Changeset 3977


Ignore:
Timestamp:
2013-06-05 14:29:56 (6 years ago)
Author:
niisala
Message:
 
Location:
2013/23/NicoA
Files:
4 added
2 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2013/23/NicoA/peli1/peli1/peli1/peli1.cs

    r3974 r3977  
    4646    Image miekkakuva = LoadImage("miekka"); 
    4747    Image ympyrakuva= LoadImage("ympyra"); 
     48    Image elamakuva = LoadImage("elamat"); 
     49    Image elamakuvat = LoadImage("elamat2"); 
    4850 
    4951    private Image[] palikanliikkuminen = LoadImages("palikka", "palikka2", "palikka3"); 
    5052 
     53    Vector aloituspaikka; 
    5154    Pelaaja pelaaja1; 
    5255    GameObject talo; 
    53     PhysicsObject kolikko; 
    54     PhysicsObject ympyra; 
    5556    Inventory esineet; 
    5657    DoubleMeter pelaaja1Elama; 
     
    9293        pelaaja1Elama.MaxValue = 100; 
    9394 
    94         BarGauge pelaaja1ElamaPalkki = new BarGauge(20, Screen.Width / 3); 
     95        ProgressBar pelaaja1ElamaPalkki = new ProgressBar(Screen.Width / 3, 20 ); 
    9596        pelaaja1ElamaPalkki.X = Screen.Left + Screen.Width / 4; 
    9697        pelaaja1ElamaPalkki.Y = Screen.Top - 40; 
    97         pelaaja1ElamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(90); 
    9898        pelaaja1ElamaPalkki.BindTo(pelaaja1.PelaajaElama); 
    99         pelaaja1ElamaPalkki.Color = Color.Red; 
    100         pelaaja1ElamaPalkki.BarColor = Color.Green; 
     99        //pelaaja1ElamaPalkki.Color = Color.Red; 
     100        //pelaaja1ElamaPalkki.BarColor = Color.Green; 
     101        pelaaja1ElamaPalkki.Angle = Angle.FromDegrees(0); 
     102        pelaaja1ElamaPalkki.Image = LoadImage("elamat2"); 
     103        pelaaja1ElamaPalkki.BarImage = LoadImage("elamat"); 
    101104        Add(pelaaja1ElamaPalkki); 
     105         
    102106 
    103107         
     
    135139    void ValikkoPause() 
    136140    { 
     141        if (IsPaused) 
     142        { 
     143            SuljeInventory(); 
     144        } 
    137145        Pause(); 
    138146        MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Valikko", "jatka peliä", "Tavarat", "Lopeta peli"); 
     
    190198    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double x, double y) 
    191199    { 
     200        aloituspaikka = paikka; 
    192201        pelaaja1 = new Pelaaja(75, 75); 
    193202        pelaaja1.Image = pelaajankuva; 
     
    198207 
    199208        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", TormaaKolikkoon); 
    200         AddCollisionHandler(pelaaja1, "ympyra", TormaaYmpyraan); 
     209 
    201210 
    202211        Add(pelaaja1); 
     212 
     213        
    203214 
    204215        //pelaajan1miekka = new PhysicsObject(100, 20); 
     
    217228        pelaajan1miekka.Image = miekkakuva; 
    218229        pelaaja1.Add(pelaajan1miekka); 
    219         Add(pelaajan1miekka); 
    220230        AddCollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>(pelaaja1, "vihollinen", vihollinentormaa); 
     231        //pelaajan1miekka.X = 20.0; 
     232        pelaajan1miekka.IsVisible = false; 
     233 
     234        pelaaja1.PelaajaElama.LowerLimit += AloitaAlusta; 
    221235 
    222236        esineet = new Inventory(); 
     
    224238        esineet.ItemSelected += EsineValittu; 
    225239 
    226          
    227  
    228     } 
     240    } 
     241 
     242 
     243    void AloitaAlusta() 
     244    { 
     245        pelaaja1.Position = aloituspaikka; 
     246        pelaaja1.PelaajaElama.Reset(); 
     247 
     248    } 
     249 
    229250 
    230251    void miekkaosui(IPhysicsObject kohde, IPhysicsObject miekka) 
     
    235256        MessageDisplay.Add("au"); 
    236257        miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); miekka.AngularVelocity = 0; 
     258         
    237259    } 
    238260    //void IskuOsui(PhysicsObject isku, PhysicsObject kohde) 
     
    251273        //ajastin.Timeout += delegate { miekka.Angle = Angle.FromDegrees(0); miekka.AngularVelocity = 0;}; 
    252274        //ajastin.Start(1); 
     275           miekka.IsVisible = true; 
     276           miekka.Animation.Start(); 
     277           miekka.Animation.Played += delegate { miekka.IsVisible = false; }; 
    253278        PhysicsObject ammus = miekka.Shoot(); 
    254279        if (ammus == null) return; 
     
    256281        ammus.IsVisible = false; 
    257282        ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromMilliseconds(100); 
     283         
    258284    } 
    259285 
     
    268294        Add(vihollinen); 
    269295        vihollinen.CanRotate = false; 
     296 
    270297        vihollinen.Animation = new Animation(palikanliikkuminen); 
    271298        vihollinen.Animation.Start(); 
     
    276303        RandomMoverBrain aivot = new RandomMoverBrain(100); 
    277304        aivot.ChangeMovementSeconds = 2; 
    278         aivot.WanderRadius = 100; 
     305        aivot.WanderRadius = 280; 
    279306        vihollinen.Brain = aivot; 
    280307 
     
    288315        Vihu vihu = (Vihu)vihollinen; 
    289316 
    290         MessageDisplay.Add("Bump!"); 
     317        //MessageDisplay.Add("Bump!"); 
     318 
     319        if (!(pelaaja1 is Pelaaja)) 
     320            return; 
     321        Pelaaja pelaaja = (Pelaaja)pelaaja1; 
     322        pelaaja.PelaajaElama.Value += -10; 
    291323    } 
    292324 
     
    311343    void LisaaKolikko(Vector paikka, double x, double y) 
    312344    { 
    313         kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); 
     345        PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50); 
    314346        kolikko.IgnoresCollisionResponse = true; 
    315347        kolikko.Position = paikka; 
    316348        kolikko.Image = kolikkokuva; 
     349        kolikko.Tag = "kolikko"; 
    317350        Add(kolikko); 
    318351        kolikko.Shape = Shape.FromImage(kolikkokuva); 
     
    320353    } 
    321354 
    322     void TormaaKolikkoon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject kolikko) 
     355    void TormaaKolikkoon(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kolikko) 
    323356    { 
    324357        kolikko.Destroy(); 
     
    327360    void LisaaYmpyra(Vector paikka, double x, double y) 
    328361    { 
    329         ympyra = PhysicsObject.CreateStaticObject(90, 70); 
     362        PhysicsObject ympyra = PhysicsObject.CreateStaticObject(90, 70); 
    330363        ympyra.IgnoresCollisionResponse = true; 
    331364        ympyra.Position = paikka; 
    332365        ympyra.Image = ympyrakuva; 
    333366        Add(ympyra); 
    334         ympyra.Shape = Shape.FromImage(kolikkokuva); 
    335  
    336     } 
    337  
    338     void TormaaYmpyraan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject ympyra) 
    339     { 
    340          
     367        ympyra.Shape = Shape.FromImage(ympyrakuva); 
     368        Add(pelaaja1, 1); 
     369        Timer ajastin = new Timer(); 
     370        ajastin.Start(); 
     371        ajastin.Interval = 1; 
     372        ajastin.Timeout += delegate { HealaaJosYmpyrassa(ympyra); };  
     373    } 
     374 
     375    void HealaaJosYmpyrassa(PhysicsObject ympyra) 
     376    { 
     377        if (ympyra.IsInside(pelaaja1.Position)) 
     378            pelaaja1.PelaajaElama.Value += 3; 
     379         
     380 
    341381    } 
    342382     
  • 2013/23/NicoA/peli1/peli1/peli1Content/peli1Content.contentproj

    r3974 r3977  
    122122    </Compile> 
    123123  </ItemGroup> 
     124  <ItemGroup> 
     125    <Compile Include="elamat.png"> 
     126      <Name>elamat</Name> 
     127      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     128      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     129    </Compile> 
     130  </ItemGroup> 
     131  <ItemGroup> 
     132    <Compile Include="elamat2.png"> 
     133      <Name>elamat2</Name> 
     134      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     135      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     136    </Compile> 
     137  </ItemGroup> 
    124138  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    125139  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.