Changeset 3957


Ignore:
Timestamp:
2013-04-27 16:18:22 (6 years ago)
Author:
jotapoti
Message:

27.4.2013 tehdyt muutokset

Location:
2012/kerho/LeoL/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1
Files:
5 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/kerho/LeoL/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs

    r3946 r3957  
    1414 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
     16    PlatformCharacter koopa; 
    1617    PlatformCharacter goomba; 
    1718    Image tausta = LoadImage("Taustat/Tausta"); 
     
    2425    Animation mario_kavelee = new Animation(LoadImages("Mario/mario_1", "Mario/mario_2")); 
    2526    Animation goomba_kavelee = new Animation(LoadImages("Goomba/goomba1", "Goomba/goomba2")); 
    26  
    27  
    28     SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
     27    Animation koopa_kavelee = new Animation(LoadImages("Koopa/koopa", "Koopa/koopa2")); 
     28 
     29 
     30    SoundEffect kuoliAani = LoadSoundEffect("smb_mariodie"); 
     31    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("smb_coin"); 
     32 
     33    //Pelin alussa ollaan kentässä 1 
     34    int kenttaNro = 1; 
    2935 
    3036    public override void Begin() 
    3137    { 
    32         Gravity = new Vector(0, -1000); 
    33  
    34         LuoKentta(); 
    35         LisaaNappaimet(); 
     38         
     39        SeuraavaKentta(); 
     40        MediaPlayer.Play("musaa"); 
     41 
    3642 
    3743        Camera.Follow(pelaaja1); 
     
    4046    } 
    4147 
    42     void LuoKentta() 
    43     { 
    44         TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
     48    void LuoKentta(string kentanNimi) 
     49    { 
     50         TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kentanNimi); 
     51        kentta.SetTileMethod('K', LisaaVihu2); 
     52        kentta.SetTileMethod('m', LisaaMaali); 
    4553        kentta.SetTileMethod('G', LisaaVihu); 
    4654        kentta.SetTileMethod('#', LisaaNurmikko); 
     
    4856        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
    4957        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPelaaja); 
     58        kentta.SetTileMethod('r', LisaaRotko); 
    5059        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    5160        Level.CreateBorders(); 
     
    91100        pelaaja1.AnimJump = mario_hyppaa; 
    92101        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     102        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", TormaaVihuun); 
     103        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Rotko", TormaaRotkoon); 
     104        AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormaaMaaliin); 
    93105        Add(pelaaja1); 
    94106    } 
     
    99111        goomba.Position = paikka; 
    100112        goomba.Mass = 4.0; 
    101         goomba_kavelee.FPS = 5; 
     113        //goomba.Animation.FPS = 5; 
    102114        goomba.AnimIdle = vihunkuva; 
    103         goomba.AnimWalk = goomba_kavelee; 
     115        goomba.AnimWalk = new Animation(goomba_kavelee); 
     116        goomba.Tag = "vihu"; 
    104117        Add(goomba); 
    105118 
     
    143156        tahti.Destroy(); 
    144157    } 
     158    void TormaaVihuun(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vihu) 
     159    { 
     160        pelaaja1.Destroy(); 
     161        kuoliAani.Play(); 
     162    } 
     163    void LisaaRotko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     164    { 
     165        PhysicsObject rotko = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     166        rotko.Position = paikka; 
     167        rotko.IsVisible = false; 
     168        rotko.Mass = 4.0; 
     169        rotko.Tag = "Rotko"; 
     170        Add(rotko); 
     171 
     172    } 
     173 
     174    void TormaaRotkoon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject rotko) 
     175    { 
     176        pelaaja1.Destroy(); 
     177        kuoliAani.Play(); 
     178    } 
     179 
     180    void TormaaMaaliin(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject maali) 
     181    { 
     182 
     183        //Kasvatetaan kenttänumeroa yhdellä ja siirrytään seuraavaan kenttään: 
     184        kenttaNro = kenttaNro + 1; 
     185        SeuraavaKentta(); 
     186    } 
     187    void SeuraavaKentta() 
     188    { 
     189        ClearAll(); 
     190 
     191        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); 
     192        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); 
     193        else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); 
     194        else if (kenttaNro > 3) Exit(); 
     195 
     196        LisaaNappaimet(); 
     197        Gravity = new Vector(0, -1000); 
     198 
     199    } 
     200 
     201    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     202    { 
     203        PhysicsObject maali = new PhysicsObject(leveys, korkeus); 
     204        //maali.IgnoresCollisionResponse = true; 
     205        maali.Position = paikka; 
     206        maali.IsVisible = false; 
     207        maali.Tag = "maali"; 
     208        Add(maali); 
     209    } 
     210    void LisaaVihu2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     211    { 
     212        koopa = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); 
     213        koopa.Position = paikka; 
     214        koopa.Mass = 4.0; 
     215        //koopa.Animation.FPS = 5; 
     216        koopa.AnimIdle = vihunkuva; 
     217        koopa.AnimWalk = new Animation(goomba_kavelee); 
     218        koopa.Tag = "vihu"; 
     219        Add(koopa); 
     220 
     221        PlatformWandererBrain goombaAivot = new PlatformWandererBrain(); 
     222        goombaAivot.Speed = 100; 
     223        goomba.Brain = goombaAivot; 
     224    } 
    145225} 
  • 2012/kerho/LeoL/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.csproj.Debug.cachefile

    r3946 r3957  
    33Content\tahti.xnb 
    44Content\nurmikko.xnb 
    5 Content\kentta1.xnb 
    65Content\Kolikko.xnb 
    76Content\Mario\mario_1.xnb 
     
    1110Content\Goomba\goomba1.xnb 
    1211Content\Taustat\Tausta.xnb 
     12Content\kentta1.xnb 
     13Content\musaa.xnb 
     14Content\smb_coin.xnb 
     15Content\smb_mariodie.xnb 
     16Content\Koopa\koopa.xnb 
     17Content\Koopa\koopa2.xnb 
     18Content\musaa.wma 
  • 2012/kerho/LeoL/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1Content/Tasohyppelypeli1Content.contentproj

    r3946 r3957  
    123123    </Compile> 
    124124  </ItemGroup> 
     125  <ItemGroup> 
     126    <Compile Include="musaa.mp3"> 
     127      <Name>musaa</Name> 
     128      <Importer>Mp3Importer</Importer> 
     129      <Processor>SongProcessor</Processor> 
     130    </Compile> 
     131  </ItemGroup> 
     132  <ItemGroup> 
     133    <Compile Include="smb_coin.wav"> 
     134      <Name>smb_coin</Name> 
     135      <Importer>WavImporter</Importer> 
     136      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     137    </Compile> 
     138  </ItemGroup> 
     139  <ItemGroup> 
     140    <Compile Include="smb_mariodie.wav"> 
     141      <Name>smb_mariodie</Name> 
     142      <Importer>WavImporter</Importer> 
     143      <Processor>SoundEffectProcessor</Processor> 
     144    </Compile> 
     145  </ItemGroup> 
     146  <ItemGroup> 
     147    <Compile Include="Koopa\koopa.png"> 
     148      <Name>koopa</Name> 
     149      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     150      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     151    </Compile> 
     152    <Compile Include="Koopa\koopa2.png"> 
     153      <Name>koopa2</Name> 
     154      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     155      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     156    </Compile> 
     157  </ItemGroup> 
    125158  <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 
    126159  <!--  To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.  
  • 2012/kerho/LeoL/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1Content/kentta1.txt

    r3946 r3957  
    55 
    66 
    7  
    8                                                                                      
    9  M  * * *       G           G                                           G             
    10 #######################   #####  #####  ####### G  ##  ###  ###  ###  ######        # 
     7                                                                    
     8                                                                                  
     9 M  * * * *     G           G      *    *  *  *     *   *    K    K     G           m 
     10#######################   #####  #####  ####### G  ##  ###  ###  ###  ######     K  # 
    1111TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT   TTTTT  TTTTT  TTTTTTT####TT  TTT  TTT  TTT  TTTTTT  ######T 
     12TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTrrrTTTTTrrTTTTTrrTTTTTTTTTTTTTrrTTTrrTTTrrTTTrrTTTTTTrrTTTTTTT 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.