Changeset 4003 for 2013/23/NicoA
- Timestamp:
- 2013-06-06 22:13:15 (10 years ago)
- Location:
- 2013/23/NicoA
- Files:
-
- 4 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2013/23/NicoA/peli1/peli1/peli1/peli1.cs
r4002 r4003 11 11 class Pelaaja : PhysicsObject 12 12 { 13 DoubleMeter pelaaja1Elama; 14 public DoubleMeter PelaajaElama { get { return pelaaja1Elama; } } 15 public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 16 : base(leveys, korkeus) 17 { 18 pelaaja1Elama = new DoubleMeter(100, 0, 100); 19 } 20 21 DoubleMeter pelaajaXp; 22 public DoubleMeter PelaajaXp { get { return pelaaja1Xp; } } 23 public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 24 : base(leveys, korkeus) 25 { 26 pelaaja1XP = new DoubleMeter(100, 0, 100); 27 } 28 13 DoubleMeter pelaajaElama; 14 public DoubleMeter PelaajaElama { get { return pelaajaElama; } } 15 public Pelaaja(double leveys, double korkeus) 16 : base(leveys, korkeus) 17 { 18 pelaajaElama = new DoubleMeter(100, 0, 100); 19 this.pelaajaXp = new IntMeter(0, 0, 100); 20 } 21 22 IntMeter pelaajaXp; 23 public IntMeter PelaajaXp { get { return this.pelaajaXp; } } 29 24 } 30 25 … … 40 35 : base(leveys, korkeus) 41 36 { 42 37 43 38 } 44 39 } … … 54 49 Image palikkakuva = LoadImage("palikka"); 55 50 Image miekkakuva = LoadImage("miekka"); 56 Image ympyrakuva = LoadImage("ympyra");51 Image ympyrakuva = LoadImage("ympyra"); 57 52 Image elamakuva = LoadImage("elamat"); 58 53 Image elamakuvat = LoadImage("elamat2"); 59 54 Image metsakuva = LoadImage("metsä"); 60 55 Image lattiakuva = LoadImage("lattia"); 56 Image xpbar = LoadImage("xpbar"); 57 Image xpbar1 = LoadImage("xpbar1"); 61 58 62 59 private Image[] palikanliikkuminen = LoadImages("palikka", "palikka2", "palikka3"); … … 101 98 Keyboard.Listen(Key.X, ButtonState.Pressed, ValikkoPause, "Pysäyttää pelin"); 102 99 103 100 Level.CreateBorders(); 104 101 105 102 … … 107 104 pelaaja1Elama.MaxValue = 100; 108 105 109 ProgressBar pelaaja1ElamaPalkki = new ProgressBar(Screen.Width / 3, 20 106 ProgressBar pelaaja1ElamaPalkki = new ProgressBar(Screen.Width / 3, 20); 110 107 pelaaja1ElamaPalkki.X = Screen.Left + Screen.Width / 4; 111 108 pelaaja1ElamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; … … 118 115 Add(pelaaja1ElamaPalkki); 119 116 120 pelaaja1Xp = new DoubleMeter(10); 121 pelaaja1Xp.MaxValue = 100; 122 123 ProgressBar pelaaja1Xp = new ProgressBar(Screen.Width / 3, 20); 124 pelaaja1Xp.X = Screen.Left + Screen.Width / 4; 125 pelaaja1Xp.Y = Screen.Top - 35; 126 pelaaja1Xp.BindTo(pelaaja1.PelaajaElama); 127 //pelaaja1Xp.Color = Color.Red; 128 //pelaaja1Xp.BarColor = Color.Green; 129 pelaaja1Xp.Angle = Angle.FromDegrees(0); 130 pelaaja1Xp.Image = LoadImage("elamat2"); 131 pelaaja1Xp.BarImage = LoadImage("elamat"); 132 Add(pelaaja1Xp); 133 134 117 118 ProgressBar pelaajaXp = new ProgressBar(Screen.Width / 3.5, 15); 119 pelaajaXp.X = Screen.Left + Screen.Width / 4; 120 pelaajaXp.Y = Screen.Top - 55; 121 pelaajaXp.BindTo(pelaaja1.PelaajaXp); 122 //pelaajaXp.Color = Color.Red; 123 //pelaajaXp.BarColor = Color.Green; 124 pelaajaXp.Angle = Angle.FromDegrees(0); 125 pelaajaXp.Image = LoadImage("xpbar1"); 126 pelaajaXp.BarImage = LoadImage("xpbar"); 127 Add(pelaajaXp); 128 129 Label pelaajaXpNaytto = new Label(); 130 pelaajaXpNaytto.BindTo(pelaaja1.PelaajaXp); 131 pelaajaXpNaytto.Y = pelaajaXp.Y; 132 pelaajaXpNaytto.Right = pelaajaXp.Left - 10; 133 Add(pelaajaXpNaytto); 135 134 136 135 Widget kuva = new Widget(40, 40); … … 140 139 kuva.Y = Screen.Top - 40; 141 140 Add(kuva); 142 Mouse.ListenOn( kuva, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed,143 ValikkoPause, "Pysäyttää pelin");141 Mouse.ListenOn(kuva, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, 142 ValikkoPause, "Pysäyttää pelin"); 144 143 145 144 … … 272 271 Add(pelaaja1); 273 272 274 273 275 274 276 275 //pelaajan1miekka = new PhysicsObject(100, 20); … … 289 288 //pelaajan1miekka.Image = miekkakuva; 290 289 291 pelaajan1miekka.Animation = new Animation 290 pelaajan1miekka.Animation = new Animation(miekkaisku); 292 291 //miekka.Animation = new Animation(miekkaisku); 293 292 pelaajan1miekka.Animation.FPS = 70; … … 323 322 MessageDisplay.Add("au"); 324 323 miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); miekka.AngularVelocity = 0; 325 324 326 325 } 327 326 //void IskuOsui(PhysicsObject isku, PhysicsObject kohde) … … 333 332 334 333 void iskemiekalla(AssaultRifle miekka) 335 334 { 336 335 //miekka.AngularVelocity = 500; 337 336 //Timer ajastin = new Timer(); 338 337 339 338 //ajastin.Interval = 0.5; 340 339 //ajastin.Timeout += delegate { miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); miekka.AngularVelocity = 0;}; 341 340 //ajastin.Start(1); 342 343 344 341 miekka.IsVisible = true; 342 343 miekka.Animation.Start(1); 345 344 346 345 PhysicsObject ammus = miekka.Shoot(); … … 349 348 ammus.IsVisible = false; 350 349 ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromMilliseconds(100); 351 350 352 351 } 353 352 … … 433 432 //puu.Image = puukuva; 434 433 puu.Tag = "puu"; 435 Add(puu, 1);434 Add(puu, 1); 436 435 //puu.CollisionIgnoreGroup = 1; 437 436 … … 439 438 Puu.Tag = "Puu"; 440 439 Puu.X = puu.X; 441 Puu.Y = puu.Y - 70;440 Puu.Y = puu.Y - 70; 442 441 Puu.IsVisible = false; 443 442 Add(Puu); … … 476 475 ajastin.Start(); 477 476 ajastin.Interval = 1; 478 ajastin.Timeout += delegate { HealaaJosYmpyrassa(ympyra); }; 477 ajastin.Timeout += delegate { HealaaJosYmpyrassa(ympyra); }; 479 478 } 480 479 … … 483 482 if (ympyra.IsInside(pelaaja1.Position)) 484 483 pelaaja1.PelaajaElama.Value += 3; 485 486 487 } 488 484 485 486 } 487 489 488 490 489 -
2013/23/NicoA/peli1/peli1/peli1Content/peli1Content.contentproj
r4000 r4003 269 269 </Compile> 270 270 </ItemGroup> 271 <ItemGroup> 272 <Compile Include="xpbar.png"> 273 <Name>xpbar</Name> 274 <Importer>TextureImporter</Importer> 275 <Processor>TextureProcessor</Processor> 276 </Compile> 277 </ItemGroup> 278 <ItemGroup> 279 <Compile Include="xpbar1.png"> 280 <Name>xpbar1</Name> 281 <Importer>TextureImporter</Importer> 282 <Processor>TextureProcessor</Processor> 283 </Compile> 284 </ItemGroup> 271 285 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 272 286 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.