Changeset 4663


Ignore:
Timestamp:
2013-07-25 14:24:39 (10 years ago)
Author:
seleung
Message:

Talletus.

Location:
2013/30/SenkoL
Files:
2 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/30/SenkoL/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs

    r4636 r4663  
    1515    AssaultRifle pelaajan1ase; 
    1616    IntMeter pisteLaskuri; 
     17    IntMeter zombienMaara; 
     18     
     19 
    1720    public override void Begin() 
    1821    { 
    19         Mouse.IsCursorVisible = true; 
    20  
    21         luokentta(); 
    22         LuoPistelaskuri(); 
    23  
    24  
    25         Camera.Zoom(2.5); 
    26         Camera.Follow(pelaaja); 
    27         
    28         // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 
    29  
    30         PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    31         Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
    32     } 
     22        MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 
     23        bool test = MediaPlayer.IsPlaying; 
     24        MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Dungeon Survive","Start Game", "End Game"); 
     25        valikko.AddItemHandler(0, aloitaalusta); 
     26        valikko.AddItemHandler(1, Exit); 
     27        valikko.Color = Color.Gray; 
     28        Level.BackgroundColor = Color.DarkGray; 
     29        Add(valikko); 
     30         
     31    } 
     32 
    3333    void luokentta() 
    3434    { 
    3535        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("luokentta"); 
    36         ruudut.SetTileMethod(Color.Black, luotaso); 
     36        ruudut.SetTileMethod("000000", luotaso); 
    3737        ruudut.SetTileMethod("0026FF", luopelaaja); 
    3838        ruudut.SetTileMethod("FF0000", lisaavihollinen); 
    3939        ruudut.Execute(20, 20); 
    40         Level.BackgroundColor = Color.Brown; 
     40        Level.BackgroundColor = Color.Black; 
    4141         
    4242    } 
     
    5555        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    5656        taso.Restitution = 0.0; 
    57         taso.Color = Color.Black; 
     57        taso.Color = Color.DarkBrown; 
    5858        taso.Position = paikka; 
    5959        Add(taso); 
     
    7272        pelaajan1ase = new AssaultRifle(30, 10); 
    7373        pelaajan1ase.ProjectileCollision = CollisionHandler.DestroyObject; 
     74        pelaajan1ase.InfiniteAmmo = false; 
    7475        Add(pelaajan1ase); 
    75  
     76        AddCollisionHandler(pelaaja, "pahis", pelaajaosuu); 
    7677        pelaajan1ase.Ammo.LowerLimit += delegate { AloitaLataus(pelaajan1ase); }; 
    7778         
     
    8081        //pelaajan1ase.Position += new Vector(0, 7); 
    8182        //Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); 
    82         Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, ammuaseella,"ammu",pelaajan1ase); 
    83         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(-500, 0)); 
    84         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(500, 0)); 
    85         Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(0, 500)); 
    86         Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutapelaaja, null, new Vector(0, -500)); 
    87  
    88     } 
    89  
     83        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, ammuaseella,"Shoot",pelaajan1ase); 
     84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Help"); 
     85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Left", new Vector(-500, 0)); 
     86        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Right", new Vector(500, 0)); 
     87        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Up", new Vector(0, 500)); 
     88        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, liikutapelaaja, "Down", new Vector(0, -500)); 
     89 
     90    } 
     91    void pelaajaosuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) 
     92{ 
     93    pelaaja.Destroy(); 
     94    pelaajan1ase.Destroy(); 
     95    Label tekstikentta = new Label("YOU LOSE"); 
     96    tekstikentta.Color =Color.BlueGray; 
     97    Add(tekstikentta); 
     98    Timer.SingleShot(3,Begin); 
     99} 
     100    void aloitaalusta() 
     101    { 
     102        ClearAll(); 
     103        Mouse.IsCursorVisible = true; 
     104        zombienMaara = new IntMeter(0, 0, 60); 
     105        luokentta(); 
     106        LuoPistelaskuri(); 
     107 
     108 
     109        Camera.ZoomFactor=2.5; 
     110        Camera.Follow(pelaaja); 
     111 
     112        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän 
     113 
     114        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "End Game"); 
     115        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "End Game"); 
     116    } 
    90117    void AloitaLataus(AssaultRifle ase) 
    91118    { 
     
    116143 
    117144        kohde.Destroy(); 
     145        zombienMaara.Value--; 
    118146 
    119147    } 
     
    136164    void luovihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    137165    { 
     166        if (zombienMaara.Value == 60) return; 
     167        zombienMaara.Value++; 
    138168        vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
    139169        vihollinen.Restitution = 0.0; 
     
    154184        pisteLaskuri = new IntMeter(0); 
    155185 
     186         
     187 
    156188        Label pisteNaytto = new Label(); 
    157189        pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 
    158190        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
    159         pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 
    160         pisteNaytto.Color = Color.White; 
    161  
     191        pisteNaytto.TextColor = Color.White; 
     192        pisteNaytto.Color = Color.Brown; 
     193 
     194        Label ammusNaytto = new Label(); 
     195        ammusNaytto.X = Screen.Right - 100; 
     196        ammusNaytto.Y = Screen.Top - 100; 
     197        ammusNaytto.TextColor = Color.White; 
     198        ammusNaytto.Color = Color.Brown; 
     199        pisteLaskuri.AddTrigger(100, TriggerDirection.Up, pisteet); 
     200        pisteLaskuri.AddTrigger(200, TriggerDirection.Up, pisteet1); 
     201        pisteLaskuri.AddTrigger(500, TriggerDirection.Up, pisteet2); 
     202        pisteLaskuri.AddTrigger(800, TriggerDirection.Up, pisteet3); 
     203        pisteLaskuri.AddTrigger(1000, TriggerDirection.Up, pisteet4); 
     204         
    162205        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); 
     206        ammusNaytto.BindTo(pelaajan1ase.Ammo); 
    163207        Add(pisteNaytto); 
    164     } 
     208        Add(ammusNaytto); 
     209    } 
     210    void pisteet() 
     211    { 
     212        MessageDisplay.Add("OVER HUNDREAD"); 
     213    } 
     214    void pisteet1() 
     215    { 
     216        MessageDisplay.Add("OVER TWO HUNDREAD"); 
     217    } 
     218    void pisteet2() 
     219    { 
     220        MessageDisplay.Add("OVER FIVE HUNDREAD"); 
     221    } 
     222    void pisteet3() 
     223    { 
     224        MessageDisplay.Add("OVER EIGHT HUNDREAD"); 
     225    } 
     226    void pisteet4() 
     227    { 
     228        MessageDisplay.Add("OVER THOUSAND"); 
     229    } 
     230    
    165231    void lisaapisteita() 
    166232    { 
  • 2013/30/SenkoL/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1Content/FysiikkaPeli1Content.contentproj

    r4578 r4663  
    6666    </Compile> 
    6767  </ItemGroup> 
     68  <ItemGroup> 
     69    <Compile Include="taustamusiikki.mp3"> 
     70      <Name>taustamusiikki</Name> 
     71      <Importer>Mp3Importer</Importer> 
     72      <Processor>SongProcessor</Processor> 
     73    </Compile> 
     74  </ItemGroup> 
    6875  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6976  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.