Changeset 4074 for 2013/24/EemeliK/KillSlender
- Timestamp:
- 2013-06-11 14:58:46 (10 years ago)
- Location:
- 2013/24/EemeliK/KillSlender/KillSlender
- Files:
-
- 6 added
- 3 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/24/EemeliK/KillSlender/KillSlender/KillSlender/KillSlender.cs
r4060 r4074 11 11 PhysicsObject pelaaja; 12 12 Image tyyppi = LoadImage("tyyppi"); 13 int kenttaNro = 1; 14 15 Color[] kenttienTaustavarit = { Color.LightBlue, Color.LightBlue, Color.Black }; 16 13 17 public override void Begin() 18 { 19 // TODO: 14 20 15 21 22 seuraavakentta(); 23 24 25 } 26 void seuraavakentta() 16 27 { 17 // TODO: 18 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 19 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 20 pelaaja = new PhysicsObject(50, 100); 21 pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; 22 Add(pelaaja); 23 pelaaja.Image = tyyppi; 24 Gravity = new Vector(0.0, -800.0); 25 TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 26 ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja); 27 ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka); 28 ruudut.SetTileMethod('*', LuoTahti); 29 ruudut.Execute(20, 20); 30 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, 31 LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); 32 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, 33 LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); 34 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, 35 LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); 36 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, 37 LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); 38 Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); 39 IsPaused = true; PhysicsObject slender = new PhysicsObject(50, 150); 40 slender.Shape = Shape.Rectangle; 41 Add(slender); 42 FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); 43 slender.Brain = seuraajanAivot; 44 seuraajanAivot.Speed = 175; 45 Image olionKuva = LoadImage("slender"); 46 slender.Image = olionKuva; 47 Camera.Follow(pelaaja); 28 ClearAll(); 29 30 if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); 31 else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); 32 else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); 33 else if (kenttaNro > 3) Exit(); 34 48 35 } 36 37 49 38 void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 50 39 { … … 56 45 57 46 } 58 void LuoT ahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)47 void LuoTNT(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 59 48 { 60 PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 61 tahti.Position = paikka; 62 tahti.Shape = Shape.Rectangle; 63 tahti.Color = Color.Gray; 64 Add(tahti); 49 PhysicsObject tnt = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 150); 50 tnt.Position = paikka; 51 tnt.Shape = Shape.Rectangle; 52 tnt.Color = Color.Gray; 53 Add(tnt); 54 Image olionKuva = LoadImage("TNT"); 55 tnt.Image = olionKuva; 56 AddCollisionHandler(tnt, CollisionHandler.ExplodeBoth(200, true)); 57 AddCollisionHandler(tnt, "slender", VaihdaKentta); 65 58 } 66 59 void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) … … 68 61 pelaaja.Push(vektori); 69 62 } 70 void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus )63 void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva) 71 64 { 72 65 pelaaja.Position = paikka; 66 pelaaja.Image = kuva; 73 67 } 68 void VaihdaKentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 69 { 70 kenttaNro++; 71 seuraavakentta(); 72 MessageDisplay.Add("Pääsit läpi"); 74 73 75 74 } 75 void LuoKentta(String Kenttatiedosto) 76 { 77 ClearAll(); 78 PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); 79 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); 80 pelaaja = new PhysicsObject(50, 100); 81 pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; 82 Add(pelaaja); 83 pelaaja.Destroyed += PelaajaKuoli; 84 pelaaja.Image = tyyppi; 85 Gravity = new Vector(0.0, -800.0); 86 TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(Kenttatiedosto); 87 ruudut.SetTileMethod('S', LuoSlender); 88 ruudut.SetTileMethod('1', LuoPelaaja, LoadImage("tyyppi")); 89 ruudut.SetTileMethod('2', LuoPelaaja, LoadImage("tyyppi2")); 90 ruudut.SetTileMethod('=', LuoPalikka); 91 ruudut.SetTileMethod('*', LuoTNT); 92 ruudut.SetTileMethod('E', LuoEyes); 93 ruudut.Execute(20, 20); 94 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); 95 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); 96 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); 97 Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); 98 Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); 99 IsPaused = true; 100 Camera.Follow(pelaaja); 101 pelaaja.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(60.0); 102 Level.BackgroundColor = kenttienTaustavarit[kenttaNro - 1]; 103 } 104 void LuoSlender(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 105 { 106 PhysicsObject slender = new PhysicsObject(50, 150); 107 slender.Shape = Shape.Rectangle; 108 slender.Tag = "slender"; 109 Add(slender); 110 FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); 111 slender.Brain = seuraajanAivot; 112 seuraajanAivot.Speed = 258; 113 Image olionKuva = LoadImage("slender"); 114 slender.Image = olionKuva; 115 AddCollisionHandler(pelaaja, slender, CollisionHandler.ExplodeObject(100, true)); 116 slender.Position = paikka; 117 118 } 119 void PelaajaKuoli() 120 { 121 //Sama kenttä ladataan alusta jos kenttänumeroa ei kasvateta: 122 seuraavakentta(); 123 } 124 void vaihdakentta(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) 125 { 126 kenttaNro++; 127 seuraavakentta(); 128 MessageDisplay.Add("Pääsit läpi"); 129 } 130 void LuoEyes(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 131 { 132 PhysicsObject eyes = new PhysicsObject(150, 250); 133 eyes.Shape = Shape.Rectangle; 134 eyes.Tag = "eyes"; 135 Add(eyes); 136 FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja); 137 eyes.Brain = seuraajanAivot; 138 seuraajanAivot.Speed = 345; 139 Image olionKuva = LoadImage("eyes"); 140 eyes.Image = olionKuva; 141 AddCollisionHandler(pelaaja, eyes, CollisionHandler.ExplodeObject(100, true)); 142 eyes.Position = paikka; 143 144 } 145 76 146 } 77 78 147 79 148 149 150 151 152 153 154 155 156 -
2013/24/EemeliK/KillSlender/KillSlender/KillSlenderContent/KillSlenderContent.contentproj
r4060 r4074 67 67 </Compile> 68 68 </ItemGroup> 69 <ItemGroup> 70 <Compile Include="TNT.png"> 71 <Name>TNT</Name> 72 <Importer>TextureImporter</Importer> 73 <Processor>TextureProcessor</Processor> 74 </Compile> 75 </ItemGroup> 76 <ItemGroup> 77 <Compile Include="kentta2.txt"> 78 <Name>kentta2</Name> 79 <Importer>TextFileImporter</Importer> 80 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 81 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 82 </Compile> 83 </ItemGroup> 84 <ItemGroup> 85 <Compile Include="kentta3.txt"> 86 <Name>kentta3</Name> 87 <Importer>TextFileImporter</Importer> 88 <Processor>TextFileContentProcessor</Processor> 89 <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 90 </Compile> 91 </ItemGroup> 92 <ItemGroup> 93 <Compile Include="tyyppi2.png"> 94 <Name>tyyppi2</Name> 95 <Importer>TextureImporter</Importer> 96 <Processor>TextureProcessor</Processor> 97 </Compile> 98 </ItemGroup> 99 <ItemGroup> 100 <Compile Include="eyes.png"> 101 <Name>eyes</Name> 102 <Importer>TextureImporter</Importer> 103 <Processor>TextureProcessor</Processor> 104 </Compile> 105 </ItemGroup> 106 <ItemGroup> 107 <Compile Include="rahapussi.png"> 108 <Name>rahapussi</Name> 109 <Importer>TextureImporter</Importer> 110 <Processor>TextureProcessor</Processor> 111 </Compile> 112 </ItemGroup> 69 113 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 70 114 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it. -
2013/24/EemeliK/KillSlender/KillSlender/KillSlenderContent/kentta1.txt
r4060 r4074 20 20 = = 21 21 = = 22 = 22 = S = 23 23 = = 24 24 = = … … 53 53 = = 54 54 = = 55 = 55 = * = 56 56 = = 57 57 = =
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.