Changeset 4368 for 2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause
- Timestamp:
- 2013-07-02 15:01:05 (10 years ago)
- Location:
- 2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause
- Files:
-
- 1 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause/Hounted Hause/Hounted_Hause.cs
r4349 r4368 10 10 { 11 11 Image PelaajaKuva = LoadImage("Char"); 12 Image avainKuva = LoadImage("Avain"); 13 Image örkkiKuva = LoadImage("Ghost"); 14 15 PhysicsObject pelaaja; 12 16 13 17 public override void Begin() 14 18 { 15 PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(40, 40); 16 pelaaja.Image = PelaajaKuva; 17 pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; 18 Add(pelaaja); 19 LuoKentta(); 20 21 MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 19 22 20 23 Camera.Follow(pelaaja); 21 Camera.ZoomFactor = 4.0; 24 Camera.ZoomFactor = 5.0; 25 Camera.StayInLevel = true; 22 26 23 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-100 0, 0), pelaaja);24 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(100 0, 0), pelaaja);25 ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100 0), pelaaja);26 ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100 0), pelaaja);27 ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-100, 0), pelaaja); 28 ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(100, 0), pelaaja); 29 ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100), pelaaja); 30 ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100), pelaaja); 27 31 28 32 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); … … 32 36 void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) 33 37 { 34 pelaaja.Push(vektori); 38 pelaaja.Velocity = vektori; 39 35 40 } 41 42 void LuoKentta() 43 { 44 //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. 45 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 46 47 //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. 48 ruudut.SetTileMethod("FFD800", LuoPelaaja); 49 ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 50 ruudut.SetTileMethod("FF0000", LuoAvain); 51 ruudut.SetTileMethod("B6FF00", LuoÖrkki); 52 53 //3. Execute luo kentän 54 // Parametreina leveys ja korkeus 55 ruudut.Execute(40, 40); 56 } 57 58 void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 59 { 60 pelaaja = new PhysicsObject(39, 39); 61 pelaaja.Shape = Shape.Circle; 62 pelaaja.Image = PelaajaKuva; 63 pelaaja.CanRotate = false; 64 pelaaja.Position = paikka; 65 pelaaja.Restitution = 0.0; 66 pelaaja.KineticFriction = 0.0; 67 AddCollisionHandler(pelaaja, "avain", TormaaAvaimeen); 68 Add(pelaaja); 69 } 70 71 void LuoÖrkki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 72 { 73 PhysicsObject orkki = new PhysicsObject(39,39); 74 orkki.Shape = Shape.Circle; 75 orkki.Image = örkkiKuva; 76 orkki.CanRotate = false; 77 orkki.Position = paikka; 78 orkki.Restitution = 0.0; 79 orkki.KineticFriction = 0.0; 80 //AddCollisionHandler(orkki, "pelaaja", Tormaaorkkiin); 81 Add(orkki); 82 } 83 84 void TormaaAvaimeen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject avain) 85 { 86 avain.Destroy(); 87 } 88 89 void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 90 { 91 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 92 taso.Position = paikka; 93 Level.BackgroundColor = Color.Black; 94 taso.Color = new Color(15,3,11); 95 taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 96 Add(taso); 97 } 98 void LuoAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 99 { 100 PhysicsObject tahti = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 101 tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 102 tahti.Position = paikka; 103 tahti.Image = avainKuva; 104 tahti.Tag = "avain"; 105 Add(tahti, 1); 106 } 107 36 108 } -
2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause/Hounted HauseContent/Hounted HauseContent.contentproj
r4349 r4368 59 59 </Compile> 60 60 </ItemGroup> 61 <ItemGroup> 62 <Compile Include="kentta1.png"> 63 <Name>kentta1</Name> 64 <Importer>TextureImporter</Importer> 65 <Processor>TextureProcessor</Processor> 66 </Compile> 67 </ItemGroup> 68 <ItemGroup> 69 <Compile Include="Avain.png"> 70 <Name>Avain</Name> 71 <Importer>TextureImporter</Importer> 72 <Processor>TextureProcessor</Processor> 73 </Compile> 74 </ItemGroup> 75 <ItemGroup> 76 <Compile Include="taustamusiikki.mp3"> 77 <Name>taustamusiikki</Name> 78 <Importer>Mp3Importer</Importer> 79 <Processor>SongProcessor</Processor> 80 </Compile> 81 </ItemGroup> 61 82 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 62 83 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.