- Timestamp:
- 2013-07-24 12:45:18 (10 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/30/VilleF/Lentokone/Lentokone/Lentokone/Lentokone.cs
r4612 r4621 9 9 public class Lentokone : PhysicsGame 10 10 { 11 private Animation ukkelianim; 11 12 12 13 13 14 //Image pommi= LoadImage("pommi");14 Image ukkeliP = LoadImage("ukkeliP"); 15 Image pommik = LoadImage("pommi"); 15 16 16 17 Image maisema = LoadImage("havutausta"); … … 19 20 Vector nopeusAlas = new Vector(0, -1000); 20 21 PhysicsObject pelaaja; 21 //PhysicsObject pommi; 22 22 PhysicsObject pommi; 23 PhysicsObject vihu; 24 23 25 24 26 private Animation sauruksenLento; … … 28 30 public override void Begin() 29 31 { 32 ukkelianim = LoadAnimation("ukkeli"); 30 33 sauruksenLento = LoadAnimation("animaatio"); 31 34 Level.Width = 1920; 32 35 Level.Height = 1080; 33 //SetWindowSize(1024, 800, false);34 35 36 Gravity = new Vector(0.0, -500); 36 //MediaPlayer.Play(" 37 38 39 40 //kissat on koiria 41 42 43 44 37 //MediaPl-ayer.Play(" 45 38 LuoKentta(); 46 39 LuoPelaaja(); 47 48 40 pelaaja.Animation = sauruksenLento; 49 41 pelaaja.Animation.Start(); 50 42 pelaaja.Animation.FPS = 3; 51 52 53 43 54 44 Camera.ZoomToLevel(); 55 //TiputaPommi();56 45 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 57 58 46 pelaaja.Animation = sauruksenLento; 59 47 pelaaja.Animation.Start(); … … 61 49 62 50 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 51 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 52 HidastaPelaajaa, null); 53 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 54 LiikutaPelaajaa, null, 1); 55 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 56 KaannaPelaajaa, null, 1.0); 57 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, 58 KaannaPelaajaa, null, 0.0); 59 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 60 KaannaPelaajaa, null, -1.0); 61 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, 62 KaannaPelaajaa, null, 0.0); 63 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Released, TiputaPommi, "Ammu"); 64 Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Released, LuoPelaaja, "Ammu"); 65 Keyboard.Listen(Key.V, ButtonState.Released, LisaaVihollinen, "Ammu"); 66 } 67 void LisaaVihollinen() 68 { 69 PhysicsObject ukkeli = new PhysicsObject(40, 20); 70 ukkeli.Animation = ukkelianim; 71 ukkeli.Animation.Start(); 72 ukkeli.Animation.FPS = 5; 73 74 63 75 64 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 65 HidastaPelaajaa, null); 66 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 67 LiikutaPelaajaa, null, 1); 68 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 69 KaannaPelaajaa, null, 1.0); 70 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, 71 KaannaPelaajaa, null, 0.0); 72 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 73 KaannaPelaajaa, null, -1.0); 74 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, 75 KaannaPelaajaa, null, 0.0); 76 Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, TiputaPommi, "Ammu"); 76 Add(vihu); 77 77 } 78 void TiputaPommi() 78 79 80 void TiputaPommi() 81 79 82 { 83 84 pommi = new PhysicsObject(50, 50); 85 //pommi.Shape = Shape.FromImage("pommik"); 86 pommi.Image = pommik; 87 pommi.Position = pelaaja.Position; 88 89 pommi.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; 90 91 92 Add(pommi); 93 94 AddCollisionHandler(pommi, "vihollinen", CollisionHandler.ExplodeTarget(200, true)); 95 AddCollisionHandler(pommi, CollisionHandler.ExplodeObject(20, true)); 96 80 97 81 98 } … … 83 100 { 84 101 pelaaja.AngularVelocity = kaannos; 102 85 103 86 104 } … … 123 141 alareuna.Bottom = Level.Bottom; 124 142 Add(alareuna); 143 125 144 126 145 } … … 131 150 pelaaja.Image = havusauruskuva; 132 151 pelaaja.LinearDamping = 0.99; 133 152 pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 2; 134 153 //pelaaja.MirrorImage(); 135 154 Add(pelaaja); 136 AddCollisionHandler(pelaaja, CollisionHandler.Explode Both(200, true));155 AddCollisionHandler(pelaaja, CollisionHandler.ExplodeObject(200, true)); 137 156 pelaaja.MaxVelocity = 600; 138 157 Timer ajastin = new Timer();
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.