Ignore:
Timestamp:
2012-10-20 15:58:03 (8 years ago)
Author:
hniemi
Message:

Tavarat turvaan.

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2012/10-20/LeoL/Super Mario classic/Super Mario classic/Super Mario classic/Super_Mario_classic.cs

    r3861 r3867  
    1414 
    1515    PlatformCharacter pelaaja1; 
    16  
    17     Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); 
    18     Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); 
     16    Image maalinKuva  =  LoadImage("End Block"); 
     17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Mario"); 
     18    Image tahtiKuva = LoadImage("Coin"); 
    1919    // mario = Image.Mirror(pelaajanKuva); 
    2020    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); 
    21  
     21    Image PalikkanKuva = LoadImage("multa"); 
    2222    public override void Begin() 
    2323    { 
    24         Gravity = new Vector(0, -1000); 
     24         
    2525 
    26         LuoKentta(); 
     26        LuoKentta("kentta1"); 
     27 
     28    } 
     29 
     30    void LuoKentta(string kenttatiedosto) 
     31    { 
     32        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttatiedosto); 
     33        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
     34        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
     35        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
     36        kentta.SetTileMethod('E', LisaaMaali); 
     37        kentta.SetTileMethod('s', LisaaDeath); 
     38        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
     39        Level.CreateBorders(); 
     40        Level.Background.CreateGradient(Color.Brown 
     41            , Color.Black); 
     42 
    2743        LisaaNappaimet(); 
    2844 
     
    3046        Camera.ZoomFactor = 1.2; 
    3147        Camera.StayInLevel = true; 
     48 
     49        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    3250    } 
    33  
    34     void LuoKentta() 
     51    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    3552    { 
    36         TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); 
    37         kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); 
    38         kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); 
    39         kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); 
    40         kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); 
    41         Level.CreateBorders(); 
    42         Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); 
     53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
     54        taso.Position = paikka; 
     55        taso.Image = maalinKuva; 
     56        Add(taso); 
     57        taso.Tag = "End block"; 
    4358    } 
    44  
    4559    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
    4660    { 
    4761        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); 
    4862        taso.Position = paikka; 
    49         taso.Color = Color.Green; 
     63        taso.Image = PalikkanKuva; 
    5064        Add(taso); 
    51     } 
     65    }    
    5266 
    5367    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) 
     
    5771        tahti.Position = paikka; 
    5872        tahti.Image = tahtiKuva; 
    59         tahti.Tag = "tahti"; 
     73        tahti.Tag = "coin"; 
    6074        Add(tahti); 
    6175    } 
     
    6781        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    6882        pelaaja1.Image = pelaajanKuva; 
    69         AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); 
     83        AddCollisionHandler(pelaaja1, "coin", TormaaTahteen); 
     84        AddCollisionHandler(pelaaja1, "End block", TormaaMaaliin); 
    7085        Add(pelaaja1); 
    7186    } 
     
    102117    { 
    103118        maaliAani.Play(); 
    104         MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); 
     119        MessageDisplay.Add("You have a coin"); 
    105120        tahti.Destroy(); 
    106121    } 
     122 
     123    void TormaaMaaliin(PhysicsObject maali, PhysicsObject tormaaja) 
     124    { 
     125        ClearAll(); 
     126        LuoKentta("kentta2");  
     127    } 
     128 
    107129} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.