Changeset 416 for solja_l


Ignore:
Timestamp:
2009-08-07 12:53:59 (10 years ago)
Author:
sosolamm
Message:
 
Location:
solja_l/SuuriKynttila/SuuriKynttila
Files:
3 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • solja_l/SuuriKynttila/SuuriKynttila/Peli.cs

    r397 r416  
    4040        #region Alustukset 
    4141 
    42         protected override void Update(GameTime gameTime) 
     42        /*protected override void Update(GameTime gameTime) 
    4343        { 
    4444            base.Update(gameTime); 
     
    5656             
    5757 
    58         }             
     58        }    */         
    5959 
    6060        protected override void LoadContent() 
     
    6464 
    6565            DrawPerimeter = false; // ei haluta piirtää kentän reunoja 
    66  
     66             
    6767            // Luodaan pistelaskuri 
    6868            //pisteLaskuri = new Meter<int>(0, 0, 1000000); 
     
    8080 
    8181            // Zoomataan lähemmäksi 
    82             Camera.ZoomFactor = 1.7; 
     82            //Camera.ZoomFactor = 1.7; 
    8383             
    8484            aloitaUusiPeli(); 
     
    9494            // ladataan kenttä 
    9595            Level = seuraavaKentta(); 
    96             Camera.StayInLevel = true; 
     96            //Camera.StayInLevel = true; 
     97            Camera.ZoomToLevel(Level, this); 
     98            Camera.Move(new Vector2D(0,-20)); 
    9799 
    98100            // Laitetaan peliohje näyttöön 
     
    136138            alusta.Y = kentta.Bottom - alusta.Height / 2; 
    137139            kentta.Objects.Add(alusta); 
    138  
    139             lisaaPieniTaso(kentta, -320, -800, 5, 1000); 
    140             lisaaPieniTaso(kentta, 320, -800, 5, 1000); 
    141140 
    142141            lisaaPieniTaso(kentta, 0, -700, 60, 20); 
     
    189188        { 
    190189            pelaaja1 = new PlatformCharacter(4, Shapes.CreateCircle(20)); 
    191             pelaaja1.Texture = Content.Load<Texture2D>("pelaaja1_2"); 
     190            pelaaja1.Texture = Content.Load<Texture2D>("pelaaja2_2"); 
    192191            pelaaja1.X = -295; 
    193192            pelaaja1.Y = kentta.Bottom + 70; 
     
    200199 
    201200            pelaaja2 = new PlatformCharacter(4, Shapes.CreateCircle(20)); 
    202             pelaaja2.Texture = Content.Load<Texture2D>("pelaaja2_2"); 
     201            pelaaja2.Texture = Content.Load<Texture2D>("pelaaja1_2"); 
    203202            pelaaja2.X = 295; 
    204203            pelaaja2.Y = kentta.Bottom + 70; 
     
    315314                if (pelaajalla1onliekki) 
    316315                { 
    317                     MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
     316                    MessageDisplay.Add("Punainen pelaaja saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
    318317                    MessageDisplay.Add("Paina enteriä aloittaaksesi uuden pelin."); 
    319318                    MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
     
    338337                if (pelaajalla2onliekki) 
    339338                { 
    340                     MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
     339                    MessageDisplay.Add("Sininen pelaaja saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
    341340                    MessageDisplay.Add("Paina enteriä aloittaaksesi uuden pelin."); 
    342341                    MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
     
    362361        void keraa(Collision collision) 
    363362        { 
    364             if (collision.Other.Equals(pelaaja1)) 
     363            if (collision.Other.Equals(pelaaja1) && !pelaajalla2onliekki) 
    365364            { 
    366365                PhysicsObject tahti = collision.Obj; 
     
    368367                pelaajalla1onliekki = true; 
    369368                this.PlaySound("kerays", -0.5, 0.5); 
    370                 MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 nappasi liekin!"); 
     369                MessageDisplay.Add("Punainen pelaaja nappasi liekin!"); 
    371370                return; 
    372371            } 
    373372 
    374             if (collision.Other.Equals(pelaaja2)) 
     373            if (collision.Other.Equals(pelaaja2) && !pelaajalla1onliekki) 
    375374            { 
    376375                PhysicsObject tahti = collision.Obj; 
     
    378377                pelaajalla2onliekki = true; 
    379378                this.PlaySound("kerays", -0.5, 0.5); 
    380                 MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 nappasi liekin!"); 
     379                MessageDisplay.Add("Sininen pelaaja nappasi liekin!"); 
    381380                return; 
    382381            } 
     
    396395                    lisaaTahdet(Level); 
    397396 
    398                     MessageDisplay.Add("Liekki palautui takaisin alas!"); 
     397                    MessageDisplay.Add("Liekki palasi takaisin alas!"); 
    399398                    MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
    400399                } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.