Changeset 4206
- Timestamp:
- 2013-06-25 11:23:45 (10 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/26/AkseliT/pong/pong/pong/pong.cs
r4193 r4206 17 17 PhysicsObject maila2; 18 18 19 IntMeter pelaajan1Pisteet; 20 IntMeter pelaajan2Pisteet; 21 22 19 23 public override void Begin() 20 24 { … … 23 27 LuoKentta(); 24 28 AsetaOhjaimet(); 29 LisaaLaskurit(); 25 30 AloitaPeli(); 26 31 } … … 29 34 30 35 void AsetaOhjaimet() 31 { 32 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaMailaYlös, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös"; 33 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaMaila1, null); 36 { 37 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös); 38 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 39 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas); 40 Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero); 41 42 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös); 43 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 44 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas); 45 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero); 34 46 35 47 36 37 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); 38 58 39 59 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 40 60 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 41 61 42 62 } 43 63 … … 50 70 pallo.Y = 00.0; 51 71 pallo.Restitution = 1.0; 72 AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays); 73 PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); 74 vasenReuna.Restitution = 1.0; 75 vasenReuna.IsVisible = false; 52 76 53 maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);54 maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);77 maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0); 78 maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0); 55 79 56 Level.CreateBorders(1.0, false);80 57 81 Level.BackgroundColor = Color.Black; 58 82 Camera.ZoomToLevel(); … … 65 89 pallo.Hit(impulssi); 66 90 } 67 void LuoMaila(double x, double y) 91 92 PhysicsObject LuoMaila(double x, double y) 68 93 { 69 94 PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0); … … 77 102 void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus) 78 103 { 104 if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top)) 105 { 106 maila.Velocity = Vector.Zero; 107 return; 108 } 79 109 maila.Velocity = nopeus; 80 110 81 111 } 112 113 void LisaaLaskurit() 114 { 115 pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0); 116 pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0); 117 118 119 } 120 IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) 121 { 122 IntMeter laskuri = new IntMeter(0); 123 laskuri.MaxValue = 10; 124 125 Label nautto = new Label(); 126 nautto.BindTo(laskuri); 127 nautto.X = x; 128 nautto.Y = y; 129 nautto.TextColor = Color.White; 130 nautto.BorderColor = Level.BackgroundColor; 131 nautto.Color = Level.BackgroundColor; 132 Add(nautto); 133 134 135 return laskuri; 136 } 137 void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) 138 { 139 140 } 82 141 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.