Changeset 4663
- Timestamp:
- 2013-07-25 14:24:39 (10 years ago)
- Location:
- 2013/30/SenkoL
- Files:
-
- 2 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/30/SenkoL/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs
r4636 r4663 15 15 AssaultRifle pelaajan1ase; 16 16 IntMeter pisteLaskuri; 17 IntMeter zombienMaara; 18 19 17 20 public override void Begin() 18 21 { 19 Mouse.IsCursorVisible = true; 20 21 luokentta(); 22 LuoPistelaskuri(); 23 24 25 Camera.Zoom(2.5); 26 Camera.Follow(pelaaja); 27 28 // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 29 30 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 31 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 32 } 22 MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 23 bool test = MediaPlayer.IsPlaying; 24 MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Dungeon Survive","Start Game", "End Game"); 25 valikko.AddItemHandler(0, aloitaalusta); 26 valikko.AddItemHandler(1, Exit); 27 valikko.Color = Color.Gray; 28 Level.BackgroundColor = Color.DarkGray; 29 Add(valikko); 30 31 } 32 33 33 void luokentta() 34 34 { 35 35 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("luokentta"); 36 ruudut.SetTileMethod( Color.Black, luotaso);36 ruudut.SetTileMethod("000000", luotaso); 37 37 ruudut.SetTileMethod("0026FF", luopelaaja); 38 38 ruudut.SetTileMethod("FF0000", lisaavihollinen); 39 39 ruudut.Execute(20, 20); 40 Level.BackgroundColor = Color.B rown;40 Level.BackgroundColor = Color.Black; 41 41 42 42 } … … 55 55 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 56 56 taso.Restitution = 0.0; 57 taso.Color = Color. Black;57 taso.Color = Color.DarkBrown; 58 58 taso.Position = paikka; 59 59 Add(taso); … … 72 72 pelaajan1ase = new AssaultRifle(30, 10); 73 73 pelaajan1ase.ProjectileCollision = CollisionHandler.DestroyObject; 74 pelaajan1ase.InfiniteAmmo = false; 74 75 Add(pelaajan1ase); 75 76 AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", pelaajaosuu); 76 77 pelaajan1ase.Ammo.LowerLimit += delegate { AloitaLataus(pelaajan1ase); }; 77 78 … … 80 81 //pelaajan1ase.Position += new Vector(0, 7); 81 82 //Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); 82 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, ammuaseella,"ammu",pelaajan1ase); 83 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(-500, 0)); 84 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(500, 0)); 85 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(0, 500)); 86 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(0, -500)); 87 88 } 89 83 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, ammuaseella,"Shoot",pelaajan1ase); 84 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Help"); 85 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Left", new Vector(-500, 0)); 86 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Right", new Vector(500, 0)); 87 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Up", new Vector(0, 500)); 88 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Down", new Vector(0, -500)); 89 90 } 91 void pelaajaosuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 92 { 93 pelaaja.Destroy(); 94 pelaajan1ase.Destroy(); 95 Label tekstikentta = new Label("YOU LOSE"); 96 tekstikentta.Color =Color.BlueGray; 97 Add(tekstikentta); 98 Timer.SingleShot(3,Begin); 99 } 100 void aloitaalusta() 101 { 102 ClearAll(); 103 Mouse.IsCursorVisible = true; 104 zombienMaara = new IntMeter(0, 0, 60); 105 luokentta(); 106 LuoPistelaskuri(); 107 108 109 Camera.ZoomFactor=2.5; 110 Camera.Follow(pelaaja); 111 112 // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 113 114 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "End Game"); 115 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "End Game"); 116 } 90 117 void AloitaLataus(AssaultRifle ase) 91 118 { … … 116 143 117 144 kohde.Destroy(); 145 zombienMaara.Value--; 118 146 119 147 } … … 136 164 void luovihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 137 165 { 166 if (zombienMaara.Value == 60) return; 167 zombienMaara.Value++; 138 168 vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 139 169 vihollinen.Restitution = 0.0; … … 154 184 pisteLaskuri = new IntMeter(0); 155 185 186 187 156 188 Label pisteNaytto = new Label(); 157 189 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 158 190 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 159 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 160 pisteNaytto.Color = Color.White; 161 191 pisteNaytto.TextColor = Color.White; 192 pisteNaytto.Color = Color.Brown; 193 194 Label ammusNaytto = new Label(); 195 ammusNaytto.X = Screen.Right - 100; 196 ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; 197 ammusNaytto.TextColor = Color.White; 198 ammusNaytto.Color = Color.Brown; 199 pisteLaskuri.AddTrigger(100, TriggerDirection.Up, pisteet); 200 pisteLaskuri.AddTrigger(200, TriggerDirection.Up, pisteet1); 201 pisteLaskuri.AddTrigger(500, TriggerDirection.Up, pisteet2); 202 pisteLaskuri.AddTrigger(800, TriggerDirection.Up, pisteet3); 203 pisteLaskuri.AddTrigger(1000, TriggerDirection.Up, pisteet4); 204 162 205 pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 206 ammusNaytto.BindTo(pelaajan1ase.Ammo); 163 207 Add(pisteNaytto); 164 } 208 Add(ammusNaytto); 209 } 210 void pisteet() 211 { 212 MessageDisplay.Add("OVER HUNDREAD"); 213 } 214 void pisteet1() 215 { 216 MessageDisplay.Add("OVER TWO HUNDREAD"); 217 } 218 void pisteet2() 219 { 220 MessageDisplay.Add("OVER FIVE HUNDREAD"); 221 } 222 void pisteet3() 223 { 224 MessageDisplay.Add("OVER EIGHT HUNDREAD"); 225 } 226 void pisteet4() 227 { 228 MessageDisplay.Add("OVER THOUSAND"); 229 } 230 165 231 void lisaapisteita() 166 232 { -
2013/30/SenkoL/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1Content/FysiikkaPeli1Content.contentproj
r4578 r4663 66 66 </Compile> 67 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="taustamusiikki.mp3"> 70 <Name>taustamusiikki</Name> 71 <Importer>Mp3Importer</Importer> 72 <Processor>SongProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 68 75 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 69 76 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.