Changeset 4231 for 2013/26/RoopeK
- Timestamp:
- 2013-06-26 11:29:40 (10 years ago)
- Location:
- 2013/26/RoopeK/Hypopolis/Hypopolis
- Files:
-
- 1 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/26/RoopeK/Hypopolis/Hypopolis/Hypopolis/Hypopolis.cs
r4218 r4231 9 9 public class Hypopolis : PhysicsGame 10 10 { 11 Image pelihahmo = LoadImage("Pelihahmo"); 12 Image tausta = LoadImage("Taustakuva"); 13 11 Image pelihahmo = LoadImage("Pelihahmo2"); 14 12 PlatformCharacter2 pelaaja; 15 16 PhysicsObject oikeaReuna;17 PhysicsObject vasenReuna;18 PhysicsObject alaReuna;19 PhysicsObject yläReuna;20 13 21 14 public override void Begin() 22 15 { 16 17 // Laskuri 18 Timer ajastin = new Timer(); 19 ajastin.Interval = 2.0; 20 ajastin.Timeout += LuoSatunnainenRakennus; 21 ajastin.Start(); 22 23 23 24 24 // Kamera … … 28 28 pelaaja = new PlatformCharacter2(75, 75); 29 29 pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; 30 pelaaja.Color = Color. Orange;30 pelaaja.Color = Color.Black; 31 31 pelaaja.X = 0; 32 pelaaja.Y = Level.Bottom + 40.0; 32 pelaaja.Y = Level.Bottom + 1.0; 33 pelaaja.LinearDamping = 0.95; 34 pelaaja.Restitution = 0.0; 33 35 pelaaja.Image = pelihahmo; 36 Gravity = new Vector(0, -2000); 34 37 Add(pelaaja); 35 38 … … 38 41 39 42 // Taso 40 vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();43 Surface vasenReuna = new Surface(500, 1200); 41 44 vasenReuna.Restitution = 1.0; 42 vasenReuna.IsVisible = true; 45 vasenReuna.X = -800; 46 vasenReuna.Color = Color.White; 47 Add(vasenReuna); 43 48 44 oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();49 Surface oikeaReuna = new Surface(500, 1200); 45 50 oikeaReuna.Restitution = 1.0; 46 oikeaReuna.IsVisible = true; 51 oikeaReuna.X = 800; 52 oikeaReuna.Color = Color.White; 53 Add(oikeaReuna); 47 54 48 yläReuna = Level.CreateTopBorder();55 Surface yläReuna = new Surface(1400, 100); 49 56 yläReuna.Restitution = 1.0; 50 yläReuna.IsVisible = false; 57 yläReuna.Y = 550; 58 yläReuna.Color = Color.White; 59 Add(yläReuna); 51 60 52 alaReuna = Level.CreateBottomBorder();61 Surface alaReuna = new Surface(1400, 100); 53 62 alaReuna.Restitution = 1.0; 54 alaReuna.IsVisible = false; 63 alaReuna.X = 0; 64 alaReuna.Y = -500; 65 alaReuna.Color = Color.White; 66 Add(alaReuna); 55 67 56 PhysicsObject tausta1 = new PhysicsObject(1950, 1200); 57 tausta1.Image = tausta; 58 Add(tausta1); 68 Level.BackgroundColor = Color.Black; 59 69 60 70 // Poistuminen … … 64 74 } 65 75 66 void OlioTuo(Shape shape, Color color, double x, double y, double sizeh, double sizew)67 {68 69 PhysicsObject olio = new PhysicsObject(sizew, sizeh);70 olio.Shape = shape;71 olio.Color = color;72 olio.X = x;73 olio.Y = y;74 Add(olio);75 76 }77 76 78 77 void Kavele(PlatformCharacter2 pelaaja, Direction liike) … … 80 79 81 80 pelaaja.Walk(liike); 81 82 } 83 84 void Hyppy(PlatformCharacter2 pelaaja) 85 { 86 87 pelaaja.Jump(2000); 82 88 83 89 } … … 89 95 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kavele, "Vasen", pelaaja, Direction.Left); 90 96 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kavele, "Oikea", pelaaja, Direction.Right); 97 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Hyppy, "Ylös", pelaaja); 91 98 92 99 } 93 100 101 private void LuoSatunnainenRakennus() 102 { 103 104 double x = RandomGen.NextDouble(-1800, -1800); 105 double y = RandomGen.NextDouble(-400, 500); 106 double r = RandomGen.NextDouble(500, 2000); 107 double r2 = RandomGen.NextDouble(100, 200); 108 Color vari = RandomGen.NextColor(); 109 LuoMuoto(Shape.Rectangle, x, y, r, r2, vari); 110 111 } 112 113 void LuoMuoto(Shape muoto, double x, double y, double sade, double sade2, Color vari) 114 { 115 116 PhysicsObject olio = new PhysicsObject(sade, sade2); 117 olio.Shape = muoto; 118 olio.Color = Color.OrangeRed; 119 olio.Y = y; 120 olio.X = x; 121 olio.Move(new Vector(250, 0)); 122 olio.MakeStatic(); 123 Add(olio); 124 125 } 94 126 } -
2013/26/RoopeK/Hypopolis/Hypopolis/HypopolisContent/HypopolisContent.contentproj
r4218 r4231 46 46 </ItemGroup> 47 47 <ItemGroup> 48 <Compile Include="Pelihahmo.png"> 49 <Name>Pelihahmo</Name> 50 <Importer>TextureImporter</Importer> 51 <Processor>TextureProcessor</Processor> 52 </Compile> 53 </ItemGroup> 54 <ItemGroup> 55 <Compile Include="Taustakuva.png"> 56 <Name>Taustakuva</Name> 48 <Compile Include="Pelihahmo2.png"> 49 <Name>Pelihahmo2</Name> 57 50 <Importer>TextureImporter</Importer> 58 51 <Processor>TextureProcessor</Processor>
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.