Changeset 4745
- Timestamp:
- 2013-07-26 12:41:03 (10 years ago)
- Location:
- 2013/30/ArtturiN/Omapeli
- Files:
-
- 5 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/30/ArtturiN/Omapeli/Omapeli/Omapeli/Omapeli.cs
r4653 r4745 30 30 31 31 PhysicsObject minaMies; 32 33 32 PhysicsObject sinaMies; 34 33 … … 37 36 38 37 Animation minaJuoksee = new Animation(LoadImages("MinaMies", "MinaMies3")); 39 40 38 Animation sinaJuoksee = new Animation(LoadImages("SinäMies2", "SinäMies3")); 41 39 42 40 bool painovoima = false; 41 private double hyppyvoima = 1000; 42 private int liikkumisnopeus = 200; 43 private ExplosionSystem es; 44 private Image ammusKuva = LoadImage("rpg7 ammo"); 43 45 44 46 public override void Begin() … … 46 48 Mouse.IsCursorVisible = true; 47 49 Alkuvalikko(); 48 MediaPlayer.Play("Maclemore"); 50 MediaPlayer.Play("David Guetta"); 51 MediaPlayer.IsRepeating = true; 49 52 } 50 53 51 54 void Aloitapeli() 52 55 { 53 56 es = new ExplosionSystem(LoadImage("Tuli"), 1000); 57 Add(es); 54 58 //LuoKentta(); 55 59 56 60 if (painovoima) 57 61 { 58 Gravity = new Vector(0, -200); 62 Gravity = new Vector(0, -1200); 63 liikkumisnopeus = 1200; 59 64 } 60 65 61 66 minaMies = new PhysicsObject(250, 250); 67 minaMies.Tag = "pelaaja"; 62 68 minaMies.Position = new Vector(0, -400); 69 minaMies.CollisionIgnoreGroup = 1; 63 70 minaMies.Animation = minaJuoksee; 64 71 minaMies.Animation.FPS = 5; … … 71 78 sinaMies = new PhysicsObject(250, 250); 72 79 sinaMies.Position = new Vector(0, -400); 80 sinaMies.Tag = "pelaaja"; 73 81 sinaMies.Animation = sinaJuoksee; 82 sinaMies.CollisionIgnoreGroup = 2; 74 83 sinaMies.Animation.FPS = 5; 75 84 if (painovoima) sinaMies.CanRotate = false; … … 86 95 87 96 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 88 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Ammu, "ampuu");89 90 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", minaMies, minaSinko, new Vector(- 200, 0));97 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, SytytaLiekki, "ampuu"); 98 99 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", minaMies, minaSinko, new Vector(-liikkumisnopeus, 0)); 91 100 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Pysahdy, "Liikuttaa", minaMies); 92 93 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", minaMies, minaSinko, new Vector(200, 0)); 101 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", minaMies, minaSinko, new Vector(liikkumisnopeus, 0)); 94 102 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Pysahdy, "Liikuttaa", minaMies); 95 96 97 98 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", sinaMies, sinaSinko, new Vector(-200, 0)); 103 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppää, "Hyppää", minaMies); 104 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuta", minaMies, minaSinko, new Vector(0, -liikkumisnopeus)); 105 106 Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu", minaMies, minaSinko, 1); 107 Keyboard.Listen(Key.RightControl, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu", minaMies, minaSinko, 1); 108 109 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", sinaMies, sinaSinko, new Vector(-liikkumisnopeus, 0)); 99 110 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Pysahdy, "Liikuttaa", sinaMies); 100 101 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", sinaMies, sinaSinko, new Vector(200, 0)); 111 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa", sinaMies, sinaSinko, new Vector(liikkumisnopeus, 0)); 102 112 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Pysahdy, "Liikuttaa", sinaMies); 113 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuta", sinaMies, sinaSinko, new Vector(0, -liikkumisnopeus)); 114 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppää, "Hyppää", sinaMies); 115 Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu", sinaMies, sinaSinko, 2); 116 Keyboard.Listen(Key.V, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu", sinaMies, sinaSinko, 2); 117 118 } 119 120 void Hyppää(PhysicsObject kukaHyppää) 121 { 122 kukaHyppää.Hit(new Vector(0, hyppyvoima)); 123 } 124 125 void Ammu(PhysicsObject kukaAmpuu, Sinko sinko, int ignoreGroup) 126 { 127 PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(120, 19); 128 ammus.Position = kukaAmpuu.Position; 129 ammus.CollisionIgnoreGroup = ignoreGroup; 130 ammus.Image = ammusKuva; 131 ammus.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(10000, sinko.Angle)); 132 AddCollisionHandler(ammus, CollisionHandler.DestroyObject); 133 AddCollisionHandler(ammus, CollisionHandler.PlaySound("aseOsuu")); 134 AddCollisionHandler(ammus, "pelaaja", CollisionHandler.AddEffectOnTarget(es, 30)); 135 Add(ammus); 103 136 } 104 137 105 138 void Alkuvalikko() 106 139 { 107 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow(" Funny RPG 7", "Aloita peli", "Asetukset", "Lopeta peli");140 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("TSMH*", "Aloita peli", "Asetukset", "Lopeta peli"); 108 141 Add(alkuValikko); 109 142 … … 147 180 { 148 181 ase.Angle = suunta.Angle; 182 //mies.Suunta = suunta; 149 183 mies.Push(suunta); 150 184 mies.Animation.Resume(); 151 185 //mies.Animation.Start(); 152 153 } 154 155 156 157 void Ammu() 186 } 187 188 189 190 void SytytaLiekki() 158 191 { 159 192 Vector paikka = Mouse.PositionOnWorld; -
2013/30/ArtturiN/Omapeli/Omapeli/OmapeliContent/OmapeliContent.contentproj
r4653 r4745 155 155 </Compile> 156 156 </ItemGroup> 157 <ItemGroup> 158 <Compile Include="aseOsuu.wav"> 159 <Name>aseOsuu</Name> 160 <Importer>WavImporter</Importer> 161 <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 162 </Compile> 163 </ItemGroup> 164 <ItemGroup> 165 <Compile Include="rpg7 ammo.png"> 166 <Name>rpg7 ammo</Name> 167 <Importer>TextureImporter</Importer> 168 <Processor>TextureProcessor</Processor> 169 </Compile> 170 </ItemGroup> 171 <ItemGroup> 172 <Compile Include="CantHoldUs.mp3"> 173 <Name>CantHoldUs</Name> 174 <Importer>Mp3Importer</Importer> 175 <Processor>SongProcessor</Processor> 176 </Compile> 177 </ItemGroup> 178 <ItemGroup> 179 <Compile Include="David Guetta.mp3"> 180 <Name>David Guetta</Name> 181 <Importer>Mp3Importer</Importer> 182 <Processor>SongProcessor</Processor> 183 </Compile> 184 </ItemGroup> 157 185 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 158 186 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.