Ignore:
Timestamp:
2013-07-05 12:42:02 (6 years ago)
Author:
otrolig
Message:

Talletus.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/27/OttoR/Adventure/Adventure/Adventure/spurdomario.cs

    r4442 r4500  
    1111 
    1212    const double nopeus = 200; 
    13     const double hyppyNopeus = 835; 
     13    const double hyppyNopeus = 899; 
    1414    const int RUUDUN_KOKO = 73; 
    1515 
     
    2222    PlatformCharacter kilpikonna; 
    2323    PhysicsObject Maali; 
    24  
    25     Image Maalikuva= LoadImage("star"); 
     24    PlatformCharacter Luoti; 
     25 
     26    Image Luotikuva = LoadImage("Luoti"); 
     27    Image Maalikuva = LoadImage("star"); 
    2628    Image taustaKuva = LoadImage("taustakuva"); 
    2729    Image pelaajanKuva = LoadImage("mario"); 
     
    6365        kentta.SetTileMethod('k', Lisaakilpikonna); 
    6466        kentta.SetTileMethod('h', LisaaMaali); 
     67        kentta.SetTileMethod('B', LisaaLuoti); 
    6568        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    66          
     69 
    6770        Level.CreateBorders(); 
    6871        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     
    128131        AddCollisionHandler(pelaaja1, "pedo", Tormasipedoon); 
    129132        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kilpikonna", Tormasikilpikonnaan); 
     133        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Luoti", TormasiLuotiin); 
     134        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormasiMaaliin); 
    130135        Add(pelaaja1); 
    131136        //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen 
     
    133138        pelaaja1.Weapon.IsVisible = false; 
    134139        //Ammusten määrä aluksi: 
    135         pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 2000; 
     140        pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 3000; 
    136141 
    137142        //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? 
    138143        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
    139  
    140144         
    141          
     145 
     146 
     147 
    142148 
    143149 
     
    152158        { 
    153159            kohde.Destroy(); 
     160            Label viesti = new Label("Box Destroyed! :D"); 
     161            viesti.Color = Color.Red; 
     162            Add(viesti); 
     163            viesti.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(1.5); 
     164            viesti.Y = (147.0); 
     165 
    154166        } 
    155167 
     
    157169        { 
    158170            kohde.Destroy(); 
     171            Label viesti = new Label("Enemy Spotted! LOL!"); 
     172            viesti.Color = Color.Red; 
     173            Add(viesti); 
     174            viesti.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(1.5); 
     175            viesti.Y = (177.0); 
    159176        } 
    160177    } 
     
    203220    void TormaaTolkkiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tolkki) 
    204221    { 
    205         MessageDisplay.Add("Sait tölkin!"); 
     222         
    206223        tolkki.Destroy(); 
    207224        pisteLaskuri.Value++; 
    208         PlaySound ("bling"); 
     225        PlaySound("bling"); 
     226        Label viesti = new Label("Sait tölkin! XD"); 
     227        viesti.Color = Color.Red; 
     228        Add(viesti); 
     229        viesti.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(1.5); 
     230        viesti.Y = (120.0); 
    209231    } 
    210232 
     
    216238        laatikko.Color = Color.Brown; 
    217239        Add(laatikko); 
    218        
     240 
    219241    } 
    220242    void Lisaalaatikko2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    225247        laatikko2.Color = Color.Brown; 
    226248        Add(laatikko2); 
    227          
     249 
    228250    } 
    229251 
     
    257279        ClearAll(); 
    258280        Begin(); 
    259     
    260          
    261         
     281 
     282 
     283 
     284    } 
     285 
     286    void LisaaLuoti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     287    { 
     288        Luoti = new PlatformCharacter(70.0, 70.0); 
     289        Luoti.Image = Luotikuva; 
     290        Luoti.Position = paikka; 
     291        Luoti.Tag = "Luoti"; 
     292        Add(Luoti); 
     293        PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 
     294        tasoAivot.Speed = 150; 
     295 
     296        Luoti.Brain = tasoAivot; 
    262297    } 
    263298 
    264299    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    265300    { 
    266         Maali = new PlatformCharacter(70.0, 70.0); 
     301        Maali = new PhysicsObject(70.0, 70.0); 
    267302        Maali.Image = Maalikuva; 
    268303        Maali.Position = paikka; 
    269         Maali.Tag = "star"; 
     304        Maali.Tag = "maali"; 
    270305        Add(Maali); 
    271306 
    272307    } 
     308    void TormasiLuotiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Luoti) 
     309    { 
     310        MessageDisplay.Add("Kuolit"); 
     311        ClearAll(); 
     312        Begin(); 
     313    } 
     314    void TormasiMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Maali) 
     315    { 
     316 
     317        Label viesti = new Label("VOITIT PELIN! :D "); 
     318        Add(viesti); 
     319        viesti.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(10.0); 
     320        viesti.Color = Color.Aqua; 
     321        viesti.TextColor = Color.Red; 
     322        viesti.BorderColor = Color.Black; 
     323     
     324    } 
     325 
    273326} 
     327 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.