- Timestamp:
- 2009-08-07 11:26:19 (11 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
solja_l/SuuriKynttila/SuuriKynttila/Peli.cs
r382 r397 94 94 // ladataan kenttä 95 95 Level = seuraavaKentta(); 96 Camera.StayInLevel = true; 96 97 97 98 // Laitetaan peliohje näyttöön 98 99 MessageDisplay.Add("Nappaa liekki ja sytytä Suuri Kynttilä ennen vastustajaasi!"); 99 100 MessageDisplay.TextColor = Color.White; 100 101 102 pelaajalla1onliekki = false; 103 pelaajalla2onliekki = false; 104 101 105 //MessageDisplay.Add("Mutta varo haamuja..."); 102 106 … … 200 204 pelaaja2.Y = kentta.Bottom + 70; 201 205 202 //AddCollisionHandler(pelaaja2, osuiMaaliin);206 AddCollisionHandler(pelaaja2, vaihdaliekkia); 203 207 204 208 kentta.Objects.Add(pelaaja2); … … 232 236 } 233 237 234 void lisaaViholliset(Level kentta, int kpl)235 {236 for (int i = 0; i < kpl; i++)237 {238 PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(100, Shapes.CreateCircle(30));239 vihollinen.Brain = new RandomMoverBrain();240 vihollinen.X = maali.X;241 vihollinen.Y = maali.Y;242 vihollinen.IgnoresGravity = true;243 vihollinen.Texture = Content.Load<Texture2D>("vihollinen");244 AddCollisionHandler(vihollinen, tuuppaa);245 kentta.Objects.Add(vihollinen);246 }247 }248 238 #endregion 249 239 … … 325 315 if (pelaajalla1onliekki) 326 316 { 327 MessageDisplay.Add("pelaaja 1 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 317 MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 318 MessageDisplay.Add("Paina enteriä aloittaaksesi uuden pelin."); 328 319 MessageDisplay.TextColor = Color.White; 320 pelaajalla1onliekki = false; 329 321 330 322 maali.Destroy(); … … 347 339 { 348 340 MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 341 MessageDisplay.Add("Paina enteriä aloittaaksesi uuden pelin."); 349 342 MessageDisplay.TextColor = Color.White; 343 pelaajalla2onliekki = false; 350 344 351 345 maali.Destroy(); … … 389 383 } 390 384 391 // Haamu tuuppaa pelaajaa 392 void tuuppaa(Collision collision) 385 void vaihdaliekkia(Collision collision) 393 386 { 394 387 if (collision.Other is PlatformCharacter) 395 388 { 396 double luku1 = RandomGen.NextIntRange(-10000, -8000, 8000, 10000); 397 double luku2 = RandomGen.NextIntRange(-10000, -8000, 8000, 10000); 398 399 if (collision.Other == pelaaja1) 389 if (collision.Other == pelaaja1 && (pelaajalla1onliekki || pelaajalla2onliekki)) 400 390 { 401 // pieni värinä törmäyksestä 402 Controls.GameControllers[PlayerIndex.One].Vibrate(0.5, 0.5, 0.0, 0.0, 0.1); 391 //palauta liekki alas 392 393 pelaajalla1onliekki = false; 394 pelaajalla2onliekki = false; 395 396 lisaaTahdet(Level); 397 398 MessageDisplay.Add("Liekki palautui takaisin alas!"); 399 MessageDisplay.TextColor = Color.White; 403 400 } 404 this.PlaySound("tuuppaus"); 405 collision.Other.Hit(new Vector2D(luku1, luku2)); 406 } 407 } 401 } 402 } 403 408 404 #endregion 409 405 }
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.