Changeset 4319


Ignore:
Timestamp:
2013-06-28 12:35:10 (10 years ago)
Author:
jeniemel
Message:

Talletus.

Location:
2013/26/JesseN/CallOfTwo/CallOfTwo
Files:
3 added
5 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/26/JesseN/CallOfTwo/CallOfTwo/CallOfTwo/CallOfTwo.cs

    r4275 r4319  
    1515    Pelaaja pelaaja1; 
    1616    Pelaaja pelaaja2; 
    17    // int pelaajaa = 1; 
     17    // int pelaajaa = 1; 
    1818 
    1919    Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja1a"); 
    2020    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaaja2a"); 
    21     Image taustaKuva = LoadImage("oikeatausta");  
     21    Image taustaKuva = LoadImage("oikeatausta"); 
    2222 
    2323    IntMeter pisteLaskuri1; 
     
    9696        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    9797        taso.Position = paikka; 
    98         taso.Color = Color.Black; 
     98        taso.Image = LoadImage("palikantekstuuri"); 
    9999        Add(taso); 
    100100    } 
     
    137137        }; 
    138138        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    139         pelaaja1.Elamat.LowerLimit += delegate {  
     139        pelaaja1.Elamat.LowerLimit += delegate 
     140        { 
    140141            pelaaja1.Destroy(); 
    141142            pisteLaskuri2.Value++; 
     
    161162        pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 3; 
    162163        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; 
    163         pelaaja2.Elamat.LowerLimit += delegate {  
     164        pelaaja2.Elamat.LowerLimit += delegate 
     165        { 
    164166            pelaaja2.Destroy(); 
    165167            pisteLaskuri1.Value++; 
     
    169171            pelaaja2.Destroy(); 
    170172            Add(rajahdys); 
    171            
     173 
    172174            Timer ajastin = new Timer(); 
    173175            ajastin.Interval = 3; 
     
    199201    void LisaaNappaimetPelaaja1lle() 
    200202    { 
    201          
    202         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-100, 0)); 
    203         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1,Vector.Zero); 
    204         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1,new Vector(100, 0)); 
     203 
     204        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-150, 0)); 
     205        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Vector.Zero); 
     206        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector(150, 0)); 
    205207        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, Vector.Zero); 
    206         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja1,new Vector(0, 100)); 
     208        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja1, new Vector(0, 150)); 
    207209        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja1, Vector.Zero); 
    208         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja1,new Vector(0, -100)); 
     210        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja1, new Vector(0, -150)); 
    209211        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja1, Vector.Zero); 
    210212        Keyboard.Listen(Key.End, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ampuu aseella", pelaaja1); 
     
    213215    void LisaaNappaimetPelaaja2lle() 
    214216    { 
    215         Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, new Vector(-100, 0)); 
     217        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, new Vector(-150, 0)); 
    216218        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, Vector.Zero); 
    217         Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, new Vector(100, 0)); 
     219        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, new Vector(150, 0)); 
    218220        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, Vector.Zero); 
    219         Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja2, new Vector(0, 100)); 
     221        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja2, new Vector(0, 150)); 
    220222        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja2, Vector.Zero); 
    221         Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja2, new Vector(0, -100)); 
     223        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja2, new Vector(0, -150)); 
    222224        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja2, Vector.Zero); 
    223225        Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ampuu aseella", pelaaja2); 
     
    226228 
    227229 
    228     void Ammu(PhysicsObject ampuja) 
    229     { 
    230         if (ampuja == null || ampuja.IsDestroyed) return; 
    231  
    232         PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(9, 9); 
     230    void Ammu(Pelaaja pelaaja) 
     231    { 
     232        if (pelaaja == null || pelaaja.IsDestroyed) return; 
     233        if (!pelaaja.VoikoAmpua) return; 
     234        pelaaja.VoikoAmpua = false; 
     235        PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(15, 15); 
    233236        ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(4); 
    234         ammus.Position = ampuja.Position; 
     237        ammus.Position = pelaaja.Position; 
    235238        ammus.IgnoresGravity = true; 
    236239        AddCollisionHandler(ammus, AmmusOsui); 
    237         ammus.CollisionIgnoreGroup = ampuja.CollisionIgnoreGroup; 
    238         ammus.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(500, ampuja.Angle)); 
    239  
    240         ammus.Color = Color.Yellow; 
     240        ammus.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; 
     241        ammus.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(500, pelaaja.Angle)); 
     242        ammus.Image = LoadImage("ammus"); 
    241243        Add(ammus); 
     244        Timer.SingleShot(0.5, delegate { pelaaja.VoikoAmpua = true; }); 
    242245    } 
    243246 
     
    257260        hahmo.Velocity = suunta; 
    258261        if (!(suunta.Equals(Vector.Zero))) 
    259         hahmo.Angle = suunta.Angle; 
     262            hahmo.Angle = suunta.Angle; 
    260263    } 
    261264 
     
    268271    IntMeter elamat; 
    269272    public IntMeter Elamat { get { return elamat; } set { elamat = value; } } 
     273    public bool VoikoAmpua = true; 
    270274    public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 
    271275        : base(leveys, korkeus) 
    272276    { 
    273         elamat = new IntMeter(5, 0, 5); 
     277        elamat = new IntMeter(3, 0, 3); 
    274278    } 
    275279 
  • 2013/26/JesseN/CallOfTwo/CallOfTwo/CallOfTwoContent/CallOfTwoContent.contentproj

    r4275 r4319  
    9494    </Compile> 
    9595  </ItemGroup> 
     96  <ItemGroup> 
     97    <Compile Include="palikantekstuuri.png"> 
     98      <Name>palikantekstuuri</Name> 
     99      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     100      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     101    </Compile> 
     102  </ItemGroup> 
     103  <ItemGroup> 
     104    <Compile Include="ammus.png"> 
     105      <Name>ammus</Name> 
     106      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     107      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     108    </Compile> 
     109  </ItemGroup> 
    96110  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    97111  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.