Changeset 3827
- Timestamp:
- 2012-09-22 15:26:51 (7 years ago)
- Location:
- 2012/26/EliasY/test1
- Files:
-
- 2 added
- 13 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
2012/26/EliasY/test1/test1/test1/bin/x86/Debug/Jypeli.xml
r3311 r3827 125 125 <param name="width">Leveyden muutos</param> 126 126 <param name="height">Korkeuden muutos</param> 127 <returns></returns> 128 </member> 129 <member name="M:Jypeli.Assets.CollisionHandler.ShowMessage(System.String)"> 130 <summary> 131 NÀyttÀÀ viestin MessageDisplayssÀ. 132 </summary> 133 <param name="message">Viesti.</param> 127 134 <returns></returns> 128 135 </member> … … 314 321 </member> 315 322 <member name="E:Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.Destroyed"> 316 <summary> 323 <summary> 317 324 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. 318 325 </summary> … … 452 459 <param name="file"></param> 453 460 </member> 461 <member name="M:Jypeli.GameObject.MirrorImage"> 462 <summary> 463 KÀÀntÀÀ olion kuvan vaakasuunnassa. 464 </summary> 465 </member> 466 <member name="M:Jypeli.GameObject.FlipImage"> 467 <summary> 468 KÀÀntÀÀ olion kuvan pystysuunnassa. 469 </summary> 470 </member> 454 471 <member name="M:Jypeli.GameObject.Add(Jypeli.GameObject)"> 455 472 <summary> … … 553 570 </summary> 554 571 </member> 572 <member name="M:Jypeli.GameObject.Oscillate(Jypeli.Vector,System.Double,System.Double,System.Double,System.Double)"> 573 <summary> 574 Laittaa kappaleen vÀrÀhtelemÀÀn edestakaisin nykyisen paikkansa ympÀrillÀ tietyn akselin suuntaisesti. 575 </summary> 576 <param name="axis">Akseli, jonka suunnassa vÀrÀhdellÀÀn. Pituudella ei vÀliÀ, vain suunnalla.</param> 577 <param name="amplitude">Amplitudi eli ÀÀripÀiden vÀlinen etÀisyys.</param> 578 <param name="frequency">Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa vÀrÀhdellÀÀn.</param> 579 <param name="phase">Vaihe, eli mistÀ kohtaa jaksoa aloitetaan. VaihteluvÀli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto)</param> 580 <param name="damping">Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitÀ suurempi niin sitÀ nopeammin vaimenee.</param> 581 </member> 582 <member name="M:Jypeli.GameObject.OscillateAngle(System.Double,Jypeli.UnlimitedAngle,System.Double,System.Double)"> 583 <summary> 584 Laittaa kappaleen kulman vÀrÀhtelemÀÀn edestakaisin. 585 </summary> 586 <param name="direction">VÀrÀhtelyn suunta (1 = myötÀpÀivÀÀn, -1 = vastapÀivÀÀn)</param> 587 <param name="amplitude">Amplitudi eli ÀÀripÀiden vÀlinen etÀisyys (radiaaneina).</param> 588 <param name="frequency">Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa vÀrÀhdellÀÀn.</param> 589 <param name="damping">Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitÀ suurempi niin sitÀ nopeammin vaimenee.</param> 590 </member> 591 <member name="M:Jypeli.GameObject.SetEquilibrium"> 592 <summary> 593 Asettaa uuden tasapainoaseman vÀrÀhtelyille. 594 </summary> 595 </member> 596 <member name="M:Jypeli.GameObject.ClearOscillations"> 597 <summary> 598 Poistaa kaikki vÀrÀhtelyt kappaleelta. 599 </summary> 600 </member> 601 <member name="M:Jypeli.GameObject.Stop"> 602 <summary> 603 PysÀyttÀÀ kaiken liikkeen. 604 </summary> 605 </member> 555 606 <member name="M:Jypeli.GameObject.Destroy"> 556 607 <summary> … … 687 738 </summary> 688 739 </member> 740 <member name="T:Jypeli.IPhysicsObjectInternal"> 741 <summary> 742 Jypelin sisÀiset metodit ja propertyt joihin kÀyttÀjÀn ei tarvitse 743 pÀÀstÀ kÀsiksi kuuluvat tÀhÀn luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat 744 IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. 745 Ota tÀmÀ huomioon jos aiot tehdÀ oman olion joka toteuttaa suoraan 746 IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. 747 <example> 748 void UpdateObject(IPhysics obj) 749 { 750 ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); 751 } 752 </example> 753 </summary> 754 </member> 689 755 <member name="T:Jypeli.IPhysicsObject"> 690 756 <summary> 691 757 Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. 758 </summary> 759 </member> 760 <member name="T:Jypeli.DelayedDestroyable"> 761 <summary> 762 Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestÀÀ seuraavaan pÀivitykseen. 692 763 </summary> 693 764 </member> … … 743 814 </summary> 744 815 </member> 816 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopAxial(Jypeli.Vector)"> 817 <summary> 818 PysÀyttÀÀ liikkeen akselin suunnassa. 819 </summary> 820 <param name="axis">Akseli vektorina (ei vÀliÀ pituudella)</param> 821 </member> 822 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.StopAngular"> 823 <summary> 824 PysÀyttÀÀ kaiken pyörimisliikkeen. 825 </summary> 826 </member> 745 827 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Move(Jypeli.Vector)"> 746 828 <summary> … … 748 830 </summary> 749 831 <param name="movement">Vektori, joka mÀÀrittÀÀ kuinka paljon siirretÀÀn.</param> 832 </member> 833 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Throw(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.Angle,System.Double,System.Double,System.Int32)"> 834 <summary> 835 HeittÀÀ kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. 836 </summary> 837 <param name="obj">HeitettÀvÀ kappale</param> 838 <param name="angle">Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös)</param> 839 <param name="force">Heiton voimakkuus</param> 840 <param name="distanceChange">Kuinka paljon heitettÀvÀn kappaleen etÀisyyteen lisÀtÀÀn (oletus 0)</param> 841 <param name="layer">Pelimaailman kerros</param> 750 842 </member> 751 843 <member name="F:Jypeli.PhysicsObject.ActiveForces"> … … 786 878 Initializes the object with the given physics shape. The size of 787 879 the physicsShape must be the one given. 788 </summary>789 </member>790 <member name="M:Jypeli.PhysicsObject.Destroy">791 <summary>792 Tuhoaa olion.793 880 </summary> 794 881 </member> … … 947 1034 huomiotta. Vaikuttaa esim. painovoimaan, mutta ei törmÀyksiin. 948 1035 </summary> 1036 </member> 1037 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.IsDestroying"> 1038 <summary> 1039 Onko olio tuhoutumassa. 1040 </summary> 1041 </member> 1042 <member name="E:Jypeli.PhysicsObject.Destroying"> 1043 <summary> 1044 Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. 1045 </summary> 949 1046 </member> 950 1047 <member name="P:Jypeli.PhysicsObject.CanRotate"> … … 1023 1120 <param name="speed">LÀhtönopeus.</param> 1024 1121 </member> 1025 <member name="M:PlatformCharacter2.Throw(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.Angle,System.Double)">1026 <summary>1027 HeittÀÀ kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.1028 </summary>1029 <param name="obj">HeitettÀvÀ kappale</param>1030 <param name="angle">Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös)</param>1031 <param name="force">Heiton voimakkuus</param>1032 </member>1033 <member name="M:PlatformCharacter2.Throw(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.Angle,System.Double,System.Int32)">1034 <summary>1035 HeittÀÀ kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.1036 </summary>1037 <param name="obj">HeitettÀvÀ kappale</param>1038 <param name="angle">Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös)</param>1039 <param name="force">Heiton voimakkuus</param>1040 <param name="layer">Pelimaailman kerros</param>1041 </member>1042 1122 <member name="M:PlatformCharacter2.Update(Jypeli.Time)"> 1043 1123 <summary> … … 1195 1275 </summary> 1196 1276 </member> 1277 <member name="P:Jypeli.PlatformWandererBrain.JumpSpeed"> 1278 <summary> 1279 Hyppynopeus. 1280 </summary> 1281 </member> 1197 1282 <member name="P:Jypeli.PlatformWandererBrain.Speed"> 1198 1283 <summary> … … 1200 1285 </summary> 1201 1286 </member> 1287 <member name="P:Jypeli.PlatformWandererBrain.FallsOffPlatforms"> 1288 <summary> 1289 Tippuuko aivojen omistaja tasojen reunoilta. 1290 </summary> 1291 </member> 1292 <member name="P:Jypeli.PlatformWandererBrain.TriesToJump"> 1293 <summary> 1294 YrittÀÀkö aivojen omistaja hypÀtÀ esteen pÀÀlle kun se kÀvelee esteeseen. 1295 </summary> 1296 </member> 1202 1297 <member name="T:Jypeli.AbstractMoverBrain"> 1203 1298 <summary> … … 1210 1305 </summary> 1211 1306 <value>Nopeus.</value> 1307 </member> 1308 <member name="P:Jypeli.AbstractMoverBrain.TurnWhileMoving"> 1309 <summary> 1310 KÀÀnnytÀÀnkö siihen suuntaan mihin liikutaan. 1311 </summary> 1212 1312 </member> 1213 1313 <member name="T:Jypeli.FollowerBrain"> … … 1379 1479 </summary> 1380 1480 </member> 1481 <member name="F:Jypeli.ButtonState.Irrelevant"> 1482 <summary> 1483 Ei vÀliÀ. 1484 </summary> 1485 </member> 1381 1486 <member name="F:Jypeli.ButtonState.Released"> 1382 1487 <summary> … … 1550 1655 <param name="score">PistemÀÀrÀ.</param> 1551 1656 </member> 1657 <member name="T:Jypeli.UnlimitedAngle"> 1658 <summary> 1659 Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). 1660 Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg 1661 </summary> 1662 </member> 1663 <member name="F:Jypeli.UnlimitedAngle.Zero"> 1664 <summary> 1665 Nollakulma. 1666 </summary> 1667 </member> 1668 <member name="F:Jypeli.UnlimitedAngle.RightAngle"> 1669 <summary> 1670 Suora kulma (90 astetta). 1671 </summary> 1672 </member> 1673 <member name="F:Jypeli.UnlimitedAngle.StraightAngle"> 1674 <summary> 1675 Oikokulma (180 astetta). 1676 </summary> 1677 </member> 1678 <member name="F:Jypeli.UnlimitedAngle.FullAngle"> 1679 <summary> 1680 TÀysikulma (360 astetta). 1681 </summary> 1682 </member> 1683 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Addition(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1684 <summary> 1685 Laskee kaksi kulmaa yhteen. 1686 </summary> 1687 <param name="a">Kulma.</param> 1688 <param name="b">Kulma.</param> 1689 <returns>Kulmien summa.</returns> 1690 </member> 1691 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Subtraction(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1692 <summary> 1693 VÀhentÀÀ jÀlkimmÀisen kulman ensimmÀisestÀ. 1694 </summary> 1695 <param name="a">Kulma.</param> 1696 <param name="b">Kulma.</param> 1697 <returns>Kulmien erotus.</returns> 1698 </member> 1699 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_UnaryNegation(Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1700 <summary> 1701 Ottaa kulman vastakulman. 1702 </summary> 1703 <param name="a">Kulma.</param> 1704 </member> 1705 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Multiply(System.Double,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1706 <summary> 1707 Kertoo kulman reaaliluvulla. 1708 </summary> 1709 <param name="a">Reaaliluku.</param> 1710 <param name="b">Kulma.</param> 1711 <returns>Kulma.</returns> 1712 </member> 1713 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Multiply(Jypeli.UnlimitedAngle,System.Double)"> 1714 <summary> 1715 Kertoo kulman reaaliluvulla. 1716 </summary> 1717 <param name="a">Kulma.</param> 1718 <param name="b">Reaaliluku.</param> 1719 <returns>Kulma.</returns> 1720 </member> 1721 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Division(Jypeli.UnlimitedAngle,System.Double)"> 1722 <summary> 1723 Jakaa kulman reaaliluvulla. 1724 </summary> 1725 <param name="a">Kulma.</param> 1726 <param name="b">Reaaliluku.</param> 1727 <returns>Kulma.</returns> 1728 </member> 1729 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Equality(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1730 <summary> 1731 Vertaa kahden kulman yhtÀsuuruutta. 1732 </summary> 1733 <param name="a">Kulma.</param> 1734 <param name="b">Kulma.</param> 1735 <returns>YhtÀsuuruus.</returns> 1736 </member> 1737 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Inequality(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1738 <summary> 1739 Vertaa kahden kulman erisuuruutta. 1740 </summary> 1741 <param name="a">Kulma.</param> 1742 <param name="b">Kulma.</param> 1743 <returns>Erisuuruus.</returns> 1744 </member> 1745 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_LessThan(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1746 <summary> 1747 Vertaa ensimmÀisen kulman suuremmuutta toiseen. 1748 </summary> 1749 <param name="a">Kulma.</param> 1750 <param name="b">Kulma.</param> 1751 <returns><c>true</c> jos suurempi, <c>false</c> jos pienempi tai yhtÀsuuri.</returns> 1752 </member> 1753 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_LessThanOrEqual(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1754 <summary> 1755 Vertaa ensimmÀisen kulman suuremmuutta/yhtÀsuuruutta toiseen. 1756 </summary> 1757 <param name="a">Kulma.</param> 1758 <param name="b">Kulma.</param> 1759 <returns><c>true</c> jos suurempi tai yhtÀsuuri, <c>false</c> jos pienempi.</returns> 1760 </member> 1761 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_GreaterThan(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1762 <summary> 1763 Vertaa ensimmÀisen kulman pienemmyyttÀ toiseen. 1764 </summary> 1765 <param name="a">Kulma.</param> 1766 <param name="b">Kulma.</param> 1767 <returns><c>true</c> jos pienempi, <c>false</c> jos suurempi tai yhtÀsuuri.</returns> 1768 </member> 1769 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_GreaterThanOrEqual(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1770 <summary> 1771 Vertaa ensimmÀisen kulman pienemmyyttÀ/yhtÀsuuruutta toiseen. 1772 </summary> 1773 <param name="a">Kulma.</param> 1774 <param name="b">Kulma.</param> 1775 <returns><c>true</c> jos pienempi tai yhtÀsuuri, <c>false</c> jos suurempi.</returns> 1776 </member> 1777 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.op_Explicit(Jypeli.UnlimitedAngle)~Jypeli.Angle"> 1778 <summary> 1779 Rajoittaa kulman tyyppimuunnoksena. 1780 </summary> 1781 <param name="angle">Rajoittamaton kulma</param> 1782 <returns>Rajoitettu kulma</returns> 1783 </member> 1784 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.Sum(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.Angle)"> 1785 <summary> 1786 Laskee yhteen rajoittamattoman ja rajoitetun kulman, palauttaen rajoittamattoman kulman. 1787 </summary> 1788 <param name="a">Rajoittamaton kulma</param> 1789 <param name="b">Rajoitettu kulma</param> 1790 <returns>Rajoittamaton kulma</returns> 1791 </member> 1792 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.Sum(Jypeli.Angle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 1793 <summary> 1794 Laskee yhteen rajoitetun ja rajoittamattoman kulman, palauttaen rajoittamattoman kulman. 1795 </summary> 1796 <param name="a">Rajoitettu kulma</param> 1797 <param name="b">Rajoittamaton kulma</param> 1798 <returns>Rajoittamaton kulma</returns> 1799 </member> 1800 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.Limit"> 1801 <summary> 1802 Palauttaa kulman rajoitettuna vÀlille -180 ja 180 astetta. 1803 </summary> 1804 </member> 1805 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.FromRadians(System.Double)"> 1806 <summary> 1807 Luo kulman annettujen radiaanien mukaan. 1808 </summary> 1809 <param name="radian">Radiaanit.</param> 1810 </member> 1811 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.FromDegrees(System.Double)"> 1812 <summary> 1813 Luo kulman annettujen asteiden mukaan. 1814 </summary> 1815 <param name="degree">Asteet.</param> 1816 </member> 1817 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.DegreeToRadian(System.Double)"> 1818 <summary> 1819 Muuttaa asteet radiaaneiksi. 1820 </summary> 1821 <param name="degree">Asteet.</param> 1822 <returns></returns> 1823 </member> 1824 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.RadianToDegree(System.Double)"> 1825 <summary> 1826 Muuttaa radiaanit asteiksi. 1827 </summary> 1828 <param name="radian">Radiaanit.</param> 1829 <returns></returns> 1830 </member> 1831 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.GetHashCode"> 1832 <summary> 1833 Palauttaa kulmaa yksilöivÀn luvun, tÀssÀ tapauksessa kulman asteluvun. 1834 </summary> 1835 <returns> 1836 Kokonaisluku. 1837 </returns> 1838 </member> 1839 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.Equals(System.Object)"> 1840 <summary> 1841 Tarkistaa kahden kulman yhtÀsuuruuden. Jos parametrinÀ annetaan jotain muuta kuin kulma, tulos on aina epÀtosi. 1842 </summary> 1843 <param name="obj">Toinen kulma.</param> 1844 <returns></returns> 1845 </member> 1846 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.GetPositiveRadians"> 1847 <summary> 1848 Palauttaa kulman radiaaneina siten, ettÀ se on aina positiivinen. 1849 Hyödyllinen esimerkiksi ympyrÀn kaarien kÀsittelyssÀ. 1850 </summary> 1851 <returns>]0,2pi]</returns> 1852 </member> 1853 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.GetPositiveDegrees"> 1854 <summary> 1855 Palauttaa kulman asteina siten, ettÀ se on aina positiivinen. 1856 Hyödyllinen esimerkiksi ympyrÀn kaarien kÀsittelyssÀ. 1857 </summary> 1858 <returns>]0,360]</returns> 1859 </member> 1860 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.ArcSin(System.Double)"> 1861 <summary> 1862 Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-sini. 1863 </summary> 1864 <param name="d">Lukuarvo vÀlillÀ 0-1.</param> 1865 <returns>Kulma.</returns> 1866 </member> 1867 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.ArcCos(System.Double)"> 1868 <summary> 1869 Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcuskosini. 1870 </summary> 1871 <param name="d">Lukuarvo vÀlillÀ 0-1.</param> 1872 <returns>Kulma.</returns> 1873 </member> 1874 <member name="M:Jypeli.UnlimitedAngle.ArcTan(System.Double)"> 1875 <summary> 1876 Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-tangentti. 1877 </summary> 1878 <param name="d">Lukuarvo.</param> 1879 <returns>Kulma.</returns> 1880 </member> 1881 <member name="P:Jypeli.UnlimitedAngle.Degrees"> 1882 <summary> 1883 Palauttaa tai asettaa kulman asteina. 1884 </summary> 1885 <value>Asteet.</value> 1886 </member> 1887 <member name="P:Jypeli.UnlimitedAngle.Radians"> 1888 <summary> 1889 Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina. 1890 </summary> 1891 <value>Radiaanit.</value> 1892 </member> 1893 <member name="P:Jypeli.UnlimitedAngle.MainDirection"> 1894 <summary> 1895 Kulmaa vastaava pÀÀilmansuunta. 1896 </summary> 1897 </member> 1898 <member name="P:Jypeli.UnlimitedAngle.Sin"> 1899 <summary> 1900 Kulman sini. 1901 </summary> 1902 </member> 1903 <member name="P:Jypeli.UnlimitedAngle.Cos"> 1904 <summary> 1905 Kulman kosini. 1906 </summary> 1907 </member> 1908 <member name="P:Jypeli.UnlimitedAngle.Tan"> 1909 <summary> 1910 Kulman tangentti. 1911 </summary> 1912 </member> 1913 <member name="T:Jypeli.GameObjects.Oscillator"> 1914 <summary> 1915 Harmoninen vÀrÀhtelijÀ. 1916 </summary> 1917 </member> 1918 <member name="T:Jypeli.GameObjects.LinearOscillator"> 1919 <summary> 1920 Harmoninen vÀrÀhtelijÀ akselin suhteen. 1921 </summary> 1922 </member> 1923 <member name="T:Jypeli.GameObjects.AngularOscillator"> 1924 <summary> 1925 Harmoninen vÀrÀhtelijÀ pyörintÀliikkeelle. 1926 </summary> 1927 </member> 1928 <member name="T:Jypeli.Effects.ParticleSystem"> 1929 <summary> 1930 JÀrjestelmÀ partikkelien kÀsittelyyn 1931 </summary> 1932 </member> 1933 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn(System.Double)"> 1934 <summary> 1935 Efekti tulee nÀkyviin tietyn sekuntimÀÀrÀn aikana 1936 </summary> 1937 <param name="timeInSeconds">Aika joka kuluu ettÀ efekti on nÀkyvÀ</param> 1938 </member> 1939 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut(System.Double)"> 1940 <summary> 1941 Efekti hiipuu nÀkyvistÀ tietyn sekuntimÀÀrÀn aikana 1942 </summary> 1943 <param name="TimeInSeconds">Aika joka kuluu ettÀ efekti katoaa</param> 1944 </member> 1945 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.#ctor(Jypeli.Image,System.Int32)"> 1946 <summary> 1947 Muodostaja 1948 </summary> 1949 <param name="particleImage">Partikkelin kuva.</param> 1950 <param name="maxAmountOfParticles">Suurin mÀÀrÀ partikkeleita mitÀ efektillÀ voi olla kerralla</param> 1951 </member> 1952 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticles"> 1953 <summary> 1954 Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit 1955 TÀytyy kutsua perityistÀ luokista 1956 </summary> 1957 </member> 1958 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(System.Double,System.Double,System.Int32)"> 1959 <summary> 1960 LisÀÀ efektin kentÀlle 1961 </summary> 1962 <param name="x">Efektin x-koordinaatti</param> 1963 <param name="y">Efektin y-koordinaatti</param> 1964 <param name="numberOfParticles">Partikkeleiden mÀÀrÀ efektissÀ</param> 1965 </member> 1966 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(Jypeli.Vector,System.Int32)"> 1967 <summary> 1968 LisÀÀ efektin kentÀlle 1969 </summary> 1970 <param name="position">Paikka.</param> 1971 <param name="numberOfParticles">Partikkeleiden mÀÀrÀ efektissÀ</param> 1972 </member> 1973 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection"> 1974 <summary> 1975 Antaa satunnaisen suunnan 1976 </summary> 1977 <returns>Satunnainen suunta</returns> 1978 </member> 1979 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(Jypeli.Effects.Particle,Jypeli.Vector)"> 1980 <summary> 1981 Alustaa yhden partikkelin 1982 </summary> 1983 <param name="p">Partikkeli joka alustetaan</param> 1984 <param name="position">Sijainti johon alustetaan</param> 1985 </member> 1986 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update(Jypeli.Time)"> 1987 <summary> 1988 Kutsutaan kun luokka pÀivitetÀÀn 1989 </summary> 1990 <param name="time">Gametime</param> 1991 </member> 1992 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleImage"> 1993 <summary> 1994 YksittÀisen partikkelin kuva. 1995 </summary> 1996 </member> 1997 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.OuterParticleImage"> 1998 <summary> 1999 Partikkelin toissijainen kuva. Jos <c>null</c> niin kÀytetÀÀn vain yhtÀ kuvaa. 2000 </summary> 2001 </member> 2002 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinScale"> 2003 <summary> 2004 Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla 2005 </summary> 2006 </member> 2007 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxScale"> 2008 <summary> 2009 Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla 2010 </summary> 2011 </member> 2012 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.ScaleAmount"> 2013 <summary> 2014 MÀÀrÀ jonka partikkeli skaalautuu pÀivityksessÀ 2015 </summary> 2016 </member> 2017 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinVelocity"> 2018 <summary> 2019 Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla 2020 </summary> 2021 </member> 2022 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxVelocity"> 2023 <summary> 2024 Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla 2025 </summary> 2026 </member> 2027 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinLifetime"> 2028 <summary> 2029 Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika 2030 </summary> 2031 </member> 2032 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxLifetime"> 2033 <summary> 2034 Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika 2035 </summary> 2036 </member> 2037 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinAcceleration"> 2038 <summary> 2039 Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla 2040 </summary> 2041 </member> 2042 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAcceleration"> 2043 <summary> 2044 Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla 2045 </summary> 2046 </member> 2047 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotationSpeed"> 2048 <summary> 2049 Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla 2050 </summary> 2051 </member> 2052 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotationSpeed"> 2053 <summary> 2054 Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla 2055 </summary> 2056 </member> 2057 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotation"> 2058 <summary> 2059 Pienin kierre mikÀ efektin partikkelilla voi olla 2060 </summary> 2061 </member> 2062 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotation"> 2063 <summary> 2064 Suurin kierre mikÀ efektin partikkelilla voi olla 2065 </summary> 2066 </member> 2067 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount"> 2068 <summary> 2069 Efektin lÀpinÀkyvyyskerroin (0.0-1.0) 2070 </summary> 2071 </member> 2072 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.IgnoreWind"> 2073 <summary> 2074 Vaikuttaako efektiin tuuli 2075 </summary> 2076 </member> 1552 2077 <member name="T:Jypeli.Game"> 1553 2078 <summary> … … 1571 2096 </summary> 1572 2097 <param name="actionMethod">Suoritettava aliohjelma.</param> 2098 </member> 2099 <member name="M:Jypeli.Game.DoNextUpdate(System.Action)"> 2100 <summary> 2101 Suorittaa aliohjelman seuraavalla pÀivityksellÀ. 2102 </summary> 2103 <param name="action"></param> 1573 2104 </member> 1574 2105 <member name="M:Jypeli.Game.AssertInitialized``1(System.Action{``0},``0)"> … … 1755 2286 <returns>Taulukko Image-olioita</returns> 1756 2287 </member> 2288 <member name="M:Jypeli.Game.LoadImages(System.String,System.Int32,System.Int32,System.Boolean)"> 2289 <summary> 2290 Lataa taulukon kuvia contentista. 2291 </summary> 2292 <param name="baseName">Ennen numeroa tuleva osa nimestÀ.</param> 2293 <param name="startIndex">EnsimmÀisen kuvan numero.</param> 2294 <param name="endIndex">Viimeisen kuvan numero.</param> 2295 <param name="zeroPad">Onko numeron edessÀ tÀytenollia.</param> 2296 <returns></returns> 2297 </member> 1757 2298 <member name="M:Jypeli.Game.PlaySound(System.String)"> 1758 2299 <summary> … … 2134 2675 <param name="handler">TörmÀyksen kÀsittelevÀ aliohjelma.</param> 2135 2676 </member> 2677 <member name="M:Jypeli.PhysicsGameBase.AddProtectedCollisionHandler``2(``0,Jypeli.CollisionHandler{``0,``1})"> 2678 <summary> 2679 MÀÀrÀÀ, mihin aliohjelmaan siirrytÀÀn kun olio <code>obj</code> törmÀÀ johonkin toiseen olioon. 2680 Jypelin sisÀiseen kÀyttöön! 2681 </summary> 2682 <typeparam name="T">Kohdeolion tyyppi.</typeparam> 2683 <param name="obj">TörmÀÀvÀ olio</param> 2684 <param name="handler">TörmÀyksen kÀsittelevÀ aliohjelma.</param> 2685 </member> 2136 2686 <member name="M:Jypeli.PhysicsGameBase.AddCollisionHandler(Jypeli.IPhysicsObject,Jypeli.CollisionHandler{Jypeli.IPhysicsObject,Jypeli.IPhysicsObject})"> 2137 2687 <summary> … … 2233 2783 <param name="handler">Metodi, joka kÀsittelee törmÀyksen (ei parametreja).</param> 2234 2784 </member> 2235 <member name="M:Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers ``2(Jypeli.IPhysicsObject,Jypeli.IPhysicsObject,System.Object,Jypeli.CollisionHandler{``0,``1})">2785 <member name="M:Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveCollisionHandlers(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.PhysicsObject,System.Object,System.Delegate)"> 2236 2786 <summary> 2237 2787 Poistaa kaikki ehdot tÀyttÀvÀt törmÀyksenkÀsittelijÀt. … … 2242 2792 <param name="handler">TörmÀyksenkÀsittelijÀ. null jos ei vÀliÀ.</param> 2243 2793 </member> 2244 <member name="M:Jypeli.PhysicsGameBase.Remove CollisionHandlers(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.PhysicsObject,System.Object,Jypeli.CollisionHandler{Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.PhysicsObject})">2794 <member name="M:Jypeli.PhysicsGameBase.RemoveProtectedCollisionHandlers(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.PhysicsObject,System.Object,System.Delegate)"> 2245 2795 <summary> 2246 2796 Poistaa kaikki ehdot tÀyttÀvÀt törmÀyksenkÀsittelijÀt. 2797 Jypelin sisÀiseen kÀyttöön! 2247 2798 </summary> 2248 2799 <param name="obj">TörmÀÀvÀ olio. null jos ei vÀliÀ.</param> … … 2444 2995 <returns>Muunnettu kokoelma</returns> 2445 2996 </member> 2997 <member name="T:Jypeli.ReturnHelper"> 2998 <summary> 2999 Apuluokka palautusarvoille. 3000 </summary> 3001 </member> 3002 <member name="M:Jypeli.ReturnHelper.ReturnFirstNotNull``1(``0[])"> 3003 <summary> 3004 Palauttaa listasta ensimmÀisen olion, joka ei ole null. 3005 </summary> 3006 <typeparam name="T">Olioiden tyyppi</typeparam> 3007 <param name="list">Lista olioista</param> 3008 <returns>EnsimmÀinen ei-null listasta, tai null jos mikÀÀn ei tÀsmÀÀ</returns> 3009 </member> 2446 3010 <member name="T:Jypeli.StreamHelpers"> 2447 3011 <summary> … … 2466 3030 <returns></returns> 2467 3031 </member> 3032 <member name="M:Jypeli.StringHelpers.Repeat(System.String,System.Int32)"> 3033 <summary> 3034 Toistaa merkkijonon annetun mÀÀrÀn verran. 3035 </summary> 3036 <param name="s">Toistettava merkkijono</param> 3037 <param name="times">Kuinka monta kertaa toistetaan</param> 3038 <returns>Toistettu merkkijono</returns> 3039 </member> 2468 3040 <member name="T:Jypeli.ColorTileMap"> 2469 3041 <summary> … … 2473 3045 </summary> 2474 3046 </member> 2475 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod(Jypeli.Color,Jypeli.TileMethod)"> 2476 <summary> 2477 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn pikselin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla 2478 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. 2479 </summary> 2480 <param name="tileSymbol">Pikselin vÀri</param> 3047 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.SetTileMethod(`0,Jypeli.AbstractTileMap{`0}.TileMethod)"> 3048 <summary> 3049 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn symbolin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla 3050 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. Huom! KÀytÀ tÀmÀn aliohjelman kanssa metodia 3051 Execute. 3052 </summary> 3053 <param name="tileSymbol">Merkki</param> 2481 3054 <param name="f">Aliohjelma</param> 2482 3055 </member> 2483 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.SetTileMethod(System.String,Jypeli.TileMethod)"> 2484 <summary> 2485 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn pikselin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla 2486 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. 2487 </summary> 2488 <param name="hexCode">Heksakoodi pikselin vÀrille</param> 3056 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.SetTileMethod``1(`0,Jypeli.AbstractTileMap{`0}.TileMethod{``0},``0)"> 3057 <summary> 3058 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn symbolin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla 3059 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. Huom! KÀytÀ tÀmÀn aliohjelman kanssa metodia 3060 Execute. 3061 </summary> 3062 <typeparam name="T1">Parametrin tyyppi</typeparam> 3063 <param name="tileSymbol">Merkki</param> 2489 3064 <param name="f">Aliohjelma</param> 2490 </member> 2491 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.#ctor(Jypeli.Image)"> 2492 <summary> 2493 Luo uuden ruutukartan. 2494 </summary> 2495 <param name="img">Kuva, jossa jokainen pikseli vastaa oliota.</param> 2496 </member> 2497 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.FromLevelAsset(System.String)"> 2498 <summary> 2499 Lukee ruutukentÀn Content-projektin kuvatiedostosta. 2500 </summary> 2501 <param name="assetName">Tiedoston nimi</param> 2502 </member> 2503 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.Execute"> 2504 <summary> 2505 KÀy kentÀn kaikki pikselit lÀpi ja kutsuu <c>SetTileMethod</c>-metodilla annettuja 2506 aliohjelmia kunkin pikselin kohdalla. 3065 <param name="p1">Parametri</param> 3066 </member> 3067 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.SetTileMethod``2(`0,Jypeli.AbstractTileMap{`0}.TileMethod{``0,``1},``0,``1)"> 3068 <summary> 3069 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn symbolin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla 3070 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. Huom! KÀytÀ tÀmÀn aliohjelman kanssa metodia 3071 Execute. 3072 </summary> 3073 <typeparam name="T1">EnsimmÀisen parametrin tyyppi</typeparam> 3074 <typeparam name="T2">Toisen parametrin tyyppi</typeparam> 3075 <param name="tileSymbol">Merkki</param> 3076 <param name="f">Aliohjelma</param> 3077 <param name="p1">EnsimmÀinen parametri</param> 3078 <param name="p2">Toinen parametri</param> 3079 </member> 3080 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.SetTileMethod``3(`0,Jypeli.AbstractTileMap{`0}.TileMethod{``0,``1,``2},``0,``1,``2)"> 3081 <summary> 3082 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn symbolin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla 3083 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. Huom! KÀytÀ tÀmÀn aliohjelman kanssa metodia 3084 Execute. 3085 </summary> 3086 <typeparam name="T1">EnsimmÀisen parametrin tyyppi</typeparam> 3087 <typeparam name="T2">Toisen parametrin tyyppi</typeparam> 3088 <param name="tileSymbol">Merkki</param> 3089 <param name="f">Aliohjelma</param> 3090 <param name="p1">EnsimmÀinen parametri</param> 3091 <param name="p2">Toinen parametri</param> 3092 </member> 3093 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.Execute"> 3094 <summary> 3095 KÀy kentÀn kaikki merkit lÀpi ja kutsuu <c>SetTileMethod</c>-metodilla annettuja 3096 aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. 2507 3097 </summary> 2508 3098 <remarks> … … 2510 3100 </remarks> 2511 3101 </member> 2512 <member name="M:Jypeli. ColorTileMap.Execute(System.Double,System.Double)">2513 <summary> 2514 KÀy kentÀn kaikki pikselit lÀpi ja kutsuu <c>SetTileMethod</c>-metodilla annettuja2515 aliohjelmia kunkin pikselin kohdalla.3102 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.Execute(System.Double,System.Double)"> 3103 <summary> 3104 KÀy kentÀn kaikki merkit lÀpi ja kutsuu <c>SetTileMethod</c>-metodilla annettuja 3105 aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. 2516 3106 </summary> 2517 3107 <remarks> … … 2521 3111 <param name="tileHeight">Yhden ruudun korkeus.</param> 2522 3112 </member> 2523 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.GetTile(System.Int32,System.Int32)"> 2524 <summary> 2525 Palauttaa ruudussa olevan pikselin vÀrin. 3113 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.Optimize(`0[])"> 3114 <summary> 3115 Optimoi annetut ruudut niin, ettÀ useammat vierekkÀiset oliot yhdistetÀÀn 3116 isommiksi olioiksi. ÃlÀ kÀytÀ esim. kerÀttÀville esineille. 3117 </summary> 3118 <param name="symbols">Optimoitavat symbolit</param> 3119 </member> 3120 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.Optimize(`0)"> 3121 <summary> 3122 Optimoi annetut ruudut niin, ettÀ useammat vierekkÀiset oliot yhdistetÀÀn 3123 isommiksi olioiksi. ÃlÀ kÀytÀ esim. kerÀttÀville esineille. 3124 </summary> 3125 <param name="sym">Optimoitava symboli</param> 3126 </member> 3127 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.GetLength(System.Int32)"> 3128 <summary> 3129 Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinÀ, ei pikseleinÀ). 3130 </summary> 3131 <param name="dimension">Dimensio. 0 antaa kentÀn korkeuden, 1 leveyden.</param> 3132 <returns>Annetun dimension koko</returns> 3133 </member> 3134 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.GetTile(System.Int32,System.Int32)"> 3135 <summary> 3136 Palauttaa ruudussa olevan symbolin. 2526 3137 </summary> 2527 3138 <param name="row">Rivi</param> 2528 3139 <param name="col">Sarake</param> 2529 <returns> Merkki</returns>2530 </member> 2531 <member name="M:Jypeli. ColorTileMap.SetTile(System.Int32,System.Int32,Jypeli.Color)">2532 <summary> 2533 Asettaa ruudussa olevan pikselin vÀrin.3140 <returns>symbolin</returns> 3141 </member> 3142 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.SetTile(System.Int32,System.Int32,`0)"> 3143 <summary> 3144 Asettaa ruudussa olevan symbolin. 2534 3145 </summary> 2535 3146 <param name="row">Rivi</param> 2536 3147 <param name="col">Sarake</param> 2537 3148 <param name="c">Uusi merkki</param> 2538 <returns> Merkki</returns>2539 </member> 2540 <member name="M:Jypeli. ColorTileMap.ChangeSize(Jypeli.TileMethod,System.Double,System.Double)">3149 <returns>symbolin</returns> 3150 </member> 3151 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.ChangeSize(Jypeli.AbstractTileMap{`0}.TileMethod,System.Double,System.Double)"> 2541 3152 <summary> 2542 3153 Muuttaa luontialiohjelman tekemÀn olion kokoa. … … 2547 3158 <returns></returns> 2548 3159 </member> 2549 <member name="M:Jypeli. ColorTileMap.ChangeSizeMultiplier(Jypeli.TileMethod,System.Double,System.Double)">3160 <member name="M:Jypeli.AbstractTileMap`1.ChangeSizeMultiplier(Jypeli.AbstractTileMap{`0}.TileMethod,System.Double,System.Double)"> 2550 3161 <summary> 2551 3162 Muuttaa luontialiohjelman tekemÀn olion kokoa tietyllÀ kertoimilla. … … 2556 3167 <returns></returns> 2557 3168 </member> 2558 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.ReadFromFile(System.String)"> 2559 <summary> 2560 Lukee kentÀn ruudut tiedostosta. 2561 </summary> 2562 <param name="path">Tiedoston polku</param> 2563 <returns>KentÀn ruudut kaksiulotteisessa taulukossa</returns> 2564 </member> 2565 <member name="P:Jypeli.ColorTileMap.TileImage"> 2566 <summary> 2567 Kuva, joka mÀÀrittÀÀ kentÀn. 2568 </summary> 3169 <member name="P:Jypeli.AbstractTileMap`1.RowCount"> 3170 <summary> 3171 Rivien mÀÀrÀ kentÀssÀ (pystysuoraan). 3172 </summary> 3173 </member> 3174 <member name="P:Jypeli.AbstractTileMap`1.ColumnCount"> 3175 <summary> 3176 Sarakkeiden mÀÀrÀ kentÀssÀ (vaakasuoraan). 3177 </summary> 3178 </member> 3179 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.#ctor(Jypeli.Image)"> 3180 <summary> 3181 Luo uuden ruutukartan. 3182 </summary> 3183 <param name="img">Kuva, jossa jokainen pikseli vastaa oliota.</param> 3184 </member> 3185 <member name="M:Jypeli.ColorTileMap.FromLevelAsset(System.String)"> 3186 <summary> 3187 Lukee ruutukentÀn Content-projektin kuvatiedostosta. 3188 </summary> 3189 <param name="assetName">Tiedoston nimi</param> 2569 3190 </member> 2570 3191 <member name="P:Jypeli.ColorTileMap.ColorTolerance"> … … 2575 3196 </summary> 2576 3197 </member> 2577 <member name="P:Jypeli.ColorTileMap.RowCount">2578 <summary>2579 Rivien mÀÀrÀ kentÀssÀ (pystysuoraan).2580 </summary>2581 </member>2582 <member name="P:Jypeli.ColorTileMap.ColumnCount">2583 <summary>2584 Sarakkeiden mÀÀrÀ kentÀssÀ (vaakasuoraan).2585 </summary>2586 </member>2587 3198 <member name="T:Jypeli.Angle"> 2588 3199 <summary> 2589 Kulma (asteina ja radiaaneina).3200 Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen vÀlille) asteina ja radiaaneina. 2590 3201 Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg 2591 3202 </summary> … … 2705 3316 <returns><c>true</c> jos pienempi tai yhtÀsuuri, <c>false</c> jos suurempi.</returns> 2706 3317 </member> 3318 <member name="M:Jypeli.Angle.op_Explicit(Jypeli.Angle)~Jypeli.UnlimitedAngle"> 3319 <summary> 3320 Poistaa kulman rajoituksen tyyppimuunnoksena. 3321 </summary> 3322 <param name="angle">Rajoitettu kulma</param> 3323 <returns>Rajoittamaton kulma</returns> 3324 </member> 3325 <member name="M:Jypeli.Angle.Sum(Jypeli.UnlimitedAngle,Jypeli.Angle)"> 3326 <summary> 3327 Laskee yhteen rajoittamattoman ja rajoitetun kulman, palauttaen rajoitetun kulman. 3328 </summary> 3329 <param name="a">Rajoittamaton kulma</param> 3330 <param name="b">Rajoitettu kulma</param> 3331 <returns>Rajoitettu kulma</returns> 3332 </member> 3333 <member name="M:Jypeli.Angle.Sum(Jypeli.Angle,Jypeli.UnlimitedAngle)"> 3334 <summary> 3335 Laskee yhteen rajoitetun ja rajoittamattoman kulman, palauttaen rajoitetun kulman. 3336 </summary> 3337 <param name="a">Rajoitettu kulma</param> 3338 <param name="b">Rajoittamaton kulma</param> 3339 <returns>Rajoitettu kulma</returns> 3340 </member> 3341 <member name="M:Jypeli.Angle.Unlimit"> 3342 <summary> 3343 Palauttaa vastaavan rajoittamattoman kulman. 3344 </summary> 3345 </member> 2707 3346 <member name="M:Jypeli.Angle.FromRadians(System.Double)"> 2708 3347 <summary> … … 2882 3521 </summary> 2883 3522 </member> 3523 <member name="F:Jypeli.Vector.Diagonal"> 3524 <summary> 3525 Diagonaalivektori (1,1) 3526 </summary> 3527 </member> 2884 3528 <member name="M:Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(System.Double,System.Double)"> 2885 3529 <summary> … … 2894 3538 </summary> 2895 3539 </member> 2896 <member name="M:Jypeli.Vector.FromLength(Jypeli.Vector,System.Double)"> 2897 <summary> 2898 Luo vektorin pituuden perusteella samalla kulmalla. 2899 </summary> 2900 </member> 2901 <member name="M:Jypeli.Vector.FromAngle(Jypeli.Vector,Jypeli.Angle)"> 2902 <summary> 2903 Luo vektorin kulman perusteella samalla pituudella. 3540 <member name="M:Jypeli.Vector.FromAngle(Jypeli.Angle)"> 3541 <summary> 3542 Luo vektorin kulman perusteella yksikköpituudella. 2904 3543 </summary> 2905 3544 </member> … … 3143 3782 Suurin mahdollinen elinaika. 3144 3783 Kun <c>Lifetime</c> on suurempi kuin tÀmÀ, voima lopettaa vaikuttamasta. 3145 </summary>3146 </member>3147 <member name="T:Jypeli.IPhysicsObjectInternal">3148 <summary>3149 Jypelin sisÀiset metodit ja propertyt joihin kÀyttÀjÀn ei tarvitse3150 pÀÀstÀ kÀsiksi kuuluvat tÀhÀn luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat3151 IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan.3152 Ota tÀmÀ huomioon jos aiot tehdÀ oman olion joka toteuttaa suoraan3153 IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan.3154 <example>3155 void UpdateObject(IPhysics obj)3156 {3157 ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update();3158 }3159 </example>3160 3784 </summary> 3161 3785 </member> … … 3562 4186 <param name="obj">LisÀttÀvÀ olio</param> 3563 4187 </member> 3564 <member name="M:Jypeli.PhysicsStructure.Destroy">3565 <summary>3566 Tuhoaa olion3567 </summary>3568 </member>3569 4188 <member name="P:Jypeli.PhysicsStructure.IsAddedToGame"> 3570 4189 <summary> … … 3606 4225 Jos <c>false</c>, olio ei voi pyöriÀ. 3607 4226 </summary> 4227 </member> 4228 <member name="P:Jypeli.PhysicsStructure.IsDestroying"> 4229 <summary> 4230 Onko olio tuhoutumassa. 4231 </summary> 4232 </member> 4233 <member name="E:Jypeli.PhysicsStructure.Destroying"> 4234 <summary> 4235 Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. 4236 </summary> 3608 4237 </member> 3609 4238 <member name="T:Jypeli.Surfaces"> … … 3764 4393 <returns>Peilattu animaatio</returns> 3765 4394 </member> 4395 <member name="M:Jypeli.Animation.Reverse(Jypeli.Animation)"> 4396 <summary> 4397 Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun. 4398 </summary> 4399 <param name="anim">Animaatio</param> 4400 <returns>KÀÀnnetty animaatio</returns> 4401 </member> 3766 4402 <member name="M:Jypeli.Animation.Start"> 3767 4403 <summary> … … 3831 4467 <summary> 3832 4468 Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtÀÀn ruutua. 4469 </summary> 4470 </member> 4471 <member name="P:Jypeli.Animation.Size"> 4472 <summary> 4473 Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtÀÀn ruutua. 3833 4474 </summary> 3834 4475 </member> … … 3956 4597 <returns></returns> 3957 4598 </member> 4599 <member name="M:Jypeli.Color.FromPaintDotNet(System.Int32,System.Int32)"> 4600 <summary> 4601 Antaa vÀrin Paint.net -ohjelman paletista. 4602 </summary> 4603 <param name="row">Rivi (0-1)</param> 4604 <param name="col">Sarake (0-15)</param> 4605 <returns>VÀri</returns> 4606 </member> 3958 4607 <member name="M:Jypeli.Color.GetAlpha(System.UInt32)"> 3959 4608 <summary> … … 4027 4676 <returns></returns> 4028 4677 </member> 4678 <member name="M:Jypeli.Color.ToIntRGB"> 4679 <summary> 4680 Muuttaa vÀrin RGB-kokonaisluvuksi 4681 </summary> 4682 <returns></returns> 4683 </member> 4029 4684 <member name="M:Jypeli.Color.ToUInt"> 4030 4685 <summary> … … 4037 4692 Palautetaan vÀri heksamerkkijonona 4038 4693 </summary> 4694 <returns></returns> 4695 </member> 4696 <member name="M:Jypeli.Color.ToString(System.Boolean)"> 4697 <summary> 4698 Palautetaan vÀri heksamerkkijonona. 4699 </summary> 4700 <param name="alpha">Otetaanko lÀpinÀkyvyys mukaan (8 merkin heksakoodi)</param> 4039 4701 <returns></returns> 4040 4702 </member> … … 4084 4746 <member name="F:Jypeli.Color.Black"> 4085 4747 <summary> 4086 Musta 4748 Musta. 4749 </summary> 4750 </member> 4751 <member name="F:Jypeli.Color.BloodRed"> 4752 <summary> 4753 Verenpunainen. 4087 4754 </summary> 4088 4755 </member> … … 4097 4764 </summary> 4098 4765 </member> 4766 <member name="F:Jypeli.Color.BrightGreen"> 4767 <summary> 4768 Kirkkaan vihreÀ. 4769 </summary> 4770 </member> 4099 4771 <member name="F:Jypeli.Color.Brown"> 4100 4772 <summary> … … 4102 4774 </summary> 4103 4775 </member> 4776 <member name="F:Jypeli.Color.BrownGreen"> 4777 <summary> 4778 RuskeanvihreÀ. 4779 </summary> 4780 </member> 4104 4781 <member name="F:Jypeli.Color.Crimson"> 4105 4782 <summary> … … 4117 4794 </summary> 4118 4795 </member> 4796 <member name="F:Jypeli.Color.DarkAzure"> 4797 <summary> 4798 Tumma asuuri. 4799 </summary> 4800 </member> 4119 4801 <member name="F:Jypeli.Color.DarkBrown"> 4120 4802 <summary> … … 4132 4814 </summary> 4133 4815 </member> 4816 <member name="F:Jypeli.Color.DarkForestGreen"> 4817 <summary> 4818 Tumma metsÀnvihreÀ. 4819 </summary> 4820 </member> 4134 4821 <member name="F:Jypeli.Color.DarkGray"> 4135 4822 <summary> … … 4142 4829 </summary> 4143 4830 </member> 4831 <member name="F:Jypeli.Color.DarkJungleGreen"> 4832 <summary> 4833 Tumma viidakonvihreÀ. 4834 </summary> 4835 </member> 4144 4836 <member name="F:Jypeli.Color.DarkMagenta"> 4145 4837 <summary> 4146 Tumma magenta (p inkki).4838 Tumma magenta (purppura). 4147 4839 </summary> 4148 4840 </member> 4149 4841 <member name="F:Jypeli.Color.DarkOrange"> 4150 4842 <summary> 4151 Tumma oranssi .4843 Tumma oranssi / ruskea. 4152 4844 </summary> 4153 4845 </member> … … 4167 4859 </summary> 4168 4860 </member> 4861 <member name="F:Jypeli.Color.DarkYellow"> 4862 <summary> 4863 Tumma keltainen (oliivi). 4864 </summary> 4865 </member> 4866 <member name="F:Jypeli.Color.DarkYellowGreen"> 4867 <summary> 4868 Tumma keltavihreÀ (ruskeanvihreÀ). 4869 </summary> 4870 </member> 4169 4871 <member name="F:Jypeli.Color.Emerald"> 4170 4872 <summary> … … 4202 4904 </summary> 4203 4905 </member> 4906 <member name="F:Jypeli.Color.HanPurple"> 4907 <summary> 4908 Sinipurppurainen vÀri Han-dynastian ajoilta. 4909 </summary> 4910 </member> 4911 <member name="F:Jypeli.Color.Harlequin"> 4912 <summary> 4913 Harlekiini (hieman keltaisella sÀvytetty kirkas vihreÀ). 4914 </summary> 4915 </member> 4204 4916 <member name="F:Jypeli.Color.HotPink"> 4205 4917 <summary> … … 4212 4924 </summary> 4213 4925 </member> 4926 <member name="F:Jypeli.Color.JungleGreen"> 4927 <summary> 4928 ViidakonvihreÀ. 4929 </summary> 4930 </member> 4931 <member name="F:Jypeli.Color.Lavender"> 4932 <summary> 4933 Laventeli. 4934 </summary> 4935 </member> 4214 4936 <member name="F:Jypeli.Color.LightBlue"> 4215 4937 <summary> … … 4282 5004 </summary> 4283 5005 </member> 5006 <member name="F:Jypeli.Color.MidnightBlue"> 5007 <summary> 5008 Keskiyön sininen. 5009 </summary> 5010 </member> 5011 <member name="F:Jypeli.Color.Mint"> 5012 <summary> 5013 MintunvihreÀ. 5014 </summary> 5015 </member> 4284 5016 <member name="F:Jypeli.Color.Navy"> 4285 5017 <summary> … … 4287 5019 </summary> 4288 5020 </member> 5021 <member name="F:Jypeli.Color.Olive"> 5022 <summary> 5023 Oliivi (tumma keltainen). 5024 </summary> 5025 </member> 4289 5026 <member name="F:Jypeli.Color.Orange"> 4290 5027 <summary> … … 4297 5034 </summary> 4298 5035 </member> 5036 <member name="F:Jypeli.Color.PaintDotNetBlue"> 5037 <summary> 5038 Paint.NETin sininen vÀri. 5039 </summary> 5040 </member> 5041 <member name="F:Jypeli.Color.PaintDotNetMagenta"> 5042 <summary> 5043 Paint.NETin magenta (pinkki) vÀri. 5044 </summary> 5045 </member> 4299 5046 <member name="F:Jypeli.Color.Pink"> 4300 5047 <summary> … … 4312 5059 </summary> 4313 5060 </member> 5061 <member name="F:Jypeli.Color.Rose"> 5062 <summary> 5063 Rose (punainen). 5064 </summary> 5065 </member> 5066 <member name="F:Jypeli.Color.RosePink"> 5067 <summary> 5068 Rose-pinkki. 5069 </summary> 5070 </member> 4314 5071 <member name="F:Jypeli.Color.Ruby"> 4315 5072 <summary> … … 4322 5079 </summary> 4323 5080 </member> 5081 <member name="F:Jypeli.Color.SeaGreen"> 5082 <summary> 5083 Merensininen. 5084 </summary> 5085 </member> 4324 5086 <member name="F:Jypeli.Color.Silver"> 4325 5087 <summary> … … 4345 5107 <summary> 4346 5108 Lumenvalkoinen. 5109 </summary> 5110 </member> 5111 <member name="F:Jypeli.Color.SpringGreen"> 5112 <summary> 5113 KevÀÀn vihreÀ. 4347 5114 </summary> 4348 5115 </member> … … 4623 5390 <returns>VÀritetyt kuvat.</returns> 4624 5391 </member> 4625 <member name="M:Jypeli.Image.ReplaceColor(Jypeli.Color,Jypeli.Color,System.Double,System.Boolean )">5392 <member name="M:Jypeli.Image.ReplaceColor(Jypeli.Color,Jypeli.Color,System.Double,System.Boolean,System.Boolean)"> 4626 5393 <summary> 4627 5394 Korvaa vÀrin toisella vÀrillÀ. … … 4631 5398 <param name="tolerance">Kuinka paljon korvattava vÀri voi poiketa annetusta.</param> 4632 5399 <param name="blend">SÀvytetÀÀnkö korvattavaa vÀriÀ sen mukaan kuinka kaukana se on alkuperÀisestÀ vÀristÀ</param> 5400 <param name="blendAlpha">Vaaditaanko tÀsmÀlleen sama lÀpinÀkyvyys ennen kuin korvataan</param> 4633 5401 </member> 4634 5402 <member name="M:Jypeli.Image.ReplaceColor(Jypeli.Color,Jypeli.Color)"> … … 4819 5587 </summary> 4820 5588 </member> 4821 <member name="M:Jypeli.TileMap.SetTileMethod(System.Char,Jypeli.TileMethod)">4822 <summary>4823 MÀÀrittÀÀ, ettÀ tietyn ruutukentÀn merkin (<c>tileSymbol</c>) kohdalla4824 kutsutaan aliohjelmaa <c>f</c>. Huom! KÀytÀ tÀmÀn aliohjelman kanssa metodia4825 <c>Execute</c> eikÀ <c>Insert</c>.4826 </summary>4827 </member>4828 5589 <member name="M:Jypeli.TileMap.#ctor(System.Char[0:,0:])"> 4829 5590 <summary> … … 4849 5610 </summary> 4850 5611 <param name="assetName">Tiedoston nimi</param> 4851 </member>4852 <member name="M:Jypeli.TileMap.Execute">4853 <summary>4854 KÀy kentÀn kaikki merkit lÀpi ja kutsuu <c>SetTileMethod</c>-metodilla annettuja4855 aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.4856 </summary>4857 <remarks>4858 Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.4859 </remarks>4860 </member>4861 <member name="M:Jypeli.TileMap.Execute(System.Double,System.Double)">4862 <summary>4863 KÀy kentÀn kaikki merkit lÀpi ja kutsuu <c>SetTileMethod</c>-metodilla annettuja4864 aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.4865 </summary>4866 <remarks>4867 Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.4868 </remarks>4869 <param name="tileWidth">Yhden ruudun leveys.</param>4870 <param name="tileHeight">Yhden ruudun korkeus.</param>4871 5612 </member> 4872 5613 <member name="M:Jypeli.TileMap.Insert"> … … 4886 5627 <param name="tileHeight">Ruudun korkeus.</param> 4887 5628 </member> 4888 <member name="M:Jypeli.TileMap.GetLength(System.Int32)">4889 <summary>4890 Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinÀ, ei pikseleinÀ).4891 </summary>4892 <param name="dimension">Dimensio. 0 antaa kentÀn korkeuden, 1 leveyden.</param>4893 <returns>Annetun dimension koko</returns>4894 </member>4895 <member name="M:Jypeli.TileMap.GetTile(System.Int32,System.Int32)">4896 <summary>4897 Palauttaa ruudussa olevan merkin.4898 </summary>4899 <param name="row">Rivi</param>4900 <param name="col">Sarake</param>4901 <returns>Merkki</returns>4902 </member>4903 <member name="M:Jypeli.TileMap.SetTile(System.Int32,System.Int32,System.Char)">4904 <summary>4905 Asettaa ruudussa olevan merkin.4906 </summary>4907 <param name="row">Rivi</param>4908 <param name="col">Sarake</param>4909 <param name="c">Uusi merkki</param>4910 <returns>Merkki</returns>4911 </member>4912 <member name="M:Jypeli.TileMap.ChangeSize(Jypeli.TileMethod,System.Double,System.Double)">4913 <summary>4914 Muuttaa luontialiohjelman tekemÀn olion kokoa.4915 </summary>4916 <param name="m">Luontialiohjelma</param>4917 <param name="newWidth">Uusi leveys oliolle</param>4918 <param name="newHeight">Uusi korkeus oliolle</param>4919 <returns></returns>4920 </member>4921 <member name="M:Jypeli.TileMap.ChangeSizeMultiplier(Jypeli.TileMethod,System.Double,System.Double)">4922 <summary>4923 Muuttaa luontialiohjelman tekemÀn olion kokoa tietyllÀ kertoimilla.4924 </summary>4925 <param name="m">Luontialiohjelma</param>4926 <param name="widthMultiplier">Kerroin alkuperÀiselle leveydelle</param>4927 <param name="heightMultiplier">Kerroin alkuperÀiselle korkeudelle</param>4928 <returns></returns>4929 </member>4930 5629 <member name="M:Jypeli.TileMap.ReadFromFile(System.String)"> 4931 5630 <summary> … … 4935 5634 <returns>KentÀn ruudut kaksiulotteisessa taulukossa</returns> 4936 5635 </member> 4937 <member name="P:Jypeli.TileMap.Tiles">4938 <summary>4939 Ruutukartan merkkitaulukko4940 </summary>4941 </member>4942 5636 <member name="P:Jypeli.TileMap.Item(System.Char)"> 4943 5637 <summary> … … 4946 5640 </summary> 4947 5641 </member> 4948 <member name="P:Jypeli.TileMap.RowCount">4949 <summary>4950 Rivien mÀÀrÀ kentÀssÀ (pystysuoraan).4951 </summary>4952 </member>4953 <member name="P:Jypeli.TileMap.ColumnCount">4954 <summary>4955 Sarakkeiden mÀÀrÀ kentÀssÀ (vaakasuoraan).4956 </summary>4957 </member>4958 5642 <member name="T:Jypeli.MediaPlayer"> 4959 5643 <summary> … … 5005 5689 <summary> 5006 5690 Sovittaa taustakuvan kentÀn kokoiseksi. 5691 </summary> 5692 </member> 5693 <member name="M:Jypeli.Widgets.Background.TileToLevel"> 5694 <summary> 5695 Toistaa kuvaa vaaka- ja pystysuunnassa niin ettÀ kuvio peittÀÀ koko kentÀn. 5007 5696 </summary> 5008 5697 </member> … … 9085 9774 </summary> 9086 9775 </member> 9776 <member name="P:Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.WaypointRadius"> 9777 <summary> 9778 EtÀisyys, jonka sisÀllÀ ollaan perillÀ pisteessÀ. 9779 </summary> 9780 </member> 9781 <member name="P:Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.DistanceToWaypoint"> 9782 <summary> 9783 EtÀisyys seuraavaan pisteeseen. 9784 </summary> 9785 </member> 9087 9786 <member name="P:Jypeli.Assets.PathFollowerBrain.Loop"> 9088 9787 <summary> … … 9138 9837 <returns><code>true</code> jos hyppÀys onnistui.</returns> 9139 9838 </member> 9839 <member name="M:PlatformCharacter.IsAboutToFall"> 9840 <summary> 9841 Onko hahmo astumassa tyhjÀn pÀÀlle. 9842 </summary> 9843 <returns><code>true</code> jos on menossa tyhjÀn pÀÀlle.</returns> 9844 </member> 9140 9845 <member name="M:PlatformCharacter.ForceJump(System.Double)"> 9141 9846 <summary> … … 9143 9848 </summary> 9144 9849 <param name="speed">LÀhtönopeus maasta.</param> 9145 </member>9146 <member name="M:PlatformCharacter.Throw(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.Angle,System.Double)">9147 <summary>9148 HeittÀÀ kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.9149 </summary>9150 <param name="obj">HeitettÀvÀ kappale</param>9151 <param name="angle">Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös)</param>9152 <param name="force">Heiton voimakkuus</param>9153 </member>9154 <member name="M:PlatformCharacter.Throw(Jypeli.PhysicsObject,Jypeli.Angle,System.Double,System.Int32)">9155 <summary>9156 HeittÀÀ kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.9157 </summary>9158 <param name="obj">HeitettÀvÀ kappale</param>9159 <param name="angle">Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös)</param>9160 <param name="force">Heiton voimakkuus</param>9161 <param name="layer">Pelimaailman kerros</param>9162 9850 </member> 9163 9851 <member name="M:PlatformCharacter.IsStandingOn(Jypeli.PhysicsObject,System.Double)"> … … 9201 9889 </summary> 9202 9890 </member> 9203 <member name="P:PlatformCharacter.LeftWalkingAnimation"> 9204 <summary> 9205 KÀvelyanimaatio vasemmalle. 9206 </summary> 9207 </member> 9208 <member name="P:PlatformCharacter.RightWalkingAnimation"> 9209 <summary> 9210 KÀvelyanimaatio oikealle. 9211 </summary> 9212 </member> 9213 <member name="P:PlatformCharacter.LeftIdleAnimation"> 9214 <summary> 9215 Animaatio, jota kÀytetÀÀn kun hahmo on paikallaan, 9216 kÀÀntyneenÀ vasemmalle. 9217 </summary> 9218 </member> 9219 <member name="P:PlatformCharacter.RightIdleAnimation"> 9220 <summary> 9221 Animaatio, jota kÀytetÀÀn kun hahmo on paikallaan, 9222 kÀÀntyneenÀ oikealle. 9891 <member name="P:PlatformCharacter.AnimWalk"> 9892 <summary> 9893 KÀvelyanimaatio (oikealle) 9894 </summary> 9895 </member> 9896 <member name="P:PlatformCharacter.AnimJump"> 9897 <summary> 9898 Hyppyanimaatio (oikealle) 9899 </summary> 9900 </member> 9901 <member name="P:PlatformCharacter.AnimFall"> 9902 <summary> 9903 Putoamisanimaatio (oikealle) 9904 </summary> 9905 </member> 9906 <member name="P:PlatformCharacter.LoopJumpAnim"> 9907 <summary> 9908 Toistetaanko hyppyanimaatiota useammin kuin kerran. 9909 </summary> 9910 </member> 9911 <member name="P:PlatformCharacter.LoopFallAnim"> 9912 <summary> 9913 Toistetaanko putoamisanimaatiota useammin kuin kerran. 9914 </summary> 9915 </member> 9916 <member name="P:PlatformCharacter.AnimIdle"> 9917 <summary> 9918 Animaatio, jota kÀytetÀÀn kun hahmo on paikallaan (kÀÀntyneenÀ oikealle) 9223 9919 </summary> 9224 9920 </member> … … 9382 10078 <summary> 9383 10079 Kuinka kauan kestÀÀ, ettÀ asetta voidaan kÀyttÀÀ uudestaan. 10080 </summary> 10081 </member> 10082 <member name="P:Jypeli.Assets.Weapon.FireRate"> 10083 <summary> 10084 Tulinopeus (ammusta sekunnissa) 9384 10085 </summary> 9385 10086 </member> … … 9929 10630 <summary> 9930 10631 JÀrjestelmÀ rÀjÀhdyksille 9931 </summary>9932 </member>9933 <member name="T:Jypeli.Effects.ParticleSystem">9934 <summary>9935 JÀrjestelmÀ partikkelien kÀsittelyyn9936 </summary>9937 </member>9938 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeIn(System.Double)">9939 <summary>9940 Efekti tulee nÀkyviin tietyn sekuntimÀÀrÀn aikana9941 </summary>9942 <param name="timeInSeconds">Aika joka kuluu ettÀ efekti on nÀkyvÀ</param>9943 </member>9944 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.FadeOut(System.Double)">9945 <summary>9946 Efekti hiipuu nÀkyvistÀ tietyn sekuntimÀÀrÀn aikana9947 </summary>9948 <param name="TimeInSeconds">Aika joka kuluu ettÀ efekti katoaa</param>9949 </member>9950 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.#ctor(Jypeli.Image,System.Int32)">9951 <summary>9952 Muodostaja9953 </summary>9954 <param name="particleImage">Partikkelin kuva.</param>9955 <param name="maxAmountOfParticles">Suurin mÀÀrÀ partikkeleita mitÀ efektillÀ voi olla kerralla</param>9956 </member>9957 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticles">9958 <summary>9959 Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit9960 TÀytyy kutsua perityistÀ luokista9961 </summary>9962 </member>9963 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(System.Double,System.Double,System.Int32)">9964 <summary>9965 LisÀÀ efektin kentÀlle9966 </summary>9967 <param name="x">Efektin x-koordinaatti</param>9968 <param name="y">Efektin y-koordinaatti</param>9969 <param name="numberOfParticles">Partikkeleiden mÀÀrÀ efektissÀ</param>9970 </member>9971 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.AddEffect(Jypeli.Vector,System.Int32)">9972 <summary>9973 LisÀÀ efektin kentÀlle9974 </summary>9975 <param name="position">Paikka.</param>9976 <param name="numberOfParticles">Partikkeleiden mÀÀrÀ efektissÀ</param>9977 </member>9978 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.GiveRandomDirection">9979 <summary>9980 Antaa satunnaisen suunnan9981 </summary>9982 <returns>Satunnainen suunta</returns>9983 </member>9984 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle(Jypeli.Effects.Particle,Jypeli.Vector)">9985 <summary>9986 Alustaa yhden partikkelin9987 </summary>9988 <param name="p">Partikkeli joka alustetaan</param>9989 <param name="position">Sijainti johon alustetaan</param>9990 </member>9991 <member name="M:Jypeli.Effects.ParticleSystem.Update(Jypeli.Time)">9992 <summary>9993 Kutsutaan kun luokka pÀivitetÀÀn9994 </summary>9995 <param name="time">Gametime</param>9996 </member>9997 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.ParticleImage">9998 <summary>9999 YksittÀisen partikkelin kuva.10000 </summary>10001 </member>10002 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.OuterParticleImage">10003 <summary>10004 Partikkelin toissijainen kuva. Jos <c>null</c> niin kÀytetÀÀn vain yhtÀ kuvaa.10005 </summary>10006 </member>10007 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinScale">10008 <summary>10009 Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla10010 </summary>10011 </member>10012 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxScale">10013 <summary>10014 Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla10015 </summary>10016 </member>10017 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.ScaleAmount">10018 <summary>10019 MÀÀrÀ jonka partikkeli skaalautuu pÀivityksessÀ10020 </summary>10021 </member>10022 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinVelocity">10023 <summary>10024 Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla10025 </summary>10026 </member>10027 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxVelocity">10028 <summary>10029 Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla10030 </summary>10031 </member>10032 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinLifetime">10033 <summary>10034 Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika10035 </summary>10036 </member>10037 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxLifetime">10038 <summary>10039 Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika10040 </summary>10041 </member>10042 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinAcceleration">10043 <summary>10044 Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla10045 </summary>10046 </member>10047 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxAcceleration">10048 <summary>10049 Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla10050 </summary>10051 </member>10052 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotationSpeed">10053 <summary>10054 Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla10055 </summary>10056 </member>10057 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotationSpeed">10058 <summary>10059 Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla10060 </summary>10061 </member>10062 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MinRotation">10063 <summary>10064 Pienin kierre mikÀ efektin partikkelilla voi olla10065 </summary>10066 </member>10067 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.MaxRotation">10068 <summary>10069 Suurin kierre mikÀ efektin partikkelilla voi olla10070 </summary>10071 </member>10072 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.AlphaAmount">10073 <summary>10074 Efektin lÀpinÀkyvyyskerroin (0.0-1.0)10075 </summary>10076 </member>10077 <member name="P:Jypeli.Effects.ParticleSystem.IgnoreWind">10078 <summary>10079 Vaikuttaako efektiin tuuli10080 10632 </summary> 10081 10633 </member> … … 13559 14111 </summary> 13560 14112 </member> 14113 <member name="M:Jypeli.SoundEffect.CreateSound"> 14114 <summary> 14115 Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus 14116 joita voidaan muuttaa soiton aikana. 14117 </summary> 14118 <returns></returns> 14119 </member> 14120 <member name="M:Jypeli.SoundEffect.Play"> 14121 <summary> 14122 Soittaa ÀÀnen. 14123 </summary> 14124 <returns></returns> 14125 </member> 14126 <member name="M:Jypeli.SoundEffect.Play(System.Double,System.Double,System.Double)"> 14127 <summary> 14128 Soittaa ÀÀnen. 14129 </summary> 14130 <param name="volume">ÃÀnenvoimakkuus 0.0 - 1.0</param> 14131 <param name="pitch">ÃÀnen taajuusmuutos. -1.0 = oktaavi alaspÀin, 1.0 = oktaavi ylöspÀin, 0.0 = normaali.</param> 14132 <param name="pan">Balanssi eli kummasta kaiuttimesta ÀÀni kuuluu enemmÀn. -1.0 = kokonaan vasemmasta, 1.0 = kokonaan oikeasta, 0.0 = yhtÀ paljon kummastakin </param> 14133 <returns></returns> 14134 </member> 14135 <member name="M:Jypeli.SoundEffect.Stop"> 14136 <summary> 14137 PysÀyttÀÀ ÀÀnen toistamisen. 14138 </summary> 14139 </member> 14140 <member name="P:Jypeli.SoundEffect.Duration"> 14141 <summary> 14142 ÃÀniefektin kesto sekunteina. 14143 </summary> 14144 </member> 14145 <member name="P:Jypeli.SoundEffect.Position"> 14146 <summary> 14147 Paikka ÀÀnessÀ sekunteina (missÀ kohtaa toistoa ollaan). Ei voi asettaa. 14148 </summary> 14149 </member> 14150 <member name="P:Jypeli.SoundEffect.IsPlaying"> 14151 <summary> 14152 Toistetaanko ÀÀntÀ parhaillaan. 14153 </summary> 14154 </member> 13561 14155 <member name="P:Jypeli.SoundEffect.MasterVolume"> 13562 14156 <summary> 13563 ÃÀnenvoimakkuuden taso 14157 ÃÀnenvoimakkuuden taso 0.0 - 1.0 13564 14158 </summary> 13565 14159 </member> -
2012/26/EliasY/test1/test1/test1/obj/x86/Debug/test1.csproj.FileListAbsolute.txt
r3391 r3827 26 26 C:\MyTemp\EliasY\test1\test1\test1\bin\x86\Debug\Content\kling1.xnb 27 27 C:\MyTemp\EliasY\test1\test1\test1\bin\x86\Debug\Content\maali.xnb 28 C:\MyTemp\EliasY\test1\test1\test1\bin\x86\Debug\Content\Silence.xnb 29 C:\MyTemp\EliasY\test1\test1\test1\bin\x86\Debug\Content\Silence.wma 30 C:\MyTemp\EliasY\test1\test1\test1\bin\x86\Debug\Content\tahtain.xnb -
2012/26/EliasY/test1/test1/test1/test1.cs
r3399 r3827 7 7 using Jypeli.Widgets; 8 8 9 public class test1 : PhysicsGame 9 public class test1 : PhysicsGame 10 10 { 11 11 const int ruudunLeveys = 50; … … 13 13 PhysicsObject pelaaja, avain, portti, maali; 14 14 AssaultRifle kivaari; 15 GameObject pimeys ;15 GameObject pimeys, tahtain; 16 16 IntMeter pelaajanterveys; 17 17 Label label1; … … 25 25 AsetaOhjaimet(); 26 26 27 MediaPlayer.Play("Silence"); 28 MediaPlayer.IsRepeating = true; 29 SoundEffect.MasterVolume = 0.5; 30 27 31 LuoNaytto(500, 450, "Terveys: ", pelaajanterveys); 28 32 LuoNaytto(300, 450, "Ammukset: ", kivaari.Ammo); … … 36 40 pimeys.Position = pelaaja.Position; 37 41 pimeys.Angle = pelaaja.Angle + Angle.FromDegrees(-90); 38 //zombi.Angle = pelaaja.Angle.Degrees;42 tahtain.Position = Mouse.PositionOnWorld; 39 43 base.Update(time); 40 44 } … … 47 51 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liiku, null, 4); 48 52 49 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kaanny, null, 2.0);50 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kaanny, null, -2.0);51 52 53 Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, PysaytaY, null, new Vector(1, 0)); 53 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Pysayta Y, null, new Vector(0, 1));54 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Pysayta X, null, new Vector(1, 0));54 Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PysaytaX, null, new Vector(0, 1)); 55 Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, PysaytaY, null, new Vector(1, 0)); 55 56 Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, PysaytaX, null, new Vector(0, 1)); 56 57 57 Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, LopetaKaantyminen, null); 58 Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, LopetaKaantyminen, null); 59 60 Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Ammu, null); 58 Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, null); 61 59 62 60 Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, null); 61 62 Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, null); 63 63 } 64 64 … … 76 76 } 77 77 78 void Kaanny(double suunta)79 {80 pelaaja.AngularVelocity = suunta;81 }82 83 void LopetaKaantyminen()84 {85 pelaaja.AngularVelocity = 0;86 }87 88 78 void Liiku(int nappain) 89 79 { … … 92 82 { 93 83 case 1: 94 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle); 84 //pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle); //Suhtellinen liikkuminen 85 pulssi = new Vector(0, 95); 95 86 pelaaja.Velocity = pulssi; 96 87 break; 97 88 case 2: 98 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); 89 //pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle + Angle.RightAngle); //Suhtellinen liikkuminen 90 pulssi = new Vector(-95, 0); 99 91 pelaaja.Velocity = pulssi; 100 92 break; 101 93 case 3: 102 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle - Angle.StraightAngle); 94 //pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle - Angle.StraightAngle); //Suhtellinen liikkuminen 95 pulssi = new Vector(0, -95); 103 96 pelaaja.Velocity = pulssi; 104 97 break; 105 98 case 4: 106 pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle - Angle.RightAngle); 99 //pulssi = Vector.FromLengthAndAngle(95, pelaaja.Angle - Angle.RightAngle); //Suhtellinen liikkuminen 100 pulssi = new Vector(95, 0); 107 101 pelaaja.Velocity = pulssi; 108 102 break; 109 103 } 104 } 105 106 void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) 107 { 108 Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.AbsolutePosition).Normalize(); 109 pelaaja.Angle = suunta.Angle; 110 110 } 111 111 … … 142 142 kivaari.Ammo.Value = 30; 143 143 kivaari.AttackSound = LoadSoundEffect("smgsound"); 144 tahtain = new GameObject(25, 25); 145 tahtain.Image = LoadImage("tahtain"); 146 Add(tahtain, 1); 144 147 145 148 pelaajanterveys = new IntMeter(5, 0, 5); … … 151 154 { 152 155 pimeys = new GameObject(new Animation(LoadImage("pimeys2"))); 153 pimeys.Width = 1 050;154 pimeys.Height = 1 050;156 pimeys.Width = 1350; 157 pimeys.Height = 1350; 155 158 pimeys.Position = pelaaja.Position; 156 159 Add(pimeys, 1); … … 260 263 { 261 264 pelaajanterveys.AddValue(-1); 262 pelaajanterveys.LowerLimit += delegate { pelaaja.Destroy(); MessageDisplay.Add("Kuolit!"); }; 265 pelaajanterveys.LowerLimit += delegate { Kuolit(); }; 266 } 267 268 void Kuolit() 269 { 270 pelaaja.Destroy(); 271 MessageDisplay.Add("Kuolit!"); 272 ClearAll(); 273 Begin(); 274 //banneri + restart 263 275 } 264 276 … … 273 285 naytto.BindTo(mittari); 274 286 naytto.X = x; 275 naytto.Title = title; 287 naytto.Title = title;//Titlen kannatta sisältää otsikon jälkeen space 276 288 naytto.Y = y; 277 289 naytto.TextColor = Color.Green; … … 293 305 switch (asd){ 294 306 case 0: 307 //SoundEffect aani = Game.LoadSoundEffect("zombie_damage_1"); 308 //aani.Play(0.5, 0, 0); 295 309 Game.PlaySound("zombie_damage_1"); 296 310 break; … … 302 316 }; 303 317 elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; 318 //PISTEITÄ TAPOISTA 304 319 } 305 320 } -
2012/26/EliasY/test1/test1/test1/test1.csproj.Debug.cachefile
r3391 r3827 12 12 Content\portti.xnb 13 13 Content\konepistooli.xnb 14 Content\maali.xnb 14 15 Content\smgsound.xnb 16 Content\kling1.xnb 15 17 Content\zombie_damage_1.xnb 16 18 Content\zombie_damage_2.xnb 17 Content\kling1.xnb 18 Content\maali.xnb 19 Content\Silence.xnb 20 Content\tahtain.xnb 21 Content\Silence.wma 19 22 kentta.txt -
2012/26/EliasY/test1/test1/test1Content/test1Content.contentproj
r3391 r3827 162 162 </Compile> 163 163 </ItemGroup> 164 <ItemGroup> 165 <Compile Include="Silence.wav"> 166 <Name>Silence</Name> 167 <Importer>WavImporter</Importer> 168 <Processor>SongProcessor</Processor> 169 </Compile> 170 </ItemGroup> 171 <ItemGroup> 172 <Compile Include="tahtain.png"> 173 <Name>tahtain</Name> 174 <Importer>TextureImporter</Importer> 175 <Processor>TextureProcessor</Processor> 176 </Compile> 177 </ItemGroup> 164 178 <Import Project="$(MSBuildExtensionsPath)\Microsoft\XNA Game Studio\$(XnaFrameworkVersion)\Microsoft.Xna.GameStudio.ContentPipeline.targets" /> 165 179 <!-- To modify your build process, add your task inside one of the targets below and uncomment it.
Note: See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.