Changeset 4802
- Timestamp:
- 2013-11-22 23:33:54 (9 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/anlakane/Tiernapojat/Tiernapojat/Tiernapojat/Tiernapojat.cs
r4801 r4802 9 9 public class Tiernapoika : PlatformCharacter 10 10 { 11 12 private double korkeus; 11 13 private KaantyvaOsa liikkuvaOsa; 12 14 … … 40 42 Image = kuva; 41 43 DirectionChanged += new Action<Direction>(Kaantyi); 44 this.korkeus = korkeus; 45 Mass = 40000.0; 42 46 } 43 47 … … 54 58 55 59 60 61 internal void Nouse(double nopeus) 62 { 63 Height = korkeus; 64 } 65 66 internal void Polvistu(double nopeus) 67 { 68 Height = korkeus / 2; 69 } 56 70 } 57 71 … … 136 150 " ", 137 151 " ", 138 " N 152 " N N N N ", 139 153 "= ", 140 154 }; … … 145 159 const int RUUDUN_KOKO = 40; 146 160 147 Tiernapoika poika1;148 149 Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");150 Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");151 152 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");161 private List<Tiernapoika> pojat = new List<Tiernapoika>(); 162 163 private Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 164 private Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 165 166 private SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 153 167 154 168 public override void Begin() 155 169 { 170 GamePad[] ohjaimet = { ControllerOne, ControllerTwo, ControllerThree, ControllerFour }; 156 171 Gravity = new Vector(0, -1000); 157 172 158 173 LuoKentta(); 159 LisaaNappaimet(); 174 175 int ci = 0; 176 foreach (Tiernapoika poika in pojat) 177 { 178 LisaaNappaimet(ohjaimet[ci++], poika); 179 if (ci >= ohjaimet.Length) break; 180 } 181 182 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 183 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 160 184 161 185 // Camera.Follow(poika1); … … 206 230 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 207 231 { 208 poika1= new Tiernapoika(leveys*4, korkeus*4,pelaajanKuva, LoadImage("kasi"));209 poika 1.Position = paikka;210 poika 1.Color = Color.Red;211 poika1.Mass = 40000.0; 212 213 AddCollisionHandler(poika1, "tahti", TormaaTahteen);214 // Add(poika1.kiinnitysVartaloon);215 Add(poika1);216 } 217 218 void LisaaNappaimet( )219 { 220 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 221 Keyboard.Listen(Key. Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");222 223 Keyboard.Listen(Key. Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", poika1, -nopeus);224 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", poika1, nopeus); 225 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", poika1, hyppyNopeus);226 227 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");228 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", poika1, -nopeus);229 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", poika1, nopeus);230 ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", poika1, hyppyNopeus);231 232 ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.03, LiikutaKatta, "Liikuta kättä", poika1);232 Tiernapoika poika = new Tiernapoika(leveys*4, korkeus*4,pelaajanKuva, LoadImage("kasi")); 233 poika.Position = paikka; 234 poika.Color = Color.Red; 235 236 AddCollisionHandler(poika, "tahti", TormaaTahteen); 237 // Add(poika1.KiinnitysVartaloon); 238 Add(poika); 239 pojat.Add(poika); 240 } 241 242 void LisaaNappaimet(GamePad controller, Tiernapoika poika) 243 { 244 245 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", poika, -nopeus); 246 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", poika, nopeus); 247 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", poika, hyppyNopeus); 248 249 controller.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 250 controller.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", poika, -nopeus); 251 controller.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", poika, nopeus); 252 controller.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, Nouse, "Pelaaja nousee", poika, -nopeus); 253 controller.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, Polvistu, "Pelaaja polvistuu", poika, nopeus); 254 controller.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", poika, hyppyNopeus); 255 256 controller.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.03, LiikutaKatta, "Liikuta kättä", poika); 233 257 234 258 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); … … 241 265 } 242 266 243 void Liikuta( PlatformCharacterhahmo, double nopeus)267 void Liikuta(Tiernapoika hahmo, double nopeus) 244 268 { 245 269 hahmo.Walk(nopeus); 246 270 } 247 271 248 void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 272 void Polvistu(Tiernapoika hahmo, double nopeus) 273 { 274 hahmo.Polvistu(nopeus); 275 } 276 277 void Nouse(Tiernapoika hahmo, double nopeus) 278 { 279 hahmo.Nouse(nopeus); 280 } 281 282 void Hyppaa(Tiernapoika hahmo, double nopeus) 249 283 { 250 284 hahmo.Jump(nopeus);
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.