Changeset 4897
- Timestamp:
- 2014-06-06 12:33:01 (9 years ago)
- Location:
- 2014/23/MitjaL/Gravity/Gravity
- Files:
-
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2014/23/MitjaL/Gravity/Gravity/Gravity/Gravity.cs
r4887 r4897 19 19 Image maalinkuva = LoadImage("Maali"); 20 20 21 21 int helppo = 110; 22 int normaali = 140; 23 int vaikea = 170; 24 25 int vaikeusTaso = 140; 22 26 23 27 bool pelikaynnissa = false; 24 28 //const double LIIKKUVANSEINAN_MIN_NOPEUS = 100; 25 29 30 DoubleMeter etenemisMittari = new DoubleMeter(0, 0, 100); 31 26 32 public override void Begin() 27 33 { 34 SmoothTextures = false; 28 35 AlkuValikko(); 29 36 } … … 35 42 LisaaOhjaimet(); 36 43 //IsFullScreen = true; 44 45 Label prosentteina = new Label(); 46 prosentteina.Position = new Vector(Screen.Right - 50, Screen.Top - 50); 47 prosentteina.Color = new Color(255, 255, 255, 100); 48 prosentteina.TextColor = Color.Black; 49 Add(prosentteina); 50 prosentteina.IntFormatString = "Olet edennyt {0:D1} %"; 51 prosentteina.BindTo(etenemisMittari); 52 37 53 Camera.Position = new Vector(pelaaja.X + 100, 0); 38 54 … … 52 68 pelikaynnissa = false; 53 69 Pause(); 54 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Game Paused", " Resume", "Restart", "Lopeta");70 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Game Paused", "Play Again", "Change Difficulty", "Exit"); 55 71 Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Purple); 56 72 alkuValikko.BorderColor = Color.Black; … … 59 75 alkuValikko.SetButtonTextColor(Color.Red); 60 76 Add(alkuValikko); 61 alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate { IsPaused = false; });62 alkuValikko.AddItemHandler(1, AloitaPeli);77 alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 78 alkuValikko.AddItemHandler(1, VaikeustasoValikko); 63 79 alkuValikko.AddItemHandler(2, Exit); 64 80 alkuValikko.DefaultCancel = 0; … … 68 84 if (pelikaynnissa == false) 69 85 { 70 Camera.Velocity = new Vector( 150, 0);86 Camera.Velocity = new Vector(vaikeusTaso, 0); 71 87 pelikaynnissa = true; 72 88 } … … 92 108 ruudut.SetTileMethod(new Color(0, 38, 255), LuoPiikkiVasen); 93 109 ruudut.SetTileMethod(new Color(178, 0, 255), LuoPiikkiAlas); 94 ruudut.SetTileMethod( new Color(76, 255, 0), LuoMaali);110 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFD800"), LuoMaali); 95 111 96 112 //3. Execute luo kentän … … 103 119 pelaaja.Shape = Shape.Circle; 104 120 pelaaja.Position = paikka; 105 pelaaja.Color = Color. Aqua;121 pelaaja.Color = Color.Gray; 106 122 pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 2; 107 123 pelaaja.Restitution = 0.1; 124 125 126 AddCollisionHandler(pelaaja, "maali", PaaseeMaaliin); 108 127 109 128 AddCollisionHandler(pelaaja, "piikki", TormaaPiikkiin); … … 116 135 pelikaynnissa = false; 117 136 ClearAll(); 118 AlkuValikko(); 119 137 HavioValikko(); 138 } 139 void PaaseeMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) 140 { 141 pelikaynnissa = false; 142 ClearAll(); 143 Maalivalikko(); 144 } 145 void Maalivalikko() 146 { 147 MultiSelectWindow Maalivalikko = new MultiSelectWindow("You Won!", "Restart", "Change Difficulty", "Exit"); 148 Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Purple); 149 Maalivalikko.BorderColor = Color.Black; 150 Maalivalikko.Color = Color.DarkGray; 151 Maalivalikko.SetButtonColor(Color.Black); 152 Maalivalikko.SetButtonTextColor(Color.Red); 153 154 Add(Maalivalikko); 155 Maalivalikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 156 Maalivalikko.AddItemHandler(1, VaikeustasoValikko); 157 Maalivalikko.AddItemHandler(2, Exit); 158 Maalivalikko.DefaultCancel = 1; 120 159 } 121 160 void AlkuValikko() 122 161 { 123 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Gravity", " Aloita peli", "Lopeta");162 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Gravity", "Start Game", "Exit"); 124 163 Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Purple); 125 164 alkuValikko.BorderColor = Color.Black; … … 132 171 133 172 Add(alkuValikko); 134 alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);173 alkuValikko.AddItemHandler(0, VaikeustasoValikko); 135 174 alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 136 175 alkuValikko.DefaultCancel = 1; 176 } 177 void HavioValikko() 178 { 179 MultiSelectWindow HavioValikko = new MultiSelectWindow("You Failed!", "Play Again", "Change Difficulty", "Exit"); 180 Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Purple); 181 HavioValikko.BorderColor = Color.Black; 182 HavioValikko.Color = Color.DarkGray; 183 HavioValikko.SetButtonColor(Color.Black); 184 HavioValikko.SetButtonTextColor(Color.Red); 185 Add(HavioValikko); 186 HavioValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); 187 HavioValikko.AddItemHandler(1, VaikeustasoValikko); 188 HavioValikko.AddItemHandler(2, Exit); 189 HavioValikko.DefaultCancel = 1; 190 } 191 void VaikeustasoValikko() 192 { 193 MultiSelectWindow VaikeustasoValikko = new MultiSelectWindow("Difficulty","Easy", "Normal", "Hard", "Back"); 194 Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Purple); 195 VaikeustasoValikko.BorderColor = Color.Black; 196 VaikeustasoValikko.Color = Color.DarkGray; 197 VaikeustasoValikko.SetButtonColor(Color.Black); 198 VaikeustasoValikko.SetButtonTextColor(Color.Red); 199 Add(VaikeustasoValikko); 200 VaikeustasoValikko.AddItemHandler(0, LuoHelppo); 201 VaikeustasoValikko.AddItemHandler(1, LuoNormaali); 202 VaikeustasoValikko.AddItemHandler(2, LuoVaikea); 203 VaikeustasoValikko.AddItemHandler(3, AlkuValikko); 204 VaikeustasoValikko.DefaultCancel = 1; 205 } 206 void LuoHelppo() 207 { 208 vaikeusTaso = helppo; 209 AloitaPeli(); 210 } 211 void LuoNormaali() 212 { 213 vaikeusTaso = normaali; 214 AloitaPeli(); 215 } 216 void LuoVaikea() 217 { 218 vaikeusTaso = vaikea; 219 AloitaPeli(); 137 220 } 138 221 void LuoSeina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) … … 179 262 PhysicsObject Maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 180 263 Maali.Position = paikka; 181 Maali.Color = Color. Yellow;264 Maali.Color = Color.FromHexCode("FFD800"); 182 265 Maali.Image = maalinkuva; 183 266 Add(Maali); 184 267 Maali.CollisionIgnoreGroup = 1; 268 Maali.Tag = "maali"; 185 269 } 186 270 187 271 protected override void Update(Time time) 188 272 { 189 if (pelaaja != null && pelikaynnissa) pelaaja.Velocity = new Vector(150, pelaaja.Velocity.Y); 273 if (pelaaja != null && pelikaynnissa) 274 { 275 pelaaja.Velocity = new Vector(vaikeusTaso, pelaaja.Velocity.Y); 276 etenemisMittari.Value = (Math.Abs(pelaaja.X - Level.Left)) / Level.Width * 100; 277 } 278 190 279 if (pelaaja != null && pelikaynnissa) 191 280 if (pelaaja.Left < Camera.ScreenToWorld(new Vector(Screen.Left, 0)).X) TormaaPiikkiin(pelaaja, null);
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.