli).saaHypätä = true; 233 } 224 234 } -
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{F0CD7E3F-4B43-40E5-992E-7DFE6F07241C}.xml
r4937 r4946 36 36 <Options>None</Options> 37 37 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\kentta1.xnb</Output> 38 <Time>2014-06-1 0T13:40:11.0411236+03:00</Time>38 <Time>2014-06-11T10:30:09.0386766+03:00</Time> 39 39 </Item> 40 40 <Item> … … 100 100 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Nyrkki2.xnb</Output> 101 101 <Time>2014-06-10T14:20:10.4960451+03:00</Time> 102 </Item> 103 <Item> 104 <Source>Jump.wav</Source> 105 <Name>Jump</Name> 106 <Importer>WavImporter</Importer> 107 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 108 <Options>None</Options> 109 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Jump.xnb</Output> 110 <Time>2014-06-11T10:07:50.0457907+03:00</Time> 111 </Item> 112 <Item> 113 <Source>Laskeutuminen.wav</Source> 114 <Name>Laskeutuminen</Name> 115 <Importer>WavImporter</Importer> 116 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 117 <Options>None</Options> 118 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Laskeutuminen.xnb</Output> 119 <Time>2014-06-11T10:07:50.0497911+03:00</Time> 120 </Item> 121 <Item> 122 <Source>lavasteam.wav</Source> 123 <Name>lavasteam</Name> 124 <Importer>WavImporter</Importer> 125 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 126 <Options>None</Options> 127 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\lavasteam.xnb</Output> 128 <Time>2014-06-11T10:07:50.0717933+03:00</Time> 129 </Item> 130 <Item> 131 <Source>Punch.wav</Source> 132 <Name>Punch</Name> 133 <Importer>WavImporter</Importer> 134 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 135 <Options>None</Options> 136 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Punch.xnb</Output> 137 <Time>2014-06-11T10:07:50.4098271+03:00</Time> 138 </Item> 139 <Item> 140 <Source>Guren_No_Yumiya.mp3</Source> 141 <Name>Guren_No_Yumiya</Name> 142 <Importer>Mp3Importer</Importer> 143 <Processor>SongProcessor</Processor> 144 <Options>None</Options> 145 <Output>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Guren_No_Yumiya.xnb</Output> 146 <Extra>C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Guren_No_Yumiya.wma</Extra> 147 <Time>2014-06-11T10:07:50.0407902+03:00</Time> 102 148 </Item> 103 149 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/obj/x86/Debug/King_Of_The_Hill.csproj.FileListAbsolute.txt
r4937 r4946 17 17 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Nyrkki.xnb 18 18 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Nyrkki2.xnb 19 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\obj\x86\Debug\King_Of_The_Hill.csprojResolveAssemblyReference.cache 20 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Jump.xnb 21 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Laskeutuminen.xnb 22 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\lavasteam.xnb 23 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Punch.xnb 24 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Guren_No_Yumiya.xnb 25 C:\MyTemp\AakeR\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\UkkeliTappelu\bin\x86\Debug\Content\Guren_No_Yumiya.wma -
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/obj/x86/Debug/cachefile-{F0CD7E3F-4B43-40E5-992E-7DFE6F07241C}-targetpath.txt
r4937 r4946 10 10 Content\Nyrkki.xnb 11 11 Content\Nyrkki2.xnb 12 Content\Jump.xnb 13 Content\Laskeutuminen.xnb 14 Content\lavasteam.xnb 15 Content\Punch.xnb 16 Content\Guren_No_Yumiya.xnb 17 Content\Guren_No_Yumiya.wma -
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappeluContent/UkkeliTappeluContent.contentproj
r4937 r4946 116 116 </Compile> 117 117 </ItemGroup> 118 <ItemGroup> 119 <Compile Include="Guren_No_Yumiya.mp3"> 120 <Name>Guren_No_Yumiya</Name> 121 <Importer>Mp3Importer</Importer> 122 <Processor>SongProcessor</Processor> 123 </Compile> 124 <Compile Include="Jump.wav"> 125 <Name>Jump</Name> 126 <Importer>WavImporter</Importer> 127 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 128 </Compile> 129 <Compile Include="Laskeutuminen.wav"> 130 <Name>Laskeutuminen</Name> 131 <Importer>WavImporter</Importer> 132 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 133 </Compile> 134 <Compile Include="lavasteam.wav"> 135 <Name>lavasteam</Name> 136 <Importer>WavImporter</Importer> 137 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 138 </Compile> 139 <Compile Include="Punch.wav"> 140 <Name>Punch</Name> 141 <Importer>WavImporter</Importer> 142 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 143 </Compile> 144 </ItemGroup> 118 145 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 119 146 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2014/24/AakeR/UkkeliTappelu/UkkeliTappelu/UkkeliTappeluContent/kentta1.txt
r4937 r4946 1 1 2 ## 2 3 ## 3 4 4 5 5 ## ##6 ## ## 6 7 7 8 8 #### ####9 #### #### 9 10 10 11 11 ###### ######12 ###### ###### 12 13 13 14 14 ######## ########15 ######## ######## 15 16 16 17 1 2 3 4
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.