Changeset 4368


Ignore:
Timestamp:
2013-07-02 15:01:05 (6 years ago)
Author:
leoliukk
Message:

Talletus.

Location:
2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause
Files:
1 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause/Hounted Hause/Hounted_Hause.cs

    r4349 r4368  
    1010{ 
    1111    Image PelaajaKuva = LoadImage("Char"); 
     12    Image avainKuva = LoadImage("Avain"); 
     13    Image örkkiKuva = LoadImage("Ghost"); 
     14 
     15    PhysicsObject pelaaja; 
    1216 
    1317    public override void Begin() 
    1418    { 
    15         PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(40, 40); 
    16         pelaaja.Image = PelaajaKuva; 
    17         pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; 
    18         Add(pelaaja); 
     19        LuoKentta(); 
     20 
     21        MediaPlayer.Play("taustamusiikki"); 
    1922 
    2023        Camera.Follow(pelaaja); 
    21         Camera.ZoomFactor = 4.0; 
     24        Camera.ZoomFactor = 5.0; 
     25        Camera.StayInLevel = true; 
    2226 
    23         ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0), pelaaja); 
    24         ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0), pelaaja); 
    25         ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000), pelaaja); 
    26         ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000), pelaaja); 
     27        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-100, 0), pelaaja); 
     28        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(100, 0), pelaaja); 
     29        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100), pelaaja); 
     30        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100), pelaaja); 
    2731 
    2832        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     
    3236    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) 
    3337    { 
    34         pelaaja.Push(vektori); 
     38        pelaaja.Velocity = vektori; 
     39 
    3540    } 
     41 
     42    void LuoKentta() 
     43    { 
     44        //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. 
     45        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     46 
     47        //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. 
     48        ruudut.SetTileMethod("FFD800", LuoPelaaja); 
     49        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); 
     50        ruudut.SetTileMethod("FF0000", LuoAvain); 
     51        ruudut.SetTileMethod("B6FF00", LuoÖrkki); 
     52 
     53        //3. Execute luo kentän 
     54        //   Parametreina leveys ja korkeus 
     55        ruudut.Execute(40, 40); 
     56    } 
     57 
     58    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     59    { 
     60        pelaaja = new PhysicsObject(39, 39); 
     61        pelaaja.Shape = Shape.Circle; 
     62        pelaaja.Image = PelaajaKuva; 
     63        pelaaja.CanRotate = false; 
     64        pelaaja.Position = paikka; 
     65        pelaaja.Restitution = 0.0; 
     66        pelaaja.KineticFriction = 0.0; 
     67        AddCollisionHandler(pelaaja, "avain", TormaaAvaimeen); 
     68        Add(pelaaja); 
     69    } 
     70 
     71    void LuoÖrkki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     72    { 
     73        PhysicsObject orkki = new PhysicsObject(39,39); 
     74        orkki.Shape = Shape.Circle; 
     75        orkki.Image = örkkiKuva; 
     76        orkki.CanRotate = false; 
     77        orkki.Position = paikka; 
     78        orkki.Restitution = 0.0; 
     79        orkki.KineticFriction = 0.0; 
     80        //AddCollisionHandler(orkki, "pelaaja", Tormaaorkkiin); 
     81        Add(orkki); 
     82    } 
     83 
     84    void TormaaAvaimeen(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject avain) 
     85    { 
     86        avain.Destroy(); 
     87    } 
     88 
     89    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     90    { 
     91        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     92        taso.Position = paikka; 
     93        Level.BackgroundColor = Color.Black; 
     94        taso.Color = new Color(15,3,11); 
     95        taso.CollisionIgnoreGroup = 1; 
     96        Add(taso); 
     97    } 
     98    void LuoAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     99    { 
     100        PhysicsObject tahti = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     101        tahti.IgnoresCollisionResponse = true; 
     102        tahti.Position = paikka; 
     103        tahti.Image = avainKuva; 
     104        tahti.Tag = "avain"; 
     105        Add(tahti, 1); 
     106    } 
     107 
    36108} 
  • 2013/27/LeoL/Hounted Hause/Hounted Hause/Hounted HauseContent/Hounted HauseContent.contentproj

    r4349 r4368  
    5959    </Compile> 
    6060  </ItemGroup> 
     61  <ItemGroup> 
     62    <Compile Include="kentta1.png"> 
     63      <Name>kentta1</Name> 
     64      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     65      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     66    </Compile> 
     67  </ItemGroup> 
     68  <ItemGroup> 
     69    <Compile Include="Avain.png"> 
     70      <Name>Avain</Name> 
     71      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     72      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     73    </Compile> 
     74  </ItemGroup> 
     75  <ItemGroup> 
     76    <Compile Include="taustamusiikki.mp3"> 
     77      <Name>taustamusiikki</Name> 
     78      <Importer>Mp3Importer</Importer> 
     79      <Processor>SongProcessor</Processor> 
     80    </Compile> 
     81  </ItemGroup> 
    6182  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    6283  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.