Changeset 4079
- Timestamp:
- 2013-06-11 15:02:20 (10 years ago)
- Location:
- 2013/24/AleksanteriV/Protokolla236/Protokolla236
- Files:
-
- 12 added
- 4 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/24/AleksanteriV/Protokolla236/Protokolla236/Protokolla236/Protokolla236.cs
r4059 r4079 10 10 { 11 11 private Image[] tasoanim = LoadImages("taso1", "taso1.1", "taso1.2", "taso1.3", "taso1", "taso1", "taso1.3", "taso1", "taso1.1"); 12 12 private Image[] liekkianim = LoadImages("liekki1.1","liekki1.2"); 13 Image tausta = LoadImage("tausta01"); 14 Image pelaajankuva = LoadImage("pelaaja1.0"); 15 Image taso2 = LoadImage("taso2"); 16 Image taso3 = LoadImage("taso3"); 17 Image taso4 = LoadImage("taso4"); 18 private Image[] tasoliekkianim = LoadImages("taso23.1","taso23.2","taso23.3"); 19 private Image[] Blockanim = LoadImages("Block1.1","Block1.2","Block1.3","Block1.2"); 13 20 public override void Begin() 14 21 { 15 22 16 23 24 luokentta(); 17 25 26 Gravity = new Vector(0.0, -200.0); 27 28 29 30 18 31 19 20 21 luokentta();22 23 32 24 33 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); … … 27 36 void luokentta() 28 37 { 29 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta 1");38 ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta2"); 30 39 31 40 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF00"), luopelaaja); 32 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("000000"), luotaso); 33 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("000000"), luotaso2); 41 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("000000"), luotaso, new Animation(tasoliekkianim)); 42 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFFF00"), luotaso, (Animation)taso3); 43 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("54FFEB"), luotaso, (Animation)taso4); 44 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0000FF"), luotaso, new Animation(tasoanim)); 45 ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF42C0"), luotausta, new Animation(Blockanim)); 34 46 ruudut.Execute(50, 50); 47 } 48 49 void luotaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Animation kuva) 50 { 51 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 52 taso.Position = paikka; 53 54 Add(taso); 55 taso.Animation = kuva; 56 taso.Animation.Start(); 57 taso.Animation.FPS = RandomGen.NextDouble(3.0, 7.0); 58 } 59 60 void luotausta(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Animation kuva) 61 { 62 GameObject Block = new GameObject(50, 50); 63 Block.Position = paikka; 64 Add(Block); 65 Block.Animation = kuva; 66 Block.Animation.Start(); 67 Block.Animation.FPS = RandomGen.NextDouble(3.0, 7.0); 35 68 } 36 69 … … 40 73 pelaaja1.Image = LoadImage("pelaaja1.0"); 41 74 pelaaja1.Position = paikka; 42 Add(pelaaja1); 43 75 pelaaja1.CanRotate = false; 76 Camera.Follow( pelaaja1 ); 77 Camera.StayInLevel = true; 78 pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(pelaajankuva); 79 pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 80 Add(pelaaja1, 1); 81 82 GameObject liekki = new GameObject(50, 50); 83 liekki.Animation = new Animation(liekkianim); 84 liekki.IsVisible = false; 85 liekki.Animation.Start(); 86 pelaaja1.Add(liekki); 87 liekki.Y = -25; 88 89 GameObject tausta1 = new GameObject(Level.Width, Level.Height); 90 tausta1.Image = tausta; 91 //tausta1.Position = pelaaja1.Position; 92 Add(tausta1, -3); 93 Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.5); 94 95 96 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 97 kaannaPelaajaa, null, 5.0, pelaaja1); 98 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 99 kaannaPelaajaa, null, -5.0, pelaaja1); 100 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 101 LiikutaPelaajaa, null, 1000.0, pelaaja1); 102 /*Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 103 LiikutaPelaajaa, null, -1000, pelaaja1);*/ 104 //----------------------------------------------------------------- 105 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 106 liekkianimaatio, null, liekki,true); 107 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, 108 liekkianimaatio, null, liekki,false); 109 } 110 111 void liekkianimaatio(GameObject liekki, bool totuus) 112 { 113 liekki.IsVisible = totuus; 114 } 115 116 void kaannaPelaajaa(double kulmanopeus, PhysicsObject pelaaja) 117 { 118 pelaaja.Angle += Angle.FromDegrees(kulmanopeus); 119 } 120 void LiikutaPelaajaa(double nopeus, PhysicsObject pelaaja1) 121 { 122 pelaaja1.Push(Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, pelaaja1.Angle + Angle.RightAngle)); 44 123 } 45 124 46 125 void luotaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 47 126 { 48 PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 49 taso.Image = LoadImage("taso1"); 50 taso.Position = paikka; 51 Add(taso); 52 taso.Animation = new Animation(tasoanim); 53 taso.Animation.Start(); 54 taso.Animation.FPS = 5; 127 55 128 } 56 129 57 void luotaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)58 {59 PhysicsObject taso2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);60 130 61 taso2.Image = LoadImage("");62 taso2.Position = paikka;63 Add(taso2);64 65 66 67 }68 131 } -
2013/24/AleksanteriV/Protokolla236/Protokolla236/Protokolla236Content/Protokolla236Content.contentproj
r4059 r4079 87 87 </Compile> 88 88 </ItemGroup> 89 <ItemGroup> 90 <Compile Include="taso2.png"> 91 <Name>taso2</Name> 92 <Importer>TextureImporter</Importer> 93 <Processor>TextureProcessor</Processor> 94 </Compile> 95 </ItemGroup> 96 <ItemGroup> 97 <Compile Include="taso3.png"> 98 <Name>taso3</Name> 99 <Importer>TextureImporter</Importer> 100 <Processor>TextureProcessor</Processor> 101 </Compile> 102 </ItemGroup> 103 <ItemGroup> 104 <Compile Include="liekki1.2.png"> 105 <Name>liekki1.2</Name> 106 <Importer>TextureImporter</Importer> 107 <Processor>TextureProcessor</Processor> 108 </Compile> 109 </ItemGroup> 110 <ItemGroup> 111 <Compile Include="liekki1.1.png"> 112 <Name>liekki1.1</Name> 113 <Importer>TextureImporter</Importer> 114 <Processor>TextureProcessor</Processor> 115 </Compile> 116 </ItemGroup> 117 <ItemGroup> 118 <Compile Include="tausta01.png"> 119 <Name>tausta01</Name> 120 <Importer>TextureImporter</Importer> 121 <Processor>TextureProcessor</Processor> 122 </Compile> 123 </ItemGroup> 124 <ItemGroup> 125 <Compile Include="taso4.png"> 126 <Name>taso4</Name> 127 <Importer>TextureImporter</Importer> 128 <Processor>TextureProcessor</Processor> 129 </Compile> 130 </ItemGroup> 131 <ItemGroup> 132 <Compile Include="taso23.3.png"> 133 <Name>taso23.3</Name> 134 <Importer>TextureImporter</Importer> 135 <Processor>TextureProcessor</Processor> 136 </Compile> 137 </ItemGroup> 138 <ItemGroup> 139 <Compile Include="taso23.2.png"> 140 <Name>taso23.2</Name> 141 <Importer>TextureImporter</Importer> 142 <Processor>TextureProcessor</Processor> 143 </Compile> 144 </ItemGroup> 145 <ItemGroup> 146 <Compile Include="taso23.1.png"> 147 <Name>taso23.1</Name> 148 <Importer>TextureImporter</Importer> 149 <Processor>TextureProcessor</Processor> 150 </Compile> 151 </ItemGroup> 152 <ItemGroup> 153 <Compile Include="kentta2.png"> 154 <Name>kentta2</Name> 155 <Importer>TextureImporter</Importer> 156 <Processor>TextureProcessor</Processor> 157 </Compile> 158 </ItemGroup> 159 <ItemGroup> 160 <Compile Include="block1.1.png"> 161 <Name>block1.1</Name> 162 <Importer>TextureImporter</Importer> 163 <Processor>TextureProcessor</Processor> 164 </Compile> 165 <Compile Include="block1.2.png"> 166 <Name>block1.2</Name> 167 <Importer>TextureImporter</Importer> 168 <Processor>TextureProcessor</Processor> 169 </Compile> 170 <Compile Include="block1.3.png"> 171 <Name>block1.3</Name> 172 <Importer>TextureImporter</Importer> 173 <Processor>TextureProcessor</Processor> 174 </Compile> 175 <Compile Include="Block2.1.png"> 176 <Name>Block2.1</Name> 177 <Importer>TextureImporter</Importer> 178 <Processor>TextureProcessor</Processor> 179 </Compile> 180 </ItemGroup> 89 181 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 90 182 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.