Changeset 4214 for 2013/26/WilleK


Ignore:
Timestamp:
2013-06-25 14:48:03 (6 years ago)
Author:
wiaukota
Message:

Talletus.

Location:
2013/26/WilleK
Files:
15 added
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/26/WilleK/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen_Peli.cs

    r4209 r4214  
    99public class Ensimmäinen_Peli : PhysicsGame 
    1010{ 
    11     IntMeter nopeus = new IntMeter(100); 
    12     IntMeter hyppyNopeus = new IntMeter(600); 
     11    IntMeter nopeus = new IntMeter(200); 
     12    IntMeter hyppyNopeus = new IntMeter(700); 
    1313    const int RUUDUN_KOKO = 40; 
     14 
     15    Vector alkupiste;  
    1416 
    1517    PlatformCharacter pelaaja1; 
     
    1719    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    1820    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     21    Image PosuKuva = LoadImage("Possu"); 
     22    Image LisäVoima = LoadImage("Voima"); 
     23    Image Ruoho = LoadImage("GrassTexture"); 
    1924 
    2025    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    2126 
     27    DoubleMeter elamaLaskuri; 
     28 
    2229    public override void Begin() 
    2330    { 
     31        AloitaPeli(); 
     32    } 
     33 
     34    public void AloitaPeli() 
     35    { 
     36        ClearAll(); 
    2437        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     38        LuoElamaLaskuri(); 
    2539 
    2640        LuoKentta(); 
    2741        LisaaNappaimet(); 
    28  
    2942        Camera.Follow(pelaaja1); 
    3043        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
     
    3952        kentta.SetTileMethod("4CFF00", LisaaPelaaja); 
    4053        kentta.SetTileMethod("0026FF", LisaaPalikka); 
     54        kentta.SetTileMethod("FF0000", LisaaVihu); 
     55        kentta.SetTileMethod("B6FF00", LisaaRuoho); 
    4156        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    4257        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     58    } 
     59 
     60    void LisaaRuoho(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     61    { 
     62        PhysicsObject Ruoho1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     63        Ruoho1.Image = Ruoho; 
     64        Ruoho1.Position = paikka; 
     65        Add(Ruoho1); 
     66    } 
     67 
     68    void LuoElamaLaskuri() 
     69    { 
     70        elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); 
     71        elamaLaskuri.MaxValue = 10; 
     72        elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; 
     73 
     74        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); 
     75        elamaPalkki.Left = Screen.Left + 30; 
     76        elamaPalkki.Top = Screen.Top - 30; 
     77        elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); 
     78        elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; 
     79        Add(elamaPalkki); 
     80    } 
     81 
     82    void ElamaLoppui() 
     83    { 
     84        MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat, voi voi."); 
     85        pelaaja1.Position = alkupiste; 
     86        elamaLaskuri.Value = elamaLaskuri.MaxValue; 
     87    } 
     88 
     89    void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     90    { 
     91        PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     92        vihu.Position = paikka; 
     93        vihu.Image = PosuKuva; 
     94        vihu.Brain = new PlatformWandererBrain(); 
     95        vihu.Tag = "pahis"; 
     96        Add(vihu); 
    4397    } 
    4498 
     
    47101        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    48102        taso.Position = paikka; 
    49         taso.Color = Color.Green; 
     103        taso.Color = Color.Brown; 
    50104        Add(taso); 
    51105    } 
     
    55109        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    56110        palikka.IgnoresCollisionResponse = true; 
     111        palikka.Image = LisäVoima; 
    57112        palikka.Position = paikka; 
    58113        palikka.Tag = "palikka"; 
     
    72127    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    73128    { 
     129        alkupiste = paikka; 
    74130        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
    75131        pelaaja1.Position = paikka; 
     
    78134        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
    79135        AddCollisionHandler(pelaaja1, "palikka", TormaaPalikkaan); 
     136        AddCollisionHandler(pelaaja1, "pahis", CollisionHandler.AddMeterValue(elamaLaskuri, -1)); 
    80137        Add(pelaaja1); 
    81138    } 
     
    85142        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 
    86143        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 
     144        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, "Pelaa Uudestaan"); 
    87145 
    88146        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus, -1); 
     
    112170    { 
    113171        maaliAani.Play(); 
    114         MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); 
    115172        tahti.Destroy(); 
    116173    } 
     
    120177        maaliAani.Play(); 
    121178        palikka.Destroy(); 
    122         nopeus.Value += 300; 
    123         hyppyNopeus.Value += 900; 
     179        nopeus.Value += 200; 
     180        hyppyNopeus.Value += 100; 
     181        MessageDisplay.Add("Nopeus&HyppyNopeus suurempi 30s"); 
     182        Timer.SingleShot(30, PalautaNopeus); 
     183    } 
     184 
     185    void PalautaNopeus() 
     186    { 
     187        nopeus.Value -= 200; 
     188        hyppyNopeus.Value -= 100; 
    124189    } 
    125190} 
  • 2013/26/WilleK/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen Peli/Ensimmäinen PeliContent/Ensimmäinen PeliContent.contentproj

    r4209 r4214  
    7676    </Compile> 
    7777  </ItemGroup> 
     78  <ItemGroup> 
     79    <Compile Include="Voima.png"> 
     80      <Name>Voima</Name> 
     81      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     82      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     83    </Compile> 
     84  </ItemGroup> 
     85  <ItemGroup> 
     86    <Compile Include="GrassTexture.png"> 
     87      <Name>GrassTexture</Name> 
     88      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     89      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     90    </Compile> 
     91  </ItemGroup> 
    7892  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    7993  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.