Changeset 4494
- Timestamp:
- 2013-07-05 12:36:48 (10 years ago)
- Location:
- 2013/27/AkiP/Kirkle
- Files:
-
- 6 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/27/AkiP/Kirkle/Kirkle/Abilly.cs
r4436 r4494 28 28 PhysicsObject huiviRuoska; 29 29 30 DoubleMeter terveysMittari; 30 31 IntMeter pisteLaskuri; 31 32 IntMeter hedelmaLaskuri; 32 IntMeter lisaElamaLaskuri; 33 //DoubleMeter elamaLaskuri; 33 IntMeter elamaLaskuri; 34 34 35 35 Image pelaajanKuva = LoadImage("AbillyIdle"); … … 42 42 private Image[] AbillyRyominta = LoadImages("AbillyCrawling-1", "AbillyCrouch", "AbillyCrawling-2", "AbillyCrouch"); 43 43 private Image[] LiitelyAnimaatio = LoadImages("AbillyGliding"); 44 44 45 private Image[] HyokkaysAnimaatio = LoadImages("AbillyAttack"); 45 46 private Image[] HyokkaysIlmassaAnimaatio = LoadImages("AbillyMid-airAttack"); 46 //private Image[] kirkleKipu = LoadImages("KirkleKipu2", "KirkleKipu1", "KirkleKipu2", "KirkleKipu1", "KirkleKipu2", "KirkleKipu1", "KirkleKipu2"); 47 private Image[] HyokkaysLiitaessaAnimaatio = LoadImages("AbillyGlideAttack"); 48 49 private Image[] AbillyKipu = LoadImages("AbillyPain-2", "AbillyPain-1"); 50 private Image[] AbillyPyortyi = LoadImages("AbillyFainted-1", "AbillyFainted-2", "AbillyFainted-3"); 47 51 private Image[] HuiviPropelliLiike = LoadImages("ScarfPropeller-1", "ScarfPropeller-2"); 48 52 … … 55 59 Animation HuiviPropelliPeilattu; 56 60 57 Image hyokkaysKuva = LoadImage("AbillyAttack");58 61 Image huivinKuva = LoadImage("ScarfWhip"); 59 62 Image huiviKuvaPeilattu; … … 100 103 SeuraavaKentta(); 101 104 102 //LuoElamaLaskuri(); 103 LuoLisaElamaLaskuri(); 104 LuoPisteLaskuri(); 105 LuoHedelmaLaskuri(); 105 } 106 107 private void AlustaTerveysMittari() 108 { 109 terveysMittari = new DoubleMeter(5); 110 terveysMittari.MaxValue = 5; 111 terveysMittari.LowerLimit += delegate { PelaajaKuolee(pelaaja1); }; 112 } 113 114 private void AlustaPistelaskuri() 115 { 116 pisteLaskuri = new IntMeter(0); 117 } 118 119 private void AlustaHedelmaLaskuri() 120 { 121 hedelmaLaskuri = new IntMeter(0); 122 } 123 124 private void AlustaElamaLaskuri() 125 { 126 elamaLaskuri = new IntMeter(3); 106 127 } 107 128 … … 109 130 { 110 131 ClearAll(); 111 112 132 Gravity = new Vector(0, -1500); 113 133 if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); … … 119 139 Camera.StayInLevel = true; 120 140 121 //LisaaElamaLaskuri();122 141 LisaaNappaimet(); 142 143 AlustaTerveysMittari(); 144 TerveysMittari(); 145 AlustaPistelaskuri(); 146 AlustaElamaLaskuri(); 147 AlustaHedelmaLaskuri(); 148 149 LuoPisteLaskuri(); 150 LuoElamaLaskuri(); 151 LuoHedelmaLaskuri(); 152 123 153 } 124 154 … … 142 172 kentta.SetTileMethod('O', LisaaMaa, maaSeinaKuva); 143 173 174 kentta.SetTileMethod('(', LisaaMaaVerho, maaVasenReunaKuva); 175 kentta.SetTileMethod(')', LisaaMaaVerho, maaOikeaReunaKuva); 176 kentta.SetTileMethod('&', LisaaMaaVerho, maaKuva); 177 144 178 kentta.SetTileMethod('S', LisaaPiikki); 145 179 kentta.SetTileMethod('*', LisaaHedelma); … … 186 220 } 187 221 222 void LisaaMaaVerho(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image lisattavaKuva) 223 { 224 GameObject maaVerho = new GameObject(leveys, korkeus); 225 maaVerho.Position = paikka; 226 maaVerho.Color = Color.DarkBrown; 227 maaVerho.Image = lisattavaKuva; 228 Add(maaVerho); 229 } 230 188 231 void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 189 232 { … … 193 236 piikki.Image = piikkiKuva; 194 237 piikki.CollisionIgnoreGroup = 1; 238 piikki.Tag = "ansa"; 195 239 Add(piikki); 196 240 } … … 221 265 laatikko.Position = paikka; 222 266 laatikko.Mass = 10.0; 267 laatikko.KineticFriction = 7.5; 268 //laatikko.LinearDamping = 0.5; 223 269 laatikko.CanRotate = false; 224 270 laatikko.Color = Color.DarkBrown; … … 266 312 pelaaja1.AnimIdle = new Animation(AbillyIdle); 267 313 pelaaja1.AnimWalk.FPS = 7; 268 //pelaaja1.AnimJump.FPS = 8;269 //pelaaja1.AnimFall.FPS = 8;270 314 pelaaja1.Position = paikka; 271 315 pelaaja1.Mass = 4.0; 272 316 pelaaja1.Restitution = 0.1; 273 317 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 274 //pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 2; 318 319 //Vector ylos = new Vector(100, 50); 320 //AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", CollisionHandler.HitObject(ylos)); 275 321 AddCollisionHandler(pelaaja1, "hedelma", TormaaHedelmaan); 276 AddCollisionHandler(pelaaja1, "sydan", TormaaSydammeen); 322 AddCollisionHandler(pelaaja1, "sydan", CollisionHandler.AddMeterValue(elamaLaskuri, 1)); 323 AddCollisionHandler(pelaaja1, "sydan", CollisionHandler.AddMeterValue(pisteLaskuri, 70)); 324 AddCollisionHandler(pelaaja1, "sydan", CollisionHandler.DestroyTarget); 277 325 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", TormaaVihuun); 326 //AddCollisionHandler(pelaaja1, "ansa", PelaajaKuolee); 278 327 AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", delegate(PhysicsObject p, PhysicsObject p2) 279 328 { … … 284 333 285 334 LisaaHuiviPropelli(leveys, korkeus); 286 //LisaaHuiviRuoska(Vector.Zero, leveys, korkeus);287 335 } 288 336 … … 292 340 huiviRuoska.X = pelaaja1.X + pelaaja1.FacingDirection.GetVector().X * (pelaaja1.Width / 2 + huiviRuoska.Width / 2); 293 341 huiviRuoska.Y = pelaaja1.Y + 7; 294 //huiviRuoska.Velocity = pelaaja1.Velocity; 295 //huiviRuoska.Acceleration = pelaaja1.Acceleration; 296 //huiviRuoska.Mass = 4.0; 342 297 343 if (pelaaja1.FacingDirection == Direction.Right) 298 344 { huiviRuoska.Image = huivinKuva; } … … 303 349 huiviRuoska.IgnoresGravity = true; 304 350 huiviRuoska.IgnoresCollisionResponse = true; 305 AddCollisionHandler(huiviRuoska, "vihollinen", TuhoaaVihun); 351 huiviRuoska.CollisionIgnoreGroup = 3; 352 AddCollisionHandler(huiviRuoska, "vihollinen", CollisionHandler.AddMeterValue(pisteLaskuri, 100)); 353 AddCollisionHandler(huiviRuoska, "vihollinen", CollisionHandler.DestroyTarget); 306 354 Add(huiviRuoska); 307 355 } … … 312 360 huiviPropelli.Y = pelaaja1.Height / 2 + huiviPropelli.Height / 2; 313 361 huiviPropelli.Animation = HuiviPropelliPyorii; 314 //huiviPropelli.Animation.Mirror();362 315 363 huiviPropelli.Animation.Start(); 316 364 huiviPropelli.Animation.FPS = 8; … … 332 380 eyeAlien.Animation.Start(); 333 381 eyeAlien.Animation.FPS = 7; 334 eyeAlien.CollisionIgnoreGroup = 2;382 //eyeAlien.CollisionIgnoreGroup = 2; 335 383 eyeAlien.Tag = "vihollinen"; 336 384 Add(eyeAlien); … … 368 416 vartija.Color = Color.GreenYellow; 369 417 vartija.Image = vartijaKuva; 418 vartija.CollisionIgnoreGroup = 3; 370 419 vartija.Tag = "vihollinen"; 371 420 Add(vartija); 372 421 } 373 422 374 375 void LuoLisaElamaLaskuri() 376 { 377 lisaElamaLaskuri = new IntMeter(3); 378 423 void TerveysMittari() 424 { 425 ProgressBar terveysPalkki = new ProgressBar(100, 30); 426 terveysPalkki.X = Screen.Left + 100; 427 terveysPalkki.Y = Screen.Top - 50; 428 terveysPalkki.Color = Color.Black; 429 terveysPalkki.BarColor = Color.Red; 430 terveysPalkki.BindTo(terveysMittari); 431 Add(terveysPalkki); 432 } 433 434 void LuoElamaLaskuri() 435 { 379 436 Label elamaNaytto = new Label(); 380 437 elamaNaytto.IntFormatString = "Lives: {0:D2}"; … … 384 441 elamaNaytto.TextColor = Color.White; 385 442 elamaNaytto.Color = Color.Transparent; 386 elamaNaytto.BindTo( lisaElamaLaskuri);443 elamaNaytto.BindTo(elamaLaskuri); 387 444 Add(elamaNaytto); 388 445 } … … 390 447 void LuoPisteLaskuri() 391 448 { 392 pisteLaskuri = new IntMeter(0);393 394 449 Label pisteNaytto = new Label(); 395 450 pisteNaytto.IntFormatString = "Score: {0:D8}"; … … 405 460 void LuoHedelmaLaskuri() 406 461 { 407 hedelmaLaskuri = new IntMeter(0); 408 hedelmaLaskuri.AddTrigger(100, TriggerDirection.Up, LisaElamaKasvaa); 462 //hedelmaLaskuri.AddTrigger(100, TriggerDirection.Up, ElamaKasvaa); 409 463 410 464 Label hedelmaNaytto = new Label(); … … 419 473 } 420 474 421 /*void LuoElamaLaskuri()422 {423 elamaLaskuri = new DoubleMeter(5);424 elamaLaskuri.MaxValue = 5;425 //elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui;426 427 Label elamapalkki = new Label();428 ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 30);429 elamaPalkki.X = Screen.Left + 100;430 elamaPalkki.Y = Screen.Top - 100;431 elamaPalkki.Angle = Angle.RightAngle;432 elamaPalkki.BorderColor = Color.Black;433 elamaPalkki.BarColor = Color.Red;434 elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri);435 Add(elamaPalkki, 3);436 }*/437 438 475 void LisaaNappaimet() 439 476 { … … 532 569 } 533 570 534 void TormaaSydammeen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject sydan) 535 { 536 pisteLaskuri.Value += 70; 537 sydan.Destroy(); 538 } 539 540 void TuhoaaVihun(PhysicsObject huiviRuoska, PhysicsObject Vihu) 571 /*void TuhoaaVihun(PhysicsObject huiviRuoska, PhysicsObject Vihu) 541 572 { 542 573 pisteLaskuri.Value += 100; 543 574 Vihu.Destroy(); 544 } 575 }*/ 545 576 546 577 void LaatikkoTormaaVihuun(PhysicsObject laatikko, PhysicsObject Vihu) … … 553 584 void TormaaVihuun(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Vihu) 554 585 { 555 //pelaaja1.Animation.FPS = 7; 556 //pelaaja1.PlayAnimation(new Animation(kirkleKipu)); 557 } 558 559 void LisaElamaKasvaa() 560 { 561 lisaElamaLaskuri.Value += 1; 562 } 586 terveysMittari.Value -= 1; 587 //Vector ylos = new Vector(100, 50); 588 //AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", CollisionHandler.HitObject(ylos)); 589 pelaaja1.PlayAnimation(new Animation(AbillyKipu)); 590 pelaaja1.Animation.Start(6); 591 pelaaja1.Animation.FPS = 10; 592 } 593 594 /*void ElamaKasvaa() 595 { 596 elamaLaskuri.Value += 1; 597 }*/ 598 599 void PelaajaKuolee(Pelaaja hahmo) 600 { 601 SeuraavaKentta(); 602 //hahmo.Size = new Vector(hahmo.Width * 1.5, hahmo.Height * 1.55); 603 //pelaaja1.PlayAnimation(new Animation(AbillyPyortyi)); 604 //pelaaja1.Animation.FPS = 9; 605 } 606 607 /*void AloitaAlusta() 608 { 609 ClearAll(); 610 LuoKentta(); 611 LisaaNappaimet(); 612 }*/ 563 613 564 614 protected override void Update(Time time) -
2013/27/AkiP/Kirkle/KirkleContent/AbillyContent.contentproj
r4436 r4494 409 409 </Compile> 410 410 </ItemGroup> 411 <ItemGroup> 412 <Compile Include="AbillyFainted-1.png"> 413 <Name>AbillyFainted-1</Name> 414 <Importer>TextureImporter</Importer> 415 <Processor>TextureProcessor</Processor> 416 </Compile> 417 <Compile Include="AbillyFainted-2.png"> 418 <Name>AbillyFainted-2</Name> 419 <Importer>TextureImporter</Importer> 420 <Processor>TextureProcessor</Processor> 421 </Compile> 422 <Compile Include="AbillyFainted-3.png"> 423 <Name>AbillyFainted-3</Name> 424 <Importer>TextureImporter</Importer> 425 <Processor>TextureProcessor</Processor> 426 </Compile> 427 <Compile Include="AbillyGlideAttack.png"> 428 <Name>AbillyGlideAttack</Name> 429 <Importer>TextureImporter</Importer> 430 <Processor>TextureProcessor</Processor> 431 </Compile> 432 <Compile Include="AbillyPain-1.png"> 433 <Name>AbillyPain-1</Name> 434 <Importer>TextureImporter</Importer> 435 <Processor>TextureProcessor</Processor> 436 </Compile> 437 <Compile Include="AbillyPain-2.png"> 438 <Name>AbillyPain-2</Name> 439 <Importer>TextureImporter</Importer> 440 <Processor>TextureProcessor</Processor> 441 </Compile> 442 </ItemGroup> 411 443 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 412 444 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2013/27/AkiP/Kirkle/KirkleContent/kentta1.txt
r4436 r4494 18 18 A** * * Q###/////////////#############A Q 19 19 A** PT######VVVVVVVVVVVVVVVV########A Q 20 A** * Q####A Q### ####A P#21 #/J Q####A ******Q## #####A Q22 ##X Q####A * ******Q## #####A *Q23 #A PTTI ZVVVVX ******Q## #####AQ24 #X * * Q### #####I Q20 A** * Q####A Q###VV##A P# 21 #/J Q####A ******Q##A>*Q#A Q 22 ##X Q####A * ******Q##A**Q#A *Q 23 #A PTTI ZVVVVX ******Q##A (&) Q 24 #X * * Q###//###I Q 25 25 A B Q#######A Q 26 26 A 1 Q#######A Q … … 42 42 Z#A Q#######A Q######A Q 43 43 * * ZX Q#######A P########I Q 44 * * *E#VVVVVVVX Q######A Q45 44 E#VVVVVVVX Q######A Q 45 * * * QA****** ZVVVVVVX Q 46 46 1 QA****** **** Q 47 47 E//J E/////#A******E//////J **** P#
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.