Changeset 4240
- Timestamp:
- 2013-06-26 14:55:31 (10 years ago)
- Location:
- 2013/26/ArttuR
- Files:
-
- 7 added
- 8 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/26/ArttuR/Pako/Pako/Pako/Pako.cs
r4222 r4240 13 13 const int RUUDUN_KOKO = 40; 14 14 15 IntMeter kuolemaLaskuri = new IntMeter(0,0,9999999); 16 17 int kenttaNro = 1; 18 15 19 PlatformCharacter pelaaja1; 20 Vector aloitus; 16 21 17 18 Image pelaajanKuva = LoadImage("Pako-päähenkilö2");19 Image m orkoKuva = LoadImage("Pako-Mörkö2");22 Image pelaajanKuva = LoadImage("Pakopäähenkilö5"); 23 Image morkoKuva = LoadImage("morko"); 24 Image maaliKuva = LoadImage("maali2"); 20 25 21 26 SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); … … 25 30 26 31 27 LuoKentta();32 //LuoKentta("kentta1"); 28 33 SeuraavaKentta(); 29 34 30 LisaaNappaimet(); 31 32 Camera.Follow(pelaaja1); 33 Camera.ZoomFactor = 1.2; 34 Camera.StayInLevel = true; 35 35 36 } 36 37 37 void LuoKentta( )38 void LuoKentta(string kenttaTiedostonNimi) 38 39 { 39 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset( "kentta1");40 TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi); 40 41 kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 41 42 kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); … … 45 46 kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 46 47 Level.CreateBorders(); 47 Level.Background.CreateGradient(Color. Gray, Color.BlueGray);48 Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Gray); 48 49 Gravity = new Vector(0, -1000); 49 50 } … … 53 54 PhysicsObject laava = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 54 55 laava.Position = paikka; 55 laava.Color = Color. OrangeRed;56 laava.Tag = " laava";56 laava.Color = Color.Red; 57 laava.Tag = "vihollinen"; 57 58 Add(laava); 58 59 } … … 60 61 void LisaaMorko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 61 62 { 62 P hysicsObject morko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);63 PlatformCharacter morko = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 63 64 morko.Position = paikka; 64 65 morko.Image = morkoKuva; 65 66 morko.Tag = "vihollinen"; 67 PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); 68 tasoAivot.Speed = 100; 69 70 morko.Brain = tasoAivot; 66 71 Add(morko); 67 72 } 68 73 69 void Torma aLaavaan(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject maali)74 void TormattiinLaavaan(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject maali) 70 75 { 71 76 pelaaja1.Position = aloitus; 72 77 } 73 78 74 79 void SeuraavaKentta() 75 80 { 76 81 ClearAll(); 82 83 if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); 84 else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); 85 else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); 86 87 LisaaNappaimet(); 88 89 Label pisteNaytto = new Label(); 90 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 91 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 92 pisteNaytto.TextColor = Color.Black; 93 pisteNaytto.Color = Color.White; 94 95 pisteNaytto.BindTo(kuolemaLaskuri); 96 Add(pisteNaytto); 97 98 Camera.Follow(pelaaja1); 99 Camera.ZoomFactor = 1.2; 100 Camera.StayInLevel = true; 77 101 } 78 102 … … 81 105 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 82 106 taso.Position = paikka; 83 taso.Color = Color. Blue;107 taso.Color = Color.Gray; 84 108 Add(taso); 85 109 } … … 92 116 pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 93 117 pelaaja1.Position = paikka; 94 pelaaja1.Mass = 4.0; 118 aloitus = paikka; 119 pelaaja1.Mass = 4; 95 120 pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 96 AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", PaaseeMaaliin);97 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", AloitaKenttaAlusta);121 AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormattiinMaaliin); 122 AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", TormattiinViholliseen); 98 123 Add(pelaaja1); 99 124 } 100 125 101 void AloitaKenttaAlusta(PhysicsObject obj, PhysicsObject morko)126 void TormattiinViholliseen(PhysicsObject obj, PhysicsObject morko) 102 127 { 103 ClearAll();104 LuoKentta();128 obj.Position = aloitus; 129 kuolemaLaskuri.Value++; 105 130 } 106 131 107 132 108 void PaaseeMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali)133 void TormattiinMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali) 109 134 { 110 135 kenttaNro++; 136 SeuraavaKentta(); 111 137 } 112 138 … … 114 140 void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 115 141 { 116 PhysicsObject maali = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 142 143 PhysicsObject maali = new PhysicsObject(leveys, korkeus*2); 117 144 maali.Tag = "maali"; 145 maali.Image = maaliKuva; 146 maali.MakeStatic(); 147 Add(maali); 148 maali.Position = paikka + new Vector(0, korkeus/2); 118 149 } 119 150 -
2013/26/ArttuR/Pako/Pako/Pako/Pako.csproj.Debug.cachefile
r4222 r4240 1 1 Content\maali.xnb 2 2 Content\kentta1.xnb 3 Content\Pako-Mörkö2.xnb 4 Content\Pako-pÀÀhenkilö2.xnb 3 Content\maali2.xnb 4 Content\kentta2.xnb 5 Content\pakopÀÀhenkilö5.xnb 6 Content\morko.xnb 7 Content\kentta3.xnb -
2013/26/ArttuR/Pako/Pako/PakoContent/PakoContent.contentproj
r4222 r4240 58 58 </ItemGroup> 59 59 <ItemGroup> 60 <Compile Include=" Pako-Mörkö2.png">61 <Name> Pako-Mörkö2</Name>60 <Compile Include="maali2.png"> 61 <Name>maali2</Name> 62 62 <Importer>TextureImporter</Importer> 63 63 <Processor>TextureProcessor</Processor> … … 65 65 </ItemGroup> 66 66 <ItemGroup> 67 <Compile Include="Pako-päähenkilö2.png"> 68 <Name>Pako-päähenkilö2</Name> 67 <Compile Include="kentta2.txt"> 68 <Name>kentta2</Name> 69 <Importer>TextFileImporter</Importer> 70 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 71 </Compile> 72 </ItemGroup> 73 <ItemGroup> 74 <Compile Include="pakopäähenkilö5.png"> 75 <Name>pakopäähenkilö5</Name> 69 76 <Importer>TextureImporter</Importer> 70 77 <Processor>TextureProcessor</Processor> 78 </Compile> 79 </ItemGroup> 80 <ItemGroup> 81 <Compile Include="morko.png"> 82 <Name>morko</Name> 83 <Importer>TextureImporter</Importer> 84 <Processor>TextureProcessor</Processor> 85 </Compile> 86 </ItemGroup> 87 <ItemGroup> 88 <Compile Include="kentta3.txt"> 89 <Name>kentta3</Name> 90 <Importer>TextFileImporter</Importer> 91 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 71 92 </Compile> 72 93 </ItemGroup> -
2013/26/ArttuR/Pako/Pako/PakoContent/kentta1.txt
r4222 r4240 1 2 3 M K K 4 #### #### ###### K 5 ########## K 6 #### 7 K 8 N ######## 9 ###### 10 LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL 1 2 3 M 4 ###### 5 6 K 7 ######### 8 K 9 ####### 10 11 12 ## 13 K ## 14 ########## 15 N 16 ########## 17 18 LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.