Changeset 3916
- Timestamp:
- 2012-12-08 15:02:20 (11 years ago)
- Location:
- 2012/09-22/SanteriH/Kynari/Kynari
- Files:
-
- 2 added
- 2 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2012/09-22/SanteriH/Kynari/Kynari/Kynari/Kynari.cs
r3883 r3916 6 6 using Jypeli.Controls; 7 7 8 public class Pelaaja : PlatformCharacter 9 { 10 public bool voikoPoimiaAseen { get; set; } 11 public Pelaaja(double width, double height, Shape shape) 12 : base(width, height, shape) 13 { 14 voikoPoimiaAseen = true; 15 } 16 } 17 8 18 // Yksinkertainen tasohyppely. 9 19 public class Kynari : PhysicsGame … … 11 21 #region Muuttujat 12 22 13 const double liikeVoima = 500;14 const double hyppyVoima = 1000;15 16 P latformCharacterpelaaja1;17 P latformCharacterpelaaja2;23 const double liikeVoima = 400; 24 const double hyppyVoima = 800; 25 26 Pelaaja pelaaja1; 27 Pelaaja pelaaja2; 18 28 DoubleMeter HitPoint1 = new DoubleMeter(100); 19 29 DoubleMeter HitPoint2 = new DoubleMeter(100); … … 24 34 Image haulikonkuva = LoadImage("shotgun"); 25 35 Image pistoolinkuva = LoadImage("pistol"); 36 Image kivaarinkuva = LoadImage("assaultrifle"); 26 37 27 38 SoundEffect hyppyAani = LoadSoundEffect("hyppays"); 28 39 29 BarGauge hpNaytto; 30 BarGauge hpNaytto2; 31 32 bool pelaaja1asevaihto = true; 33 bool pelaaja2asevaihto = true; 40 ProgressBar hpNaytto; 41 ProgressBar hpNaytto2; 34 42 35 43 Meter<int> pelaajan1Pisteet; … … 41 49 public override void Begin() 42 50 { 43 LisaaLaskurit(); 51 44 52 DrawPerimeter = false; // ei haluta piirtää kentän reunoja 45 53 … … 47 55 48 56 // Zoomataan lähemmäksi 49 Camera.ZoomFactor = 0.7; 50 aloitaUusiPeli(); 57 Camera.ZoomFactor = 0.73; 58 LuoAlkuValikko(); 59 //aloitaUusiPeli(); 51 60 } 52 61 … … 56 65 // ladataan kenttä 57 66 seuraavaKentta(); 58 pelaaja1asevaihto = true; 59 pelaaja2asevaihto = true; 60 //naytaTiedot(); 67 LisaaLaskurit(); 68 naytaTiedot(); 61 69 62 70 } … … 79 87 Level.CreateBorders(); 80 88 Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Gray); 81 Gravity = new Vector(0, -1 000);89 Gravity = new Vector(0, -1500); 82 90 luoTasot(); 83 91 lisaaPelaajat(); … … 87 95 88 96 return Level; 97 } 98 99 void LuoAlkuValikko() 100 { 101 ClearAll(); 102 MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Kynäri", 103 "Aloita peli", "Lopeta"); 104 Add(alkuValikko); 105 alkuValikko.AddItemHandler(0, aloitaUusiPeli); 106 alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); 107 alkuValikko.DefaultCancel = 1; 108 alkuValikko.Color = Color.Gray; 109 Level.BackgroundColor = Color.Gray; 89 110 } 90 111 … … 126 147 { 127 148 // luodaan elämänäyttö 128 hpNaytto = new BarGauge(30, 250);149 hpNaytto = new ProgressBar(30, 250); 129 150 hpNaytto.Angle = Angle.FromDegrees(90); 130 151 hpNaytto.BarColor = Color.LightGreen; … … 134 155 Add(hpNaytto); 135 156 136 hpNaytto2 = new BarGauge(30, 250);157 hpNaytto2 = new ProgressBar(30, 250); 137 158 hpNaytto2.Angle = Angle.FromDegrees(90); 138 159 hpNaytto2.BarColor = Color.LightGreen; … … 145 166 void LisaaLaskurit() 146 167 { 147 pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 1 00.0);148 pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 1 00.0);168 pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 175.0); 169 pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 175.0); 149 170 pelaajan1Pisteet.UpperLimit += (laskuri1_UpperLimit); 150 171 pelaajan2Pisteet.UpperLimit += (laskuri2_UpperLimit); … … 213 234 void lisaaPelaajat() 214 235 { 215 pelaaja1 = new P latformCharacter(40, 40, Shape.Circle);236 pelaaja1 = new Pelaaja(40, 40, Shape.Circle); 216 237 pelaaja1.Image = norsu; 217 238 pelaaja1.X = -700; 218 pelaaja1. Mass = 4;219 pelaaja1. Y = Level.Bottom + 100;220 221 pelaaja2 = new P latformCharacter(40, 40, Shape.Circle);239 pelaaja1.Y = Level.Bottom + 50; 240 pelaaja1.Tag = "pelaaja"; 241 242 pelaaja2 = new Pelaaja(40, 40, Shape.Circle); 222 243 pelaaja2.Image = norsu; 223 244 pelaaja2.X = 700; 224 pelaaja2.Y = Level.Bottom + 100; 245 pelaaja2.Y = Level.Bottom + 50; 246 pelaaja2.Tag = "pelaaja"; 225 247 226 248 HitPoint1.MaxValue = 100; … … 309 331 } 310 332 311 void keraaAse(PhysicsObject ase, PhysicsObject kohde) 312 { 313 if (kohde is PlatformCharacter) 314 { 315 Weapon ase2 = null; 316 317 if (kohde == pelaaja1) 318 { 319 if (pelaaja1asevaihto == false) 320 return; 321 322 pelaaja1asevaihto = false; 323 324 ase2 = LuoAse(ase, pelaaja1); 325 VaihdaAse(ase2, pelaaja1); 326 } 327 328 if (kohde == pelaaja2) 329 { 330 if (pelaaja2asevaihto == false) 331 return; 332 333 pelaaja2asevaihto = false; 334 335 ase2 = LuoAse(ase, pelaaja2); 336 337 VaihdaAse(ase2, pelaaja2); 338 } 339 340 Timer.SingleShot(1.0, delegate { salliAseenvaihto(kohde); }); 341 342 //Timer ajastin = new Timer(); 343 //ajastin.Interval = 1; 344 //ajastin.Tag = collision.Other; 345 //ajastin.Trigger += new Timer.TriggerHandler(salliAseenvaihto); 346 //ajastin.Start(); 347 //AddTimer(ajastin); 348 349 // Pelaaja törmäsi aseeseen 350 351 352 353 /* PlatformCharacter pelaaja = (PlatformCharacter)collision.Other; 354 if (ase.Owner != null) 355 { 356 return; 357 } 358 pelaaja.UnequipWeapon(); 359 Weapon vanhaAse = pelaaja.Weapon; 360 vanhaAse.RemoveFromOwner(); 361 vanhaAse.X = pelaaja.X + vanhaAse.Width; 362 vanhaAse.Y = pelaaja.Y; 363 vanhaAse.Visible = true; 364 vanhaAse.Hit(new Vector(100, 20)); 365 pelaaja.Weapon = ase; 366 pelaaja.EquipWeapon(); 367 pelaaja.Weapon.Texture = ase.Texture; 368 naytaTiedot(); */ 369 } 370 } 371 372 private void VaihdaAse(Weapon ase, PlatformCharacter pelaaja) 373 { 374 /*if (ase..Owner != null) 375 { 376 return; 377 }*/ 378 //pelaaja..UnequipWeapon(); 379 Weapon vanhaAse = pelaaja.Weapon; 333 void keraaAse(PhysicsObject ase, Pelaaja pelaaja) 334 { 335 Weapon ase2 = null; // 336 337 if (!pelaaja.voikoPoimiaAseen) return; 338 339 ase.Destroy(); 340 341 if (pelaaja == pelaaja1) 342 { 343 //PudotaAse(pelaaja1); 344 VaihdaAse(pelaaja1); // tiputtaa vanhan aseen maahan 345 ase2 = LuoAse(ase, pelaaja1); // ase2 on uusi ase 346 347 } 348 349 if (pelaaja == pelaaja2) 350 { 351 //PudotaAse(pelaaja2); 352 353 VaihdaAse(pelaaja2); // tiputtaa vanhan aseen maahan 354 ase2 = LuoAse(ase, pelaaja2); 355 } 356 357 naytaTiedot(); 358 //Timer ajastin = new Timer(); 359 //ajastin.Interval = 1; 360 //ajastin.Tag = collision.Other; 361 //ajastin.Trigger += new Timer.TriggerHandler(salliAseenvaihto); 362 //ajastin.Start(); 363 //AddTimer(ajastin); 364 365 // Pelaaja törmäsi aseeseen 366 367 368 369 /* PlatformCharacter pelaaja = (PlatformCharacter)collision.Other; 370 if (ase.Owner != null) 371 { 372 return; 373 } 374 pelaaja.UnequipWeapon(); 375 Weapon vanhaAse = pelaaja.Weapon; 376 vanhaAse.RemoveFromOwner(); 377 vanhaAse.X = pelaaja.X + vanhaAse.Width; 378 vanhaAse.Y = pelaaja.Y; 379 vanhaAse.Visible = true; 380 vanhaAse.Hit(new Vector(100, 20)); 381 pelaaja.Weapon = ase; 382 pelaaja.EquipWeapon(); 383 pelaaja.Weapon.Texture = ase.Texture; 384 */ 385 386 } 387 388 /*private void PudotaAse(PlatformCharacter pelaaja) 389 { 390 Weapon tiputettu = new Weapon(pelaaja.Weapon.Width, pelaaja.Weapon.Height); 391 tiputettu.Position = pelaaja.Position; 392 393 Add(tiputettu); 394 395 }*/ 396 397 private void VaihdaAse(Pelaaja pelaaja) 398 { 399 pelaaja.voikoPoimiaAseen = false; 400 Timer.SingleShot(1.0, delegate { pelaaja.voikoPoimiaAseen = true; }); 401 String aseenTagi = pelaaja.Weapon.Tag.ToString(); 402 Vector koko = pelaaja.Weapon.Size; 403 Vector paikka = pelaaja.Position; 404 405 PhysicsObject tiputettuAse = new PhysicsObject(koko.X, koko.Y); 406 tiputettuAse.Position = paikka; 407 tiputettuAse.Tag = aseenTagi; 408 tiputettuAse.CollisionIgnoreGroup = 1; 409 pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 1; 410 Timer.SingleShot(1.0, delegate { 411 tiputettuAse.CollisionIgnoreGroup = 0; 412 pelaaja.CollisionIgnoreGroup = 0; 413 }); 414 //tiputettuAse.IgnoresCollisionWith(pelaaja2); 415 Add(tiputettuAse); 416 tiputettuAse.Image = pelaaja.Weapon.Image; 417 //tiputettuAse.Hit(new Vector(0, 100)); 418 AddCollisionHandler<PhysicsObject, Pelaaja>(tiputettuAse, "pelaaja", keraaAse); 419 420 //naytaTiedot(); 421 //pelaaja.UnequipWeapon(); 422 //Weapon vanhaAse = pelaaja.Weapon; 380 423 //vanhaAse.RemoveFromOwner(); 381 vanhaAse.X = pelaaja.X + vanhaAse.Width; 382 vanhaAse.Y = pelaaja.Y; 424 //vanhaAse.X = pelaaja.X + vanhaAse.Width; 425 //vanhaAse.Y = pelaaja.Y; 426 383 427 //vanhaAse.Visible = true; 384 428 //vanhaAse.Hit(new Vector(100, 20)); 385 pelaaja.Weapon = ase; 386 // pelaaja..EquipWeapon(); 387 // pelaaja.Weapon.Texture = ase.Texture; 388 389 390 // naytaTiedot(); 391 } 392 393 private Weapon LuoAse(PhysicsObject ase, PlatformCharacter pelaaja) 429 //pelaaja.Weapon = ase; 430 431 // pelaaja..EquipWeapon(); 432 // pelaaja.Weapon.Texture = ase.Texture; 433 434 435 436 } 437 438 void KranaattiOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 439 { 440 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja") 441 { 442 ammus.Destroy(); 443 if (kohde == pelaaja1) { HitPoint1.Value -= 50; } 444 if (kohde == pelaaja2) { HitPoint2.Value -= 50; } 445 } 446 } 447 448 449 void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 450 { 451 ammus.Destroy(); 452 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja") 453 { 454 if (kohde == pelaaja1) { HitPoint1.Value -= 15; } 455 if (kohde == pelaaja2) { HitPoint2.Value -= 15; } 456 } 457 } 458 void KivaariOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 459 { 460 ammus.Destroy(); 461 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja") 462 { 463 if (kohde == pelaaja1) { HitPoint1.Value -= 10; } 464 if (kohde == pelaaja2) { HitPoint2.Value -= 10; } 465 } 466 } 467 void MagnumOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 468 { 469 ammus.Destroy(); 470 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja") 471 { 472 if (kohde == pelaaja1) { HitPoint1.Value -= 25; } 473 if (kohde == pelaaja2) { HitPoint2.Value -= 25; } 474 } 475 } 476 void HaulikkoOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) 477 { 478 ammus.Destroy(); 479 if (kohde.Tag.ToString() == "pelaaja") 480 { 481 if (kohde == pelaaja1) { HitPoint1.Value -= 40; } 482 if (kohde == pelaaja2) { HitPoint2.Value -= 40; } 483 } 484 } 485 486 private Weapon LuoAse(PhysicsObject ase, Pelaaja pelaaja) 394 487 { 395 488 Weapon ase2 = null; 396 489 397 490 if (ase.Tag.ToString() == "Kivääri") 398 { 399 ase2 = new AssaultRifle(10, 10); 400 ase2.FireRate = 5; 401 //kivaari.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 402 //kivaari.Mass = 0.1; 403 ase2.Tag = "Kivääri"; 404 pelaaja.Add(ase2); 405 } 491 { 492 ase2 = new AssaultRifle(39, 13); 493 ase2.FireRate = 5; 494 ase2.ProjectileCollision = KivaariOsui; 495 //kivaari.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 496 //kivaari.Mass = 0.1; 497 ase2.Tag = "Kivääri"; 498 ase2.Image = kivaarinkuva; 499 //pelaaja.Add(ase2); 500 pelaaja.Weapon = ase2; 501 } 406 502 if (ase.Tag.ToString() == "Magnum") 407 { 408 ase2 = new AssaultRifle(10, 10); 409 ase2.FireRate = 1; 410 //magnum.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 411 //magnum.Mass = 0.1; 412 ase2.Tag = "Magnum"; 413 ase2.Image = magnumkuva; 414 //magnum.Shape = Shapes.CreateFromTexture(magnumtexture, new Vector(magnumtexture.Width, magnumtexture.Height), 100); 415 //magnum.Size = new Vector(magnumtexture.Width, magnumtexture.Height); 416 //magnum.UpdateShapeFromSize(); 417 //magnum.AmmoType.Damage = new Damage(20); 418 pelaaja.Add(ase2); 419 } 503 { 504 ase2 = new AssaultRifle(17, 12); 505 ase2.FireRate = 1; 506 ase2.ProjectileCollision = MagnumOsui; 507 //magnum.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 508 //magnum.Mass = 0.1; 509 ase2.Tag = "Magnum"; 510 ase2.Image = magnumkuva; 511 ase2.X = 10; 512 ase2.Y = 10; 513 //magnum.Shape = Shapes.CreateFromTexture(magnumtexture, new Vector(magnumtexture.Width, magnumtexture.Height), 100); 514 //magnum.Size = new Vector(magnumtexture.Width, magnumtexture.Height); 515 //magnum.UpdateShapeFromSize(); 516 //magnum.AmmoType.Damage = new Damage(20); 517 // pelaaja.Add(ase2); 518 pelaaja.Weapon = ase2; 519 } 420 520 421 521 if (ase.Tag.ToString() == "Haulikko") 422 { 423 ase2 = new AssaultRifle(10, 10); 424 ase2.FireRate = 0.75; 425 //haulikko.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 426 //haulikko.Mass = 0.1; 427 ase2.Tag = "Haulikko"; 428 //haulikko.AmmoType.Damage = new Damage(35); 429 //haulikko.AmmoType.ClusterArc = 3; 430 ase2.Image = haulikonkuva; 431 pelaaja.Add(ase2); 432 } 522 { 523 ase2 = new AssaultRifle(39, 13); 524 ase2.FireRate = 0.75; 525 ase2.ProjectileCollision = HaulikkoOsui; 526 //haulikko.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 527 //haulikko.Mass = 0.1; 528 ase2.Tag = "Haulikko"; 529 //haulikko.AmmoType.Damage = new Damage(35); 530 //haulikko.AmmoType.ClusterArc = 3; 531 ase2.Image = haulikonkuva; 532 //pelaaja.Add(ase2); 533 pelaaja.Weapon = ase2; 534 } 433 535 434 536 if (ase.Tag.ToString() == "Kranaatinheitin") 435 { 436 ase2 = new Cannon(10, 10); 437 ase2.FireRate = 0.2; 438 //kranaatinheitin.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 439 //kranaatinheitin.Mass = 0.1; 440 //kranaatinheitin.Power = new Meter<double>(5000, 0, 5000); 441 ase2.Tag = "Kranaatinheitin"; 442 ase2.Image = kranaatinheittimenkuva; 443 //kranaatinheitin.Shape = Shapes.CreateFromTexture(grenade, new Vector(grenade.Width, grenade.Height), 100); 444 //kranaatinheitin.Size = new Vector(grenade.Width, grenade.Height); 445 //kranaatinheitin.UpdateShapeFromSize(); 446 pelaaja.Add(ase2); 447 } 537 { 538 ase2 = new Cannon(37, 19); 539 ase2.FireRate = 0.5; 540 ase2.ProjectileCollision = KranaattiOsui; 541 //kranaatinheitin.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 542 //kranaatinheitin.Mass = 0.1; 543 //kranaatinheitin.Power = new Meter<double>(5000, 0, 5000); 544 ase2.Tag = "Kranaatinheitin"; 545 ase2.Image = kranaatinheittimenkuva; 546 //kranaatinheitin.Shape = Shapes.CreateFromTexture(grenade, new Vector(grenade.Width, grenade.Height), 100); 547 //kranaatinheitin.Size = new Vector(grenade.Width, grenade.Height); 548 //kranaatinheitin.UpdateShapeFromSize(); 549 //pelaaja.Add(ase2); 550 pelaaja.Weapon = ase2; 551 } 448 552 449 553 if (ase.Tag.ToString() == "Pistooli") 450 554 { 451 ase2 = new AssaultRifle(1 0, 10);555 ase2 = new AssaultRifle(16, 11); 452 556 ase2.FireRate = 2; 557 ase2.ProjectileCollision = AmmusOsui; 453 558 //pelaaja1.Weapon.Mass = 0.1; 454 559 //pelaaja1.EquipWeapon(); … … 459 564 //pelaaja1.Weapon.UpdateShapeFromSize(); 460 565 ase2.Image = pistoolinkuva; 461 pelaaja.Add(ase2); 566 //pelaaja.Add(ase2); 567 pelaaja.Weapon = ase2; 462 568 } 463 569 return ase2; 464 465 }466 467 468 469 void salliAseenvaihto(PhysicsObject kohde)470 {471 if (kohde == pelaaja1)472 {473 pelaaja1asevaihto = true;474 }475 else if (kohde == pelaaja2)476 {477 pelaaja2asevaihto = true;478 }479 }480 481 bool OnkoPelaaja(PhysicsObject olio)482 {483 return (olio == pelaaja1 || olio == pelaaja2);484 570 } 485 571 … … 487 573 { 488 574 //Täällä lisätään ase kenttään 489 Bullet luoti = new Bullet(1);575 /*Bullet luoti = new Bullet(1); 490 576 Bullet luoti2 = new Bullet(1); 491 577 Bullet hauli = new Bullet(1); … … 493 579 Grenade kranaatti = new Grenade(1); 494 580 kranaatti.Explosion = new Explosion(20); 495 // kranaatti.ExplodeCondition = OnkoPelaaja; TODO: räjähtää kun osuu pelaajaan!496 497 /*498 Texture2D shotgun = Content.Load<Texture2D>("shotgun");499 Texture2D grenade = Content.Load<Texture2D>("grenade");500 Texture2D magnumtexture = Content.Load<Texture2D>("magnum");501 581 */ 502 503 PhysicsObject kivaari = new PhysicsObject(10, 10); 582 // kranaatti.ExplodeCondition = OnkoPelaaja; TODO: räjähtää kun osuu pelaajaan! 583 584 PhysicsObject kivaari = new PhysicsObject(39, 13); 504 585 kivaari.X = 200; 505 kivaari.Y = -1 00;586 kivaari.Y = -150; 506 587 //kivaari.FireRate = 5; 507 588 //kivaari.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 508 589 //kivaari.Mass = 0.1; 509 590 kivaari.Tag = "Kivääri"; 591 kivaari.Image = kivaarinkuva; 510 592 Add(kivaari); 511 593 512 PhysicsObject magnum = new PhysicsObject(1 0, 10);594 PhysicsObject magnum = new PhysicsObject(17, 12); 513 595 magnum.X = 0; 514 magnum.Y = -3 00;596 magnum.Y = -350; 515 597 //magnum.FireRate = 1; 516 598 //magnum.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; … … 524 606 Add(magnum); 525 607 526 PhysicsObject haulikko = new PhysicsObject( 10, 10);608 PhysicsObject haulikko = new PhysicsObject(39, 13); 527 609 haulikko.X = -550; 528 haulikko.Y = 0;610 haulikko.Y = -150; 529 611 //haulikko.FireRate = 0.75; 530 612 //haulikko.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; … … 536 618 Add(haulikko); 537 619 538 PhysicsObject kranaatinheitin = new PhysicsObject( 10, 10);539 kranaatinheitin.X = - 200;620 PhysicsObject kranaatinheitin = new PhysicsObject(37, 19); 621 kranaatinheitin.X = -180; 540 622 kranaatinheitin.Y = -100; 541 // kranaatinheitin.FireRate = 0.2;623 // kranaatinheitin.FireRate = 0.2; 542 624 //kranaatinheitin.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 543 625 //kranaatinheitin.Mass = 0.1; … … 551 633 552 634 //Lisää myös törmäyksen käsittelijä aseelle, jossa kutsutaan keraaAse -aliohjelmaa 553 AddCollisionHandler(kivaari, keraaAse); 554 AddCollisionHandler (haulikko, keraaAse);555 AddCollisionHandler (kranaatinheitin, keraaAse);556 AddCollisionHandler (magnum, keraaAse);557 635 636 AddCollisionHandler<PhysicsObject, Pelaaja>(kivaari, "pelaaja", keraaAse); 637 AddCollisionHandler<PhysicsObject, Pelaaja>(haulikko, "pelaaja", keraaAse); 638 AddCollisionHandler<PhysicsObject, Pelaaja>(kranaatinheitin, "pelaaja", keraaAse); 639 AddCollisionHandler<PhysicsObject, Pelaaja>(magnum, "pelaaja", keraaAse); 558 640 } 559 641 … … 561 643 { 562 644 Bullet luoti = new Bullet(1); 563 PhysicsObject pistol1 = new PhysicsObject(1 0, 10);645 PhysicsObject pistol1 = new PhysicsObject(16, 11); 564 646 pistol1.Image = pistoolinkuva; 565 647 pistol1.Tag = "Pistooli"; 566 648 567 649 LuoAse(pistol1, pelaaja1); 650 LuoAse(pistol1, pelaaja2); 568 651 569 652 //pelaaja1.UnequipWeapon(); 570 /* pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(10, 10);571 pelaaja1.Weapon.FireRate = 2;572 //pelaaja1.Weapon.Mass = 0.1;573 Add(pelaaja1.Weapon);574 //pelaaja1.EquipWeapon();575 //pelaaja1.Weapon.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity;576 pelaaja1.Weapon.Tag = "Pistooli";577 //pelaaja1.Weapon.Shape = Shapes.CreateFromTexture(pistol, new Vector(pistol.Width, pistol.Height), 100);578 //pelaaja1.Weapon.Size = new Vector(pistol.Width, pistol.Height);579 //pelaaja1.Weapon.UpdateShapeFromSize();580 pelaaja1.Weapon.Image = pistoolinkuva;581 AddCollisionHandler(pelaaja1.Weapon, keraaAse);582 583 //pelaaja2.UnequipWeapon();584 pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(10, 10);585 pelaaja2.Weapon.FireRate = 2;586 //pelaaja2.Weapon.Mass = 0.1;587 Add(pelaaja2.Weapon);588 //pelaaja2.EquipWeapon();589 // pelaaja2.Weapon.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity;590 pelaaja2.Weapon.Tag = "Pistooli";591 //pelaaja2.Weapon.Shape = Shapes.CreateFromTexture(pistol, new Vector(pistol.Width, pistol.Height), 100);592 //pelaaja2.Weapon.Size = new Vector(pistol.Width, pistol.Height);593 // pelaaja2.Weapon.UpdateShapeFromSize();594 pelaaja2.Weapon.Image = pistoolinkuva;595 AddCollisionHandler(pelaaja2.Weapon, keraaAse); */653 /* pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(10, 10); 654 pelaaja1.Weapon.FireRate = 2; 655 //pelaaja1.Weapon.Mass = 0.1; 656 Add(pelaaja1.Weapon); 657 //pelaaja1.EquipWeapon(); 658 //pelaaja1.Weapon.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 659 pelaaja1.Weapon.Tag = "Pistooli"; 660 //pelaaja1.Weapon.Shape = Shapes.CreateFromTexture(pistol, new Vector(pistol.Width, pistol.Height), 100); 661 //pelaaja1.Weapon.Size = new Vector(pistol.Width, pistol.Height); 662 //pelaaja1.Weapon.UpdateShapeFromSize(); 663 pelaaja1.Weapon.Image = pistoolinkuva; 664 AddCollisionHandler(pelaaja1.Weapon, keraaAse); 665 666 //pelaaja2.UnequipWeapon(); 667 pelaaja2.Weapon = new AssaultRifle(10, 10); 668 pelaaja2.Weapon.FireRate = 2; 669 //pelaaja2.Weapon.Mass = 0.1; 670 Add(pelaaja2.Weapon); 671 //pelaaja2.EquipWeapon(); 672 // pelaaja2.Weapon.MomentOfInertia = double.PositiveInfinity; 673 pelaaja2.Weapon.Tag = "Pistooli"; 674 //pelaaja2.Weapon.Shape = Shapes.CreateFromTexture(pistol, new Vector(pistol.Width, pistol.Height), 100); 675 //pelaaja2.Weapon.Size = new Vector(pistol.Width, pistol.Height); 676 // pelaaja2.Weapon.UpdateShapeFromSize(); 677 pelaaja2.Weapon.Image = pistoolinkuva; 678 AddCollisionHandler(pelaaja2.Weapon, keraaAse); */ 596 679 } 597 680 … … 617 700 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); 618 701 Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, Ammu, "Ammu", pelaaja2); 702 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, PeliPauselle, "Pysäyttää pelin"); 619 703 620 704 lisaaGamePadNappaimet(ControllerOne, pelaaja1); … … 633 717 } 634 718 719 void PeliPauselle() 720 { 721 MultiSelectWindow PauseValikko = new MultiSelectWindow("Kynäri", 722 "Jatka peliä", "Aloita peli alusta", "Päävalikko", "Lopeta"); 723 Add(PauseValikko); 724 PauseValikko.AddItemHandler(1, uusiPeli); 725 PauseValikko.AddItemHandler(2, LuoAlkuValikko); 726 PauseValikko.AddItemHandler(3, Exit); 727 PauseValikko.DefaultCancel = 0; 728 PauseValikko.Color = Color.Gray; 729 } 730 635 731 // Näppäimiin liitetyt toiminnot alkavat tästä --> 636 732 void liikuta(PlatformCharacter hahmo, Vector voima) … … 643 739 { 644 740 MessageDisplay.Clear(); 645 MessageDisplay.X = -100;741 MessageDisplay.X = 0; 646 742 MessageDisplay.Add("Pelaaja 1: " + pelaaja1.Weapon.Tag); 647 743 MessageDisplay.Add("Pelaaja 2: " + pelaaja2.Weapon.Tag); … … 670 766 //double voima = e.Parameter1.ToDouble(); 671 767 672 /* if (Math.Abs(hahmo.Velocity.Y) > 0.001)673 {674 return;675 }676 */768 /* if (Math.Abs(hahmo.Velocity.Y) > 0.001) 769 { 770 return; 771 } 772 */ 677 773 678 774 if (hahmo.Jump(voima)) -
2012/09-22/SanteriH/Kynari/Kynari/KynariContent/KynariContent.contentproj
r3841 r3916 103 103 </Compile> 104 104 </ItemGroup> 105 <ItemGroup> 106 <Compile Include="assaultrifle.png"> 107 <Name>assaultrifle</Name> 108 <Importer>TextureImporter</Importer> 109 <Processor>TextureProcessor</Processor> 110 </Compile> 111 </ItemGroup> 105 112 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 106 113 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.