Changeset 4319
- Timestamp:
- 2013-06-28 12:35:10 (10 years ago)
- Location:
- 2013/26/JesseN/CallOfTwo/CallOfTwo
- Files:
-
- 3 added
- 5 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/26/JesseN/CallOfTwo/CallOfTwo/CallOfTwo/CallOfTwo.cs
r4275 r4319 15 15 Pelaaja pelaaja1; 16 16 Pelaaja pelaaja2; 17 // int pelaajaa = 1;17 // int pelaajaa = 1; 18 18 19 19 Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja1a"); 20 20 Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaaja2a"); 21 Image taustaKuva = LoadImage("oikeatausta"); 21 Image taustaKuva = LoadImage("oikeatausta"); 22 22 23 23 IntMeter pisteLaskuri1; … … 96 96 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 97 97 taso.Position = paikka; 98 taso. Color = Color.Black;98 taso.Image = LoadImage("palikantekstuuri"); 99 99 Add(taso); 100 100 } … … 137 137 }; 138 138 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 139 pelaaja1.Elamat.LowerLimit += delegate { 139 pelaaja1.Elamat.LowerLimit += delegate 140 { 140 141 pelaaja1.Destroy(); 141 142 pisteLaskuri2.Value++; … … 161 162 pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 3; 162 163 pelaaja2.Image = pelaajanKuva2; 163 pelaaja2.Elamat.LowerLimit += delegate { 164 pelaaja2.Elamat.LowerLimit += delegate 165 { 164 166 pelaaja2.Destroy(); 165 167 pisteLaskuri1.Value++; … … 169 171 pelaaja2.Destroy(); 170 172 Add(rajahdys); 171 173 172 174 Timer ajastin = new Timer(); 173 175 ajastin.Interval = 3; … … 199 201 void LisaaNappaimetPelaaja1lle() 200 202 { 201 202 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-1 00, 0));203 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Vector.Zero);204 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector(100, 0));203 204 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(-150, 0)); 205 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, Vector.Zero); 206 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector(150, 0)); 205 207 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, Vector.Zero); 206 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja1, new Vector(0, 100));208 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja1, new Vector(0, 150)); 207 209 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja1, Vector.Zero); 208 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja1, new Vector(0, -100));210 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja1, new Vector(0, -150)); 209 211 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja1, Vector.Zero); 210 212 Keyboard.Listen(Key.End, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ampuu aseella", pelaaja1); … … 213 215 void LisaaNappaimetPelaaja2lle() 214 216 { 215 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, new Vector(-1 00, 0));217 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, new Vector(-150, 0)); 216 218 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, Vector.Zero); 217 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, new Vector(1 00, 0));219 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, new Vector(150, 0)); 218 220 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, Vector.Zero); 219 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja2, new Vector(0, 1 00));221 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja2, new Vector(0, 150)); 220 222 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu ylös", pelaaja2, Vector.Zero); 221 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja2, new Vector(0, -1 00));223 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja2, new Vector(0, -150)); 222 224 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu alas", pelaaja2, Vector.Zero); 223 225 Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ampuu aseella", pelaaja2); … … 226 228 227 229 228 void Ammu(PhysicsObject ampuja) 229 { 230 if (ampuja == null || ampuja.IsDestroyed) return; 231 232 PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(9, 9); 230 void Ammu(Pelaaja pelaaja) 231 { 232 if (pelaaja == null || pelaaja.IsDestroyed) return; 233 if (!pelaaja.VoikoAmpua) return; 234 pelaaja.VoikoAmpua = false; 235 PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(15, 15); 233 236 ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(4); 234 ammus.Position = ampuja.Position;237 ammus.Position = pelaaja.Position; 235 238 ammus.IgnoresGravity = true; 236 239 AddCollisionHandler(ammus, AmmusOsui); 237 ammus.CollisionIgnoreGroup = ampuja.CollisionIgnoreGroup; 238 ammus.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(500, ampuja.Angle)); 239 240 ammus.Color = Color.Yellow; 240 ammus.CollisionIgnoreGroup = pelaaja.CollisionIgnoreGroup; 241 ammus.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(500, pelaaja.Angle)); 242 ammus.Image = LoadImage("ammus"); 241 243 Add(ammus); 244 Timer.SingleShot(0.5, delegate { pelaaja.VoikoAmpua = true; }); 242 245 } 243 246 … … 257 260 hahmo.Velocity = suunta; 258 261 if (!(suunta.Equals(Vector.Zero))) 259 hahmo.Angle = suunta.Angle;262 hahmo.Angle = suunta.Angle; 260 263 } 261 264 … … 268 271 IntMeter elamat; 269 272 public IntMeter Elamat { get { return elamat; } set { elamat = value; } } 273 public bool VoikoAmpua = true; 270 274 public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 271 275 : base(leveys, korkeus) 272 276 { 273 elamat = new IntMeter( 5, 0, 5);277 elamat = new IntMeter(3, 0, 3); 274 278 } 275 279 -
2013/26/JesseN/CallOfTwo/CallOfTwo/CallOfTwoContent/CallOfTwoContent.contentproj
r4275 r4319 94 94 </Compile> 95 95 </ItemGroup> 96 <ItemGroup> 97 <Compile Include="palikantekstuuri.png"> 98 <Name>palikantekstuuri</Name> 99 <Importer>TextureImporter</Importer> 100 <Processor>TextureProcessor</Processor> 101 </Compile> 102 </ItemGroup> 103 <ItemGroup> 104 <Compile Include="ammus.png"> 105 <Name>ammus</Name> 106 <Importer>TextureImporter</Importer> 107 <Processor>TextureProcessor</Processor> 108 </Compile> 109 </ItemGroup> 96 110 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 97 111 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.