Changeset 397 for solja_l


Ignore:
Timestamp:
2009-08-07 11:26:19 (11 years ago)
Author:
sosolamm
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • solja_l/SuuriKynttila/SuuriKynttila/Peli.cs

    r382 r397  
    9494            // ladataan kenttä 
    9595            Level = seuraavaKentta(); 
     96            Camera.StayInLevel = true; 
    9697 
    9798            // Laitetaan peliohje näyttöön 
    9899            MessageDisplay.Add("Nappaa liekki ja sytytä Suuri Kynttilä ennen vastustajaasi!"); 
    99100            MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
    100              
     101 
     102            pelaajalla1onliekki = false; 
     103            pelaajalla2onliekki = false; 
     104 
    101105            //MessageDisplay.Add("Mutta varo haamuja..."); 
    102106 
     
    200204            pelaaja2.Y = kentta.Bottom + 70; 
    201205 
    202             //AddCollisionHandler(pelaaja2, osuiMaaliin); 
     206            AddCollisionHandler(pelaaja2, vaihdaliekkia); 
    203207 
    204208            kentta.Objects.Add(pelaaja2); 
     
    232236        } 
    233237 
    234         void lisaaViholliset(Level kentta, int kpl) 
    235         { 
    236             for (int i = 0; i < kpl; i++) 
    237             { 
    238                 PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(100, Shapes.CreateCircle(30)); 
    239                 vihollinen.Brain = new RandomMoverBrain(); 
    240                 vihollinen.X = maali.X; 
    241                 vihollinen.Y = maali.Y; 
    242                 vihollinen.IgnoresGravity = true; 
    243                 vihollinen.Texture = Content.Load<Texture2D>("vihollinen"); 
    244                 AddCollisionHandler(vihollinen, tuuppaa); 
    245                 kentta.Objects.Add(vihollinen); 
    246             } 
    247         } 
    248238        #endregion 
    249239 
     
    325315                if (pelaajalla1onliekki) 
    326316                { 
    327                     MessageDisplay.Add("pelaaja 1 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
     317                    MessageDisplay.Add("Pelaaja 1 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
     318                    MessageDisplay.Add("Paina enteriä aloittaaksesi uuden pelin."); 
    328319                    MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
     320                    pelaajalla1onliekki = false; 
    329321 
    330322                    maali.Destroy(); 
     
    347339                { 
    348340                    MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 saavutti maalin ja sytytti kynttilän!"); 
     341                    MessageDisplay.Add("Paina enteriä aloittaaksesi uuden pelin."); 
    349342                    MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
     343                    pelaajalla2onliekki = false; 
    350344 
    351345                    maali.Destroy(); 
     
    389383        } 
    390384 
    391         // Haamu tuuppaa pelaajaa 
    392         void tuuppaa(Collision collision) 
     385        void vaihdaliekkia(Collision collision) 
    393386        { 
    394387            if (collision.Other is PlatformCharacter) 
    395388            { 
    396                 double luku1 = RandomGen.NextIntRange(-10000, -8000, 8000, 10000); 
    397                 double luku2 = RandomGen.NextIntRange(-10000, -8000, 8000, 10000); 
    398  
    399                 if (collision.Other == pelaaja1) 
     389                if (collision.Other == pelaaja1 && (pelaajalla1onliekki || pelaajalla2onliekki)) 
    400390                { 
    401                     // pieni värinä törmäyksestä 
    402                     Controls.GameControllers[PlayerIndex.One].Vibrate(0.5, 0.5, 0.0, 0.0, 0.1); 
     391                    //palauta liekki alas 
     392 
     393                    pelaajalla1onliekki = false; 
     394                    pelaajalla2onliekki = false; 
     395 
     396                    lisaaTahdet(Level); 
     397 
     398                    MessageDisplay.Add("Liekki palautui takaisin alas!"); 
     399                    MessageDisplay.TextColor = Color.White; 
    403400                } 
    404                 this.PlaySound("tuuppaus"); 
    405                 collision.Other.Hit(new Vector2D(luku1, luku2)); 
    406             } 
    407         } 
     401            } 
     402        } 
     403 
    408404        #endregion 
    409405    } 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.