Changeset 4407
- Timestamp:
- 2013-07-03 14:45:52 (10 years ago)
- Location:
- 2013/27/IlmariT/NINJAGAME
- Files:
-
- 5 added
- 6 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/27/IlmariT/NINJAGAME/NINJAGAME/NINJAGAME.cs
r4364 r4407 10 10 { 11 11 const double nopeus = 440; 12 13 14 12 13 14 15 15 const double hyppyNopeus = 910; 16 16 const int RUUDUN_KOKO = 40; 17 17 18 18 PlatformCharacter pelaaja1; 19 19 … … 24 24 Image vihuKuva2 = LoadImage("vihu2"); 25 25 Image judduaKuva = LoadImage("juddua"); 26 Image blokki2kuva = LoadImage("blokki2"); 26 27 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 27 28 … … 30 31 31 32 Image taustaKuva = LoadImage("Cityyyyyy!"); 33 Image taustaKuva4 = LoadImage("taustat"); 34 Image blokki; 32 35 33 36 int kenttaNro = 3; 34 37 35 38 public override void Begin() 36 { 39 { 37 40 SeuraavaKentta(); 38 39 41 42 40 43 } 41 44 … … 46 49 47 50 LuoPistelaskuri(); 51 blokki = judduaKuva; 52 53 if (kenttaNro == 1) 54 { 55 LuoKentta("kentta1"); 56 Level.Background.Image = taustaKuva; 57 Level.Background.FitToLevel(); 58 } 59 else if (kenttaNro == 2) 60 { 61 LuoKentta("kentta2"); 62 Level.Background.Image = taustaKuva; 63 Level.Background.FitToLevel(); 64 } 65 else if (kenttaNro == 3) 66 { 67 LuoKentta("kentta3"); 68 Level.Background.Image = taustaKuva; 69 Level.Background.FitToLevel(); 70 } 71 else if (kenttaNro == 4) 72 { 73 blokki = blokki2kuva; 74 LuoKentta("kentta4"); 75 Level.Background.Image = taustaKuva4; 76 Level.Background.FitToLevel(); 77 } 78 else if (kenttaNro > 3) Exit(); 48 79 49 if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1");50 else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2");51 else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3");52 else if (kenttaNro > 3) Exit();53 54 80 MessageDisplay.Add("Kerää " + pisteLaskuri.MaxValue + " expapalleroa!"); 55 81 Gravity = new Vector(0, -1000); 56 Level.Background.Image = taustaKuva;57 Level.Background.FitToLevel();58 82 LisaaNappaimet(); 59 83 Camera.Follow(pelaaja1); … … 88 112 kentta.SetTileMethod('V', LisaaVihollinen); 89 113 kentta.SetTileMethod('S', LisaaVihollinen2); 114 kentta.SetTileMethod('O', LisaaVihollinen3); 90 115 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 91 116 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); … … 94 119 AddCollisionHandler(pelaaja1, alareuna, PutoaaRotkoon); 95 120 96 // Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);121 // Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 97 122 } 98 123 … … 103 128 taso.Color = Color.Black; 104 129 Add(taso); 105 taso.Image = judduaKuva;130 taso.Image = blokki; 106 131 } 107 132 … … 126 151 Add(tahti); 127 152 } 153 128 154 void LisaaVihollinen2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 129 155 { 130 156 PlatformCharacter vihu2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 131 157 132 158 vihu2.Position = paikka; 133 159 vihu2.Image = vihuKuva2; … … 137 163 vihu2.Weapon = new AssaultRifle(1, 1); 138 164 vihu2.Weapon.Ammo.Value = 1000; 165 vihu2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 166 139 167 140 168 Timer ajastin = new Timer(); … … 142 170 ajastin.Timeout += delegate { VihollinenAmpuu(vihu2); }; 143 171 ajastin.Start(); 172 vihu2.Destroyed += delegate { vihu2.Weapon.Destroy(); ajastin.Stop(); }; 173 174 } 175 void LisaaVihollinen3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 176 { 144 177 } 145 178 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 146 179 { 147 180 ammus.Destroy(); 148 } 149 150 void VihollinenAmpuu(PlatformCharacter vihu2) 151 { 181 if (pelaaja1 == kohde) 182 { 183 Kuoleminen(pelaaja1); 184 } 185 } 186 187 void VihollinenAmpuu(PlatformCharacter vihu2) 188 { 189 if (pelaaja1.X < vihu2.X) 190 { 191 //vihu2.Weapon.Angle = Angle.StraightAngle; 192 vihu2.Turn(Direction.Left); 193 } 194 else 195 { 196 //vihu2.Weapon.Angle = Angle.Zero; 197 vihu2.Turn(Direction.Right); 198 } 199 152 200 vihu2.Weapon.Shoot(); 153 154 201 } 155 202 … … 166 213 AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaExpapalloon); 167 214 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", TormaaViholliseen); 215 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu2", TormaaViholliseen); 168 216 Add(pelaaja1); 169 217 } … … 177 225 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); 178 226 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 179 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down,Lyo,"Lyö", pelaaja1);227 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Lyo, "Lyö", pelaaja1); 180 228 181 229 ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); 182 183 230 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); 184 231 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); … … 202 249 hahmo.Image = lyoKuva; 203 250 204 Timer.SingleShot(0.5, delegate { 205 hahmo.Image = pelaajanKuva; 206 hahmo.Tag = ""; 207 } ); 251 Timer.SingleShot(0.5, delegate 252 { 253 hahmo.Image = pelaajanKuva; 254 hahmo.Tag = ""; 255 }); 208 256 209 257 hahmo.Tag = "lyo"; … … 226 274 { 227 275 Kuoleminen(hahmo); 228 229 276 Level.BackgroundColor = Color.DarkRed; 230 277 } -
2013/27/IlmariT/NINJAGAME/NINJAGAMEContent/NINJAGAMEContent.contentproj
r4364 r4407 132 132 </Compile> 133 133 </ItemGroup> 134 <ItemGroup> 135 <Compile Include="kentta4.txt"> 136 <Name>kentta4</Name> 137 <Importer>TextFileImporter</Importer> 138 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 139 </Compile> 140 </ItemGroup> 141 <ItemGroup> 142 <Compile Include="taustat.png"> 143 <Name>taustat</Name> 144 <Importer>TextureImporter</Importer> 145 <Processor>TextureProcessor</Processor> 146 </Compile> 147 </ItemGroup> 148 <ItemGroup> 149 <Compile Include="blokki2.png"> 150 <Name>blokki2</Name> 151 <Importer>TextureImporter</Importer> 152 <Processor>TextureProcessor</Processor> 153 </Compile> 154 </ItemGroup> 134 155 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 135 156 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2013/27/IlmariT/NINJAGAME/NINJAGAMEContent/kentta3.txt
r4364 r4407 3 3 V V 4 4 ######### ######## 5 S #6 N ############# #7 ##### 5 #* 6 N ############# 7 ###### 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 … … 17 17 # # 18 18 # # 19 # #19 #**# 20 20 # # 21 21 # # 22 22 # # 23 S #23 V V V S# 24 24 ########################## 25 25
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.