Changeset 4307 for 2013/26/OskariN


Ignore:
Timestamp:
2013-06-28 12:09:53 (6 years ago)
Author:
osjoneuv
Message:

Talletus.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/26/OskariN/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r4277 r4307  
    6060        Add(alkuValikko); 
    6161 
    62         ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja1, -nopeus); 
    63         ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja1, nopeus); 
    64         ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
    65         ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, AmmuAseella, "Käytä oikeaa liipaisinta aseen liipaisimena.", pelaaja1);       
    66  
    67         ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja2, -nopeus); 
    68         ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja2, nopeus); 
    69         ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
    70  
    71         ControllerThree.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja3, -nopeus); 
    72         ControllerThree.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja3, nopeus); 
    73         ControllerThree.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
    74  
    75         ControllerFour.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja4, -nopeus); 
    76         ControllerFour.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa", pelaaja4, nopeus); 
    77         ControllerFour.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
     62        
    7863    } 
    7964 
     
    8671    DoubleMeter LuoElamaLaskuri(double x, double y, Pelaaja pelaaja) 
    8772    { 
    88         DoubleMeter elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); 
     73        DoubleMeter elamaLaskuri = new DoubleMeter(100.0); 
    8974        elamaLaskuri.MaxValue = 100.0; 
    9075        elamaLaskuri.LowerLimit += delegate 
     
    10186    } 
    10287 
     88    void LiikutaPelaajaaTatilla(AnalogState a, Pelaaja pelaaja) 
     89    { 
     90        Vector suunta = a.StateVector; 
     91        pelaaja.Walk(suunta.X * nopeus); 
     92 
     93    } 
    10394    void ElamaLoppui(Pelaaja pelaaja) 
    10495    { 
     
    132123        elamaLaskuri1 = LuoElamaLaskuri(Screen.Right - 150, Screen.Top - 150, pelaaja1); 
    133124        elamalaskuri2 = LuoElamaLaskuri(Screen.Left + 150, Screen.Top - 150, pelaaja2); 
    134         elamalaskuri3 = LuoElamaLaskuri(Screen.Right - 150, Screen.Bottom + 150, pelaaja3); 
    135         elamalaskuri4 = LuoElamaLaskuri(Screen.Left + 150, Screen.Bottom + 150, pelaaja4); 
     125        elamalaskuri4 = LuoElamaLaskuri(Screen.Right - 150, Screen.Bottom + 150, pelaaja4); 
     126        elamalaskuri3 = LuoElamaLaskuri(Screen.Left + 150, Screen.Bottom + 150, pelaaja3); 
    136127 
    137128    } 
     
    154145    void LisaaTikkaat(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    155146    { 
    156         PhysicsObject tikkaat = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     147        GameObject tikkaat = new GameObject(leveys, korkeus); 
     148 
    157149        tikkaat.Position = paikka; 
    158150        tikkaat.Image = tikasKuva; 
    159         tikkaat.IgnoresCollisionResponse = true; 
     151 
     152        //tikkaat.IgnoresPhysicsLogics = true; 
    160153        tikkaat.Tag = "tikkaat"; 
    161154        Add(tikkaat); 
     
    180173        // AddCollisionHandler(pelaaja1, "tikkaat", delegate(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) { pelaaja1.StopVertical(); }); 
    181174        Add(pelaaja); 
    182  
    183         pelaaja.Weapon = new PlasmaCannon(30, 10); 
     175        pelaaja.Weapon = new Cannon(30, 10); 
    184176        pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 1000; 
    185177        pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     
    204196        }; 
    205197        onkoTikkaillaAjastin.Start(); 
    206  
     198         
    207199        AssaultRifle ase = new AssaultRifle(20, 5); 
    208200        ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; 
     
    217209    } 
    218210 
    219  
     211    void AmmuLiipaisimella(AnalogState liipaisimenasento, Pelaaja pelaaja) 
     212    { 
     213        double liipasimenAsento = liipaisimenasento.State; 
     214        if (liipasimenAsento > 0.8) 
     215        { 
     216            AmmuAseella(pelaaja); 
     217        } 
     218    } 
    220219 
    221220    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) 
     
    252251        if (kohde == pelaaja1) 
    253252        { 
    254             elamaLaskuri1.Value -= 1; 
     253            elamaLaskuri1.Value -= 100; 
    255254        } 
    256255 
    257256        if (kohde == pelaaja2) 
    258257        { 
    259             elamalaskuri2.Value -= 1; 
     258            elamalaskuri2.Value -= 100; 
    260259        } 
    261260 
    262261        if (kohde == pelaaja3) 
    263262        { 
    264             elamalaskuri3.Value -= 1; 
     263            elamalaskuri3.Value -= 100; 
    265264        } 
    266265 
    267266        if (kohde == pelaaja4) 
    268267        { 
    269             elamalaskuri4.Value -= 1; 
     268            elamalaskuri4.Value -= 100; 
    270269        } 
    271270    } 
     
    309308        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, Tahtaa, "Tähtää ylös", pelaaja2.Weapon, Angle.FromDegrees(1)); 
    310309        Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Down, Tahtaa, "Tähtää alas", pelaaja2.Weapon, Angle.FromDegrees(-1)); 
    311     } 
     310 
     311        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja1).InContext(pelaaja1.poisTikkailtaNappaimet); 
     312        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatillaTikkailla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja1).InContext(pelaaja1.tikkaillaNappaimet); 
     313 
     314        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja2).InContext(pelaaja2.poisTikkailtaNappaimet); 
     315        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatillaTikkailla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja2).InContext(pelaaja2.tikkaillaNappaimet); 
     316 
     317        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja3).InContext(pelaaja3.poisTikkailtaNappaimet); 
     318        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatillaTikkailla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja3).InContext(pelaaja3.tikkaillaNappaimet); 
     319 
     320        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatilla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja4).InContext(pelaaja4.poisTikkailtaNappaimet); 
     321        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaTatillaTikkailla, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja4).InContext(pelaaja4.tikkaillaNappaimet); 
     322 
     323        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); 
     324        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, AmmuLiipaisimella, "Käytä oikeaa liipaisinta aseen liipaisimena.", pelaaja1); 
     325        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, TahtaaTatilla, "Tähtää oikeanpuoleista tattia pyörittämällä.", pelaaja1); 
     326 
     327         
     328        ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); 
     329        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, AmmuLiipaisimella, "Käytä oikeaa liipaisinta aseen liipaisimena.", pelaaja2); 
     330        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, TahtaaTatilla, "Tähtää oikeanpuoleista tattia pyörittämällä.", pelaaja2); 
     331 
     332 
     333        ControllerThree.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyNopeus); 
     334        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, AmmuLiipaisimella, "Käytä oikeaa liipaisinta aseen liipaisimena.", pelaaja3); 
     335        ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, TahtaaTatilla, "Tähtää oikeanpuoleista tattia pyörittämällä.", pelaaja3); 
     336 
     337         
     338        ControllerFour.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja4, hyppyNopeus); 
     339        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightTrigger, 0.1, AmmuLiipaisimella, "Käytä oikeaa liipaisinta aseen liipaisimena.", pelaaja4); 
     340        ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, TahtaaTatilla, "Tähtää oikeanpuoleista tattia pyörittämällä.", pelaaja4); 
     341 
     342    } 
     343 
     344    void LiikutaPelaajaaTatillaTikkailla(AnalogState a, Pelaaja pelaaja) 
     345    { 
     346        Vector suunta = a.StateVector; 
     347        pelaaja.Velocity = suunta * nopeus; 
     348 
     349    } 
     350 
    312351 
    313352    void LiikkuuTikkailla(Pelaaja pelaaja, double nopeus) 
     
    316355    } 
    317356 
     357    void TahtaaTatilla(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) 
     358    { 
     359        Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; 
     360        pelaaja.Weapon.Angle = tatinAsento.Angle; 
     361    } 
     362 
    318363    void Tahtaa(Weapon ase, Angle kulma) 
    319364    { 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.