Changeset 4412
- Timestamp:
- 2013-07-03 15:00:27 (10 years ago)
- Location:
- 2013/27/OttoW
- Files:
-
- 6 added
- 4 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/27/OttoW/Stickman jump/Stickman jump/Stickman jump/Stickman_jump.cs
r4366 r4412 6 6 using Jypeli.Effects; 7 7 using Jypeli.Widgets; 8 9 public class Nappi : PhysicsObject 10 { 11 public char MitkaTuhoaa { get; set; } 12 public Nappi(double leveys, double korkeus) 13 : base(leveys, korkeus) 14 { 15 16 } 17 } 8 18 9 19 public class Stickman_jump : PhysicsGame … … 15 25 PlatformCharacter pelaaja1; 16 26 17 Image pelaajanKuva = LoadImage("Pelihahmo"); 27 Image nappiKuva = LoadImage("nappi"); 28 Image[] pelaajanKuva = LoadImages("Pelihahmo"); 29 Image[] kavelykuvat = LoadImages("Pelihahmo", "Pelihahmokävelee1"); 18 30 Image piikitKuva = LoadImage("piikit"); 19 31 Image maaliKuva = LoadImage("lippu"); 32 Image oviKuva = LoadImage("ovi"); 20 33 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 21 34 int kenttaNro = 1; … … 32 45 SeuraavaKentta(); 33 46 34 47 35 48 } 36 49 … … 38 51 { 39 52 ClearAll(); 40 Gravity = new Vector(0, -1 100);41 if (kenttaNro > 1) Exit();53 Gravity = new Vector(0, -1000); 54 if (kenttaNro > 2) Exit(); 42 55 else LuoKentta("kentta" + kenttaNro); 43 56 … … 49 62 50 63 64 51 65 void LuoKentta(string kentanNimi) 52 66 { … … 56 70 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 57 71 kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); 72 kentta.SetTileMethod('B', LisaaNappi, 'O'); 73 kentta.SetTileMethod('O', LisaaOvi, 'O'); 74 kentta.SetTileMethod('b', LisaaNappi, 'o'); 75 kentta.SetTileMethod('o', LisaaOvi, 'o'); 58 76 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 59 77 Level.CreateBorders(); 60 Level.Background.CreateGradient(Color. Black, Color.Green);78 Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.White); 61 79 } 62 80 … … 67 85 taso.Color = Color.Brown; 68 86 Add(taso); 87 } 88 89 void LisaaNappi(Vector paikka, double leveys, double korkeus, char mitkaTuhoaa) 90 { 91 Nappi nappi = new Nappi(leveys, korkeus); 92 nappi.MakeStatic(); 93 nappi.MitkaTuhoaa = mitkaTuhoaa; 94 nappi.IgnoresCollisionResponse = true; 95 nappi.Position = paikka; 96 nappi.Image = nappiKuva; 97 nappi.Tag = "nappi"; 98 Add(nappi); 99 } 100 101 void LisaaOvi(Vector paikka, double leveys, double korkeus, char omaMerkki) 102 { 103 PhysicsObject ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 104 ovi.IgnoresCollisionResponse = false; 105 ovi.Position = paikka; 106 ovi.Image = oviKuva; 107 ovi.Tag = omaMerkki.ToString(); 108 Add(ovi); 69 109 } 70 110 … … 81 121 void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 82 122 { 83 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus );123 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus*1.8); 84 124 pelaaja1.Position = paikka; 85 125 pelaaja1.Mass = 4.0; 86 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 126 pelaaja1.Image = pelaajanKuva[0]; 127 pelaaja1.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); 128 pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kavelykuvat); 129 pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5; 87 130 AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikit", TormaaPiikkeihin); 88 131 AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", PaaseeMaaliin); 132 AddCollisionHandler<PhysicsObject, Nappi>(pelaaja1, PainaaNappia); 89 133 Add(pelaaja1); 90 91 92 134 } 93 135 … … 106 148 Add(maali); 107 149 } 108 150 109 151 110 152 void LisaaNappaimet() … … 112 154 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 113 155 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 114 156 115 157 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 116 158 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); … … 130 172 void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) 131 173 { 132 hahmo.Walk(nopeus);174 hahmo.Walk(nopeus); 133 175 } 134 176 … … 144 186 pelaaja1.Destroy(); 145 187 } 188 void PainaaNappia(PhysicsObject Hahmo, Nappi nappi) 189 { 190 GetObjectsWithTag(nappi.MitkaTuhoaa.ToString()).ForEach(n => n.Destroy()); 191 } 146 192 } -
2013/27/OttoW/Stickman jump/Stickman jump/Stickman jumpContent/Stickman jumpContent.contentproj
r4370 r4412 60 60 <Importer>TextFileImporter</Importer> 61 61 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 62 <CopyToOutputDirectory>Always</CopyToOutputDirectory> 62 63 </Compile> 63 64 </ItemGroup> … … 95 96 </Compile> 96 97 </ItemGroup> 98 <ItemGroup> 99 <Compile Include="nappi.png"> 100 <Name>nappi</Name> 101 <Importer>TextureImporter</Importer> 102 <Processor>TextureProcessor</Processor> 103 </Compile> 104 </ItemGroup> 105 <ItemGroup> 106 <Compile Include="ovi.png"> 107 <Name>ovi</Name> 108 <Importer>TextureImporter</Importer> 109 <Processor>TextureProcessor</Processor> 110 </Compile> 111 </ItemGroup> 112 <ItemGroup> 113 <Compile Include="Pelihahmokävelee1.png"> 114 <Name>Pelihahmokävelee1</Name> 115 <Importer>TextureImporter</Importer> 116 <Processor>TextureProcessor</Processor> 117 </Compile> 118 </ItemGroup> 119 <ItemGroup> 120 <Compile Include="aurinko.png"> 121 <Name>aurinko</Name> 122 <Importer>TextureImporter</Importer> 123 <Processor>TextureProcessor</Processor> 124 </Compile> 125 </ItemGroup> 97 126 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 98 127 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2013/27/OttoW/Stickman jump/Stickman jump/Stickman jumpContent/kentta1.txt
r4366 r4412 1 1 2 # 2 3 ## # 3 * #4 4 ## ## # 5 5 # 6 **#7 ####8 # #### # # 6 # ** # 7 oooo ### # 8 # #### # # 9 9 # # 10 ## ** ** * # 10 ## ** ** * #B # 11 11 # #### * #### M 12 ##* #########13 ### ##### #14 # ## ####15 N **** #12 b ## O * ######### 13 ### ##### O # 14 # O ## #### 15 N **** O # 16 16 ###############################*********************************** -
2013/27/OttoW/Stickman jump/Stickman jump/Stickman jumpContent/kentta2.txt
r4366 r4412 1 2 3 4 5 6 7 M 8 # o 9 # o 10 # o 11 o # 12 ####### b# 13 ## 14 # #### 15 16 #################oooo########################### 17 N ########## 18 ######**********************************************************************************************
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.