Changeset 4076 for 2013/24/AkiR/Lost in .... Somewhere
- Timestamp:
- 2013-06-11 15:01:06 (10 years ago)
- Location:
- 2013/24/AkiR/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere
- Files:
-
- 1 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/24/AkiR/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost_in._._._.Somewhere.cs
r4052 r4076 51 51 DoubleMeter elamaLaskuri1; 52 52 DoubleMeter elamaLaskuri2; 53 DoubleMeter HakkuLaskuri; 53 54 PhysicsObject Pelaaja1; 54 55 PhysicsObject Pelaaja2; … … 61 62 Image KursorinKuva = LoadImage("Kursori"); 62 63 Image MaahakeKuva = LoadImage("maa"); 64 Image VihuKuva = LoadImage("Vihu"); 63 65 66 64 67 65 68 bool Voiko1Tuhota; … … 81 84 LisaaNappaimet(); 82 85 LuoElamaLaskuri1(); 83 84 } 85 86 87 88 #region Este & Handleri 86 87 } 88 89 90 91 #region Este & Handlerit Esteelle 89 92 void LisaaEste(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 90 93 { … … 99 102 este.LinearDamping = 0.01; 100 103 este.AngularDamping = 0.01; 101 Add(este, -2);104 Add(este, 0); 102 105 103 106 este.CollisionIgnoreGroup = 2; 104 105 // Mouse.ListenOn(este, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, delegate { Klikkaus(este); }, null);106 107 107 108 if (Pelaaja1 != null) AddCollisionHandler(este, Pelaaja1, OsuiSeinaan); … … 122 123 { 123 124 Voiko2Tuhota = true; 124 } 125 } 125 126 } 126 127 … … 136 137 if ((pelaaja == Pelaaja1 && Voiko1Tuhota == true) || (pelaaja == Pelaaja2 && Voiko2Tuhota == true)) 137 138 { 138 MessageDisplay.Add("Osuin!");139 139 140 140 141 141 142 if (kohde is Este) 142 143 { 144 HakkuLaskuri.Value -= 2; 143 145 Este este = (Este)kohde; 144 146 este.osumat++; 147 145 148 146 149 if (este.osumat == 10) … … 153 156 pelaaja.Velocity *= -2; 154 157 155 158 156 159 157 160 } … … 164 167 165 168 166 #region Pelaajat 169 #region Pelaajat&Hämäryys 167 170 void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 168 171 { 169 172 Pelaaja1 = new PhysicsObject(40, 40); 170 173 Pelaaja1.LinearDamping = 0.9; 174 Pelaaja1.Mass = 1000; 171 175 Pelaaja1.AngularDamping = 0.0001; 172 176 Pelaaja1.Image = PelaajanKuvaYlos; 173 177 Pelaaja1.Position = paikka; 174 178 Pelaaja1.Tag = "Pelaaja1"; 179 175 180 Add(Pelaaja1, 1); 176 177 178 181 179 182 Pelaaja1.IgnoresGravity = true; 180 183 LisaaLahto(Pelaaja1); 181 184 Pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; 182 183 184 } 185 186 void valo() 187 { 188 Savu valo = new Savu(Screen.Width, Screen.Height, Pelaaja1); 189 valo.Tag = "valo"; 190 valo.Image = Tausta; 191 Add(valo, 1); 192 193 194 195 185 LuoHakkuLaskuri(); 196 186 } 197 187 … … 203 193 Pelaaja2.Image = Pelaajan2KuvaYlos; 204 194 Pelaaja2.Position = paikka2; 195 Pelaaja2.Tag = "Pelaaja2"; 205 196 Add(Pelaaja2, 2); 206 207 197 208 198 Pelaaja2.IgnoresGravity = true; 209 199 LisaaLahto(Pelaaja2); 210 200 Pelaaja2.CollisionIgnoreGroup = 1; 211 Ajastin(); 212 } 201 KameraAjastin(); 202 } 203 204 void valo() 205 { 206 Savu valo = new Savu(Screen.Width, Screen.Height, Pelaaja1); 207 valo.Tag = "valo"; 208 valo.Image = Tausta; 209 Add(valo, 1); 210 } 213 211 #endregion 214 212 215 216 #region Gameobjectit 213 #region Gameobjectit& Botit 217 214 void LisaaLahto(PhysicsObject kohde) 218 215 { … … 248 245 Npc1.Brain = satunnaisAivot; 249 246 Npc1.Brain.Active = true; 250 } 251 252 void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 247 248 249 } 250 251 void LisaaVihu(List<Vector> reitti, double leveys, double korkeus) 253 252 { 254 253 Npc Vihu = new Npc(50, 50, "testi2"); 255 Vihu.Shape = Shape.Diamond; 256 Vihu.Color = Color.HotPink; 257 Vihu.Position = paikka; 258 Add(Vihu, 0); 254 Vihu.Image = VihuKuva; 255 256 Vihu.Position = reitti[0]; 257 Vihu.Restitution = 1.0; 258 Vihu.AngularDamping = 0.1; 259 Vihu.Tag = "Vihu"; 260 Add(Vihu, -1); 261 259 262 LisaaLahto(Vihu); 260 263 261 RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(100); 262 satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3; 263 satunnaisAivot.TurnWhileMoving = true; 264 satunnaisAivot.WanderRadius = 300; 265 Vihu.Brain = satunnaisAivot; 266 Vihu.Brain.Active = true; 267 268 FollowerBrain Aivot = new FollowerBrain(Pelaaja1); 269 Aivot.Speed = 300; 270 Aivot.DistanceFar = 600; 264 265 266 267 PathFollowerBrain reittiAivot = new PathFollowerBrain(reitti); 268 reittiAivot.Path = reitti; 269 reittiAivot.Loop = true; 270 reittiAivot.Speed = 200; 271 reittiAivot.TurnWhileMoving = true; 272 reittiAivot.Updated += delegate { Vihu.IgnoresCollisionResponse = true; }; 273 274 FollowerBrain Aivot = new FollowerBrain(Pelaaja1, Pelaaja2); 275 Aivot.Speed = 200; 276 Aivot.DistanceFar = 150; 271 277 Aivot.TurnWhileMoving = true; 272 Aivot.FarBrain = satunnaisAivot; 278 Aivot.FarBrain = reittiAivot; 279 Aivot.TargetClose += delegate { Vihu.IgnoresCollisionResponse = false; }; 273 280 Vihu.Brain = Aivot; 274 Vihu.Brain.Active = true; 275 281 AddCollisionHandler(Vihu, TormaysPelaajaan); 276 282 277 283 } 278 284 279 285 void LisaaHakku() 286 { 287 PhysicsObject Hakku = new PhysicsObject(50,50); 288 Hakku.Shape = Shape.Octagon; 289 Hakku.Color = Color.Blue; 290 Add(Hakku); 291 292 AddCollisionHandler(Hakku, SaiHakun); 293 } 280 294 281 295 #endregion 282 283 296 284 297 #region Npc-aliohjelmat … … 305 318 } 306 319 307 320 void TormaysPelaajaan(PhysicsObject Vihu, PhysicsObject p) 321 { 322 if (p.Tag.ToString() == "Pelaaja1") 323 { 324 elamaLaskuri1.Value -= 1; 325 Vihu.Hit(new Vector(2000, 0.1)); 326 } 327 if (p.Tag.ToString() == "Pelaaja2") 328 { 329 elamaLaskuri2.Value -= 1; 330 Vihu.Hit(new Vector(2000, 0.1)); 331 } 332 } 308 333 309 334 void NpcPuhuu(string puhe) … … 325 350 #endregion 326 351 352 #region controllit 327 353 void LisaaNappaimet() 328 354 { … … 342 368 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, LiikuOikealle, null, Pelaaja1, 0.0); 343 369 Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState.Pressed, PeliPauselle, "pauselle"); 344 370 345 371 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Valikko, "Palaa valikkoon"); 346 372 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, PystyyTuhota, "Whack", "Pelaaja1"); … … 356 382 ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Released, Eivoituhota, null, "Pelaaja2"); 357 383 ControllerOne.Listen(Button.Start, ButtonState.Pressed, PeliPauselle, "pauselle"); 358 359 360 361 Timer kursorinLiikutusAjastin = new Timer(); 384 385 Timer kursorinLiikutusAjastin = new Timer(); 362 386 kursorinLiikutusAjastin.Interval = 0.01; 363 387 kursorinLiikutusAjastin.Timeout += delegate … … 381 405 Add(Pausella); 382 406 Timer.SingleShot(0.1, Pausella.Destroy); 383 } 384 } 385 407 } 408 } 409 410 #endregion 411 386 412 #region Liikkuminen 387 413 388 414 389 415 void KaannaPelaajaa(AnalogState tatinTila) … … 392 418 { 393 419 Pelaaja2.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; 394 395 396 397 398 } 399 400 } 420 } 421 } 401 422 402 423 void Kaanna(PhysicsObject p, Angle suunta) … … 414 435 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - p.AbsolutePosition).Normalize(); 415 436 p.Angle = suunta.Angle; 416 p.Move(nopeus * 2* suunta.LeftNormal);437 p.Move(nopeus * 2 * suunta.LeftNormal); 417 438 } 418 439 … … 421 442 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - p.AbsolutePosition).Normalize(); 422 443 p.Angle = suunta.Angle; 423 p.Move(nopeus * 2* suunta.RightNormal);424 } 425 426 444 p.Move(nopeus * 2 * suunta.RightNormal); 445 } 446 447 427 448 void Kaantyy(AnalogState hiirenliike) 428 449 { 429 430 431 432 433 } 434 450 451 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - Pelaaja1.AbsolutePosition).Normalize(); 452 Pelaaja1.Angle = suunta.Angle; 453 454 } 455 435 456 #endregion 436 457 … … 438 459 void Valikko() 439 460 { 440 461 441 462 ClearAll(); 442 463 Camera.ZoomFactor = 1; 443 444 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Menu", "1 pelaaja", "2 pelaajaa", "Lopeta");464 465 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Menu", "1 pelaaja", "2 pelaajaa", "Lopeta"); 445 466 alkuValikko.AddItemHandler(0, delegate 446 467 { … … 448 469 AloitaPeli(); 449 470 }); 450 alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate 471 alkuValikko.AddItemHandler(1, delegate 451 472 { 452 473 pelaajia = 2; … … 458 479 Level.BackgroundColor = Color.Black; 459 480 460 461 } 462 #region elamalaskurit 481 482 } 483 484 #region laskurit 463 485 void LuoElamaLaskuri1() 464 486 { 465 elamaLaskuri1 = new DoubleMeter(100); 466 elamaLaskuri1.MaxValue = 100; 487 elamaLaskuri1 = new DoubleMeter(100, 0, 100); 467 488 elamaLaskuri1.LowerLimit += ElamaLoppui; 468 489 469 ProgressBar elamaPalkki1 = new ProgressBar( 10, 200);490 ProgressBar elamaPalkki1 = new ProgressBar(200, 10); 470 491 elamaPalkki1.X = Screen.Left + 150; 471 492 elamaPalkki1.Y = Screen.Top - 20; 472 elamaPalkki1.BindTo(elamaLaskuri1);473 493 elamaPalkki1.BarColor = Color.Red; 474 494 elamaPalkki1.BorderColor = Color.YellowGreen; 475 elamaPalkki1. Angle = Angle.FromDegrees(90);495 elamaPalkki1.BindTo(elamaLaskuri1); 476 496 Add(elamaPalkki1); 477 497 478 498 } 479 499 … … 481 501 void LuoElamaLaskuri2() 482 502 { 483 elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(100); 484 elamaLaskuri2.MaxValue = 100; 485 elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui; 486 487 ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(10, 200); 503 elamaLaskuri2 = new DoubleMeter(100, 0, 100); 504 elamaLaskuri2.LowerLimit += ElamaLoppui2; 505 506 ProgressBar elamaPalkki2 = new ProgressBar(200, 10); 488 507 elamaPalkki2.X = Screen.Right - 150; 489 508 elamaPalkki2.Y = Screen.Top - 20; 490 elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2);491 509 elamaPalkki2.BarColor = Color.Red; 492 510 elamaPalkki2.BorderColor = Color.YellowGreen; 493 elamaPalkki2. Angle = Angle.FromDegrees(90);511 elamaPalkki2.BindTo(elamaLaskuri2); 494 512 Add(elamaPalkki2); 495 513 } … … 497 515 void ElamaLoppui() 498 516 { 499 MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat, voi voi."); 500 } 517 MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat Pelaaja1, voi voi."); 518 Pelaaja1.Destroy(); 519 520 } 521 522 void ElamaLoppui2() 523 { 524 MessageDisplay.Add("Elämät loppuivat Pelaaja2, voi voi."); 525 Pelaaja2.Destroy(); 526 527 } 528 529 void LuoHakkuLaskuri() 530 { 531 HakkuLaskuri = new DoubleMeter(100, 0, 100); 532 HakkuLaskuri.LowerLimit += HakutLoppui; 533 534 Label pisteNaytto = new Label(); 535 pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; 536 pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; 537 pisteNaytto.TextColor = Color.White; 538 pisteNaytto.Color = Color.Transparent; 539 540 pisteNaytto.BindTo(HakkuLaskuri); 541 Add(pisteNaytto); 542 } 543 544 void HakutLoppui() 545 { 546 MessageDisplay.Add("Hakut loppuivat :("); 547 548 } 549 550 void SaiHakun(PhysicsObject Hakku, PhysicsObject p) 551 { 552 if (p.Tag.ToString() == "Pelaaja1") 553 { 554 555 } 556 557 } 558 501 559 # endregion 502 560 … … 511 569 ruudut.SetTileMethod('H', LisaaEste); 512 570 ruudut.SetTileMethod('N', LisääNpc1); 513 ruudut.SetTileMethod('V', LisaaVihu);514 571 ruudut.SetTileMethod('O', LisaaPelaaja2); 572 ruudut.SetRouteMethod(LisaaVihu, 'a', 'b', 'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'h', 'i', 'j'); 515 573 ruudut.Execute(100, 100); 516 574 Level.BackgroundColor = Color.Black; 517 575 } 518 576 519 void Ajastin()520 521 577 void KameraAjastin() 578 { 579 522 580 Timer ajastin2 = new Timer(); 523 581 ajastin2.Start(); 524 582 ajastin2.Interval = 0.01; 525 583 ajastin2.Timeout += delegate 526 527 { 528 Camera.ZoomTo(Pelaaja1.Position, Pelaaja2.Position); 529 Camera.ZoomFactor = Math.Abs(Camera.ZoomFactor * 0.9); 530 531 if (Camera.ZoomFactor > 2) 584 { 585 Camera.Position = Pelaaja1.Position; 586 587 if (Camera.ZoomFactor > 1.2) 532 588 { 533 Camera.ZoomFactor = 2.0;589 Camera.ZoomFactor = 3; 534 590 } 591 592 Vector pelaajanpaikkaruudulla = Camera.WorldToScreen( Pelaaja2.Position); 593 if (pelaajanpaikkaruudulla.X < Screen.Left) elamaLaskuri2.Value -= 0.1; 535 594 }; 536 595 … … 542 601 Pelaaja2.Destroy(); 543 602 valo(); 544 LuoElamaLaskuri1(); 603 604 605 606 } 607 else if (pelaajia == 2) 608 { 609 LuoElamaLaskuri2(); 610 Camera.Follow(Pelaaja1); 611 valo(); 612 545 613 546 614 547 615 } 548 else if (pelaajia == 2)549 {550 LuoElamaLaskuri2();551 }552 616 } 553 617 } -
2013/24/AkiR/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... SomewhereContent/Lost in .... SomewhereContent.contentproj
r4052 r4076 101 101 </Compile> 102 102 </ItemGroup> 103 <ItemGroup> 104 <Compile Include="Vihu.png"> 105 <Name>Vihu</Name> 106 <Importer>TextureImporter</Importer> 107 <Processor>TextureProcessor</Processor> 108 </Compile> 109 </ItemGroup> 103 110 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 104 111 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2013/24/AkiR/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... Somewhere/Lost in .... SomewhereContent/kentta1.txt
r4052 r4076 6 6 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 7 7 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 8 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH9 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH #####HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH10 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ##V##HHH##N##HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH11 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHP ###HHHHHH#####HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH12 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH O#####H#HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH13 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ###HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH8 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH###NHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 9 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHj###iHH####HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 10 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHb###aHHH#HH####HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 11 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHPO##HHHHHHgh###HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 12 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHc####dH#HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 13 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHe#fHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 14 14 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 15 15 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH … … 18 18 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 19 19 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 20 HHhHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH21 20 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 21 HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.