Changeset 4936
- Timestamp:
- 2014-06-10 15:00:11 (7 years ago)
- Location:
- 2014/24/IlariR
- Files:
-
- 6 added
- 10 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs
r4924 r4936 9 9 public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame 10 10 { 11 11 Image olionKuva = LoadImage("akukuva"); 12 PhysicsObject hirviniemi; 13 14 Image tahtaimenkuva = LoadImage("tahtain"); 12 15 public override void Begin() 13 16 { 14 Image olionKuva = LoadImage("akukuva"); 15 16 // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 17 SmoothTextures = false; 17 18 Image taustaKuva = LoadImage("planeettataustakuva"); 18 19 Level.Background.Image = taustaKuva; 19 20 Camera.ZoomToLevel(); 21 LuoKentta(); 20 22 Level.Background.Color = Color.Black; 21 PhysicsObject hirviniemi = new PhysicsObject(170, 170); 22 hirviniemi.Shape = Shape.Rectangle; 23 hirviniemi.Image = olionKuva; 24 Add(hirviniemi); 23 Mouse.IsCursorVisible = true; 24 Camera.Follow(hirviniemi); 25 Camera.Zoom(2.9); 26 GameObject tahtain= new GameObject(20, 20); 27 tahtain.Image = tahtaimenkuva; 28 Add(tahtain); 29 Timer tahtaimenLiikutus = new Timer(); 30 tahtaimenLiikutus.Interval = 0.01; 31 tahtaimenLiikutus.Timeout += delegate { tahtain.Position = Mouse.PositionOnWorld; }; 32 tahtaimenLiikutus.Start(); 33 25 34 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 26 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi,new Vector(-800, 0)); 27 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, hirviniemi, Vector.Zero); 35 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(-500, 0)); 36 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(500, 0)); 37 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(0, 500)); 38 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(0, -500)); 39 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 28 40 29 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(800, 0)); 30 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(0, 800)); 31 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, hirviniemi, new Vector(0, -800)); 32 33 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 41 34 42 } 43 44 35 45 void AsetaNopeus(PhysicsObject hirviniemi, Vector nopeus) 36 46 { 37 47 hirviniemi.Velocity = nopeus; 38 48 } 39 40 void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject hirviniemi, Vector vektori)49 50 void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject hirviniemi, Vector vektori) 41 51 { 42 52 hirviniemi.Push(vektori); 43 53 } 54 55 void LuoKentta() 56 { 57 //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. 58 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta"); 59 60 //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. 61 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF80"), LuoPelaaja); 62 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 63 //ruudut.SetTileMethod(Color.Yellow, LuoTahti); 64 65 //3. Execute luo kentän 66 // Parametreina leveys ja korkeus 67 ruudut.Execute(20, 20); 68 } 69 70 void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 71 { 72 hirviniemi = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 73 hirviniemi.Position = paikka; 74 //AddCollisionHandler(hirviniemi, "tahti", TormaaTahteen); 75 76 hirviniemi.Image = olionKuva; 77 hirviniemi.LinearDamping = 0.90; 78 79 Add(hirviniemi); 80 } 81 82 void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 83 { 84 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 85 taso.Position = paikka; 86 //taso.Image = groundImage; 87 taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 88 taso.Color = Color.Transparent; 89 Add(taso); 90 } 44 91 } -
2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.csproj.Debug.cachefile
r4924 r4936 2 2 Content\munamieskuva.xnb 3 3 Content\planeettataustakuva.xnb 4 Content\kentta.xnb 5 Content\tahtain.xnb -
2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/ContentPipeline-{C618A7D1-36D3-466A-BAC2-441289EA436D}.xml
r4924 r4936 28 28 <Output>C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\planeettataustakuva.xnb</Output> 29 29 <Time>2014-06-09T14:22:04.2060085+03:00</Time> 30 </Item> 31 <Item> 32 <Source>kentta.png</Source> 33 <Name>kentta</Name> 34 <Importer>TextureImporter</Importer> 35 <Processor>TextureProcessor</Processor> 36 <Options>None</Options> 37 <Output>C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\kentta.xnb</Output> 38 <Time>2014-06-10T10:27:05.2419838+03:00</Time> 39 </Item> 40 <Item> 41 <Source>tahtain.png</Source> 42 <Name>tahtain</Name> 43 <Importer>TextureImporter</Importer> 44 <Processor>TextureProcessor</Processor> 45 <Options>None</Options> 46 <Output>C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\tahtain.xnb</Output> 47 <Time>2014-06-10T14:39:18.6303943+03:00</Time> 30 48 </Item> 31 49 <BuildSuccessful>true</BuildSuccessful> -
2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/FysiikkaPeli1.csproj.FileListAbsolute.txt
r4924 r4936 18 18 C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\munamieskuva.xnb 19 19 C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\planeettataustakuva.xnb 20 C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\kentta.xnb 21 C:\MyTemp\IlariR\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\FysiikkaPeli1\bin\x86\Debug\Content\tahtain.xnb -
2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/obj/x86/Debug/cachefile-{C618A7D1-36D3-466A-BAC2-441289EA436D}-targetpath.txt
r4924 r4936 2 2 Content\munamieskuva.xnb 3 3 Content\planeettataustakuva.xnb 4 Content\kentta.xnb 5 Content\tahtain.xnb -
2014/24/IlariR/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1Content/FysiikkaPeli1Content.contentproj
r4924 r4936 66 66 </Compile> 67 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="kentta.png"> 70 <Name>kentta</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="tahtain.png"> 77 <Name>tahtain</Name> 78 <Importer>TextureImporter</Importer> 79 <Processor>TextureProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 68 82 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 69 83 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.